Αναμνήσεις από το σχέδιο δράσης 2024-2024

Μπορείτε να δείτε πολλές από τις δραστηριότητες του σχεδίου δράσης΄΄Όλοι μαζί, όλοι μαζί , είμαστε πάντα πιο δυνατοί ΄΄ παρακάτω :

Όλοι μαζί όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί!

Ένα βουνό καρότα

Το παραμύθι  «Ένα βουνό καρότα, της Κέιτι Χάντσον » έγινε η αφορμή να προβληματιστούμε πάνω σε αξίες όπως η ευγένεια ,η ανεκτικότητα ,η ενσυναίσθηση , η εμμονή σε ένα στόχο που αποδεικνύεται επικίνδυνος και καταστροφικός , η φιλία και η χαρά του να μοιράζεσαι πράγματα.

27aa68b6 eff5 40c0 bc1a 39da6bc9932b

Ο λαγός αγαπάει τα καρότα , μήπως όμως όλα αυτά τα καρότα δημιούργησαν πρόβλημα στο λαγό και τους φίλους του που προσφέρθηκαν να τον βοηθήσουν; Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης του παραμυθιού τα νήπια προβληματίστηκαν και εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα του λαγού και έδωσαν διάφορες λύσεις. Η λύση ήταν πολύ απλή αν και ο λαγός άργησε να την καταλάβει (τα νήπια βέβαια την πρότειναν από την αρχή) : τα καρότα δεν έχουν αξία όταν τα μαζεύεις αλλά όταν τα μοιράζεσαι!

Ζωγραφίσαμε σκηνές από το παραμύθι

2bbc22ea 2879 472f 9caa fd9c82699637 2fdd41e1 37e2 443f adeb 3a7ae25f2ace 8a205a5e 5135 4811 9a73 64183c626ef7

8a28a2fc 9de6 4f69 b528 e00cc7bf4ad6 3450c2b5 532a 406b bf92 f24af1f0dd36 bcf3f0dd 793a 4d0e 8b75 72ed9d12da29

Στο ολοήμερο τμήμα τα νήπια καθημερινά φέρνουν φαγητά και σαλάτες με καρότο.

49eb4cf1 6ae5 44cd afb9 3f7b57790630 62030db0 ee4f 41e1 bc50 fd95634ac0a2 5e351a7a aff6 4034 91aa c143f0ff71b6

27d49732 4577 4b44 abc1 7b4429613c75 73a19d09 5503 4e87 a273 60410889cc9d a6ec0879 e04e 4957 bcba dee6c878859a d61c337c 0da4 4941 a6da acd5e0405653

86255864 0fce 4d08 8685 6b6e9df8866e 9400735b 7363 4300 8a93 a9d95b6468bf

Γιατί τα καρότα είναι τόσο σημαντικά στη διατροφή μας; Αναζητήσαμε πληροφορίες για να μάθουμε.

Βοηθάνε στην υγεία της καρδιάς: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε διαλυτές φυτικές ίνες, συμβάλλουν στη μείωση της LDL ή «κακής» χοληστερόλης στο αίμα. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο θρόμβωσης και καρδιακών επιπλοκών.

Ωφελούν τα μάτια: Πρόκειται για το πιο γνωστό όφελος της κατανάλωσης καρότων, αν και υπάρχει ασάφεια γύρω από το θέμα.  Παρότι τα καρότα δεν διορθώνουν την κακή όραση, παρέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για τη διατήρηση της υγείας των ματιών. Πολλοί άνθρωποι σε αναπτυσσόμενες χώρες έχουν αναπτύξει προβλήματα όρασης ως αποτέλεσμα της μη επαρκούς πρόσληψης αρκετής βιταμίνης Α.

Προλαμβάνουν πολλές ασθένειες: Όπως συμβαίνει με το σπανάκι, τα μαγειρεμένα καρότα έχουν μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση, συγκριτικά με τα ωμά καρότα. Αυτό επιβραδύνει τη γήρανση των κυττάρων και προστατεύει το σώμα από τις επιζήμιες επιδράσεις των ελεύθερων ριζών

Επούλωση πληγών: Εκτός από βιταμίνη Α, τα καρότα είναι επίσης καλή πηγή ενός άλλου σημαντικού αντιοξειδωτικού που ενισχύει το ανοσοποιητικό: βιταμίνης C. Η βιταμίνη C είναι σημαντική για την επούλωση των τραυμάτων, επειδή είναι απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου, της κυριότερης πρωτεΐνης που βρίσκεται στο δέρμα και τους συνδετικούς ιστούς μας.

Πηγή MEDICAL DAILY

Με τα καρότα κάναμε τυπώματα

64def571 a8d8 4f68 bfd4 7b9e3532a97e b30cdc31 036e 4322 9196 3c9e47f52892971cb46e 072e 4c90 95ee aa0971de8069

Και τα νήπια εξέφρασαν τις προτιμήσεις τους

54e51b7c 0e74 46ae bc83 66eb2d7516ae 133dd1e7 dbbd 4e12 bc09 0e64875b4b82 666d3680 2b51 4543 aed9 68a40d798607

759cac50 f9ce 44cb a474 d38c5ec96e3b b274cfbe 61b0 4952 b3b5 aae4a6775a31 fbf60545 5d94 499c a4cb 49e5a5f6e885

Συζητήσαμε πού φυτρώνουν τα καρότα και ζωγραφίσαμε το αίνιγμα

e89ccbd0 50f8 448f a5ee ccc3ee292e3a

Στο μεσημεριανό γεύμα απολαύσαμε μια υπέροχη σαλάτα γιατί ήταν φτιαγμένη από τα χεράκια μας!

00d75daf e118 41ce a3c1 136f2674737a 1 52ec2f04 f940 42d5 8204 3ddace8fd630 183a7da4d 7b67 4f59 8650 ba4a52bd48cb

eb579900 d376 411f a717 c9c51ccc53b8 ef4a663f dc9d 47fa 9053 b658f630a28b f6d87466 a301 4a5a 8d65 a346ddfeeba3

c1a52199 baa0 40b7 b479 350ff94780d7

 

 

 

 

 

 

Ποιος θα βάψει τα αυγά ;

  Περιμένοντας το Πάσχα ,ένα από τα παραμύθια που διαβάσαμε ήταν το: Ποιος θα βάψει τα αυγά;
  385336d0 80f6 4408 bc96 81ae5b1b9e4a
Οι κότες μαλώνουν με τους λαγούς για το ποιος παίζει το πιο σημαντικό ρόλο το Πάσχα.
 Οι κότες που γεννούν τα αυγά ή οι λαγοί που τα βάφουν και τα μοιράζουν στο δάσος;
Ως που εμφανίζεται η αλεπού και μπροστά στον κίνδυνο ο καβγάς ξεχνιέται , οι κότες ενώνουν τις δυνάμεις τους και σώζουν τον αρχηγό των λαγών.
Με αφορμή το  παραμύθι ξαναθυμηθήκαμε ότι όταν είμαστε ενωμένοι και συνεργαζόμαστε ,είμαστε και πιο δυνατοί και πετυχαίνουμε τους στόχους μας.
Δραματοποιήσαμε το παραμύθι φορώντας καπελάκια με τα ζωάκια -ήρωες
825c1e0f 781e 48a9 b2f4 3b3b6bbcc124
Συζητήσαμε για τα ζώα που γεννούν μικρά και για τα ωοτόκα ζώα .Τα χωρίσαμε σε κατηγορίες.
8f02727a c7d9 44ec bfad c4f617680ea2 1ddec3cd 2a4a 4085 900e 2dd32319c9ef  b460ee0e 0cc9 4c63 a676 7fcaed1f6211
Ζωγραφίσαμε τί  ζωάκι βγαίνει από αβγό
0c5718a7 e8c8 4877 8d7a 87e90f7721b9 3a73ac05 772e 48b5 b439 492e3c63ac73 987cd1b3 eb93 464e 8b55 25032ef48964
Το ολοήμερο τμήμα επισκέφθηκε την αυλή με τις κότες που βρίσκεται απέναντι από το νηπιαγωγείο.

 

5a8f5f42 9425 4179 945d ae6bce267a43 1

f3a0ad01 2b8b 4d97 bb67 86da18160ce0      43d07787 0a00 4f2a a8aa 76c9532f3b8f

Τα νήπια παρατήρησαν τις κότες και τις τάισαν

 

02d7cba1 7d72 4aec 8ce4 92327fd3e1ee

Πλησίασαν με ενθουσιασμό στο κοτέτσι και πήραν τα αβγά που τους πρόσφερε η κυρία Ανάστα.

Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο χρησιμοποίησαν τα αβγά για να κάνουν χειροτεχνία. Κυλώντας τα αβγά μέσα σε ένα κουτί με χρώματα έβαφαν τα χαρτιά τους.

0189f2ac 10f2 4241 aedf bbfc0cfca984      bc913971 fc81 4687 9f76 f7f31f9e53c9

Αφού στέγνωσαν, τα έκοψαν σε σχήμα αβγού και έκαναν στεφανάκια με λαγουδάκια.

14e7d7f8 6c5f 425f a716 3c8477844734          ba16e82b 9369 4edd 852a b5b807933070

Καλό Πάσχα!

Επίσκεψη στο Μικρασιατικό Σύλλογο Πτολεμαϊδας

Στα πλαίσια του εορτασμού της 25ης Μαρτίου πραγματοποιήθηκε  φέτος, με πολλή μεγάλη χαρά,  επίσκεψη στο Μικρασιατικό Σύλλογο της Πτολεμαΐδας. Οι οικοδεσπότες μας υποδέχθηκαν με χαρά   και με μεγάλη προθυμία μας ξενάγησαν στο χώρο.

ee5a7a16 60e5 4f9c bcfa 065b045aa21c

 

Ακούσαμε ενδιαφέροντα πράγματα για την ιστορία του συλλόγου


914f08a3 83d1 4a01 9ba8 ff2f43fe7421 2
ca447a11 d1d6 4d86 b657 cc4fd2d48d0c46bb3e1a 3b94 4250 94b4 f27046bd6809 1

 

Είδαμε τις παραδοσιακές φορεσιές ,γυναικείες και ανδρικές…

3733ca7b 0c3d 4a38 9e3a 31cd134cf6f8 5b6817a4 bf56 4a96 8958 d176cb80b76e 2789efe9 f0d0 4725 a165 bcabb07c9c2d

Παρατηρήσαμε πώς ήταν κεντημένες οι φορεσιές και τα στολίδια που φορούσαν οι γυναίκες

99e6cbf3 59b5 4e5b b83c 2e81fc3291f331278d46 1e15 47b7 a9e8 bd4672d79da123256774 9400 45e6 ab0d c0f3c64210d0

Ξεναγηθήκαμε στο εργαστήριο ζωγραφικής που λειτουργεί στο σύλλογο

47c56b6f 8062 4897 b1d0 9c31f06b1daf  12f6a742 1412 4ec5 8b28 d4c0862e681b

Τα νήπια ενθουσιάστηκαν με τα παραδοσιακά κρουστά , τα κουτάλια ,που συνοδεύουν τους μικρασιάτικους χορούς.

ad3f0bb9 56e3 4315 b7fc 7f0cc5c8cfe0

Εννοείται ότι τα περιεργαστήκαμε και δοκιμάσαμε να τα παίξουμε

5b999958 feb6 4d89 af57 141934c3a62fd4c8dd57 66b3 494b 865a 5ef135031b6593c76211 782f 400e 9422 32c5d96a8743

fe9731d2 7827 42b6 b0a9 55146e985ccd

Ο κ .Χατζηστεφάνου προσκάλεσε  τα νήπια και τις νηπιαγωγούς να συμμετέχουν στα χορευτικά τμήματα του συλλόγου και μας έδειξε μερικά βήματα .

986332b9 26d3 4aaa a5b2 5e74f02df84597272f5e f5a3 49ba 8025 fc1de98c20aa

Βγήκαμε και μια αναμνηστική φωτογραφία

256be38f 9346 4d34 8390 6df0d1200dd8 1

Σας ευχαριστούμε που μας φιλοξενήσατε, που μοιραστήκατε μνήμες, που μας κάνατε κοινωνούς της παράδοσης .

 

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025

Λαμβάνοντας υπόψη  την περ. α της παρ. 4 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021(Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας,  για το σχολικό έτος  2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως  20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η  Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της  Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του  άρθρου 6 του  ΠΔ 79/2017 ( Α’ 109) .

Σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ ,οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας,  γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή  Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν  οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο -προνήπιο , βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους,  σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν  μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής , όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020(Α΄133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών . Συγκεκριμένα ,εγγράφονται στα  Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020   και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Α. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ /ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ -ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)ΚΥΑ, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν  τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

 

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/  και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς /κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή .Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν  αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων  τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

 

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο  Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα  και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και  επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια – Προιστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) περιλαμβάνονται τα:

 

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (χορηγείται από το Νηπιαγωγείο).

 

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ.Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.(Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο Υγείας  του μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο,  από το οποίο αποδεικνύεται  ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του άρ. 6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 1  του άρθρου 44 του ν. 4777/2021(Α΄ 25).

 

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (στο νηπιαγωγείο μας λειτουργεί Τμήμα Ένταξης).

 

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται στους γονείς /κηδεμόνες από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 

Β. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής Αίτησης-Δήλωσης των γονέων-κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/ τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερό Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Επίσης, οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης – δήλωσης των γονέων/ κηδεμόνων τους σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ. 106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε ( 5) νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4.Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα  του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17:30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Τα δικαιολογητικά των εγγραφών για το σχολικό έτος 2024-2025 θα παραλαμβάνονται από τις 13.15 έως τις 14.00, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού που μπορείτε να κλείνετε  στο τηλέφωνο του Νηπιαγωγείου 24630-28995 και ώρες 12.15-13.00 κατά τις εργάσιμες ημέρες.

Σχέδιο δράσης εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης στη διαφορετικότητα και τον αλληλοσεβασμό

Στα πλαίσια της εφαρμογής του σχεδίου δράσης της φετινής χρονιάς είχαμε τη χαρά να  συνεργαστούμε με το kidcenter και συγκεκριμένα με την παιδοψυχολόγο κ. Σταυρούλα Παπαγιαννίδου. Εφαρμόστηκε ένα «Σχέδιο δράσης εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης στη διαφορετικότητα και τον αλληλοσεβασμό » που είχε σα σκοπό την :
▫ Αποδοχή της διαφορετικότητας
▫ Μιλάμε για τη συνεργασία και την σημαντικότητα της
▫ Αποκτούμε εμπειρία συνεργασίας
▫ Ορίζουμε προϋποθέσεις της συνεργασίας

Μερικές από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν είναι οι παρακάτω:

Συνεργατικότητα: Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια και τους ζητάμε να καθίσουν κάτω το ένα απέναντι από το άλλο και να κρατήσουν τα χέρια. Βοηθάνε ο ένας 2τον άλλον να σηκωθούν ταυτόχρονα και επαναλαμβάνουν ανά 4, ανά 8, ανά 12 μέχρι να βρεθεί όλη η ομάδα μαζί σε κύκλο και να προσπαθήσουν μερικές φορές να σηκωθούν όλα τα παιδιά μαζί. Στη συνέχεια συζητάμε εντυπώσεις και απορίες.

e84cd700 6152 44b0 8fda 94b95d12f5a8  7d624b11 656a 4bf6 b109 67a4e325ab33 9548b17b 4e6a 418a 9fec eef655fcb6b4

 

Ομαδική Ζωγραφιά: Κάνουμε ένα άνοιγμα της άσκησης ζητώντας από τα
παιδιά να μας πουν με ελεύθερο συνειρμό πως φαντάζονται ότι είναι ‘ Μία τάξη
που συνεργάζεται ‘ . Τα παιδιά κάθονται όλα γύρω από το χαρτί του μέτρου , οι
οδηγίες είναι να αποτυπώσουν μία ζωγραφιά που να δείχνει μία τάξη που
συνεργάζεται.Ξεκινάνε να ζωγραφίζουν και όταν ακούνε το σήμα μετακινούνται
μία θέση προς τα δεξιά και συνεχίζουν τη ζωγραφιά του διπλανού τους μετά από
λίγο δίνουμε ξανά το σήμα να μετακινηθούν δεξιόστροφα . Αυτό γίνεται 4-5
φορές στη συνέχεια τους ζητάμε να ενώσουν τα χέρια τους (με λαστιχάκια) και
τους ζητούμε να ζωγραφίζουν με τον ίδιο τρόπο. Αυτό εξακολουθεί για άλλες 4-5
φόρες. Κολλάμε το έργο τους στον τοίχο.
Συζητάμε τη δραστηριότητα

