Μέσα από αυτό το παραμύθι επεξεργαστήκαμε τα μέσα θέρμανσης ,τις αλλαγές των καιρικών συνθηκών ,μάθαμε το γράμμα Χ, χ του Χειμώνα και συζητήσαμε το παραμύθι που μιλάει για την φιλία και την προσφορά.
Γράμμα Χ,χ
Βρήκαμε λέξεις από Χ.χ
Ονόματα : ο συμμαθητής μας ο Χρήστος ,ένα παιδί είπε η μαμά μου η Χριστίνα και βρήκαμε και άλλες λέξεις
Ομαδική εργασία για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας του 1ου Ολοήμερου τμήματος σε συνεργασία με τα παιδιά του 2ου τμήματος,
3ο τμήμα
Διαχωρίσαμε τις αναπηρίες σε ορατές και δυσκολίες που δεν φαίνονται όπως δυσκολίες στην ακοή ( αισθητηριακές – κινητικές ).
Οι κινητικές αναπηρίες είναι εμφανείς και τα περισσότερα παιδιά έχουν δει άτομα σε αμαξίδια.
Ζητήσαμε από τα παιδιά υποθετικά ,τι θα κάναμε ,αν ερχόταν στην τάξη μας να φοιτήσει ένα παιδί σε αμαξίδιο ,για να νιώσει άνετα.
Τι θα κάναμε μαζί του ή μαζί της ? ( Ανάπτυξη ενσυναίσθησης )
Οι απαντήσεις των νηπίων:
θα γνωριζόμασταν και θα γινόμασταν φίλοι.
Θα παίζαμε μαζί κουκλοθέατρο και θα κάναμε παράσταση.
Θα παίζαμε μαζί παζλ.
Θα κάναμε κουλουράκια με την πλαστελίνη.
Θα παίζαμε μπάλα ,θα την πετούσαμε και το παιδί στο αμαξίδιο θα την έπιανε.
θα παίζαμε με τουβλάκια αλλά πάνω στο τραπέζι ,γιατί δεν θα μπορούσε το παιδί να κάτσει στο χαλί.
θα διαβάζαμε μαζί ένα παραμύθι.
Θα τον /την βοηθούσαμε την ώρα του φαγητού.
Θα ρωτούσαμε αν θέλει βοήθεια.
Επειδή τα παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν πως είναι να είσαι τυφλός,
προσπαθήσαμε να δούμε πως περπατάει ένας τυφλός με διάφορα εμπόδια στην διαδρομή του με εντολή ενός ηχητικού ερεθίσματος.
Μαθαίνουμε για την ανάγλυφη γραφή braille. Διαβάζουμε φάρμακα ,που έχουμε στο φαρμακείο του Νηπιαγωγείου σε γραφή braille και τα βλέπουμε με την αφή μας , όπως οι τυφλοί άνθρωποι.
Κλείσαμε τα αυτιά μας και δεν ακούγαμε.
Ενδεικτικά κλείσαμε το στόμα ενός παιδιού με χαρτοταινία και για να επικοινωνήσει χρησιμοποίησε τα χέρια του.
Μιλήσαμε για την νοηματική γλώσσα και τα παιδιά αναφέρθηκαν στο δελτίο ειδήσεων που οι ειδήσεις παρουσιάζονται και στην νοηματική.
Aκούσαμε τραγούδι στη νοηματική γλώσσα και μάθαμε ενδεικτικά κάποιες λέξεις – κινήσεις .
Βρήκαμε πως μπορεί να ζωγραφίσει ένας άνθρωπος χωρίς χέρια, με το στόμα του και το έκανε πράξη ένα παιδί, βάζοντας τα χέρια στην πλάτη.
Δυσκολεύτηκε αρκετά και δεν μπόρεσε να γεμίσει το χαρτί.
Φύλλο εργασίας .Βλέπουμε την πινακίδα και αναγνωρίζουμε τι δυσκολία υπάρχει. Αντιστοιχίζουμε σε ποιο μέρος του σώματος (πόδι, μάτι, χέρι , αυτί ) αναφέρεται.
