ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ ΟΜΟΡΦΥΝΕ!!!!!!!

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν. Παρακάτω θα δείτε τις φωτογραφίες από το εξωτερικό του σχολείου πως ήταν πριν και πως είναι τώρα με τις πανέμορφες ζωγραφιές μας που τις χαιρόμαστε όλοι μικροί και μεγάλοι. Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ιδιαίτερες ευχαριστίες μας στους : κ Στάθη Χειμαριό, πατέρα μαθήτριας του σχολείου που μερίμνησε να μας βρεί τον χορηγό για τις μπογιές, κ. Θεόδωρο Καραγιάννη, ιδιοκτήτη καταστήματος “ΧΡΩΜΑΤΑ- ΣΙΔΗΡΙΚΑ” στην οδό Ν. Κουντουριώτη 46  για την χορηγία των χρωμάτων χωρίς κανένα ενδοιασμό όταν άκουσε ότι πρόκειται για νηπιαγωγείο της περιοχής και τέλος ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Τσέλιου Μαρία  τη “ζωγράφο” μας που εντελώς εθελοντικά αφιέρωσε πολύ χρόνο και με πολύ κόπο και ιδιαίτερη αγάπη για τα παιδιά ομόρφυνε το σχολείο μας και τις ψυχές μας. Οι νηπιαγωγοί και τα παιδιά του 5ου Νηπιαγωγείου Αιγάλεω σας ευχαριστούμε πολύ όλους για την προσφορά σας.

ΠΡΙΝ

Viber 2022 02 12 09 55 45 972 Viber 2022 02 12 09 39 35 251 Viber 2022 02 12 09 42 58 248

ΜΕΤΑ

Viber 2022 02 12 09 54 59 442  Viber 2022 02 12 09 42 10 719  Viber 2022 02 12 09 52 01 825 Viber 2022 02 12 09 39 03 311 Viber 2022 02 12 09 38 42 355 Viber 2022 02 12 09 40 38 470  Viber 2022 02 12 09 38 20 003 1

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ ΜΑΣ

Viber 2022 02 13 15 34 45 778 2

Η ΕΛΙΑ (Κωστής Παλαμάς)

Είμαι του ήλιου η θυγατέρα

Η πιο απ’ όλες χαϊδευτή,

Χρόνια η αγάπη του πατέρα

Σ’αυτόν τον κόσμο με κρατεί.

Όσο να γύρω νεκρωμένη

Αυτόν το μάτι μου ζητεί.

Ειμ’ η ελιά η τιμημένη.

Όπού κι αν λάχω κατοικία

Δε μ’απολείπουν οι καρποί,

ως τα βαθειά μου γηρατειά

Δε βρίσκω στη δουλειά ντροπή….

 

elia 3 elia 2 elia 1 elia 7 elia 6 elia 5 elia 4

Στα πλαίσια της διεξαγωγης των δεξιοτήτων στο θέμα “υγιεινή διατροφή” παρακολουθήσαμε βιωματική παράσταση με τη συμμετοχή των παιδιών

IMG 20211103 104154 IMG 20211103 090933 Viber 2021 11 09 19 51 48 948 Viber 2021 11 09 19 58 49 878

IMG 20211103 090944IMG 20211103 112304 Viber 2021 11 09 19 59 04 278 Viber 2021 11 09 19 59 54 068 Viber 2021 11 09 20 00 43 144 Viber 2021 11 09 20 00 43 255 Viber 2021 11 09 20 00 43 666

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η Εθνική Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του νηπιαγωγείου μας, ανά τμήμα, μέσα στην τάξη, την Τετάρτη 27/10 από τις 8:30-9:15 π.μ. χωρίς την παρουσία γονέων. Τα παιδιά θα αποχωρήσουν στις 9:15 π.μ..

Η Πρωινή Ζώνη και το Ολοήμερο δεν θα λειτουργήσουν εκείνη την ημέρα.

Πρόγραμμα Δεξιοτήτων Διατροφή Οκτώβριος-Νοέμβριος

Φωτογραφίες από το Βιωματικό μας Εργαστήρι “Υγιεινή Διατροφή-Φρουτοσαλάτα” που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Δεξιοτήτων για την Προσχολική ηλικία το δίμηνο Οκτώβριος-Νοέμβριος. Με τα παιδιά φτιάξαμε φρουτοσαλάτα με τα φρούτα του Φθινοπώρου, μιλήσαμε για το σχήμα τους, τη γεύση τους, το χρώμα τους, τη μυρωδιά τους, το όνομά τους, από που προέρχονται, που τα προμηθευόμαστε, την διατροφική τους αξία και στο τέλος δοκιμάσαμε όλοι μαζί.

Η “συνταγή” δόθηκε και για το σπίτι ελπίζοντας στην επανάληψη αυτής της άκρως υγιεινής διατροφικής συνήθειας. Τα φρούτα ήταν ευγενική προσφορά των γονέων!!!

 

Πρόγραμμα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Αγαπητοί γονείς,

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που ισχύουν από φέτος για τα νηπιαγωγεία, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων το πρώτο δίμηνο θα ασχοληθούμε με το θέμα: “Υγιεινή διατροφή-Υγιή Παιδιά, Υγιής Πλανήτης”

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης» αποτελεί μία πρόταση που στοχεύει στη σύνδεση των διατροφικών συνηθείων με τη προστασία του περιβάλλοντος. Μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων, οι μαθητές/τριες πληροφορούνται για τα είδη των τροφών και τις θρεπτικές τους αξίες βάσει της μεσογειακής διατροφής, συνδυάζοντας τα στοιχεία αυτά με τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος, με στόχο να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες υγιεινές και περιβαλλοντικά ορθές, οι οποίες θα συνδέονται με τη μεσογειακή διατροφή.

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες μάθησης (1ος κύκλος)

Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία

Δεξιότητες Ζωής (2ος κύκλος)

Aυτομέριμνα,Ενσυναίσθηση και ευαισθησία,Κοινωνικές Δεξιότητες,Πρωτοβουλία,Υπευθυνότητα

Δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης (3ος κύκλος)

Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα

Δεξιότητες του νου (4ος κύκλος)

Επίλυση προβλημάτων,Κατασκευές,Πλάγια σκέψη

Δραστηριότητες

Κάθε μία από τις παρακάτω δραστηριότητες έχει χρονική διάρκεια 1 με δύο διδακτικές ώρες, ή και περισσότερες βάσει του βαθμού εμβάθυνσης)

1η δραστηριότητα: Ετοιμασία ταξιδιού-καταγραφή διατροφικών συνηθειών

Δραστηριότητα εισαγωγής των μαθητών/τριών στο θέμα του προγράμματος και προετοιμασία για το ταξίδι στη διατροφή, με την παρουσίαση βασικών εργαλείων του προγράμματος (κοσμικό διατροφικό ρολόι, εισιτήρια, αξιολόγηση της δραστηριότητας). Προσέγγιση της έννοιας της τροφής ως πηγή ενέργειας και αποτύπωση των αγαπημένων φαγητών των παιδιών.

2η δραστηριότητα: Γύρος του κόσμου, το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής μας

Μέσω της αγήφησης μίας ιστορίας και την προβολή βίντεο, παρουσιάζεται η διαδικασία παραγωγής της τροφής και προσεγγίζεται η έννοια του οικολογικού αποτυπώματος (φυσικοί πόροι που αξιοποιήθηκαν για την παραγωγή της τροφής, και οι ρύποι από τη διαδικασία παραγωγής της)

3η δραστηριότητα: Γύρος της Μεσογείου, μεσογειακή διατροφή

Με αφετηρία δύο αντιστρόφως ανάλογες πυραμίδες, της μεσογειακής διατροφής και της περιβαλλοντικής πραμίδας, παρουσιάζεται στα παιδιά η σύνδεση της μεσογειακής διατροφής με την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλούν οι τροφές που καταναλώνουμε. Η χρήση των δύο πυραμίδων απεικονίζει και τη βασική ιδέα του προγράμματος· η μεσογειακή διατροφή είναι καλή και για το περιβάλλον.

4η δραστηριότητα: Στη Χώρα του Πρωινού: γαλακτοκομικά και δημητριακά

Δραστηριότητα που εστιάζει στα γαλακτοκομικά και στα δημητριακά,  και στη «ανάγνωση» από τα παιδιά των ετικετών προϊόντων για να αντιληφθούν τη θρεπτική αξία όσων επιλέγουν να καταναλώνουν. Η δομή της δραστηριότητας περιλαμβάνει καταγραφή του πρωινού που τρώνε οι μαθητές επί τρεις ημέρες, εικαστική απόδοσή τουμε ένα κολάζ, και αξιολόγησή του από πλευράς υγείας, συνδυαστικά με επιτραπέζια παιχνίδια.

5η δραστηριότητα: Στη Χώρα του Δεκατιανού: υγιεινό κολατσιό

Οργάνωση ενός ομαδικού κολατσιού, όπου κάθε παιδί θα έχει επιλέξει να φέρει κολατσιού από το σπίτι. Για κάθε ένα από αυτά, πριν την κατανάλωσή τους, θα συζητηθεί το οικολογικό τους αποτύπωμα, ενώ κατά τη διάρκεια της συζήτησης θα μπορούν να καταναλώνουν υγιεινά σνακς που θα έχουν φέρει. Έμφαση θα δοθεί στο σπιτικό κολατσιό έναντι του έτοιμου, και στη σημασία των μικρών και συχνών γευμάτων. Επιπρόσθετα, θα συζητηθούν ο τρόπος διαχείρισης των απορριμάτων και του περισσεύματος φαγητού.

