Οι εξ αποστάσεως ..ανοιξιάτικες δημιουργίες σας!

      

Αναστάσης                                                                        Γιάννης

 

Ευαγγελιάννα                                                            Γουλιέλμος

 

    

Αγνή                                                                          Δήμητρα

 

  

Zωγραφίζοντας σαν τον Κλοντ Μονέ

(Εβελιάννα)

 

Η Κυρά Σαρακοστή(Γουλιέλμος)

     

Λουλούδια με την τεχνική του κολλάζ από Δήμητρα και Ευαγγελιάννα

και ΈΝΤΟΜΑ ζουζουνίζουν παντού….

    

Πασχαλίτσα(Γουλιέλμος)                                      Πεταλούδα(συμμετρία)( Δήμητρα)

  

Πεταλούδα και Πασχαλίτσα(Βαγγέλης)

Πασχαλίτσα με την τεχνική του κολλάζ(Εβελιάννα)

Πασχαλίτσα( Γιάννης)

Πολύχρωμη πασχαλίτσα(Αγνή)

Πολλά μπράβο παιδιά για την προσπάθειά σας !!!

«Μια μυγδαλιά και δίπλα της..»

 

Η Αμυγδαλιά ,η νυφούλα του χιονιά,όμορφη και δυνατή μες στις αντίξοες συνθήκες του χειμώνα.

Είναι  σύμβολο της ελπίδας  και της γονιμότητας.

Μάθαμε τον μύθο της ,την γνωρίσαμε καλύτερα και φτιάξαμε τις δικές μας αμυγδαλιές…..

Η τέχνη της υφαντικής..και οι πρώτες δημιουργίες

Η υφαντική ,μια τέχνη από το παρελθόν ,σχεδόν ξεχασμένη που σκεφτήκαμε να την «αγγίξουμε»με τον αργαλειό που έχουμε στο σχολείο μας.Και ιδού το αποτέλεσμα ..Τα παιδιά ενθουσιασμένα με τις δημιουργίες τους..μια πρώτη επαφή με τη λαϊκή μας παράδοση και μια ευκαιρία για νέες αναζητήσεις στον χρόνο…

 

     

 

Η Πίτα της Πρωτοχρονιάς(ή αλλιώς η Βασιλόπιτα)

Ο Βασιλιάς Χρόνος κάθισε στο τραπέζι,μαζί με τα παιδιά του,τους δώδεκα μήνες,κι άρχισε να μοιράζει την πίτα της Πρωτοχρονιάς.

-Πάρε,λέει στον Γενάρη.Πάρε το κομμάτι σου.Μέσα σ’ αυτό θα βρεις χιόνια και κρύο δυνατό.Φωτιά στα τζάκια κι ένα σωρό παραμύθια για τα παιδιά.

Το δεύτερο κομμάτι το έδωσε στον Φεβρουάριο.

-Εσύ,θα βρεις μια ανθισμένη αμυγδαλιά.Πότε θα κρατάς τα λουλούδια της και πότε θα τα σκορπάς στον αέρα.

Το τρίτο κομμάτι  το έδωσε στον Μάρτη.

-Εσύ,μέσα στο κομμάτι σου θα βρεις μπουμπουκιασμένα δέντρα και στην άκρη μια ανθισμένη κερασιά.

Το τέταρτο κομμάτι από την πίτα το ‘δωσε στον Απρίλη.

-Εσένα το κομμάτι σου έχει όλο πρασινάδα.Το γρασίδι θα σκεπάζει τα χωράφια και ανάμεσα θα κοκκινίζουν οι παπαρούνες και οι μαργαρίτες.

Το πέμπτο κομμάτι το έδωσε στον Μάη.

-Εσύ,θα βρεις τον κόσμο όλο ανθισμένο.Τα στάχυα θα αργοσαλεύουν περήφανα στους αγρούς και η γη όλη θα γιορτάζει.

Το άλλλο το έδωσε στον Ιούνιο.

-Εσύ,θα βρεις μέσα φρούτα κι ένα δρεπάνι για το θεριστή που θα  μαζέψει τα στάχυα.

Το έβδομο κομμάτι το’δωσε στον Ιούλιο.