Διαβάζουμε το παραμύθι << το έπος του 1940>> του Φίλιππου Μανδηλαρά. Το βιβλίο εισήγαγε με τα χαριτωμένα στιχάκια τα παιδιά στα ιστορικά γεγονότα και τα συζητάμε.
Βρίσκουμε ποια είναι τα δεινά του πολέμου και τα αγαθά της ειρήνης και της ευημερίας.
Μαθαίνουμε ποια είναι τα σύμβολα της ειρήνης.
Τα παιδιά βλέπουν εποπτικό υλικό και συζητάμε για τον ρόλο των γυναικών σε αυτόν τον πόλεμο.
Μιλάμε για την Σοφία Βέμπο που εμψύχωνε τους στρατιώτες μας.
Μαθαίνουμε τα τραγούδια της για την επικείμενη γιορτή.
Τι στέλνει η μάνα του ΄40 στον γιο της που πολεμάει ?
Κάθε παιδί ζωγραφίζει κάτι και παρουσιάζει στην ολομέλεια τι υποθετικά θα έστελνε η ελληνίδα μάνα στο γιο της στο μέτωπο.
του πλέκει μια κουβέρτα και κάλτσες.
του στέλνει ένα γράμμα από τα παιδιά του.
του στέλνει μια φωτογραφία από τα παιδιά του.
του πλέκει και γάντια
του πλέκει κασκόλ
του στέλνει ένα λουλούδι από τον κήπο του.
του ζυμώνει ψωμί.
του δίνει έναν σταυρό ως φυλαχτό.
του στέλνει μια πίτα.
Σειροθέτηση με τους στρατιώτες του 1940 ( μικρός /μεγάλος /πρώτος /δεύτερος … μεσαίος τελευταιος κ.α)- αντίθετες έννοιες ψηλός -κοντός στρατιώτης και τα αντίστροφο ξεκινάω από τον μικρότερο και καταλήγω στον μεγαλύτερο.
Κατασκευές 28ης Οκτωβρίου
ελληνική σημαία
στεφάνι – ΟΧΙ
στρατιώτης
Σκηνικό γιορτής
Βάφουμε το βουνό. Κάθε παιδί βάφει έναν πολεμιστή και μια γυναίκα της Πίνδου. Τα παιδιά συνθέτουν το τοπίο με δέντρα , λουλούδια , ποτάμι ,γέφυρα.. σύννεφα και συνθέτουν ομαδικά το σκηνικό.
Γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο μας
H CodeWeek είναι μια πανευρωπαική πρωτοβουλία που στοχεύει να μυήσει τα παιδιά στον κόσμο του προγραμματισμού και της ψηφιακής δημιουργικότητας. Στο νηπιαγωγείο, μέσα από παιχνίδι , ιστορίες και δραστηριότητες χωρίς υπολογιστή ,τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται λογικά και συνεργατικά. Καλλιεργούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ανάπτυξης αλγοριθμικής σκέψης. Στόχος είναι να αγαπήσουν την τεχνολογία ως εργαλείο δημιουργίας και έκφρασης. Κατά τη διάρκεια της Code Week στο πρώτο τμήμα του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαμε σε περισσότερες από δέκα δραστηριότητες κώδικα, μέσα από τις οποίες τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού , συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν δημιουργική σκέψη.
Στην πρώτη δραστηριότητα , << Η Ονοματοχώρα >> ,τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο προγραμματιστή και ρομπότ για να εντοπίσουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους πάνω σε τετραγωνισμένο πλέγμα, χρησιμοποιώντας σύμβολα και κινήσεις για να φτάσουν στον στόχο τους.
Σε άλλη δραστηριότητα με τη βοήθεια του Βee-Bot,τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομπότ ώστε να περάσει μόνο από εικόνες θετικής συμπεριφοράς και να φτάσει στο σχολείο, μαθαίνοντας να ξεχωρίσουν τις σωστές συμπεριφορές και να κατανοούν τις συνέπειες των πράξεων τους.
Επιπλέον δημιουργήσαμε ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο με 12 τετράγωνα ( 3 x 4 ), όπου ένα τετράγωνο ήταν η αφετηρία της αρκουδίτσας και ένα ο τερματισμός ( φωλιά ).Τα παιδιά έπρεπε να προγραμματίσουν το Βee- Bot , σχεδιάζοντας την ασφαλέστερη διαδρομή για να φτάσει στην φωλιά του – ή εναλλακτικά, να κινήσουν ένα αρκουδάκι ακολουθώντας τις ίδιες οδηγίες, καλλιεργώντας δεξιότητες προσανατολισμού και ομαδικότητας.
Σε ακόμη μια δραστηριότητα οι μαθητές συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα unplugged programming,όπου χρωμάτισαν τετράγωνα σύμφωνα με έναν συγκεκριμένο κώδικα. Στο τέλος , προέκυψαν προσωπάκια που εκφράζουν συναισθήματα ( χαρά, λύπη, έκπληξη κ.α), καρδιές και αντικείμενα που αποκαλύπτουν αινίγματα και πράξεις καλοσύνης. Η δραστηριότητα αυτή στόχευε να εξοικειώσει τα παιδιά
με την αλγοριθμική σκέψη και βήμα- βήμα λογική, με δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο, ενώ ταυτόχρονα βοήθησε να εκφράσουν τα συναισθήματα μέσα από χρώματα και ζωγραφική. Σε όλες τις δραστηριότητες δόθηκε και βραβείο συμμετοχής.
1 Οκτωβρίου γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα του παππού και της γιαγιάς.
Γι αυτό και εμείς διαβάζουμε το ποίημα:
ΟΠΑΠΠΟΥΣ ΚΑΙ Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ
Είμαι δυο φορές παιδί σας
έτσι λέει ο λαός
και γι΄ αυτό και μ΄ αγαπάτε
και με θέλετε διαρκώς.
Η γιαγιά και ο παππούς μου
της ζωής είναι σοφοί
κάθομαι στην αγκαλιά τους
που ν΄ απ όλες πιο ζεστή.
Τα παιδιά αναγνωρίζουν ότι είναι ποίημα και το συζητάμε. Το ποίημα αποτελεί έναυσμα για να συζητήσουμε για τους δικούς μας παππούδες και γιαγιάδες. Κάθε παιδί αναφέρεται στην γιαγιά του και στον παππού του .Τον λένε – την λένε. Μένει στην Κατερίνη/στην Θεσσαλονίκη /στον Πλαταμώνα /στην Αλβανία/ στην Κρήτη/ στην Αθήνα .Μένουμε πάνω – κάτω.
Τι κάνω με τον παππού ή την γιαγιά?
( τα λεγόμενα των νηπίων)
Ο παππούς με πάει για παγωτό στο gelato.
H γιαγιά με πάει βόλτα στο πάρκο.
Ο παππούς έχει δυο σκύλους και με αφήνει να παίξω μαζί τους στην αυλή.
Η γιαγιά με πάει την Κυριακή στην εκκλησία.
Ο παππούς με πάει βόλτα με το πατίνι.
Το καλοκαίρι με πήγαιναν στην θάλασσα.
Τι κάνουν οι παππούδες μας για εμάς?
Η γιαγιά μας μαγειρεύει τα ωραιότερα φαγητά.
Ο παππούς μου διαβάζει παραμύθια.
Μας αγαπάνε.
Η γιαγιά με προσέχει ,όταν η μαμά είναι στη δουλειά.
Ο παππούς λέει μια ιστορία χωρίς βιβλίο από το μυαλό του.
Μας βοηθάνε.
Μας αγοράζουνε δώρα ρούχα και παιχνίδια.
Μας μαθαίνουνε πράγματα και καλούς τρόπους.
Για όλους αυτούς τους λόγους εμείς τους αγαπάμε. Γιατί αγαπώ τον παππού και την γιαγιά?
Η πιο κοινότυπη απάντηση γιατί μας αγοράζουνε πράγματα , η πιο ωραία γιατί μας αγαπάνε κι αυτοί πολύ!
Eμείς σήμερα φτιάξαμε μια κάρτα για την γιορτή τους !
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή