Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: Οδηγίες για την ομαλή μετάβαση 

Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό:  

Οδηγίες για την ομαλή μετάβαση 

Η μετάβαση είναι μια περίοδος αλλαγής, ένα πέρασμα από μία κατάσταση σε μία άλλη, μια μεταβολή στους ρόλους. Οι μεταβάσεις μπορεί να είναι κανονικές ή μη κανονικές. Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό αποτελεί μια κανονική μετάβαση, μια αναμενόμενη αλλαγή στη ζωή του παιδιού (Παππά, 2017). Το παρακάτω άρθρο περιέχει οδηγίες για τους γονείς πως θα προετοιμάσουν τα παιδιά τους για την πρώτη δημοτικού και είναι πρόταση της ψυχολόγου του νηπιαγωγείου μας Μαρίας Σπανού.

Για την αλλαγή αυτή το παιδί προετοιμάζεται αρκετά νωρίς τόσο από το προσωπικό του νηπιαγωγείου όσο και από τους γονείς οι οποίοι μιλούν στα παιδιά για το πώς θα είναι το σχολείο, αγοράζουν πράγματα για την αρχή της σχολικής χρονιάς και δημιουργούν προσδοκίες γι’ αυτό. 

Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό –όπως και κάθε είδους μετάβαση– αποτελεί ένα ιδιαίτερο, προσωπικό, μοναδικό βίωμα για το κάθε άτομο. Είναι σημαντικό οι γονείς να προσπαθήσουν η διαδικασία αυτή να επενδυθεί με θετικά συναισθήματα: χαρά, προσμονή, ενδιαφέρον, ενθουσιασμό. Ωστόσο αν και το ζητούμενο είναι η προώθηση και η ενδυνάμωση των θετικών συναισθημάτων, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι αναμενόμενο και φυσιολογικό να εκφραστούν και δύσκολα συναισθήματα από τα παιδιά, όπως η ανησυχία και το άγχος. 

Μια  από τις διαφορές ανάμεσα στα εκπαιδευτικά πλαίσια που τα παιδιά διακρίνουν κατά τη  μετάβαση είναι η μείωση του χρόνου που αφιερώνεται στο παιχνίδι και η αύξηση των «σχολικών υποχρεώσεων». Επίσης, ο χρόνος παραμονής τους στο σχολείο θα έχει  πλέον διαφορετική δομή καθώς  θα υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες με συγκεκριμένη διάρκεια που θα αφιερώνονται σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, όπως γλώσσα, μαθηματικά, εικαστικά, μουσική, γυμναστική, αγγλικά, και θα διδάσκονται από διδάσκοντες διαφορετικών ειδικοτήτων. 

Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων, χρειάζεται να κάθονται στο θρανίο, να έχουν την προσοχή τους στον δάσκαλο/ στη δασκάλα και να ελέγχουν την παρόρμηση τους να σηκωθούν ή να μιλήσουν χωρίς την άδεια του δασκάλου. Τέλος, έχουν δουλειά για το σπίτι, την οποία θα πρέπει να αντιμετωπίζουν με συνέπεια και υπευθυνότητα. 

Για τη μετάβαση λοιπόν από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, πολύ σημαντικός είναι ο ρόλος που έχει διαδραματίσει η φοίτηση του παιδιού στο νηπιαγωγείο. Ωστόσο ο πιο σημαντικός ρόλος σε κάθε μετάβαση της ζωής των παιδιών είναι αυτός των γονιών. 

Έτσι λοιπόν οι γονείς είναι σημαντικό να προσπαθήσουν   να έχουν: 

  • Διαβάσει βιβλία μαζί με το παιδί. 

  • Αφιερώσει χρόνο για παιχνίδι και λεκτική αλληλεπίδραση και συζήτηση. 

  • Εφαρμόσει πρόγραμμα και ρουτίνα στην καθημερινή ζωή του παιδιού (φαγητό, ύπνος κτλ.). 

  • Παράσχει ευκαιρίες στο παιδί για την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη των κοινωνικών του δεξιοτήτων. 

  • Ενθαρρύνει συμπεριφορές που αναδεικνύουν αξίες, όπως σεβασμός, ευγένεια, ανεκτικότητα. 

  • Ενθαρρύνει την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ανάπτυξη της υπευθυνότητας και της αυτονόμησής τους μέσα από δουλειές, όπως το μάζεμα των παιχνιδιών τους και η τακτοποίηση του δωματίου τους. 

Επίσης  οι γονείς χρειάζεται να: 

  • Ενημερώσουν το παιδί για το νέο σχολείο και τον τρόπο λειτουργίας του. Επισκεφθούν το σχολείο μαζί με το παιδί.  

  • Συζητήσουν με το παιδί γι’ αυτή τη μετάβαση και να απαντήσουν σε τυχόν απορίες του.  

  • Φροντίσουν η όποια συζήτηση και ενημέρωση να έχει θετική συναισθηματική επένδυση, να δείχνει ενδιαφέρον και ενθουσιασμό για το σχολείο.  

  • Θυμούνται πως η συμμετοχή των γονιών στη διδακτική διαδικασία και στη σχολική πραγματικότητα του παιδιού και η διάθεσή τους για συνεργασία είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο για τη μετάβαση, αλλά και για όλη την πορεία του παιδιού στο σχολείο.  

  • Φροντίζουν για τη συνεχή ενημέρωση και τη φυσική παρουσία στον χώρο του σχολείου και των δύο γονέων καθώς συνδέεται άρρηκτα με την ομαλή μετάβαση και την επιτυχημένη πορεία του παιδιού.  

  • Δείχνουν εμπιστοσύνη στο σχολείο και στα πρόσωπα που το στελεχώνουν. 

Βιβλιογραφικέςαναφορές: 

Η μετάβαση του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό – ΣΧΟΛΕΣ ΓΟΝΕΩΝ (sxolesgonewn.gr) Βασιλική Παππά, MSc, PhD,Συμβουλευτική ψυχολόγος 

Fabian, H. (2000). Empowering children for transitions. Paper presented at the EECERA 

10th European Conference on Quality in Early Childhood Education, London, August 29 – September 1, 2000. 

Fantuzzo, J. & McWayne, C. (2002). The relationship between peer-play interactions in the family context and dimensions of school readiness for low-income preschool children. Journal of Education Psychology. 94 (1): 79-87. 

Gutman, L. M. & Feinstein, L. (2007). Parenting Behaviours and Children’s Development from Infancy to Early Childhood: Changes, Continuities, and Contributions. London: Centre for Research on the Wider Benefits of Learning. 

McWayne, C, Hampton, V., Fantuzzo, I, Cohen, H.L., & Sekino, Y. (2004). A multivariate examination of parent involvement and the social and academic competence of urban kindergarten children. Psychology in the Schools. 41(3): 363-377. 

Παππά, Β. (2017). Γονείς σε κρίση. Η διαχείριση της απώλειας και της αλλαγής. Αθήνα: Οκτώ. 

Sylva, K., Melhuish, E., Sammons, P., Siraj-Blatchford, I., & Taggart, B. (2004). Effective Pre-School Provision. London: Institute of Education. 

Τρώω υγιεινά – Συνταγή για παν κέικ με βρώμη

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου Δεξιοτήτων“Τρώω υγιεινά για να έχω δόντια γερά” τα παιδιά ετοιμάζουν μπισκότα βουτύρου σύμφωνα με τις οδηγίες του μπαμπά σεφ που προσφέρθηκε να μας δείξει τον τρόπο. Τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση και καταγράφουν τα υλικά σε άσπρο πίνακα. Τα παν κέικ είναι ένα υγιεινό κολατσιό για το σχολείο όπου μπορούν τα παιδιά να ετοιμάσουν και στο σπίτι και  να περάσουν δημιουργικό χρόνο με τους γονείς τους. Η συνταγή δίνεται σε καρτέλα στα παιδιά για να δοκιμάσουν τη συνταγή στο σπίτι με όλη την οικογένεια.

pan keik 1    pan keik 3

pan keik 5     pan keik 4

Παν κέικ με βρώμη
Υλικά:

1 ώριμη μπανάνα
2  μέτρια αβγά
100 γρ, βρώμη (νιφάδες)
1 κουταλιά της σούπας κακάο
μέλι ή φυσκικοβούτυρο κακαάο
βούτυρο lurpak
Τα παιδιά να έχουν μαζί τους για γαρνίρισμα:
1 μπανάνα ή λίγες φράουλες

Εκτέλεση:

Βάζουμε στον πολυκόφτη τη βρώμη και τη χτυπάμε μέχρι να διαλυθεί τελείως και να γίνει αλεύρι.
Προσθέτουμε τη μπανάνα, τα δυο αβγά και χτυπάμε μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα.
Τοποθετούμε ένα αντικολλητικό τηγάνι σε μέτρια φωτιά και το αφήνουμε να ζεσταθεί.
Ρίχνουμε 1 κ.σ βούτυρο lurpak και βάζουμε μια γεμάτη κουταλιά από το μείγμα, γιατί θα απλώσει καθώς τηγανίζεται. Ελέγχουμε τις άκρες τους και όταν τα pancakes βγάλουν φουσκάλες από τη μία πλευρά (αυτό θα το καταλάβουμε όταν ξεκολλάνε από τον πάτο του τηγανιού), τα αναποδογυρίζουμε με τη βοήθεια μιας σπάτουλας. Ψήνουμε 2-3 λεπτά από την κάθε πλευρά. Μεταφέρουμε τα έτοιμα pancakes σε ένα πιάτο και γαρνίρουμε με υλικά της αρεσκείας μας μέλι ή φυστικοβούτυρο και λίγα κομμένα φρούτα.
                                                                                                                                                              Καλή επιτυχία!

Εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025

Για το σχολικό έτος 2024-25 εγγράφονται παιδιά γεννημένα το 2019-2020.

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν  τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησης του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα :

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας, γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που

θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προθεσμίας που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου:

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. (δίνεται από το Νηπιαγωγείο)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)  https://seeh.eu/images/enrolment/adym_el.pdf

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ε) Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. https://www.efepae.gr/files4users/files/Dilosi.doc

στ)Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εφόσον τα έχει αιτηθεί , άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα,.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτηση τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Υγιεινή Διατροφή – Συνταγή για μπισκότα βουτύρου

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου Δεξιοτήτων“Τρώω υγιεινά για να έχω δόντια γερά” τα παιδιά ετοιμάζουν μπισκότα βουτύρου σύμφωνα με τις οδηγίες του μπαμπά σεφ που προσφέρθηκε να μας δείξει τον τρόπο. Τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση φορούν σκούφους και γίνονται σεφ για μια μέρα. Καλούνται να μετρήσουν τα υλικά, να ξεχωρίσουν τα υγρά από τα στερεά, να τα καταγράψουν σε πίνακα και να δημιουργήσουν τα δικά τους μπισκότα σε διάφορα σχέδια. Τα μπισκότα βουτύρου είναι ένα υγιεινό σνακ για το σχολείο και μπορούν τα παιδιά να περάσουν δημιουργικό χρόνο με τους γονείς τους. Η συνταγή δίνεται σε καρτέλα στα παιδιά για να δοκιμάσουν τη συνταγή στο σπίτι με όλη την οικογένεια.

μπσικοτα
Μπισκότα βο
υτύρου (υλικά για 24 -26 μπισκότα)

Υλικά: 160 γραμμάρια βούτυρο Lurpak σε θερμοκρασία δωματίου
60 γραμμάρια άχνη
1 αβγό
215 γραμμάρια αλεύρι
1 βανίλια

Εκτέλεση:
Σε ένα μίξερ ανακατεύουμε το βούτυρο με τη ζάχαρη. Προσθέτουμε το αβγό την βανίλια και στη συνέχεια το αλεύρι κουταλιά – κουταλιά. Όταν γίνει η ζύμη τοποθετείτε για λίγο στο ψυγείο και στη συνέχεια ανοίγετε σε πάχος 4 χιλιοστά ανάμεσα σε δύο αντικολλητικά χαρτιά. Κόβετε με φόρμες μπισκότα και ψήνετε στους 170 ο C για 13 λεπτά.

Καλή επιτυχία!

 

Η καρδιά της φιλίας – Εβδομάδα Ευρωπαϊκού κώδικα 2023 – 2024

Τα παιδιά του 6ου Νηπιαγωγείου Κορυδαλλού συμμετείχαν με τη δραστηριότητα Η καρδιά της φιλίας στην εβδομάδα Ευρωπαϊκού κώδικα και έφτιαξαν τη δική τους καρδιά της φιλίας στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων: Συνεργασία – Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα.

Δραστηριότητα 1η
Ψάξε το άλλο σου μισό

kardies zevgh

Ενεργοποίηση των παιδιών με στόχο να δημιουργήσουν μια εικόνα ενός δοσμένου κώδικα όπως η καρδιά σε δύο κομμάτια. Πρέπει να ενώσουν όμως τα σωστά κομμάτια για να δημιουργηθεί η καρδιά.

Κινητικό παιχνίδι με καρδιές χωρισμένες στη μέση που κάθε παιδί προσπαθεί να ενώσει το μισό του με το μισό ενός άλλου παιδιού για να σχηματιστεί μαι ολόκληρη καρδιά. Τα κομμάτια έχουν πάνω τους αριθμούς 1 και 2 όπου είναι τα δύο κομμάτια που σχηματίζουν μια ολόκληρη καρδιά. Με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά κινούνται στο χώρο και μόλις σταματήσει η μουσική ψάχνουν να βρουν το άλλο τους μισό. Τα παιδιά σχηματίζουν δυάδες και ενώνουν τα δυο μισά σε μια καρδιά.

Δραστηριότητα 2η
Η καρδιά της φιλίας
1 kardia ths filias

Συνεργασία όλων των παιδιών με σκοπό να έρθουν σε επαφή με τον κώδικα και την υπολογιστική σκέψη. Αποφασίζουμε μαζί με τα παιδιά, να δημιουργήσουμε μια μεγάλη καρδιά που να χωράει όλα τα παιδιά, την καρδιά της φιλίας. Δημιουργούμε σε ένα πλαίσιο με κουτάκια στο πάτωμα μια καρδιά με κόκκινα χαρτάκια (post it) όπως μπορούμε. Τα παιδιά μετράνε πόσα χαρτάκια θα χρειαστούν για να σχηματίσουν την καρδιά της φιλίας. Κάθε παιδί κρατάει ένα χαρτάκι κόκκινο και προσπαθεί να το τοποθετήσει μέσα στο πλαίσιο ώστε να σχηματιστεί μια καρδιά.

Δραστηριότητα 3η
Φτιάχνω τη δική μου καρδιά
kardia fyllo ergasias

Τα παιδιά συμπληρώνουν ατομικό φύλλο εργασίας με σκοπό να κατανοήσουν τι είναι το εικονοστοιχείο pixel και πως αναπαρίσταται μια εικόνα.

Δημιουργούμε μια ψηφιακή εικόνα με pixel με αφορμή το εργαστήριο δεξιοτήτων “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο” την καρδιά της φιλίας. Η διαδικασία της ψηφιοποίησης περιλαμβάνει την μετατροπή μιας εικόνας σε ένα σύνολο από pixel. Δείχνουμε στα παιδιά τον τρόπο δημιουργίας της ψηφιακής εικόνας και εξηγούμε ότι στον υπολογιστή η εικόνα αναπαρίσταται με τη μορφή ψηφιδωτού. Τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι κάθε ψηφίδα αποτελεί και ένα κομμάτι από την καρδιά της φιλίας.

Στη συνέχεια δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας με πίνακα που αποτελείται από μικρά κουτάκια και ζητάμε να τα χρωματίσουν σύμφωνα με τον κώδικα που έχουμε ορίσει. Όπου 0: λευκό όπου 1: κόκκινο.

Σχέδιο Δράσης 2023 – 2024 Ενδυνάμωση των σχέσεων ανάμεσα σε Οικογένεια και Νηπιαγωγείο

Ενδυνάμωση των σχέσεων ανάμεσα σε Οικογένεια και Νηπιαγωγείο

Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Συντονιστής Δράσης: Πουρή Θεοδώρα

Α.ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Στο 6ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού λειτουργεί ένα υποχρεωτικό πρωινό και ένα προαιρετικό ολοήμερο για το 6ο και 16ο Νηπιαγωγείο. Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται το 16ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού. Το νηπιαγωγείο βρίσκεται σε μια αστική περιοχή με πολυποίκιλα κοινωνικά, οικονομικά και μορφωτικά χαρακτηριστικά.

Α. Αναγκαιότητα της υλοποίησης του σχεδίου δράσης

1. Λόγοι που επιβάλουν την υλοποίηση της δράσης

Έπειτα από τη συνάντηση γονέων που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο, διαπιστώθηκε η ανάγκη για πιο ενεργό συμμετοχή των γονέων στις δράσεις του σχολείου αλλά και η εθελοντική προσφορά τους σε παιδαγωγικό υλικό για τον εξοπλισμό των κέντρων μάθησης του Νηπιαγωγείου.

Αποφασίστηκε από κοινού ένα σχέδιο δράσης που θα κατευθύνει και θα διευκολύνει την ενεργό συμμετοχή των γονέων και την υποστήριξή τους σε δράσεις του σχολείου.

2. Αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες

Το σχέδιο δράσης αποφασίστηκε με σκοπό την καλύτερη επικοινωνία ανάμεσα σε σχολείο και οικογένεια και την εύρυθμη λειτουργία του. Οι γονείς συνεισφέρουν με όποιο τρόπο μπορούν και συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις του σχολείου.

Αναφορά σε καλές πρακτικές ή συμπληρωματικές δράσεις του σχολείου:

  • Στη συγκέντρωση υλικού (γραφική ύλη – άχρηστο υλικό) για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σχεδίων εργασίας

  • Στη διαδικασία δανεισμού και ανάγνωσης βιβλίων της δανειστικής βιβλιοθήκης

  • Στην ενεργό συμμετοχή τους σε δράσεις που πραγματοποιούνται στο σχολείο μαζί με τα παιδιά

  • Συμμετοχή σε ενημερωτικές συναντήσεις με ειδικούς σχετικά με θέματα που αφορούν τα παιδιά και την ευρύτερη κοινότητα.

Β. Σκοπός – στόχοι του σχεδίου δράσης

1. Σκοπός του σχεδίου δράσης

Ο βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ Νηπιαγωγείου και γονέων με στόχο την ενεργό συμμετοχή των γονέων στις δράσεις του σχολείου. Μέσα από την αμφίδρομη επικοινωνία ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς αναπτύσσονται σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ τους με απώτερο σκοπό την καλύτερη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την αξιοποίηση των δράσεων για την ατομική εξέλιξη των παιδιών.

2. Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης:

  • Η τακτική επικοινωνία η ανταλλαγή πληροφοριών και η συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές.

  • Οι εκπαιδευτικοί ορίζουν ένα πλάνο για τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να συμμετέχουν σε μαθησιακές διαδικασίες και δράσεις.

  • Πρόσκληση για συμμετοχή των γονέων για εθελοντική βοήθεια στην διοργάνωση δραστηριοτήτων για τα παιδιά στην τάξη.

  • Επέκταση της συνεργασίας με τους γονείς στα πλαίσια της δανειστικής βιβλιοθήκης για την προώθηση της φιλαναγνωσίας στο σπίτι.

  • Συμμετοχή των γονέων για την ενίσχυση του παιδαγωγικού υλικού και των βιβλίων ώστε να έχουν περισσότερα ερεθίσματα τα παιδιά για μάθηση.

  • Οργάνωση συζητήσεων για θέματα που αφορούν την ανάπτυξη των παιδιών με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.

  • Καλλιέργεια αλληλοσεβασμού μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών.

Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Διαδικασίες υλοποίησης Δράσεις / Ενέργειες
Σεπτ-Νοεμ
2ο τρίμηνο
Δεκ-Φεβρ
3ο τρίμηνο
Μαρ-Μαίου
Ενημέρωση του συλλόγου γονέων για θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή και για τη συνεργασία με το σχολείο.Ανάπτυξη δράσεων συνεργασίας για τη συμμετοχή των γονέων σε δημιουργικές – μαθησιακές διαδικασίες στο σπίτι.
Ανάπτυξη δράσεων συνεργασίας για την προώθηση της μάθησης εκτός σχολικού πλαισίου.
Οργάνωση συζητήσεων με ειδικούς
.
Συμμετοχή του συλλόγου γονέων σε δράσεις της μαθητικής κοινότητας με εθελοντική προσφορά.
Παρακολούθηση – Ανατροφοδότηση της δράσης.
Αξιολόγηση της δράσης.

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία

1. Ανθρώπινο δυναμικό

  • Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας

  • Ο σύλλογος γονέων

  • Τα νήπια

  • Ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου

  • Ειδικοί επιστήμονες

2. Χρόνος
Το σχέδιο δράσης εντάσσεται στο ημερήσιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και οι δράσεις αφορούν τις θεματικές ενότητες ανά εποχή. Οι ενημερωτικές συναντήσεις θα πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού ωραρίου. Οι συναντήσεις των ομάδων εργασίας θα γίνονται σε προκαθορισμένο χρόνο ώστε να μη διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του νηπιαγωγείου. Ο χρόνος υλοποίησης της δράσης ξεκίνησε με την έναρξη της σχολικής χρονιά και θα έχει διάρκεια μέχρι το τέλος της.

3. Υλικοτεχνικός εξοπλισμός

  • Ο εξοπλισμός του νηπιαγωγείου που θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης είναι υπολογιστής laptop με ηχεία, εκτυπωτής, φωτοτυπικό, φωτογραφική μηχανή, smart tv.

  • Οι ενημερωτικές συναντήσεις και οι επιμορφώσεις των γονέων από ειδικούς επιστήμονες πραγματοποιούνται στις σχολικές αίθουσες.

1. Οικονομικοί πόροι

Οι οικονομικοί πόροι για την υλοποίηση των δράσεων καλύπτονται από τη Σχολική Επιτροπή και το Σύλλογο Γονέων. Η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης μπορεί να περιλαμβάνει:

1. Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης

  • Ημερολόγια καταγραφής

  • Φόρμες παρατήρησης

  • Ψηφιακό αρχείο με φωτογραφίες των δράσεων

  • Ερωτηματολόγια προς τους γονείς των παιδιών

  • Φάκελος αξιολόγησης των νηπίων

6. Πηγές

  • Βιβλίο Πράξεων Προϊσταμένης

  • Ημερολόγιο Σχολικής ζωής

  • Ημερολόγιο Νηπιαγωγού

  • Ατομικοί φάκελοι νηπίων

  • Οδηγός Νηπιαγωγού

  • Οδηγός Γονέα

  • Αναλυτικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου

  • Εσωτερικός κανονισμός Νηπιαγωγείου

  • Υλικό Σχολικού Συμβούλου

  • Υλικό Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.

  • Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Αγωγή

  • Γονείς, Εκπαιδευτικοί, Ειδικοί Επιστήμονες

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης

    1. Εφαρμογή του πλαισίου της αμφίπλευρης επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς και γονείς σε τακτά χρονικά διαστήματα.

    2. Ενεργό συμμετοχή των γονέων με εθελοντική προσφορά σε δράσεις του νηπιαγωγείου.

    3. Ενθάρρυνση των γονέων να παροτρύνουν τα παιδιά να παρατηρούν, να περιγράφουν, να διατυπώνουν ερωτήσεις, να κάνουν υποθέσεις, προβλέψεις και να σχολιάζουν τον κόσμο γύρω τους με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.

    4. Ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που απέκτησε το παιδί στο νηπιαγωγείο και επικοινωνία με τους γονείς με προτάσεις για την επέκταση των γνώσεων και εφαρμογή στην καθημερινή ζωή.

    5. Ενημερωτικές συναντήσεις με παιδαγωγικά θέματα, διοργάνωση εκδηλώσεων και παροχή βοήθειας για την ενίσχυση των δράσεων της σχολικής μονάδας.

    6. Ενίσχυση του θετικού κλίματος για μια επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ οικογένειας και νηπιαγωγείου.

Διαδικασίες αξιολόγησης της δράσης

Στόχος 1: Τακτική επικοινωνία μεταξύ των Εκπαιδευτικών και της οικογένειας ώστε να υπάρχει συνεχή ενημέρωση και ανατροφοδότηση για θέματα που αφορούν τα παιδιά και την ατομική του εξέλιξη.

Συστήνεται ένα πλαίσιο τακτικής και αμφίπλευρης επικοινωνίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου είτε με ατομικές είτε με ομαδικές συναντήσεις εκτός σχολικού ωραρίου.

Στόχος 2: Οι Εκπαιδευτικοί ενημερώνουν κατά τις συναντήσεις γονέων για τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να συμμετέχουν σε δημιουργικές διαδικασίες μάθησης στο σπίτι.

Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου προσεγγίζεται με την αναγκαιότητα σύνδεσης της γνώσης που αποκτήθηκε στο σχολείο με δεξιότητες που αφορούν την καθημερινή ζωή και την επέκταση των γνώσεων και σε άλλους τομείς αλλά και τρόπους εμπέδωσης.

Στόχος 3: Συμμετοχή των γονέων έπειτα από ενημέρωση για την οργάνωση του προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου προσφέροντας εθελοντική βοήθεια.

Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου αποτυπώνεται από την ενεργό συμμετοχή των γονέων σε δράσεις του σχολείου και την προσφορά σε έργο ανάλογα με την ειδικότητα τους.

Στόχος 4: Οργάνωση ημερίδας με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.

Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου μπορεί να διαπιστωθεί από το βαθμό συμμετοχής των γονέων σε ημερίδες και την ανάγκη επιμόρφωσης τους σε θέματα που αφορούν τα παιδιά τους.

Στόχος 5: Αλληλοσεβασμός μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών

Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου μπορεί να διαπιστωθεί από την ενεργό συμμετοχή των γονέων στις δράσεις του νηπιαγωγείου και ενημερωτικές συναντήσεις. Απώτερος σκοπός η διατήρηση θετικού κλίματος, ο αμοιβαίος σεβασμός και η εμπιστοσύνη μεταξύ των εκπαιδευτικών και της οικογένειας.

Έκθεση των αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης.

Με την ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης θα παρατεθεί η έκθεση με τα αποτελέσματα του σχεδίου στην οποία θα περιλαμβάνονται θέματα όπως: επικοινωνίας και συνεργασίας, διαδικασίες σχεδιασμού και οργάνωσης των ομάδων εργασίας, παρεκκλίσεις του αρχικού σχεδιασμού και αναθεωρήσεις του σχεδίου δράσης, επιδράσεις σε διάφορους δείκτες, βαθμός ικανοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας από την εφαρμογή του σχεδίου δράσης, προοπτικές.

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.