-Εσύ,θα βρεις μέσα εδώ ζέστη πολλή.Βουνά και λαγκάδια θα αντιλαλούν από χαρούμενες φωνές παιδιών και το σιτάρι θα γεμίζει τις απόθήκες.

Το όγδοο κομμάτι το ‘δωσε στον Αύγουστο.

-Εσύ,θα βρεις κλήματα βαριά με σταφύλια μοσχάτα,και σύκα σαν το μέλι.

Το ένατο,το ‘δωσε στο Σεπτέμβρη.

-Εσύ,θα βρεις τον τρυγητό.Σταφύλια στα κοφίνια,μούστο στα τουλούμια και ροδάκινα κρεμασμένα στη ροδακινιά.

Το δέκατο το πήρε ο Οκτώβρης.

-Εσύ,θα βρεις τα πρωτοβρόχια και τους γεωργούς να οργώνουν και να σπέρνουν.

Το προτελευταίο το ‘δωσε στο Νοέμβριο.

-Εσύ,θα βρεις κλαριά γυμνά,θάλασσα φουρτουνιασμένη και καμινάδες να καπνίζουν.

-Κι εσύ πια,μικρέ Δεκέμβρη,πάρε το τελευταίο κομμάτι της πίτας.Θα βρεις βροχές και χιόνια,φουρτούνες και καταιγίδες και τα παιδιά θα ‘χουν τις μύτες κόκκινες από το κρύο.

‘Ετσι μοίρασε ο Χρόνος την πίτα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Και την άλλη μέρα,μόλις ο Γενάρης βγήκε από το παλάτι άρχισε να πέφτει χιόνι,που άσπρισε ο κόσμος και ξύπνησαν τα παιδιά και γιόρτασαν τη χιονισμένη Πρωτοχρονιά.

 

Από τη συγγραφέα Λήδα Κροντηρά

Πώς το έλατο έγινε χριστουγεννιάτικο δέντρο

 

Viggo Johanson, Χαρούμενα Χριστούγεννα γύρω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο ή η Άγια Νύχτα. 1891. 

‘Οταν γεννήθηκε ο Χριστός,όλα τα ζωντανά στον κόσμο,ζώα και φυτά αλλά και άνθρωποι ,είχαν μεγάλη χαρά.Και κάθε μέρα έρχονταν άνθρωποι για να δουν το Θείο Βρέφος και να του φέρουν λογής λογής δώρα.Κοντά στο στάβλο όπου βρισκόταν ,υπήρχαν τρία δέντρα,μια χουρμαδιά,μια ελιά κι ένα έλατο.Βλέποντας τους ανθρώπους να πηγαινοέρχονται κάτω από τα κλαδιά τους,κυριεύτηκαν από την επιθυμία να χαρίσουν και αυτά κάτι στο μικρό Χριστό.

Η χουρμαδιά είπε:

-Εγώ θα πάρω το πιο μεγάλο από τα φύλλα μου,που μοιάζουν με βεντάλια,και θα το βάλω κοντά στη φάτνη,για να αερίζει απαλά το Θείο Βρέφος.

-Κι εγώ ,είπε η ελιά,θα στίψω τις ελιές μου,για να αλείψω τα ποδαράκια του.

-Εγώ τί μπορώ να δώσω στο Χριστούλη;ρώτησε το έλατο.

-Εσύ;είπαν τα άλλα δύο δέντρα.Εσύ δεν έχεις τίποτα για να του προσφέρεις.Οι μυτερές βελόνες σου μπορούν να κεντήσουν το μωρό και τα δάκρυά σου είναι γεμάτα ρετσίνι.

Το καυμένο το έλατο ένιωθε τον εαυτό του πολύ δυστυχισμένο και είπε με λύπη:

-Έχετε δίκιο.Δεν έχω τίποτα αρκετά καλό,για να το χαρίσω στο Χριστούλη.

      Εκεί κοντά στεκόταν ένας άγγελος,που άκουσε αυτά που λέγονταν από τα δέντρα.Λυπήθηκε το έλατο,το τόσο ταπεινό και τόσο καλό,και αποφάσισε να το βοηθήσει.

       Ψηλά,πολύ ψηλά στον ουρανό,τα αστέρια άρχισαν να λάμπουν.Ο άγγελος ζήτησε από μερικά να κατέβουν και να σταθούν πάνω στα κλαδιά του έλατου.Αυτά υπάκουσαν πρόθυμα και το μεγάλο δέντρο φωτίστηκε,έλαμψε ολόκληρο.Από το μέρος όπου ήταν ξαπλωμένο το Θείο Βρέφος μπορούσε να το δει και τα μάτια του έλαμπαν μπροστά στα ωραία άστρα και το έλατο ήταν πολύ χαρούμενο.

   Ύστερα από πολύ καιρό,οι άνθρωποι που ήξεραν αυτή την ιστορία,πήραν τη συνήθεια να στήνουν στα σπίτια τους,την παραμονή των Χριστουγέννων,ένα έλατο καταστολισμένο με αναμμένα κεριά,σαν εκείνο που είχε λαμποκοπήσει μπροστά στη φάτνη.

   Κι έτσι το έλατο ανταμείφτηκε για την ταπεινοσύνη του.

Σίγουρα δεν υπάρχει κανένα δέντρο που να φωτίζει τόσο ευτυχισμένα,τόσο χαρούμενα πρόσωπα.

(Θρύλος από τη Γερμανία)

Παιχνίδια..λεπτής κινητικότητας

 

Λεπτή κινητικότητα είναι ο συντονισμός των μικρών μυών στα χέρια και τα δάχτυλα. Μερικές από τις βασικότερες δραστηριότητες που απαιτούν καλή λεπτή κινητικότητα είναι:
λαβή μολυβιού, λαβή κουταλιού ή πιρουνιού, γραφή, ζωγραφική, χρήση ψαλιδιού, πέρασμα χαντρών σε σκοινί, παζλ, κλείσιμο φερμουάρ και κουμπιών, δέσιμο κορδονιών, άνοιγμα/κλείσιμο κουτιού με καπάκι, σχεδίαση σχημάτων.

 

-Πέρασμα χαντρών σε σκοινί

– Παζλ

– Ξεφύλλισμα βιβλίων

– Κρέμασμα ρούχων σε κρεμάστρα

– Κρέμασμα ρούχων με μανταλάκια

– Δημιουργία αλυσίδας με συνδετήρες

– Κολλάζ με διάφορα είδη χαρτονιού αλλά και μικρά αντικείμενα, όπως σπίρτα, βαμβάκι, φασόλια, πετραδάκια, κοχύλια

– Βίδωμα και ξεβίδωμα καπακιού σε μπουκάλι

– Κλείσιμο και άνοιγμα ζακέτας με φερμουάρ

– Κούμπωμα- ξεκούμπωμα κουμπιών

– Σχεδίαση κάθετων και οριζόντιων γραμμών

Χρήση ψαλιδιού- ζητάμε από το παιδί να κόψει μια ευθεία γραμμή, ζιγκ ζαγκ κλπ

– Ζωγραφική με δαχτυλομπογιές

– Παιχνίδι με σβούρες

– Συνδετήρες γύρω γύρω σε ένα χαρτόνι

– Το παιδί ρίχνει νερό από ένα ποτήρι σε άλλο

– Αυτοκόλλητα που κολλάνε και ξεκολλάνε, αρέσουν πολύ στα παιδιά και είναι μια πολύ καλή άσκηση λεπτής κινητικότητας

– Περνάμε λαστιχάκια γύρω από ένα μπουκάλι ή ποτήρι

– Δέσιμο κορδέλας σε φιόγκο ή σε απλό κόμπο

– Δίπλωμα χαρτιού στα δύο και στα τέσσερα

– Κόψιμο χαρτιού με τα χέρια σε μικρά κομματάκια

– Ξύσιμο μολυβιών με ξύστρα

– Χρήση γόμας για σβήσιμο

– Πλαστελίνη και πηλός (αρέσει πολύ στα παιδιά και είναι ιδανική εξάσκηση λεπτής κινητικότητα)ς.

-Λαβίδα, τσιμπιδάκι: πιάστε μικρά αντικείμενα προς ταξινόμηση όπως χάντρες, βόλους, φασόλια, και μπαλάκια από βαμβάκι.

