Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές συζητάμε για τους πρόσφυγες.

Το Σάββατο 17 Μαρτίου η Γ2 τάξη του σχολείου μας διοργάνωσε ένα βιωματικό εργαστήριο με τη μέθοδο World cafe, στο οποίο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. Το εργαστήριο αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου e twinning με θέμα: «A new friend in our doorsteps- the refugee»και παράλληλα στο πανελλήνιο πρόγραμμα “Νοιάζομαι και Δρω”, υλοποιήθηκε δε με αφορμή την Εβδομάδα Εθελοντισμού. Έλαβε χώρα στο μεγάλο μπαλκόνι του 1ου ορόφου του σχολείου μας, που ήταν στολισμένο με έργα των παιδιών και όμορφα λουλούδια.

Επιδίωξη του εργαστηρίου ήταν το θέμα των προσφύγωνν να γίνει γνωστό και σε ευρύτερο κοινό, να ενεργοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των άλλων τάξεων του σχολείου καθώς και οι γονείς των μαθητών.

 

Στόχοι του εργαστηρίου ήταν αρχικά να διερευνηθούν οι στάσεις και οι αξίες των συμμετεχόντων, η γνώμη που έχουν για τους πρόσφυγες και πώς τους αντιμετωπίζουν. Στη συνέχεια να αποτυπωθούν οι λόγοι που εμποδίζουν να τους προσεγγίζουν σωματικά, συναισθηματικά και ψυχικά και τέλος να βρεθούν τρόποι ενεργοποίησης και δράσης για την προσέγγιση των παιδιών προσφύγων.

 

Το  εργαστήριο του World Cafe εξελίχτηκε σε 3 στάδια επεξεργασίας ερωτήσεων διάρκειας 15 λεπτών. Σε κάθε στάδιο άλλαζαν:

  • τα μέλη των ομάδων εκτός από τον ‘οικοδεσπότη’
  • οι ερωτήσεις τις οποίες επεξεργάζονταν οι ομάδες,
  • τα χρώματα με τα οποία αποτύπωναν τις απαντήσεις τους.

 

 

 

 

 

 

 

Όλοι, μικροί- μεγάλοι, συμμετείχαν με χαρά. Όταν τελείωσε η διαδικασία, τα χαρτόνια αναρτήθηκαν και οι συμμετέχοντες περνούσαν, τα διάβαζαν και ψήφισαν ό,τι τους άρεσε. Στο τέλος αναδείχτηκαν οι πιο δημοφιλείς προτάσεις για δράσεις, δημιουργήθηκε  μητρώο εθελοντών απ’ όλους αυτούς που θέλουν να συμμετέχουν και ορίστηκαν τα επόμενα βήματα.                                                                                             

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που είδαν το σχολείο τους στολισμένο διαφορετικά και από την πρώτη στιγμή επικράτησε ένα ευχάριστο και ενθουσιώδες κλίμα σε γονείς και μαθητές. Ο Διευθυντής του σχολείου μας επιμελήθηκε όλη την οργάνωση του χώρου και του εξοπλισμού, οι εκπαιδευτικοί υποστήριξαν με πολλούς τρόπους την υλοποίηση του εργαστηρίου, ενώ ο Σύλλογος Γονέων και γονείς των μαθητών του Γ2 είχαν φροντίσει να υπάρχει κέρασμα για όλους τους συμμετέχοντες. Ήταν μια συλλογική προσπάθεια, γι’ αυτό και είχε ουσιαστικά αποτελέσματα.

Τα παιδιά και η δασκάλα της Γ2 τάξης ευχαριστούν όλους αυτούς που συμμετείχαν και βοήθησαν με κάθε τρόπο και ιδιαίτερα τη Συντονίστρια του Προγράμματος “Νοιάζομαι και Δρω” κα Αλεξάνδρα Τσίγκου.

Κατηγορίες: E TWINNING, ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *