ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά όλης της χώρας θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου σύμφωνα με  το με αριθμό πρωτ. Φ.6/21380/Δ1 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) με Θέμα ” Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25″.

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται για το σχολικό έτος 2024-2025, μαθητές-τριες γεννημένοι-ες το 2019 & το 2020.
Η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών είναι υποχρεωτική. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και θα χρειάζονται την έγκριση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017 (Α 109).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
· Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
· Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
· Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας
γ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
ε) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της.
Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) μετά από τηλεφωνική επικοινωνία από τις 12:15 – 13:00.
Για οποιαδήποτε πληροφορία: τηλέφωνο επικοινωνίας 23520-84715 κατά το διάστημα και τις ώρες εγγραφών (12:15 – 13:00)
Το email του Νηπιαγωγείου μας είναι : mail@4nip-litoch.pie.sch.gr
Tα γεωγραφικά όρια του 4ου Νηπιαγωγείου Λιτοχώρου , οι δρόμοι και οι περιοχές είναι οι εξής:

ΒΟΤΣΗ (ΜΟΝΑ)-ΒΑΡΔΑΚΑ-ΠΛΟΥΤΩΝΑ-Π. ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ-ΜΙΧ.ΚΩΦΟΥ-ΑΘΗΝΑΣ -Γ. ΟΛΥΜΠΙΟΥ-ΕΡΜΗ -ΗΡΑΣ -ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΟΥ (ΜΟΝΑ) -ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑΣ  (ΜΟΝΑ) – ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ (ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ) – ΗΦΑΙΣΤΟΥ- ΝΙΚΟΤΣΑΡΑ (ΜΕΤΑ ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑΣ)-   ΠΙΜΠΛΕΙΔΩΝ ΜΟΥΣΩΝ – ΑΣΩΠΟΥΣ- ΕΠΤΑΠΟΡΗΣ-ΡΟΔΙΑΣ- ΝΕΙΛΟΥΣ- 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1878 (ΔΗΜ. ΠΑΡΚΟ) – Σ.Ο.Α –  ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ – ΠΛΑΚΑ –  ΒΑΡΙΚΟ.

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2023-2024

Εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2023-2024

  • Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν δράσεις και από τους 4 θεματικούς κύκλους, ενώ η διάρκεια του κάθε θεματικού κύκλου έχει οριστεί σε 7 εβδομάδες (2 μήνες).
  • Οι επιλεγμένες δράσεις αντανακλούν τη φιλοσοφία και το όραμα της Σχολικής Μονάδας, ενώ η εμπειρία των εκπαιδευτικών από προηγούμενες συμμετοχές σε προγράμματα θα αποτελέσει μεταξύ άλλων σημαντική βοήθεια για την πορεία των εργαστηρίων.
  • Μετά το πέρας των εργαστηρίων θα ακολουθήσει αξιολόγηση/αποτίμηση των δράσεων και σχετικός αναστοχασμός.

Ως συντονιστές  του προγράμματος ορίζονται οι εκπαιδευτικοί Λαλίδης Αστέριος και Σκουζάκη Γκουγκουρέλα Χρυσοβαλάντου.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 2 εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου.  Οι εκπαιδευτικοί θα συνεργάζονται και θα αποφασίζουν από κοινού τις δράσεις προς υλοποίηση ανά θεματικό κύκλο και με την κατάλληλη και απαραίτητη προσαρμογή στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των νηπίων/προ-νηπίων του τμήματος .

Συνεργασία θα υπάρξει και με επιλεγμένους φορείς του προγράμματος. Τα στάδια υλοποίησης των επιμέρους εργαστηρίων θα ακολουθήσουν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού (προσδιορισμός ανάγκης, έρευνα στις ανάγκες του προβλήματος, ανάπτυξη πιθανών λύσεων, επιλογή της βέλτιστης λύσης, κατασκευή πρωτοτύπων, αξιολόγηση της λύσης, επικοινωνία της λύσης, επανασχεδιασμός). Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν παιγνιώδεις δράσεις και σύγχρονες στρατηγικές – ρουτίνες σκέψης [βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι, ερωταποκρίσεις, τι σε κάνει να το λες; δημιουργικές συγκρίσεις, καταιγισμός ιδεών].

1ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – 

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

1ο  τμήμα: Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη» 

Τίτλος: «Εγώ μοναδικός ,όλοι μοναδικοί»

Γενικοί στόχοι είναι τα παιδιά τον κύκλο των συνολικά 7 τρίωρων δραστηριοτήτων να δοθεί έμφαση στην

καλλιέργεια των δεξιοτήτων:

α)Μάθησης (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα),

β)Κοινωνικής Ζωής (Αυτό-μέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Εν-συναίσθηση και

ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα),

γ) Της Τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών

δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα

και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των

νέων τεχνολογιών),

δ) Του Νου (Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές,  Παιχνίδια, Μελέτη

περιπτώσεων).