0ddf9126 461b 4bf1 a2be 5e7d7665f180 61ca5581 6463 41a1 b0cd 661c731637b2 19b604c2 2e59 4857 8697 cd124e859b67

d03fd7b0 db39 4c23 8498 304a2cb7816486dbfb10 a32b 49c1 88e7 d89afe2d6a35

 

Η πίτσα της συνεργασίας: Προσκαλούμε τα παιδιά να φτιάξουμε την πίτσα της συνεργασίας που βοηθάει όποιον την τρώει να συνεργάζεται καλύτερα. Δίνουμε στα παιδιά τα κομμάτια της πίτσας και τους ζητάμε να γράψουν το όνομα τους και να σκεφτούν ένα χαρακτηριστικό που χρειάζεται να έχει κάποιος για να μπορεί να συνεργάζεται. Το κάθε παιδί λέει το χαρακτηριστικό που σκέφτηκε και κολλάει το κομμάτι του στο μεγάλο χαρτόνι έτσι ώστε να
σχηματιστεί μία μεγάλη πίτσα, που αποτελεί την πίτσα συνεργασίας της ομάδας

f2254570 09c9 4d33 8b8c d1aaf29a5f2c a5f2eba3 5d93 4d35 8e21 aa8b754dbb31

Ευχαριστούμε το kidcenter και τους συνεργάτες για την υποστήριξη και τη συνεργασία.

Όλοι μαζί, όλοι μαζί , είμαστε πάντα πιο δυνατοί!

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου προσπαθήσαμε μέσα από παραμύθια , τραγούδια , φωτογραφίες και βίντεο να προσεγγίσουμε την έννοια της δημοκρατίας και όσες έννοιες περικλείει όπως η δικαιοσύνη , η ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης , ο σεβασμός , ο διάλογος και η συνεργασία.

Διαβάσαμε το παραμύθι «Το νου σου !»

eksofyllo 300x298 1

« Ο νους ήταν ένα παράξενο ον που μπορούσε με μια μόνο σκέψη να αλλάζει μορφές και χρώματα, να μεγαλώνει και να μικραίνει. Ο νους μπορούσε να γίνεται κόκκινος όταν αγαπούσε, κίτρινος όταν γελούσε και μαύρος όταν τον κατέκλυζαν στενάχωρες σκέψεις. Κάποιοι όμως, τον ζήλευαν πολύ για τις άπειρες δυνατότητές του. Κατάφεραν λοιπόν να πείσουν τον Βασιλιά να τον φυλακίσει. Ο νους ζούσε φυλακισμένος και λυπημένος μέχρι που εμφανίστηκε ένα μικρό, κόκκινο πουλί που του θύμισε τι μπορούσε να κάνει.»

 

4d1e0ef3 407d 430d ae3c 614917dbff88 f853b203 b0e8 4b03 bd85 87f2aae53bf9

Διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη

Screenshot 1

Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ΄αυτή, τι… άλλο; Ντενεκεδάκια.

Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα…

Κάναμε έναν παραλληλισμό των γεγονότων του Πολυτεχνείου με αυτά της Ντενεκεδούπολης και καταλάβαμε ότι το σύνθημα “όλοι ενωμένοι” περιγράφεται στην εξέγερση των τενεκέδων εναντίον του Λαδένιου με τον καλύτερο τρόπο!!

Ακολούθησε συζήτηση για το πώς θα θέλαμε εμείς να είναι η πόλη και η χώρα που ζούμε.

Ετοιμάσαμε το σκηνικό για το κουκλοθέατρο που θα παρουσιαστεί την ημέρα της γιορτής

ff6f8c42 c7af 4a7d a30c c4cbd601e97e 1 f86a8c2b a6af 4c9e 9340 ee6462fd408a 64701e31 c089 4af4 b40c 52cfe0b35692 1

9110e4c6 bafa 4b69 96fc b62a2648b50b                          cfced99d 9770 4fbb 95b2 bbd8d483d4d8

2520b091 9058 4330 bfc4 cf4610e98448 c0f33743 9f8b 4cd9 8e40 255c960ae35c

Διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο της Κατερίνας Αρμενιάκου : ” Η Κυρία Δημοκρατία”.

Screenshot 2

Ένα παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατία και για να θυμόμαστε ότι:

                                                        Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί!

42b0957e b169 4452 8c22 4813d928fb73                  f85f635f 8f1e 497e 95e3 54e1bf24ddf4 1

 

 

Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης.

Α’ Τρίμηνο

  • Λήψη απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης «Πάμε πρώτη» για το Σχ. Έτος 2022-23, με θέμα τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Επικοινωνία με την εκπαιδευτικό της Α΄ τάξης και με τη Διευθύντρια του σχολείου για διερεύνηση των απόψεών τους.
  • Επίσκεψη των μαθητών του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο με αφορμή τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή και τις σχετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν. Τα παιδιά πήραν μέρος σε διάφορες δράσεις όπως χριστουγεννιάτικο face painting, χορό, δημιουργία καρτών με ευχές και ζωγραφιές, στολισμός Χριστουγεννιάτικων μπισκότων, φωτογραφίες με τον Αϊ Βασίλη κ.ά..
  • Επίσκεψη των παιδιών της Α’ Δημοτικού για γνωριμία, επικοινωνία με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και συζήτηση για το τι μαθαίνουν στην Α΄ Δημοτικού. Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και κατασκευές.

Β΄ Τρίμηνο

  • Ενημέρωση με e-mail στους γονείς για το σχέδιο και το σκοπό του σχεδίου δράσης.
  • Σύνταξη και αποστολή ερωτηματολογίων στους γονείς σχετικά με την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Επίσκεψη των μαθητών της Α΄ Δημοτικού στο Νηπιαγωγείο για την αναβίωση των αποκριάτικων εθίμων Χάσκα και Γαϊτανάκι.

Γ’ Τρίμηνο

  • Συζήτηση με τα νήπια, για το τι γνωρίζουν για το Δημοτικό σχολείο, πως αισθάνονται για τη μετάβαση και τι νομίζουν ότι θα μάθουν με τη φοίτησή τους στο Δημοτικό. Συμπλήρωση ερωτηματολογίου (φύλλου εργασίας) από τα νήπια.
  • Επίσκεψη των μαθητών του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο για τα Κάλαντα του Λαζάρου. Ξενάγηση στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου προσέφεραν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού ‘λαζαράκια’.
  • Πραγματοποίηση συνάντησης ΕΔΥ με γονείς για ενημέρωση με θέμα: “Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο”.
  • Συμμετοχή νηπίων σε ομαδικά παιχνίδια και γυμναστική με τους μαθητές της Α’ τάξης στον χώρο του Δημοτικού.
  • Παρακολούθηση και συμμετοχή  στο μάθημα ‘Μελέτη του Περιβάλλοντος’ της Α’ Δημοτικού από τα νήπια. Ξενάγηση στις αίθουσες Πληροφορικής, Βιβλιοθήκης, Γραφείο Διευθυντή και εκπαιδευτικών από τη Διευθύντρια του σχολείου.
  • Κοινή δράση με φύτεμα δέντρου από τους μαθητές Νηπιαγωγείου και Α΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου.

Αποτίμηση Σχεδίου Δράσης

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)

Το Σχέδιο Δράσης, σε γενικές γραμμές, υλοποιήθηκε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό. Παρόλα αυτά,  λόγω των απουσιών των παιδιών, αλλά και του μεγάλου αριθμού μαθητών στην Α΄ Δημοτικού, υπήρξε μια διαφοροποίηση του προγράμματος στις κοινές δράσεις και τις επισκέψεις.

Αποτελέσματα της Δράσης

Η Δράση πέτυχε τους επιμέρους στόχους της, καθώς ενισχύθηκαν οι δεσμοί μεταξύ του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, αλλά και μεταξύ οικογένειας και σχολείου.