6η δραστηριότητα: Στη Χώρα του Μεσημεριανού: ψάρι και σαλάτα

Μέσα από ένα παχνίδι ρόλων, θα στηθεί η αλυσίδα «από την παραγωγή στην κατανάλωση», με την αναπαράσταση ενός εστιατορίου και την υπογράμμιση της υπεύθυνης κατανάλωσης, βάσει του μεγέθους των ψαριών και της εποχής. Συνδυαστικά, επανέρχεται το θέμα των λαχανικών, και συγκεκριμένα η κατανάλωση βάσει της εποχικότητας και της τοπικότητάς τους και το χαμηλό οικολογικό αποτύπωμα που αυτά έχουν.

7η δραστηριότητα: Στη Χώρα του Απογευματινού: άσκηση και αναπλήρωση ενέργειας

Αναφορά στη σωματική άσκηση, στα οφέλη της για την υγεία και στην ενυδάτωση του οργανισμού μέσω της λήψης επαρκούς ποσότητας νερού, ή τροφών που το περιέχουν. Η κατανάλωση νερού συνδέεται με τα εμφιαλωμένα μπουκάλια, πολλά εκ των οποίων καταλήγουν στη θάλασσα, ενώ μέσα από το οικολογικό αποτύπωμα του εμφιαλωμένου νερού αποφασίζεται από την ομάδα ο κατάλληλος τρόπος πόσης του νερού (με τη χρήση ποτηριού, ή παγουριού).

8η δραστηριότητα: Στη Χώρα του Βραδινού: το κρέας

Με τη χρήση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής υπενθυμίζεται στους/στις μαθητές/τριες η διατροφική αξία του κρέατος και η ποσότητα που πρέπει να καταναλώνεται εβδομαδιαία, καταλήγωντας να εξετάζεται το οικολογικό αποτύπωμα του κρέατος μέσα από την παρακολούθηση ενός βίντεο, και οι επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης αυτού στο περιβάλλον.

Προτείνονται επιπλέον δραστηριότητες και σύνδεσμοι σε κάποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες.

Επιπρόσθετα, αναφέρεται μία σειρά δράσεων που μπορεί να υλοποιήσει το σχολείο συνολικά, ώστε να ενισχυθούν τα αποτελέσματα του προγράμματος και να υπάρξει καθολική συμμετοχή και αλλαγή διατροφικών και περιβαλλοντικών στάσεων και αντιλήψεων στο σύνολο των μελών της σχολικής κοινότητας.

Επισημαίνεται πως κάθε δραστηριότητα καταλήγει στη δημιουργία ενός σουβενίρ για το σπίτι που περιλαμβάνει τις βασικές ιδέες κάθε δραστηριότητας, ώστε να ενημερώνονται οι γονείς και να γίνονται ενεργοί συμμέτοχοιστην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών.

Αξιολόγηση

Στο τέλος κάθε δραστηριότητας υπάρχει η περιγραφή μία δράσης (μπορεί να αποτελείται από μία ή και παραπάνω δραστηριότητες), μέσω της οποίας οι μαθητές ανακαλούν και εφαρμόζουν στην πράξη πληροφορίες που έμαθαν.

Ενημέρωση σχετικά με τον Αγιασμό!!!

Καλή Σχολική Χρονιά!!!!! Με υγεία, ηρεμία και καλή συνεργασία!!

Σας ενημερώνουμε ότι ο καθιερωμένος αγιασμός θα γίνει την Δευτέρα 13/09/2021 και ώρα 10:30π.μ. Τα παιδιά θα προσέρχονται με μάσκες και με την επίδειξη πιστοποιητικού αρνητικού self test (self-testing.gov.gr-σχολική κάρτα για covid 19) το οποίο πρέπει να πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση των παιδιών στο σχολείο την Δευτέρα 13/09. Καθ΄όλη την διάρκεια του αγιασμού, οι γονείς θα παραμείνουν έξω από το σχολείο γιατί μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει ενημέρωση από την Προϊσταμένη του σχολείου ανά τμήμα. (Παρακαλούνται οι γονείς/συνοδοί να προσέρχονται με μάσκα). Εκείνη την ημέρα δεν θα γίνει μάθημα και τα παιδιά θα αποχωρήσουν μετά το τέλος της ενημέρωσης.

Ευχαριστούμε πολυ!!!!!!!! ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!

Οι νηπιαγωγοί!!