Αρχικά τα παιδιά θα γνωρίσουν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και θα εστιάσουν στα Δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου.

Στην συνέχεια ,βασικός στόχος του θεματικού κύκλου είναι η κατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού, της μοναδικότητάς τους ως οντότητες , της διαφορετικότητας και η έμπρακτη υιοθέτηση στάσεων που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τις έννοιες αυτές ως τρόπο ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς. Το περιεχόμενο του προγράμματος στηρίζεται σε δύο κυρίως άξονες :

  • Αυτοσεβασμός: Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν την αξία τους ως άτομα

μοναδικά, πολύτιμα, ικανά που αξίζουν και είναι σημαντικά στη ζωή.

  • Σεβασμός προς τους άλλους: Τα παιδιά μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται την

ύπαρξη του άλλου ως άτομο εξίσου πολύτιμο και ότι οι άνθρωποι είναι μεταξύ

  • τους ίδιοι ,ίσοι ,μοναδικοί αλλά και διαφορετικοί.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

2ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Διατροφή»

Τίτλος: «Ο Τροφούλης, η Δια-τροφούλα & το  μυστήριο της  Μεσογειακής Πυραμίδας»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος.

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι αρχικά η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά θα γίνει στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες δράσεις, με αξιοποίηση διδακτικών σεναρίων και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, θα επιδιωχθεί μια διαπολιτισμική προσέγγιση των διατροφικών συνηθειών. Με δεδομένο ότι η διατροφή αποτελεί, σύμφωνα με την πυραμίδα του Maslow, μία από τις βασικότερες ανάγκες επιβίωσης και βρίσκεται στη βάση της πυραμίδας, ένας επιπλέον στόχος των εργαστηρίων θα είναι η κατανόηση της άμεσης σχέσης της ποιότητας της διατροφής με την ποιότητα ζωής μας και τη συνολική σωματική και ψυχική μας ευεξία και πληρότητα. Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική).

3ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Οικολογική Συνείδηση» 

Τίτλος: «Ανακύκλωση-Έχουμε πρόβλημα βουνό!»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος-Μάιος

Στόχοι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο:

  • Να εντοπίσουν τα παιδιά το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
  • Να κατανοήσουν τι σημαίνει ανακύκλωση.
  • Να αποκτήσουν γνώσεις για τις διαδικασίες της ανακύκλωσης.
  • Να αναγνωρίσουν ποια υλικά ανακυκλώνονται και ποια όχι.
  • Να ανακαλύψουν τα οφέλη της ανακύκλωσης.

Στόχοι σχετικοί με δεξιότητες που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο:

  1. Να διερευνήσουν τα παιδιά το θέμα και εξοικειωθούν με τις διαδικασίες της ανακύκλωσης.
  2. Να εκφραστούν για το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και τις συνέπειες που έχει για τον άνθρωπο.
  3. Να συμμετέχουν καθημερινά σε διαδικασίες ανακύκλωσης.
  4. Να γίνουν ικανά να ανακυκλώνουν όσο το δυνατόν περισσότερα υλικά.

Στόχοι σχετικοί με τις στάσεις που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο:

  • Να προβληματιστούν και να συνειδητοποιήσουν την αξία της ανακύκλωσης.
  • Να κρίνουν, να αποφασίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους για καθαρό περιβάλλον.
  • Να προτείνουν λύσεις και να τις υλοποιούν για όφελος δικό τους, της τοπικής κοινωνίας και του ευρύτερου φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος.

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – 

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

1ο & 2ο τμήμα: Θέμα: STEAΜ-ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Τίτλος: «Ταξιδεύω και δημιουργώ με τον  Άνεμο οδηγό…»

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

Δεξιότητες Μάθησης: Κριτική σκέψη (Critical thinking) − Επικοινωνία (Communication) −Συνεργασία (Collaboration) − Δημιουργικότητα (Creativity).Στόχοι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο:

 

Δεξιότητες Ζωής: Υπευθυνότητα – Πρωτοβουλία – Οργανωτική  ικανότητα, Προγραμματισμός –Παραγωγικότητα – Κοινωνικές Δεξιότητες – Προσαρμοστικότητα − Ανθεκτικότητα − Υπευθυνότητα.