-Χρησιμοποιήστε σταγονόμετρο για να φτιάξετε χρωματιστές δημιουργίες με σταγόνες νερού και χρώμα πάνω σε χαρτοπετσέτα ή φίλτρα για καφέ.

-Παιχνίδι με σβούρες.

-Παιχνίδια που ζητούν από το παιδί να σηκώσει προσεκτικά ένα αντικείμενο, όπως Jenga.

-Παιχνίδια που χρειάζονται κούρδισμα.

-Ζιπ λοκ σακουλάκια: ενθαρρύνετε τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα ακροδάχτυλά τους πιέζοντας και σφραγίζοντας το σακουλάκι.

-Δώστε στα παιδιά να κλείσουν κουμπώματα.

-Δώστε στα παιδιά να παίξουν με πλαστικές χάντρες.

-Ξεκολλήστε γραμματόσημα και αυτοκόλλητα.

-Μπορείτε να σκίσετε μικρά κομμάτια από χαρτί με τις άκρες των δαχτύλων και να τις κολλήσετε σε μια κόλλα χαρτί φτιάχνοντας μια εικόνα.

 

 

 

Παιχνίδια με νερό: μπουκάλια ψεκασμού, νεροπίστολα, μπουγελόφατσες

 

-Μπουκάλια ψεκασμού: αφήστε το παιδί να σας βοηθήσει στο πότισμα των φυτών ή να ψεκάσει τα παράθυρα για να τα καθαρίσετε. Το παιδί μπορεί, επίσης, να παίξει με νερό στην μπανιέρα, σε εξωτερικούς χώρους αν ο καιρός είναι καλός ή να προσθέσει χρώμα στο νερό για να ψεκάσει σχέδια στο χιόνι.

-Νεροπίστολα: παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους στη διάρκεια του καλοκαιριού αλλά και στην μπανιέρα.

-Μπουγελόφατσες σε μορφές ψαριών ή άλλων ζώων: ενθαρρύνετε το παιδί να τις πιέζει ανάμεσα στον αντίχειρα και στο δάχτυλο ή δάχτυλα που αντιτίθενται σε αυτόν.

Παιχνίδια με μανταλάκια

 

 

-Στερεώστε τα μανταλάκια κατά μήκος της κορυφής ενός δοχείου και στη συνέχεια το ένα πάνω από το άλλο, φτιάχνοντας κατασκευές.

-Σηκώστε μικρά αντικείμενα με ένα μανταλάκι: μπαλάκια από βαμβάκι, τσαλακωμένο χαρτί, χάντρες, άλλα μανταλάκια κτλ.

-Στερεώστε μανταλάκια γύρω από μια κάρτα ή ένα χάρτινο πιάτο.

 

Φούσκες υλικού συσκευασίας

Δώστε στο παιδί να σπάσει τις φούσκες από μια μικρή ή μεγάλη επιφάνεια υλικού συσκευασίας (αεροπλάστ), τσιμπώντας με τον αντίχειρα και τον δείκτη ή σπρώχνοντας το υλικό προς τα κάτω όταν αυτή βρίσκεται πάνω σε μια γερή επιφάνεια.

 

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε πολύ την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία Library4all για τη δωρεά 22 παιδικών βιβλίων με στόχο τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του σχολείου μας.

Με εκτίμηση

Τα νήπια του 4ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου

 

Επιστροφή στο σχολείο-αποστολές προετοιμασίας

Αγαπητοί γονείς

προκειμένου να πραγματοποιηθεί ομαλά και με ασφαλή τρόπο η επιστροφή
των παιδιών στο σχολείο, σας αποστέλλουμε προτάσεις- αποστολές, ώστε
με παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τους νέους κανόνες
και να ξαναθυμηθούν τους παλιούς.

Μεταμορφώστε τα παιδιά σε σούπερ ήρωες και διαβάστε το γράμμα που τους
στέλνουμε.Θα ήταν σημαντικό για εμάς ακόμα και αν δεν θέλετε να
εφαρμόσετε τις προτάσεις, να στηριχτείτε σ’ αυτές για να προετοιμάσετε
τα παιδιά.

Με εκτίμηση

οι νηπιαγωγοί

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε τις αποστολές!