Γιορτή 28ης Οκτωβρίου& 17ης Νοεμβρίου
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Δύναμη μας η αγκαλιά μας
Πολύγλωσσο λεξικό και ιστορία
Λέγοντας καλημέρα σε πολλές γλώσσες αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα πολύγλωσσο λεξικό της τάξης με φράσεις και λέξεις το οποίο τα παιδιά εικονογράφησαν συνεργατικά (σε δυάδες). Τα παιδιά ακόμη έγραψαν λέξεις και έπαιξαν με τα γράμματα. Επιπλέον έφτιαξαν μια δίκη τους φανταστική ιστορία την «Πατάτα» με αφορμή τα παιχνίδια που έφερναν από το σπίτι. Οι δραστηριότητες αυτές είναι διαθεματικές και υποστηρίζουν την ανάπτυξη των παιδιών μέσα από τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες τους.
Κολοκύθες!!!
Παιχνίδι
Το φθινόπωρο στο νηπιαγωγείο μας πέρασε με προσαρμογή και παιχνίδι.
Τα παιδιά θέλησαν επιπλεον να φτιάξουν μια δική τους γωνιά που θα λέγεται “κολυμβητήριο”.
Οι γονείς συνέπραξαν δίνοντας μας υλικό (μάσκες, πανιά, σκουφί κτλ). Τα παιδιά συν-κατασκευάζουν νοήματα, αλληλεπιδρούν και χαίρονται το παιχνίδι τους αναπτύσσοντας συνεργασία, επικοινωνιακό λόγο και δημιουργικότητα.
Αθλοπαιδιές από εμψυχώτρια για τη λήξη της σχολικής χρονιάς
Καλοκαίρι
Ασχοληθήκαμε με τα ψάρια και βρήκαμε σε πίνακα αναφοράς πώς γράφονται τα ψάρια και τα θαλασσινά που γνωρίζουμε.
Μάθαμε την παροιμία «Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό»
και τη συνθέσαμε βάζοντας στη σωστή σειρά τις λέξεις που την απαρτίζουν
Τραγουδήσαμε το τραγούδι «Δέκα καβουράκια», και το χορέψαμε, αφού γίναμε καβουράκια και εμείς φτιάχνοντας καπέλα κάβουρα
Τέλος, ετοιμάσαμε χάρτινα κουβαδάκια και γράψαμε ευχές για καλό καλοκαίρι!
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων : STEAM… και ο κύκλος του νερού
Ξεκινήσαμε τον κύκλο του νερού με τη βοήθεια του ποιήματος του Ζ. Παπαντωνίου
Στη συνέχεια βάλαμε τις εικόνες με τη σωστή σειρά για να δείξουμε και εμείς τον κύκλο του νερού
Φτιάξαμε δικούς μας πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη βροχή
Η σταγόνα της βροχής αποτέλεσε τη λέξη στη ρουτίνα της σκέψης : Colour-Symbol-Image και τα παιδιά αποτύπωσαν σε ένα template τριών στηλών τις ιδέες τους
Δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε μια μακέτα με θέμα τον κύκλο του νερού με διάφορα υλικά
Μάθαμε για τη δύναμη του νερού και ακούσαμε το μύθο για τον άθλο του Ηρακλή και τους στάβλους του Αυγεία
και ζωγραφίσαμε τις δικές μας ιδέες για να δημιουργήσουμε ένα φράγμα
Προσπαθήσαμε να κατασκευάσουμε ένα φράγμα με το “οικοδομικό” υλικό της τάξης μας
Επειδή όμως το νερό περνούσε ανάμεσα από τα τουβλάκια και τα ξυλάκια μας, τα παιδιά πρότειναν να βάλουμε τσιμέντο ή κόλλα ή σελοτέιπ!
Επιπλέον, πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά και τη διαλυτότητά τους στο νερό
Μάθαμε για την τήξη και πήξη, αναρωτηθήκαμε τι θα συμβεί στο παγάκι, όταν βρεθεί στο παράθυρο,
στο ψυγείο
και στην κατάψυξη
Καταγράψαμε τα αποτελέσματα σε φύλλο εργασίας
Δημιουργήσαμε παζλ, στο οποίο περιγράφεται κατά χρονική ακολουθία, ο κύκλος του νερού και παίζουμε με αυτό συναρμολογώντας το.
Τέλος, προγραμματίσαμε και το ποντικάκι-ρομποτάκι μας να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή του κύκλου του νερού, περνώντας από τις εικόνες που δείχνουν το ταξίδι του νερού.