Δεξιότητες MIT (τεχνολογίας και επιστήμης): Δεξιότητες

Μοντελισμού και Προσομοίωσης -Πληροφορικός γραμματισμός – Τεχνολογικός γραμματισμός – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών -Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

  • Αξιοποιήσουν τις πρώτες γνώσεις τους και να τις εξελίξουν σε σχέση με τις ιδιότητες του αέρα
  • Να δημιουργήσουν εννοιολογικούς χάρτες
  • Να εκφραστούν δημιουργικά προσπαθώντας να αναπαραστήσουν τις ιδιότητες του αέρα
  • Να κάνουν κατασκευές χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά(ισορροπία, επίλυση προβλημάτων)
  • Να πειραματιστούν ,να κάνουν υποθέσεις και να καταλήξουν σε  συμπεράσματα
  • Να προγραμματίσουν το ρομπότ την BEEBOT ,να σχηματίσουν διαδρομές ,αρχικά πιο εύκολες και στην συνέχεια πιο σύνθετες
  • Να αποκτήσουν μια ολιστική αντίληψη του κόσμου και τον κοινωνικό χαρακτήρα της γνώσης μέσα από την δημιουργική  αξιοποίηση της τεχνολογίας και των επιστημών
  • Να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για να τις επικοινωνήσουν   επιλέγοντας τρόπους και υλικά

Προστάτεψε το δάσος – Στα μονοπάτια του Ολύμπου

 Στα πλαίσια του 3ου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων 2022-2023 Φροντίζω το περιβάλλον και τίτλο: «Προστάτεψε το δάσος – είναι πηγή ζωής»  πραγματοποιήθηκαν  πολλές δράσεις αφού εκπονήσαμε και το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ” Στα μονοπάτια του Ολύμπου”. Ταυτόχρονα συμμετείχαμε στο δικτύου ΠΕ «Μαθαίνω για τα Δάση» της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της φύσης . Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Επίσης να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα των τοπικών οικοσυστημάτων και να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση και κοινωνική ευθύνη.

Ενδεικτικές δράσεις :

ΤΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ: Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Την Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023  πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου στο Λιτόχωρο ανοιχτή εκδήλωση με ομιλήτρια την κα Μαρία Ζαφρανά – Ομότιμη καθηγήτρια Ψυχολογίας  του τμήματος Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Μετά την εισήγηση της κας Ζαφρανά έγινε γόνιμος διάλογος με τους παρευρισκόμενους σχετικά με τη σπουδαιότητα της προσχολικής ηλικίας στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου καθώς και τις μοναδικές δυνατότητες του εγκεφάλου του παιδιού αυτής της ηλικίας να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες.

Τον ΚΟΚ αγαπώ – Με ασφάλεια κυκλοφορώ

Στα πλαίσια του 2ου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων 2022-2023 : “Ζω καλύτερα- ευ ζην” που είχε σαν τίτλο ” τον ΚΟΚ αγαπώ – με ασφάλεια κυκλοφορώ” , μεταξύ των άλλων εργαστηρίων τα νήπια είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν μια τρισδιάστατη μακέτα πόλης με οδικές σημάνσεις , να πειραματιστούν και να παίξουν με μικρά οχήματα. 
Επίσης περιηγηθήκαμε σε δρόμους του Λιτοχώρου παρατηρώντας τα σήματα του ΚΟΚ και τις σημάνσεις προκειμένου να συμπεριφερόμαστε σωστά ως πεζοί και ως μελλοντικοί οδηγοί.

Συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιού – Ηλεκτρονικό βιβλίο

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων 2022-2023 με θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη»,   το παρακάτω παραμύθι γράφτηκε και εικονογραφήθηκε από παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Λιτοχώρου μετά από την προβολή της παιδικής ταινίας μικρού μήκους “Ειρήνη”.

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2021-2022

Εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2021 -2022

1ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – 

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη» 

Τίτλος: «Μαθαίνω τα δικαιώματά μου»

Βασικός στόχος είναι τα παιδιά θα προσεγγίσουν τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την ισότητα των δύο φύλων. Θα δοθεί έμφαση στην αποδοχή της διαφορετικότητας, καθώς και στη διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας κι ενός ενεργού πολίτη που αποτελούν μερικούς από τους βασικούς στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

2ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Οδική ασφάλεια»

Τίτλος: «Τον ΚΟΚ αγαπώ-με ασφάλεια κυκλοφορώ»

Βασικοί στόχοι  είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, τα μέσα μεταφοράς , να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων. Επίσης να ενισχύσουν το αίσθημα προσωπικής ευθύνης για τη διαφύλαξη της ζωής τους και της ζωής των άλλων.

 

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

3ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

1ο & 2ο τμήμα: Θέμα «Οικολογική Συνείδηση» 

Τίτλος: «Προστάτεψε το δάσος – είναι πηγή ζωής»

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα των τοπικών οικοσυστημάτων και να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση και κοινωνική ευθύνη.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

 

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – 

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

1ο & 2ο τμήμα: Θέμα: STEAΜ

Τίτλος: «STEAM και η γη γυρίζει…»

Βασικοί στόχοι είναι, με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, καλλιεργώντας  ταυτόχρονα δεξιότητες του 21ου αιώνα και αναπτύσσοντας  δεξιότητες  ψηφιακού εγγραμματισμού.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Για την εκπόνηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα προγραμματιστούν συνεργασίες με τους ακόλουθους φορείς και ιδιώτες :

  • Κ.Π.Ε. Ανατολικού Ολύμπου
  • Κέντρο Πληροφόρησης Εθνικού Δρυμού Ολύμπου
  • Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ)
  • Κέντρο ΝΟΗΣΙΣ
  • Σύλλογος Γονέων
  • Δήμος Δίου Ολύμπου
  • Σ.Ε.Ε. Προσχολικής Αγωγής

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

 

Όλα όσα χρειάζομαι πραγματικά να ξέρω, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο…

Όλα όσα χρειάζομαι πραγματικά να ξέρω, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο… 

Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο…«… Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. 

Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα: 

– Να μοιράζεσαι τα πάντα.– Να παίζεις τίμια.

– Να μη χτυπάς τους άλλους.

– Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

– Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

– Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

– Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.

– Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

– Να κοκκινίζεις.

– Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

– Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.

– Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.

– Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.

– Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.

– Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερς, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς.

– Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ όλες: τη λέξη ΚΟΙΤΑ.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα.Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή. 

Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή. Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο.

Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους. Είναι ακόμη αλήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία σας, πως όταν βγαίνετε έξω στον κόσμο είναι καλύτερα να κρατιέστε από το χέρι και να μένετε μαζί με τους άλλους…
…Τελικά πρέπει να σας πω πως έχω άδεια παραμυθά. Ενας φίλος μου μου την έβγαλε και την κρέμασε στον τοίχο, πάνω από το γραφείο μου. Αυτή η άδεια μού επιτρέπει να χρησιμοποιώ τη φαντασία μου, για να ξαναβάζω σε σειρά τις εμπειρίες μου και να προωθώ το μύθο, όσο αυτός εξυπηρετεί κάποια όψη της αλήθειας.

Ακόμη περιέχει το πιστεύω ενός παραμυθά:
– Πιστεύω ότι η φαντασία είναι πιο δυνατή από τη γνώση.
– Ότι ο μύθος είναι πιο δραστικός από την ιστορία. – Ότι τα όνειρα είναι πιο ισχυρά από τα γεγονότα.
– Ότι η ελπίδα πάντα θριαμβεύει έναντι της εμπειρίας. – Ότι το γέλιο είναι η μόνη θεραπεία της θλίψης.
– Και πιστεύω ότι η αγάπη είναι πιο δυνατή από το θάνατο. Προσπάθησα πολύ να μη γράψω κάτι που θα γινόταν η αιτία να μου αφαιρέσουν την άδεια…»

Ο εκπληκτικός Robert Fulghum γεννήθηκε το 1937, και μεγάλωσε στο Waco του Texas. Στα νιάτα του εργάστηκε ως εκσκαφέας τάφρων, παιδί για εφημερίδες, καουμπόης σε ράντζο (βοσκός), μπάρμαν και τραγουδιστής κάντρυ. Μετά από το κολλέγιο και μια σύντομη καριέρα στην IBM, επέστρεψε στα θρανία για να ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό του στη θεολογία. Για 22 χρόνια υπηρέτησε ως πάστορας σε μια ενορία στο Βορειοδυτικό Ειρηνικό. Κατά την ίδια περίοδο δίδαξε σχέδιο, ζωγραφική και φιλοσοφία στο Lakeside School στο Seattle. Ο Fulghum είναι επίσης καταξιωμένος ζωγράφος και γλύπτης. Τραγουδά και παίζει κιθάρα και τσέλο και υπήρξε ιδρυτικό μέλος του «The Rock Bottom Remainders» – μιας rock and roll μπάντας που αποτελείται από μουσικούς-συγγραφείς. Εχει τέσσερα παιδιά και εννέα εγγόνια. Μοιράζει τη ζωή του μεταξύ του Seattle της Washington και της Κρήτης.

Το απόσπασμα είναι από το βιβλίο του με τίτλο: «Όλα όσα χρειάζομαι πραγματικά να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο». 

Πηγή : www.superdad.gr [ http://www.superdad.gr/keimena/ola-osa-xreiazomai-pragmatika-naxerw-ta-ematha-sto-nipiagwgeio/ ]