Γονείς στα θρανία 2023-24

Από τα αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης διαπιστώθηκε ότι η εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας χρήζει διεύρυνσης. Με ενίσχυση της συνεργασίας, μέσω της ανάδειξης της επιστημονικής, πολιτισμικής και κοινωνικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με σύγχρονα εργαλεία και μέσα επικοινωνίας. Είναι αναγκαίο οι γονείς να εμπλακούν, να νιώσουν συμμέτοχοι ώστε να υπάρξει συνέχεια σχολείου – οικογένειας.

Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης ήταν η βελτίωση της αμφίδρομης, ουσιαστικής επικοινωνίας εκπαιδευτικών – γονέων ώστε να ελαχιστοποιούνται οι παρανοήσεις και οι συγκρούσεις, να αναπτύσσονται σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ τους με απώτερο σκοπό, μέσω της ενεργητικής συμμετοχής των γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου, να λειτουργήσει η σχολική μονάδα όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά για τον μαθητή.

Επιπλέον να συμβάλλει θετικά στην οργάνωση της σχολικής ζωής και να βελτιώσει την εικόνα του Νηπιαγωγείου, ακόμα περισσότερο, στην ευρύτερη τοπική και μη κοινωνία.

Ειδικότερα: Ικανότητα επικοινωνίας και αποτελεσματικής συνεργασίας. Ενίσχυση κοινωνικών/γνωστικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων μάθησης.

Επιμέρους στόχοι: Βελτίωση και προαγωγή της παρεχόμενης ενημέρωσης και μάθησης.

Αναβάθμιση της σχολικής μονάδας.

Διεύρυνση των οριζόντων των μελών της σχολικής κοινότητας και η προσαρμογή στις απαιτήσεις της σύγχρονης διεθνιστικής κοινωνίας.

Διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου άτυπων και τυπικών μορφών συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων.

Ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων…

411176480 7114306611959615 5916074779814345926 n 1 3 2

20240520 195303 20240520 195608 20240520 195258 20240520 195123

Οι συναντήσεις που προγραμματίστηκαν, για παροχή ενημέρωσης, καθοδήγησης και βοήθειας προς τις οικογένειες και είχαν θέματα όπως: α) Γονεϊκότητα, ψυχική ανθεκτικότητα του γονέα, η σημασία της σχέσης του ζευγαριού μέσα στην οικογένεια, συντροφικότητα. Β) Όρια: Από την τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση. Γ) Αυτοεκτίμηση, αυτονομία και πρωτοβουλίες, ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών. Δ) Στάδια, σημαντικά ορόσημα και δυσκολίες κατά την ανάπτυξη των παιδιών. Ε) Συνεργασία Σχολείου και Οικογένειας για την ενίσχυση της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης των νηπίων.

Ειδικότερα συζητήθηκαν θέματα όπως: Σημαντικά αναπτυξιακά ορόσημα, Δυσκολίες κατά την ανάπτυξη των  παιδιών, Γονεϊκή εξουθένωση, Συντροφικότητα του ζευγαριού και συνεργασία, Στερεότυπα σε σχέση με τον  ρόλο των δύο φύλων στην  οικογένεια, Ανακάλυψη της σεξουαλικότητας των παιδιών και στάση γονέων, Ο ρόλος των άλλων φροντιστών, Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών, Αυτονομία, πρωτοβουλίες και κανόνες, Ποιες είναι οι φράσεις που οφείλω να λέω στο παιδί μου; Ψυχική ανθεκτικότητα, Διαχείριση ενδοοικογενειακών κρίσεων, Αυτονομία και οριοθέτηση (σύμφωνα με τα στάδια ανάπτυξης), Τιμωρία και συνέπειες, Συνέπεια γονεϊκού ρόλου, Διαχείριση συναισθημάτων (γονέων/παιδιών), Υγιείς συγκρούσεις και επίλυση, ο γονεϊκός ρόλος για τη μετάβαση στην επόμενη σχολική βαθμίδα κλπ.

