Πρώτες βοήθειες

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 08-12-2025

Σήμερα Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η ενδοσχολική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με θέμα

<< Πρώτες βοήθειες – Καρδιοαναπνευστική αναζογώνηση >> σε ενήλικες καθώς και σε παιδιά .Η εκπαιδεύτρια κ. Χρύσα Ράπτη μας

μετέδωσε πολύτιμες πληροφορίες τόσο σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο .

Πρώτες βοήθειες

IMG 20251208 164726

Πνιγμονή σε παιδιά

IMG 20251208 164338

IMG 20251208 175856

IMG 20251208 164455

Σε πρακτικό επίπεδο κάναμε όλοι κάρπα σε κούκλα .

Ενημερωθήκαμε για τη χρήση απινιδωτή σε ενήλικες και παιδιά.

IMG 20251208 175724IMG 20251208 174902 1

Ευχαριστούμε την κ. Χρύσα Ράπτη για την επιμόρφωση

Χειμώνας

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 04-12-2025

Με ένα απλό παραμύθι έγινε η εισαγωγή των παιδιών στον Χειμώνα.

Πατήστε εδώ, για να διαβάσετε το παραμύθι ! ( flipbook )

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

 

Μέσα από αυτό το παραμύθι επεξεργαστήκαμε τα μέσα θέρμανσης ,τις αλλαγές των καιρικών συνθηκών ,μάθαμε το γράμμα Χ, χ του Χειμώνα και συζητήσαμε το παραμύθι που μιλάει για την φιλία και την προσφορά.

Screenshot 52

Γράμμα Χ,χ

Βρήκαμε λέξεις από Χ.χ

Ονόματα : ο συμμαθητής μας ο Χρήστος ,ένα παιδί είπε η μαμά μου η Χριστίνα και βρήκαμε και άλλες λέξεις

όπως

Χειμώνας ,  Χριστός , Χριστούγεννα, χιόνι , χιονάνθρωπος , χιονόπτωση, χρώμα , χώμα .

Μετά βρήκαμε τα χ μέσα στην εικόνα του παραμυθιού που διαβάσαμε .

IMG 20251204 100258IMG 20251204 100628

IMG 20251204 100153IMG 20251204 100413

Γιατί ο βάτραχος πάγωνε ?

Screenshot 58

Τελείωσαν τα ξύλα στην σόμπα του και δεν μπορούσε να βγει έξω να μαζέψει άλλα, επειδή χιόνιζε.

Τι θα μπορούσε να έχει στο σπίτι του ,για να ζεσταθεί ?

Screenshot 59

Τα παιδιά είπαν τζάκι ,αερόθερμο καλοριφέρ, κλιματιστικό και τα κολλήσαμε στην εικόνα ,για να ζεσταθεί το σπίτι του βάτραχου.

Βρίσκουμε με τι δουλεύει κάθε μέσο θέρμανσης ξύλα ,πετρέλαιο, ρεύμα. Συκρίνουμε ποια μέσα θέρμανσης έχουμε στην τάξη μας σε σχέση με τον βάτραχο.

Σε μεταγενέστερο χρόνο τα παιδιά μπορούν να παίξουν με τις εικόνες του παραμυθιού

  • να τις βάλουν στην σειρά,
  • να κάνουν αναδιήγηση παραμυθιού
  • να δραματοποιήσουν το παραμύθι με ανάθεση ρόλων
  • κατασκευάζοντας απλές αυτοσχέδιες μάσκες για την δραματοποίηση

Στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι κατανόησης σχετικά με το παραμύθι.

 

Στολισμός δέντρου

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 04-12-2025

Χθες Τρίτη 2 Δεκεμβρίου στολίσαμε το δέντρο και η χαρά όλων των παιδιών δεν περιγραφότανε.

Kάθε παιδί έβαλε τουλάχιστον δυο στολίδια, κάποιοι πάνω από δέκα.

IMG 20251205 221621 1IMG 20251205 221323IMG 20251205 221508

 

 

IMG 20251204 000927IMG 20251204 001125IMG 20251204 003524IMG 20251204 003428

IMG 20251204 003000 IMG 20251204 003159IMG 20251205 220822IMG 20251205 221138 1

Μετά τον στολισμό του δέντρου ξεκινήσαμε τις κατασκευές.

Φτιάξαμε αστέρια.

IMG 20251204 000509IMG 20251204 000205IMG 20251203 103354 1 1

Βάψαμε ένα καπέλο κόκκινο.

IMG 20251203 105310

IMG 20251128 085318 1IMG 20251128 085325 1

 

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 03-12-2025

20251203 200711

Ομαδική εργασία για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας του 1ου Ολοήμερου τμήματος σε συνεργασία με τα παιδιά του 2ου τμήματος,

3ο τμήμα

Διαχωρίσαμε τις αναπηρίες σε ορατές και δυσκολίες που δεν φαίνονται όπως δυσκολίες στην ακοή ( αισθητηριακές – κινητικές ).

Οι κινητικές αναπηρίες είναι εμφανείς και τα περισσότερα παιδιά έχουν δει άτομα σε αμαξίδια.

Ζητήσαμε από τα παιδιά υποθετικά ,τι θα κάναμε ,αν ερχόταν στην τάξη μας να φοιτήσει ένα παιδί σε αμαξίδιο ,για να νιώσει άνετα.

Τι θα κάναμε μαζί του ή μαζί της ? ( Ανάπτυξη ενσυναίσθησης )

Οι απαντήσεις των νηπίων:

  • θα γνωριζόμασταν και θα γινόμασταν φίλοι.
  • Θα παίζαμε μαζί κουκλοθέατρο και θα κάναμε παράσταση.
  •  Θα παίζαμε μαζί παζλ.
  • Θα κάναμε κουλουράκια με την πλαστελίνη.
  • Θα παίζαμε μπάλα ,θα την πετούσαμε και το παιδί στο αμαξίδιο θα την έπιανε.
  • θα παίζαμε με τουβλάκια αλλά πάνω στο τραπέζι ,γιατί δεν θα μπορούσε το παιδί να κάτσει στο χαλί.
  • θα διαβάζαμε μαζί ένα παραμύθι.
  • Θα τον /την βοηθούσαμε την ώρα του φαγητού.
  • Θα ρωτούσαμε αν θέλει βοήθεια.

Επειδή τα παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν πως είναι να  είσαι τυφλός,

20251203 19211420251203 192059

προσπαθήσαμε να δούμε πως περπατάει ένας τυφλός με διάφορα εμπόδια στην διαδρομή του με εντολή ενός ηχητικού ερεθίσματος.

Μαθαίνουμε για την ανάγλυφη γραφή braille. Διαβάζουμε φάρμακα ,που έχουμε στο φαρμακείο του Νηπιαγωγείου  σε γραφή braille και τα βλέπουμε με την αφή μας , όπως οι τυφλοί άνθρωποι.

IMG 20251203 213717 1

Κλείσαμε τα αυτιά μας και δεν ακούγαμε.

IMG 20251203 212817

Ενδεικτικά κλείσαμε το στόμα ενός παιδιού με χαρτοταινία και για να επικοινωνήσει χρησιμοποίησε τα χέρια του.

Μιλήσαμε για την νοηματική γλώσσα και τα παιδιά αναφέρθηκαν στο δελτίο ειδήσεων που οι ειδήσεις παρουσιάζονται και στην νοηματική.

Aκούσαμε τραγούδι στη νοηματική γλώσσα και μάθαμε ενδεικτικά κάποιες λέξεις – κινήσεις .

Βρήκαμε πως μπορεί να ζωγραφίσει ένας άνθρωπος χωρίς χέρια, με το στόμα του και το έκανε πράξη ένα παιδί, βάζοντας τα χέρια στην πλάτη.

Δυσκολεύτηκε αρκετά και δεν μπόρεσε να γεμίσει το χαρτί.

IMG 20251203 230400IMG 2fd3aacf93751220323f8eafdc6f7f39 V

Φύλλο εργασίας .Βλέπουμε την πινακίδα και αναγνωρίζουμε τι δυσκολία υπάρχει. Αντιστοιχίζουμε σε ποιο μέρος του σώματος (πόδι, μάτι, χέρι , αυτί ) αναφέρεται.

IMG 20251203 213256IMG 20251203 21391120251203 184225

IMG 20251203 213555IMG 20251203 213447

 

Πολυτεχνείο

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 17-11-2025

1ο Ολοήμερο τμήμα – κατασκευή ακορντεόν

20251117 172925

2ο τμήμα 6ου Νηπιαγωγείου

20251117 173015 1

Ομαδική εργασία 1ου ολοήμερου τμήματος

IMG 352d7cbb3ec1df430751f71738a458be V

3ο τμήμα – κατασκευή το περιστέρι της ειρήνης

IMG 20251117 092023IMG 20251117 092105IMG 20251117 092136 1

Διαβάσαμε το παραμύθι <<Μαμά , τι έγινε στο Πολυτεχνείο ? >> , που εισήγαγε τα νήπια στα γεγονότα και τα συζητήσαμε.

IMG 20251113 113714

Βλέπουμε εποπτικό υλικό σχετικά.

sarosh0002polytechneio 2011

Βλέπουμε έντυπα της εποχής και τα συζητάμε.

490px Polytexneio

Διαβάζουμε το παραμύθι << η κυρά -Δημοκρατία >>της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου.

IMG 20251117 192630 2

Δ όπως Δημοκρατία αλλά και Δικτατορία.

Παρατηρούμε ότι η Δημοκρατία και Δικτατορία ξεκινάνε με το ίδιο γράμμα Δ όπως ο Δημήτρης στην τάξη μας.

Κάνουμε συγκρίσεις πως φαίνεται η μια και πως φαίνεται η άλλη ?

Η κυρά – Δημοκρατία είναι

  • ευγενική
  • καλοσυνάτη
  • χαμογελάει
  • την αγαπάνε όλοι
  • είναι όμορφη

Η κυρά- Δικτατορία

  • είναι κακιά
  • είναι άσχημη
  • είναι θυμωμένη
  • θέλει να γίνει αρχηγός
  • όλοι την φοβούνται
  • φυλακίζει την κυρά – Δημοκρατία
  • δεν σέβεται κανέναν
  • απαγορεύει πολλά πράγματα

IMG 20251117 192616 1IMG 20251117 192605 1

Τα παιδιά κατανοούν τι έγινε τότε στο Πολυτεχνείο.

Τι κάνουμε στο Νηπιαγωγείο σήμερα την ημέρα της επετείου του Πολυτεχνείου ?

Συζητάμε τα  ιστορικά γεγονότα.

Κάνουμε σχολική γιορτή.

Κάνουμε κατασκευές.

Βλέπουμε  και διαβάζουμε την Ντενεκεδούπολη.

IMG b287ce2190a921b24f2cb8456f444ad6 VIMG 462e7d3f46737b6540a43a0d30c958ed V 1 IMG 463e2d8803ad76778bdffe5d8c82fb01 V 1

Τα παιδιά επιλέγουν εικόνες και τις κατατάσσουν  ομαδικά   σε μια λίστα δημοκρατία ή δικτατορία ?

 

 

`

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28η Οκτωβρίου 1940

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 07-11-2025

to epos toy 40 1

Διαβάζουμε το παραμύθι << το έπος του 1940>> του Φίλιππου Μανδηλαρά. Το βιβλίο εισήγαγε με τα χαριτωμένα στιχάκια τα παιδιά στα ιστορικά γεγονότα και τα συζητάμε.

44883985 265043317488248 8667718657343750144 n 1

Βρίσκουμε ποια είναι τα δεινά του πολέμου και τα αγαθά της ειρήνης και της ευημερίας.

 

Μαθαίνουμε ποια είναι τα σύμβολα της ειρήνης.

Τα παιδιά βλέπουν εποπτικό υλικό και συζητάμε για τον ρόλο των γυναικών σε αυτόν τον πόλεμο.

Page4

Μιλάμε για την Σοφία Βέμπο που εμψύχωνε τους  στρατιώτες μας.

2

Μαθαίνουμε τα τραγούδια της για την επικείμενη γιορτή.

DSC02550

Τι στέλνει η μάνα του ΄40 στον γιο της που πολεμάει ?

Κάθε παιδί ζωγραφίζει κάτι και παρουσιάζει στην ολομέλεια τι υποθετικά θα έστελνε η ελληνίδα μάνα στο γιο της στο μέτωπο.

  • του πλέκει μια κουβέρτα και κάλτσες.
  • του στέλνει ένα γράμμα από τα παιδιά του.
  • του στέλνει μια φωτογραφία από τα παιδιά του.
  • του πλέκει και γάντια
  • του πλέκει κασκόλ
  • του στέλνει ένα λουλούδι από τον κήπο του.
  • του ζυμώνει ψωμί.
  • του δίνει έναν σταυρό ως φυλαχτό.
  • του στέλνει μια πίτα.

Σειροθέτηση με τους στρατιώτες του 1940 ( μικρός /μεγάλος /πρώτος /δεύτερος … μεσαίος τελευταιος κ.α)-  αντίθετες έννοιες ψηλός -κοντός στρατιώτης και τα αντίστροφο ξεκινάω από τον μικρότερο και καταλήγω στον μεγαλύτερο.

IMG 20251022 121945IMG 20251107 204918

Κατασκευές 28ης Οκτωβρίου

    • ελληνική σημαία

IMG 20251023 095749

    • στεφάνι – ΟΧΙ

    IMG 20251017 102343IMG 20251017 102353

IMG 20251027 091239 1IMG 20251027 090408 1

  • στρατιώτης

IMG 20251110 125030IMG 20251110 125055

20161024 153239

Σκηνικό γιορτής

Βάφουμε το βουνό. Κάθε παιδί βάφει έναν πολεμιστή και μια γυναίκα της Πίνδου. Τα παιδιά συνθέτουν το τοπίο με δέντρα , λουλούδια , ποτάμι ,γέφυρα.. σύννεφα και συνθέτουν ομαδικά το σκηνικό.

IMG 20251021 110220 2

IMG 20251107 193917 1 IMG 20251110 181507IMG 20251107 194318

Γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο μας

IMG 20251111 124403 1IMG 20251111 124350 1IMG 20251111 124322 2

 

Παγκόσμια ημέρα Αποταμίευσης

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 06-11-2025



Λήψη αρχείου

κουμπαράδες μανιτάρι από το τέταρτο τμήμα του Νηπ/γείου

1762230374084

κουμπαράς -πάντα 3ου τμήματος

IMG 9d74a00c6b97f351bd8439e991325a9f V

Είμαι ένα αρκουδάκι πάντα

αν γεμίζεις την κοιλίτσα μου

θα έχεις λεφτά για πάντα.

 

 

Code Week

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 02-11-2025

H CodeWeek είναι μια πανευρωπαική πρωτοβουλία που στοχεύει να μυήσει τα παιδιά στον κόσμο του προγραμματισμού και της ψηφιακής δημιουργικότητας. Στο νηπιαγωγείο, μέσα από παιχνίδι , ιστορίες και δραστηριότητες χωρίς υπολογιστή ,τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται λογικά και συνεργατικά. Καλλιεργούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ανάπτυξης αλγοριθμικής σκέψης. Στόχος είναι     να αγαπήσουν την τεχνολογία ως εργαλείο δημιουργίας και έκφρασης. Κατά τη διάρκεια της  Code Week στο πρώτο τμήμα του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαμε σε περισσότερες από δέκα δραστηριότητες κώδικα, μέσα από τις οποίες τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού , συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν δημιουργική σκέψη.

PSaxe bres

viber image 2025 10 30 22 09 48 204

Στην πρώτη δραστηριότητα , << Η Ονοματοχώρα >> ,τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο προγραμματιστή και ρομπότ για να εντοπίσουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους πάνω σε τετραγωνισμένο πλέγμα, χρησιμοποιώντας σύμβολα και κινήσεις για να φτάσουν στον στόχο τους.Kanones

Σε άλλη δραστηριότητα με τη βοήθεια του Βee-Bot,τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομπότ ώστε να περάσει μόνο από εικόνες θετικής συμπεριφοράς και να φτάσει στο σχολείο, μαθαίνοντας να ξεχωρίσουν τις σωστές συμπεριφορές και να κατανοούν τις συνέπειες των πράξεων τους.

viber image 2025 10 17 21 38 17 473

Επιπλέον δημιουργήσαμε ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο με 12 τετράγωνα ( 3 x 4 ), όπου ένα τετράγωνο ήταν η αφετηρία της αρκουδίτσας και ένα ο τερματισμός ( φωλιά ).Τα παιδιά έπρεπε να προγραμματίσουν το Βee- Bot , σχεδιάζοντας την ασφαλέστερη διαδρομή για να φτάσει στην φωλιά του – ή εναλλακτικά, να κινήσουν ένα αρκουδάκι ακολουθώντας τις ίδιες οδηγίες, καλλιεργώντας δεξιότητες προσανατολισμού και ομαδικότητας.