 

-Γονείς. Μέσα από τις ενημερώσεις από τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς επιστήμονες σχετικά με τη μετάβαση , αναγνώρισαν και εκτίμησαν το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και γενικότερα της προσχολικής εκπαίδευσης. Αναπτύχθηκαν σχέσεις μεταξύ των γονέων που έχουν κοινές αγωνίες και ερωτήματα που αφορούν στο πέρασμα των παιδιών τους στην επόμενη σχολική βαθμίδα .

 

– Εκπαιδευτικοί. Το πρόγραμμα βοήθησε στη δημιουργία μιας ενότητας και σύνδεσης της προσχολικής με τη δημοτική εκπαίδευση. Αναπτύχθηκε η συνεργασία μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων.

 

– Μαθητές. Κυρίως, όμως, η Δράση βοήθησε στην αύξηση της αυτοπεποίθησης των παιδιών και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης τους για επιτυχία στο Δημοτικό Σχολείο. Εξοικείωση και γνωριμία των παιδιών του Νηπιαγωγείου με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου. Αποβολή του φόβου και της ανασφάλειας , καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων για το καινούριο σχολείο.

 

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

 

  • Η επιλογή κατάλληλων δραστηριοτήτων για την επίτευξη των στόχων.
  • Η σωστή οργάνωση των δραστηριοτήτων.
  • Η υλοποίηση των δραστηριοτήτων.
  • Η καλή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μελών.
  • Η θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα παιδιά.
  • Η συστηματική παρακολούθηση της υλοποίησης της δράσης (συστηματική καταγραφή ενεργειών, συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, εισαγωγή έγκαιρων διαμορφωτικών παρεμβάσεων).
  • Οι συναντήσεις για την κατάθεση και επεξεργασία απόψεων .
  • Η ανατροφοδότηση.

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

 Ένας παράγοντας που μας επηρέασε, ήταν οι απουσίες των παιδιών, λόγω των πολλών ιώσεων.

 

 Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

 Τα νήπια, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ομαδικές εργασίες, ζωγραφιές και διάφορες κατασκευές για τις δράσεις που προγραμματίστηκαν. Αξιοποιήθηκαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ,το τάμπλετ, οι προτζέκτορες του σχολείου και το διαδίκτυο. Έγινε χρήση γραφικής ύλης και διαφορετικών υλικών ζωγραφικής(μαρκαδόροι, κηρομπογιές, δακτυλομπογιές).

 

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

 Για την επιτυχή πορεία της δράσης, υλοποιήθηκε μία επιμορφωτική συνάντηση, με τη συμμετοχή των γονέων των παιδιών.

Οι παραπάνω, είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τους προβληματισμούς τους, τις προκαταλήψεις τους, να λύσουν τις απορίες τους, να ενημερωθούν για τα νέα παιδαγωγικά δεδομένα .

Ακόμη, ενημερώθηκαν σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν τυχόν δυσκολίες των παιδιών τους, ώστε να είναι σε θέση να τα βοηθήσουν και ακόμα, να ξεπεράσουν το δικό τους άγχος, τους δικούς τους φόβους και ανησυχίες.

Επίσης, η συνάντηση είχε ακόμα έναν βασικό στόχο, την προετοιμασία τους στο νέο τους ρόλο ως γονείς παιδιών που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο.

Η επιμόρφωση έγινε με ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό και είχε  θέμα «Ομαλή Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο».

 

Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

 Κατά την διάρκεια της υλοποίησης της Δράσης, χρησιμοποιήθηκαν οι Δημοκρατικές πρακτικές, όπως η εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των παιδιών, η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών

στις λήψεις των αποφάσεων, η παρουσίαση της άποψης του εκπαιδευτικού με θεμελιωμένη επιχειρηματολογία, η ενθάρρυνση-επιβράβευση και ενίσχυση των παιδιών ,η συνθέσπιση κανόνων κοινής αποδοχής από την εκπαιδευτικό και τα παιδιά , η διαμόρφωση πλαισίου συνεργασίας που διασφαλίζει την παιδαγωγική αλληλεπίδραση, η κατεύθυνση και υποβοήθηση της συμμετοχής των παιδιών στις σχολικές διεργασίες. Όλες αυτές οι πρακτικές που αναπτύχθηκαν μπορούν να χρησιμοποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή μελλοντικά στο Νηπιαγωγείο, στο πλαίσιο των λεγόμενων καλών πρακτικών, για την υλοποίηση δράσεων που είναι αποτελεσματικές και που στοχεύουν στη βελτίωση, όχι μόνο της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και των κοινωνικών σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ των συμμετεχόντων.

 

Μια πρόταση, επίσης, για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης, είναι η επέκταση της συνεργασίας και της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων σε περισσότερους τομείς και δραστηριότητες. Για παράδειγμα, μπορεί να αναπτυχθούν κοινές προγραμματισμένες δραστηριότητες όπως παιχνίδια και σπορ, περίπατοι στον εξωτερικό χώρο και εκδρομές. Μπορούν να διαμορφωθούν κοινά προγράμματα διδασκαλίας, , προσφέροντας στα παιδιά την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες και να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα.

 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης

 Μια αναγκαία επιμόρφωση θα μπορούσε να είναι από κάποιον λογοθεραπευτή, με θέμα τη γλωσσική ετοιμότητα και τα προβλήματα του λόγου. Ακόμη, από κάποιον ψυχολόγο, για τη διαχείριση του άγχους αποχωρισμού, την προετοιμασία του παιδιού για την πρώτη μέρα στο σχολείο ή και για τις ενδείξεις πιθανών μαθησιακών δυσκολιών. Επίσης, η οργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς σε θέματα διαπαιδαγώγησης των παιδιών, διαχείρισης κρίσεων, προβληματικών συμπεριφορών, σχολικής βίας, διαχείρισης άγχους και ζητημάτων προσαρμογής στη σχολική ζωή.

 

Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

 Η μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο, είναι ένα επίκαιρο θέμα. Πάντοτε θα απασχολεί τα παιδιά και τους γονείς τους και πάντοτε θα υπάρχουν οι ίδιες ανησυχίες και προβληματισμοί ,οπότε καλό θα ήταν, το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης, να επαναληφθεί και την επόμενη σχολική χρονιά. Η μετάβαση εντάσσεται στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και υλοποιούνται δραστηριότητες κάθε χρόνο, με σκοπό να βοηθήσουν τα νήπια στην νέα τους αυτή αρχή, που θα καθορίσει ίσως και την μετέπειτα εκπαιδευτική τους ταυτότητα. Επομένως, θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με περισσότερες δραστηριότητες και κοινές δράσεις. Ακόμη, καλό θα ήταν, να έχουν και οι γονείς μεγαλύτερη εμπλοκή στο πρόγραμμα, πέρα από την εξασφάλιση της συναίνεσής τους ή τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων.

 

Ποιος άλλος μένει εδώ;

Διαβάσαμε το βιβλίο: ”Ποιος άλλος μένει εδώ”  από τον παρακάτω σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/3niparcha/files/2013/06/POIOS-ALLOS-MENEI-EDW.pdf

Και αφού το συζητήσαμε, ετοιμάσαμε το δέντρο, τα πλάσματα που ζούνε εκεί και γράψαμε το μήνυμα που θέλει να μας δώσει αυτό.

IMG 20230516 114008

IMG 20230517 083653

IMG 20230517 111552

IMG 20230517 112432

IMG 20230517 112731

IMG 20230518 130835

IMG 20230517 114008

Έργα τέχνης από τη φύση!

Βγήκαμε στην αυλή μας και μαζέψαμε διάφορα υλικά από τη φύση.

Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να φτιάξουμε έργα τέχνης.

IMG 20230510 113817

IMG 20230510 113845

IMG 20230510 113940

Μετά, η κάθε ομάδα συσκέφθηκε κι έδωσε ένα όνομα στο έργο που έφτιαξε.

IMG 20230511 100819

IMG 20230511 101447

Και την παρουσίασε στην ολομέλεια.

IMG 20230511 102007 IMG 20230511 102144 IMG 20230511 102327

 

IMG 20230511 103653