Τέλος, τα ποιοτικά κριτήρια επιτυχίας μπορούν να αποτιμηθούν με τη μεγάλη συμμετοχή των συναντήσεων μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και λοιπών φορέων καθώς και τη διάδραση των αποτελεσμάτων στη χρήση και την αξιοποίηση, της όποιας επιμόρφωσης, στις σχολικές και προσωπικές πρακτικές.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή!

EU Code Week 4 All challenge 2023

Ολοκληρώσαμε με επιτυχία την πρόκληση 2023 EU Code Week 4 All.
Η συμμαχία που δημιουργήσαμε, με άλλους διοργανωτές δραστηριοτήτων, 
είναι ζωτικής σημασίας για την παροχή κωδικοποίησης σε περισσότερους μαθητές στον κόσμο...

EU Code Week 4 all certificate

codeweek2023

…Προχωράμε δυνατά για την 5η συμμετοχή μας στην Εβδομάδα Κώδικα 2024, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου!

Eco Schools Certificate 2022-23

Οικολογικά Σχολεία – Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Σκοπός του προγράμματος :

Ένα σχολείο ανοιχτό στην ζωή και την τοπική κοινωνία, που αξιοποιεί τις “δυνάμεις” της για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προετοιμάζοντας τους περιβαλλοντικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένους και υπεύθυνους ενεργούς πολίτες.

Στόχοι του προγράμματος:

Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους φυτικούς οργανισμούς στο άμεσο περιβάλλον τους. Να διερευνούν το χώρο και να προσανατολίζονται σε σχέση με σταθερά σημεία αναφοράς. Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το φυσικό περιβάλλον. Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον. Να αναλάβουν πρωτοβουλίες για περισσότερες αλλαγές με στόχο ένα βιώσιμο σχολείο.

ecoschools22 23

Πλαίσιο επικοινωνίας και συνεργασίας με Γονείς & Κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής – Υποδοχή Αιτημάτων για παιδαγωγικά και διοικητικά ζητήματα – Διαδικασίες – Βήματα»



Λήψη αρχείου

«Το περιβάλλον μου μπορώ να κάνω ακόμα πιο μαγικό!» 2022-23

Φέτος στα πλαίσια εκπαιδευτικών ενεργειών, εργαστήρια δεξιοτήτων και εκπόνησης περιβαλλοντικών προγραμμάτων, τέθηκε ως στόχευση η ολοκλήρωση της αυλής.

Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ολοκλήρωση της αναβάθμισης, ο εμπλουτισμός, η βελτίωση της λειτουργικότητας και αισθητικής του σχολείου με τη συνέχιση της φροντίδας του λαχανόκηπου και ανθόκηπου, αυτόματου ποτίσματος κ. ά., ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά και τους γονείς για εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εστιασμένες περιβαλλοντικές δράσεις.  Η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης συνδέεται με παράγοντες, όπως η υλικοτεχνική υποδομή, η διαμόρφωση/εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, η ενίσχυση των σχέσεων σχολείου-φορέων, η ανάπτυξη ικανοτήτων των μαθητών, η υποστήριξη της επιστημονικής-παιδαγωγικής κατάρτισης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών.

314342043 656884206134987 4572426243785429417 n 314503189 656884252801649 8393993050536292185 n 315372507 656884696134938 523979538241933408 n 315411575 656884766134931 6264838459601340945 n 315440566 656884649468276 3303041964685991360 n 315487815 656884789468262 1691239049520926290 n 315354810 656884732801601 5073627470783696510 n315532676 656884746134933 5769951009020489259 n 319311162 676353197521421 3526688255893754349 n 319503116 676353254188082 4315480065416595759 n319372097 676353364188071 4783186330277668614 n319325037 676353340854740 2468095335457810492 n

Για ένα σχολείο ανοιχτό στην ζωή και την τοπική κοινωνία, που αξιοποιεί την εμπλοκή όλων για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προετοιμάζοντας τους περιβαλλοντικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένους και υπεύθυνους ενεργούς πολίτες…

Δραστηριότητες και παιχνίδια στο χιόνι!

Παίζουμε χιονανθρωπο-σκυταλοδρομία

1

Στην ουσία παίζουμε την αγαπημένη μας σκυταλοδρομία, συνδυάζοντάς την με την αλλαγή του καιρού. Μαζεύουμε σε μια λεκάνη (αν θέλουμε) μπόλικο χιόνι και την αφήνουμε δίπλα από τα παιδιά. Τραβάμε μια οριζόντια γραμμή στο χιόνι 2-3 μέτρα μακριά από τα παιδιά και τους λέμε ότι εκεί θα δημιουργήσουν τα χιονανθρωπάκια τους. Δίνουμε στα παιδιά ένα αριθμό από χιονανθρωπάκια που πρέπει να φτιάξουν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, βάζουμε χρονόμετρο και ο αγώνας ξεκινά. Φυσικά μπορούμε να παίξουμε κι εμείς! Εναλλακτικά για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας, μπορούμε να τους αναθέσουμε εκτός από το να φτιάξουν το σώμα του χιονάνθρωπου, να τους δώσουμε και υλικά για λεπτομέρειες (π.χ. φακές, δενδρολίβανο, κλαδάκια κλπ).

 

Ζωγραφίζοντας στο χιόνι.

 

2

Για αυτή την καλλιτεχνική και ιδιαίτερα διασκεδαστική δραστηριότητα θα χρειαστούμε τέμπερες ή χρώματα ζαχαροπλαστικής (νερού ή τζελ), μπουκαλάκια squirt (μπιμπερό) ή αν δεν έχουμε τέτοια μπουκαλάκια, μια παλιά συσκευασία μουστάρδας ή κέτσαπ και νερό. Μέσα στα μπουκαλάκια ρίχνουμε νερό και μερικές σταγόνες χρώματος. Ανακινούμε καλά και είμαστε έτοιμοι να μεταμορφωθούμε στους διάσημους Χιονοπικάσσο! Και ποιος είναι ο καμβάς μας; Μα φυσικά οποιοδήποτε σημείο έχει στρωμένο χιόνι!

 

Χιονο-κυνήγι θησαυρού.

3

Κρύβουμε μέσα στο χιόνι δεινοσαυράκια, αυτοκινητάκια, κουκουνάρια ή ότι άλλο θέλουμε. Δίνουμε στα παιδιά ένα καλαθάκι και οργανώνουμε το πιο fun κυνήγι θησαυρού στο χιόνι. Σε ποιο παιδί άλλωστε δεν αρέσει να βουτάει τα χεράκια του στο χιόνι;

 

Χιονομπισκότα.

4

Κουπάτ για μπισκότα , πλαστικά παιχνίδια παραλίας ή ακόμα και κουβαδάκια και η μεγαλύτερη και πιο παγωμένη παραγωγή ξεκινάει. Αν θέλουμε μπορούμε να πάρουμε και μερικά ταψάκια για να “ψήσουμε” τα μπισκότα μας. Το δραματικό καθώς και το συμβολικό παιχνίδι έχουν τεράστια οφέλη στην ανάπτυξη του παιδιού και δε γίνεται να μην εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία που μας δίνει ο καιρός!

 

Παίξτε χιονοπόλεμο.

5

Νομίζω δεν χρειάζεται ανάλυση εδώ! Νομίζω δεν υπάρχει κάποιος που να μην έχει παίξει ή να θέλει να παίξει αυτό το διασκεδαστικό παιχνίδι!

Έξτρα tip : Φορέστε γυαλιά ηλίου για να προστατέψετε τα μάτια των παιδιών σας και παίξτε χιονοπόλεμο, χωρίς φόβο.

 

Μπάσκετ χιονιού.

6

Σχεδιάζουμε έναν κύκλο στο χιόνι, στοχεύουμε προσεκτικά και εκσφενδονίζουμε τη χιονόμπαλά μας μέσα στον κύκλο! Αν θέλουμε να αυξήσουμε τη δυσκολία μπορούμε να απομακρυνθούμε από τον κύκλο ή να τον κάνουμε μικρότερο.

 

Τρίλιζα.

7

Φτιάχνουμε μια γιγάντια τρίλιζα πάνω στο χιόνι με ένα ξυλαράκι . Δίνουμε στον έναν παίχτη κουκουνάρια και στον άλλο ξυλάκια και το παιχνίδι ξεκινά. Για να δούμε θα μπορέσουμε να προβλέψουμε ή έστω να προλάβουμε τις στρατηγικές κινήσεις του αντιπάλου;
Έξτρα tip: Μπορείτε με τα μεγαλύτερα παιδιά να παίξετε κρεμάλα! Ευκαιρία να προπονηθούμε και στην ορθογραφία μας!

 

Πείραμα ηφαίστειο στο ΧΙΟΝΙ!.

8

Το αγαπημένο μας πείραμα ανάμειξης μαγειρικής σόδας και ξυδιού που προκαλεί μια εντυπωσιακή έκρηξη! Μοιάζει πολύ μάλιστα με μία πραγματική έκρηξη ηφαιστείου! Είναι ένα πείραμα απόλυτα ασφαλές και μη τοξικό που μπορεί να στηθεί σε μόλις 30 λεπτά και τα υλικά του υπάρχουν σε κάθε κουζίνα!

Το πείραμα μας αποτελείται από δύο μέρη προετοιμασίας το βασικό και το προαιρετικό!

Απαραίτητα υλικά:

  • Ζεστό νερό
  • Πλαστικό μπουκαλάκι (κατά προτίμηση) ή ποτήρι
  • Απορρυπαντικό πιάτων
  • Ξύδι
  • Χρώματα ζαχαροπλαστικής
  • 2-4 κουταλιές της σούπας μαγειρική σόδα

Προαιρετικά υλικά:

  • Αλεύρι
  • Αλάτι
  • Νερό
  • Χρώματα ζαχαροπλαστικής

Μέσα στο μπουκάλι ρίχνουμε νερό σχεδόν μέχρι πάνω, χρώματα ζαχαροπλαστικής, σόδα και 10 σταγόνες απορρυπαντικό χεριών. Ανακατεύουμε με ένα καλαμάκι και το αφήνουμε στην άκρη. Φτιάχνουμε το χιόνι για να περιβάλλει το μπουκάλι και να είναι ουσιαστικά το ηφαίστειό μας…

Βάζουμε το μπουκάλι και το περιβάλλουμε με χιόνι, δίνοντάς της σχήμα ηφαιστείου! Προσέχουμε να μην καπακώσουμε με χιόνι το στόμιο, καθώς από εκεί θα γίνει η έκρηξη!

Ήρθε η ώρα της έκρηξης! Παίρνουμε το ξύδι και το ρίχνουμε σιγά-σιγά μέσα στο μπουκάλι και σε 3-2-1…μπουμ!

Πάμε να δούμε λίγο πως δουλεύει!

Η μαγειρική σόδα ανήκει στην κατηγορία των βάσεων και το ξύδι στην κατηγορία των οξέων. Αυτά τα δύο όταν έρθουν σε επαφή προκαλούν χημική αντίδραση, παράγοντας διοξείδιο του άνθρακα. Αν θέλετε να πάτε το πείραμα ένα βήμα παρακάτω δοκιμάστε αντί για ξύδι λεμόνι ή κέτσαπ και αντί για σόδα απορρυπαντικό ρούχων ή αμμωνία. Δείτε και καταγράψτε τα διαφορετικά αποτελέσματα.

 

Σκοποβολή.

9

Όλοι έχουμε παίξει σκοποβολή με πλαστικά ποτηράκια. Αλλά σίγουρα δεν έχει τύχει τα μπαλάκια που πετάμε στα ποτήρια να είναι φτιαγμένα απο παχύ αφράτο χιόνι! Δοκιμάστε το!

Καλή σας Διασκέδαση!

 

Πρόσωπο – Ζώο – Πράγμα

Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου «Πρόσωπο – Ζώο – Πράγμα των, αγαπημένων φίλων, Πάππος Απόστολος /Μπιρμπίλη Μαίρη, από τις Εκδόσεις Πατάκη: https://www.patakis.gr/product/662195/vivlia-paidika–efhvika- vivlia-gnoseon-_-drasthriothton/Prosopo-Zoo-Pragma/, αποφασίσαμε να κάνουμε το δικό μας λεύκωμα με εικόνες…

13663

Η δραστηριότητα του ολοήμερου τμήματος:

Αφού εκτυπώσαμε 24 φύλλα, με όλα τα γράμματα της αλφαβήτου, μοιράσαμε από 1 σε κάθε παιδί (λόγω πολλών απουσιών, κάποια παιδιά πήραν 2 φύλλα εργασίας).

Το φύλλο εργασίας συνόδευαν οδηγίες και ένα μικρό σκονάκι για ιδέες (δείτε παρακάτω):

Όνομα Ζώο Πράγμα
Αχιλλέας αντιλόπη ασπίδα
Βύρωνας βίσωνας βαρέλι
Γεράσιμος γουρούνι γραμμόφωνο
Δανάη δαμάλι δαχτυλήθρα
Ελπίδα ελάφι εικόνα
Ζήσης ζαρκάδι ζυγαριά
Ηλίας ημίονος ηχείο
Θωμαή θύννος θυρίδα
Ιάκωβος ιππόκαμπος ίνα
Κίμωνας καγκουρό κουτάλι
Λαέρτης λιοντάρι λουρί
Μιράντα μοσχάρι μαχαίρι
Νικήτας νήσσα νυχοκόπτης
Ξενοφώντας ξιφίας ξύστρα
Ορφέας ουραγκοτάγκος όστρακο
Παντελής πάνθηρας πούρο
Ρήγας ρακούν ρουκέτα
Σταμάτης σκαθάρι σακούλα
Τίτος τάρανδος τρόμπα
Υάκινθος ύαινα υποβρύχιο
Φανή φάλαινα φάκα
Χαρά χταπόδι χαλί
Ψαμμίτιχος ψείρα ψυγείο
Ωρίωνας ωτιόρυγχος ωροδείκτης

Ζητήθηκε από τα παιδιά να βρουν αρκετές εικόνες (σε κάθε μία από τις τρεις κατηγορίες) του αντίστοιχου γράμματος, με τη βοήθεια των γονέων και να τις κολλήσουν στο φύλλο εργασίας. Τέλος να γράψουν όπως μπορούν ή να αντιγράψουν τις λέξεις.

Ακολουθεί ένα υπόδειγμα:

τίτλο

Το εξώφυλλο του λευκώματος:

αφορμή ένα βιβλίο

Αυτό είναι το αποτέλεσμα των εργασιών, όπου θα αποτελέσει ένα εικονογραφημένο, μικρό «λεξικό» για την τάξη αλλά και για τον καθένα ξεχωριστά.

.jpg .jpg

.jpg.jpg

.jpg.jpg.jpg.jpg

.jpg.jpg.jpg.jpg

.jpg .jpg.jpg.jpg

.jpg.jpg.jpg.jpg

.jpg.jpg.jpg.jpg

 

Αξίζει να σημειωθεί ο ενθουσιασμός όλων. Οι γονείς σχολίασαν την προθυμία και την όρεξη των παιδιών στην ολοκλήρωση της εργασίας και εξέφρασαν την επιθυμία τους για συνέχεια…

Απόστολε και Μαίρη, ευχαριστούμε για την έμπνευση!