viber image 2025 10 17 21 38 17 483

Σε ακόμη μια δραστηριότητα οι μαθητές συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα unplugged programming,όπου χρωμάτισαν τετράγωνα σύμφωνα με έναν συγκεκριμένο κώδικα. Στο τέλος , προέκυψαν προσωπάκια που εκφράζουν συναισθήματα ( χαρά, λύπη, έκπληξη κ.α), καρδιές και αντικείμενα που αποκαλύπτουν αινίγματα και πράξεις καλοσύνης. Η δραστηριότητα αυτή στόχευε να εξοικειώσει τα παιδιά

με την αλγοριθμική σκέψη και βήμα- βήμα λογική, με δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο, ενώ ταυτόχρονα βοήθησε να εκφράσουν τα συναισθήματα μέσα από χρώματα και ζωγραφική. Σε όλες τις δραστηριότητες δόθηκε και βραβείο συμμετοχής.

 

 

 

 

 

 

Παγκόσμια ημέρα του παππού και της γιαγιάς

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 29-10-2025

 

 

1 OKTOBRIOY HMERA TRITHS HLIKIAS Selida 10

1 Οκτωβρίου γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα του παππού και της γιαγιάς.

Γι αυτό και εμείς διαβάζουμε το ποίημα:

ΟΠΑΠΠΟΥΣ ΚΑΙ Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ
Είμαι δυο φορές παιδί σας

έτσι λέει ο λαός

και γι΄ αυτό και μ΄ αγαπάτε

και με θέλετε διαρκώς.

Η γιαγιά και ο παππούς μου

της ζωής είναι σοφοί

κάθομαι στην αγκαλιά τους

που ν΄ απ όλες πιο ζεστή.

Τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι είναι ποίημα και το συζητάμε. Το ποίημα αποτελεί έναυσμα για να συζητήσουμε για τους δικούς μας παππούδες και γιαγιάδες. Κάθε παιδί αναφέρεται στην γιαγιά του και στον παππού του .Τον λένε – την λένε. Μένει στην Κατερίνη/στην Θεσσαλονίκη /στον Πλαταμώνα /στην Αλβανία/ στην Κρήτη/ στην Αθήνα .Μένουμε πάνω – κάτω.

Τι κάνω με τον παππού ή την γιαγιά?

                ( τα λεγόμενα των νηπίων) 

  • Ο παππούς με πάει για παγωτό στο gelato.
  • H γιαγιά με πάει βόλτα στο πάρκο.
  • Ο παππούς έχει δυο σκύλους και με αφήνει να παίξω μαζί τους στην αυλή.
  • Η γιαγιά με πάει την Κυριακή στην εκκλησία.
  • Ο παππούς με πάει βόλτα με το πατίνι.
  • Το καλοκαίρι με πήγαιναν στην θάλασσα.

Τι κάνουν οι παππούδες μας για εμάς?

  • Η γιαγιά μας μαγειρεύει τα ωραιότερα φαγητά.
  • Ο παππούς μου διαβάζει παραμύθια.
  • Μας αγαπάνε.
  • Η γιαγιά με προσέχει ,όταν η μαμά είναι στη δουλειά.
  • Ο παππούς λέει μια ιστορία χωρίς βιβλίο από το μυαλό του.
  • Μας βοηθάνε.
  • Μας αγοράζουνε δώρα ρούχα και παιχνίδια.
  • Μας μαθαίνουνε πράγματα και καλούς τρόπους.

Για όλους αυτούς τους λόγους εμείς τους αγαπάμε. Γιατί αγαπώ τον παππού και την γιαγιά?

Η πιο κοινότυπη απάντηση γιατί μας αγοράζουνε πράγματα , η πιο ωραία γιατί μας αγαπάνε κι αυτοί πολύ!

Eμείς σήμερα φτιάξαμε μια κάρτα για την γιορτή τους !

Ζωγραφίζω το πορτρέτο του φίλου ή ης φίλης μου

0

Συγγραφέας: 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ | Κατηγορία οι φίλοι - οι φίλες μου | , στις 22-10-2025

https://canva.com/design/DAG0zF51mql/ewX16hWtkylj3G2QR9Woh/view

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση