Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά! Μάθαμε πληροφορίες , είδαμε βίντεο και μοιραστήκαμε τις γνώσεις μας πάνω στο θέμα.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Παίζοντας με τον ήλιο» και κατανοήσαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε από αυτόν.
Γνωρίσαμε τα ζώα της θάλασσας και είδαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο.
Στο ολοήμερο τμήμα κατασκεύασαν μια υπέροχη λίμνη και ξεκίνησαν το ψάρεμα!!
Μιλήσαμε για τα καλοκαιρινά φρούτα και είπαμε ποιο είναι το αγαπημένο μας.
Κάναμε καλοκαιρινές ασκήσεις. Φτιάξαμε ομαδικές και ατομικές κατασκευές για το καλοκαίρι. Ακούσαμε και μάθαμε διάφορα καλοκαιρινά τραγούδια.
Τα παιδιά στο ολοήμερο φιλοτέχνησαν ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο φιδάκι και διασκέδαζαν παίζοντας τα μεσημέρια τους.
Ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με τις νότες του πενταγράμμου και είδαμε διάφορα μουσικά όργανα.
Διακοσμήσαμε όμορφα τις τσάντες μας με τις εργασίες όλης της χρονιάς. Φτιάξαμε λαχταριστά παγωτά για να κεραστούμε την τελευταία μέρα στο σχολείο μας.
Πήραμε μέρος στην καλοκαιρινή μας γιορτή και περάσαμε υπέροχα!
Την επόμενη ημέρα, οι γλάροι –που έτυχε να είναι και ένα από τα θέματα της γιορτής μας –επισκέφτηκαν το σχολείο μας!
Ευχόμαστε σε όλους σας ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και ΚΑΛΗ ΠΡΟΟΔΟ στα παιδιά σας!!!
ΜΆΙΟΣ
Οι διακοπές του Πάσχα τέλειωσαν και όλοι γυρίσαμε στο σχολείο μας!
Χαρήκαμε που είδαμε τους φίλους μας και συζητήσαμε στην τάξη για το πως περάσαμε.
Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας που ήταν την Κυριακή πριν το άνοιγμα των σχολείων, μιλήσαμε για τις μαμάδες μας και φτιάξαμε κολιέ, ζωγραφιές και άλλα δωράκια για εκείνες.
Μάθαμε για τα έθιμα της Πρωτομαγιάς και κάναμε διάφορες προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις.
Ζωγραφίσαμε για τους συμμαθητές μας που γιόρταζαν και τους ευχηθήκαμε χρόνια πολλά, μαθαίνοντας να γράφουμε μόνοι μας αυτήν την ευχή.
Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια και παρακολουθήσαμε στην αυλή τη φιλαρμονική ορχήστρα της Καλλιθέας. Μας έκαναν ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα και γνωρίσαμε τα διάφορα πνευστά και κρουστά όργανα, ακούγοντας τα μεμονωμένα και σε συνδυασμό μεταξύ τους.
Συζητήσαμε για τα λουλούδια της άνοιξης, τα γνωρίσαμε, μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής των φυτών, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και κάναμε ψηφοφορία για το αγαπημένο μας λουλούδι.
Ζωγραφίσαμε την ανάπτυξη ενός λουλουδιού και γράψαμε τα μέρη από τα οποία αποτελείται. Μάθαμε το γραμματάκι Λ και βρήκαμε πολλές λέξεις που αρχίζουν από αυτή τη φωνούλα.
Με αφορμή το παραμύθι «Η τουλιπίτσα» προχωρήσαμε στην κατασκευή ομαδικής εργασίας φτιάχνοντας τουλίπες με τέμπερες χρησιμοποιώντας την τεχνική του πιρουνιού.
Την κατασκευή μας αυτή την αφιερώσαμε στο Ίδρυμα Αγγελικούση, το οποίο προχώρησε σε μια πολύ σημαντική δωρεά για το σχολείο μας και τους ευχαριστούμε θερμά για αυτό.
Τις επόμενες μέρες, μιλήσαμε για την καλοκαιρινή μας γιορτή με σκοπό να προετοιμαστούμε κατάλληλα.
Με αφορμή το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων για αυτή τη σχολική χρονιά, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για την ανακύκλωση και συζητήσαμε γύρω από το θέμα , λέγοντας τις απόψεις μας.
Φέραμε από το σπίτι ανακυκλώσιμα υλικά και τα διαχωρίσαμε στις κατάλληλες ομάδες με σκοπό να τα ρίξουμε στους ειδικούς κάδους.
Κάναμε ασκήσεις με θέμα την ανακύκλωση και διαβάσαμε το βιβλίο «ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια.»
Προσμένοντας με ανυπομονησία το καλοκαίρι, είπαμε λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό, όταν ακούμε το όνομά του και τις αντιγράψαμε στον πίνακα.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Ο Απρίλης ξεκίνησε με συζήτηση για το έθιμο της Πρωταπριλιάς. Στη συνέχεια, μιλήσαμε για την εξέλιξη της πεταλούδας σε κάμπια και διαβάσαμε από το βιβλίο «Θεραπευτικά παραμύθια» την ιστορία της ανυπόμονης κάμπιας.
Εξηγήσαμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, διαβάσαμε το παραμύθι «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη» και κατασκευάσαμε τις δικές μας πεταλούδες.
Μετά τις πεταλούδες σειρά έχουν οι μέλισσες… Μιλήσαμε για την κοινωνία των μελισσών, για τα σπίτια τους, για τα προϊόντα που μας προσφέρουν και μάθαμε πόσο σημαντική είναι η συμβολή τους στη ζωής μας.
Μάθαμε πως γίνεται το μέλι, διαβάζοντας το αντίστοιχο βιβλίο και κάναμε συζήτηση γύρω από το περιεχόμενό του.
Παρακολουθήσαμε πολλά βίντεο, είδαμε εικόνες, κατασκευάσαμε τις δικές μας κυψέλες αφού πρώτα παρατηρήσαμε μια πραγματική κηρήθρα, κάναμε προ μαθηματικές ασκήσεις και γνωρίσαμε το γραμματάκι Μ.
Δουλέψαμε πάνω σε προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις με θέμα την Άνοιξη και είδαμε βίντεο του NationalGeographicγια τη ζωή της πασχαλίτσας. Τέλος, φτιάξαμε πασχαλίτσες με διάφορα υλικά, χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας.
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, την παγκόσμια ημέρα αυτισμού και την ημέρα φιλοζωίας, δημιουργήσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες, είδαμε βίντεο και διαβάσαμε για τον αυτισμό κατασκευάζοντας διαφορετικές, πολύχρωμες ζέβρες, μιλήσαμε για τα ζώα και κάναμε διάφορες δραστηριότητες στην αυλή.
Διαβάσαμε από τη Βίβλο για παιδιά, την ιστορία του Πάσχα και μάθαμε τα διάφορα έθιμα. Φτιάξαμε πασχαλινά καλαθάκια και κάρτες, μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της κότας, κάναμε πειράματα με αυγά στο νερό και παρατηρήσαμε με έκπληξη τι συμβαίνει αν προσθέσουμε αλάτι σε αυτό, βάψαμε αυγά και λαμπάδες, κάναμε προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις με θέμα το Πάσχα, παίξαμε παιχνίδια και δημιουργήσαμε διάφορες κατασκευές.
Τέλος, με αφορμή τα παραμύθια «οι περιπέτειες της μικρής Κατόνης», «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ», «Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας» μιλήσαμε για την κυκλοφοριακή αγωγή στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, θέμα που αντλήσαμε από την ιστοσελίδα του ΙΕΠ.
Γνωρίσαμε τα σήματα που παρατηρούμε όταν κυκλοφορούμε στο δρόμο, παίξαμε παιχνίδια και μιλήσαμε για τους φωτεινούς σηματοδότες.
Συμμετείχαμε σε διάφορες δραστηριότητες με σκοπό να εμπεδώσουμε το θέμα και να μάθουμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στο δρόμο και δημιουργήσαμε το δικό μας πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής κατασκευάζοντας πολύχρωμα αυτοκίνητα.
ΜΑΡΤΙΟΣ
Καλωσορίσαμε τον μήνα με το έθιμο του Μάρτη, φτιάχνοντας βραχιολάκια από κόκκινη και άσπρη κλωστή. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και πήραμε πληροφορίες για τις Απόκριες , τα διάφορα έθιμα στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες, την Τσικνοπέμπτη και τσικνίσαμε όλοι παρέα, την Καθαρά Δευτέρα και την Σαρακοστή.
Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και συζητήσαμε γύρω από το περιεχόμενό της. Φτιάξαμε το καπέλο του Αρλεκίνου, τη μάσκα του καθώς και άλλες μάσκες.
Ζωγραφίσαμε ό,τι θέλαμε για τις Απόκριες και μάθαμε να γράφουμε τη λέξη Απόκριες. Φτιάξαμε Κλόουν με το αποτύπωμα της παλάμης μας και μιλήσαμε για το γράμμα Κ με αφορμή τη λέξη αυτή.
Επίσης, κάναμε προμαθηματικές και προγραφικές ασκήσεις σχετικές με το παραπάνω θέμα.
Με το τέλος των αποκριών διασκεδάσαμε όλοι μαζί στο αποκριάτικο πάρτι μας.
Με αφορμή την Καθαρά Δευτέρα, δημιουργήσαμε τους δικούς μας χαρταετούς και αντιγράψαμε πάνω τους τη λέξη χαρταετός.
Επίσης, μιλήσαμε για το έθιμο της κυρά Σαρακοστής και κατασκευάσαμε στην τάξη το δικό μας ημερολόγιο, για να μετράμε τις εβδομάδες που απομένουν ως το Πάσχα, καθώς και τις ατομικές μας κατασκευές για την κυρά Σαρακοστή.
Μάθαμε για την επανάσταση του 1821, τους ήρωες και τις ηρωίδες, την ενδυμασία της εποχής και είδαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο. Μιλήσαμε επίσης και για τη θρησκευτική γιορτή του Ευαγγελισμού που τυγχάνει να είναι την ίδια μέρα με την εθνική μας γιορτή και διαβάσαμε την ιστορία από τη Βίβλο για παιδιά.
Τραγουδήσαμε τραγούδια για την 25η Μαρτίου όπως τον «Θούριο» του Ρήγα , τις «καπετάνισσες» και άλλα πολλά και δημιουργήσαμε κατασκευές με τον «Ευαγγελισμό της Θεοτόκου», τους «Ήρωες» της επανάστασης, το «Κρυφό Σχολειό» και το «τσαρούχι» εκείνης της εποχής.
Τέλος, φτιάξαμε ατομική ελληνική σημαία.
Είπαμε τι μας έρχεται στο μυαλό, ακούγοντας τη λέξη « Άνοιξη» και το σημειώσαμε. Μιλήσαμε για τα λουλούδια που ανθίζουν, τις μυρωδιές της Άνοιξης, τον ήλιο που λάμπει, τις πεταλούδες, τα έντομα, τα βατραχάκια, τα ζωάκια που ξυπνούν από τη χειμερία νάρκη και τα πουλιά που επιστρέφουν από τις άλλες χώρες, κατασκευάσαμε τα δικά μας χελιδόνια, τραγουδήσαμε τα χελιδονίσματα και δημιουργήσαμε όμορφες εικόνες στο μυαλό μας.
Μάθαμε πληροφορίες για τις συνήθειες ανθρώπων και ζώων την εποχή αυτή και για ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε «Τα Κάλαντα της Άνοιξης». Φτιάξαμε λουλούδια και πεταλούδες με διάφορα υλικά και κάναμε προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Ξεκινήσαμε τον μήνα, καλωσορίζοντας τη νέα χρόνια και αντιγράψαμε την ευχή «Καλή χρονιά». Συζητήσαμε για τα Θεοφάνεια, διαβάσαμε το παραμύθι ‘’ο Φώτης και τα Φώτα’’, ζωγραφίσαμε το παραμύθι και μάθαμε το γράμμα Ι. Εξηγήσαμε τους αριθμούς της νέας χρονιάς(2024) και κατασκευάσαμε mobileμε αυτούς. Ακούσαμε το παραμύθι ‘’Πώς να πιάσεις ένα αστέρι’’ και κατασκευάσαμε με τις παλάμες μας τα δικά μας διαστημόπλοια ώστε να φτάσουμε τους στόχους μας τη νέα χρονιά. Τέλος, φτιάξαμε και ζωγραφίσαμε τα καπέλα μας για το 2024.
Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι από τη Λιλιπούπολη «ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ». Μάθαμε επίσης, με τη σειρά τους μήνες του χρόνου, τους αντιγράψαμε σε μεγάλα χαρτιά, φτιάξαμε σκίτσα και διακοσμήσαμε την τάξη μας.
Κάναμε επανάληψη στις εποχές και τους μήνες που περιλαμβάνουν για να εμπεδώσουμε το θέμα.Είδαμε σχετικά βίντεο, διαβάσαμε βιβλία και κατασκευάσαμε τον κύκλο των εποχών.
Φτιάξαμε σκουφάκια και γαντάκια με σχέδια, χρησιμοποιώντας κηρομπογιές, νερομπογιές και μια ιδιαίτερη τεχνική.
Διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο Ραφτάκος των λέξεων». Βρήκαμε και εμείς λέξεις που δροσίζουν και ζεσταίνουν, τις αντιγράψαμε και φτιάξαμε με αυτές ένα μεγάλο πάπλωμα, ντουλάπες με χειμωνιάτικα ρούχα και άλλα.
Είδαμε διάφορα βίντεο για το χειμώνα, μιλήσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά του, τα γευτήκαμε και κάναμε ασκήσεις με μαθηματικά.
Διαβάσαμε το παραμύθι ‘’Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει’’, αγγίξαμε τον πάγο, παρατηρήσαμε πώς λιώνει και συζητήσαμε για τον κύκλο του νερού. Έπειτα, πραγματοποιήσαμε χρονική ακολουθία βάζοντας τις κάρτες με τη δημιουργία ενός χιονάνθρωπου στη σωστή σειρά και κατασκευάσαμε τα δικά μας χιονανθρωπάκια. Με αφορμή τα παραπάνω μάθαμε το γράμμα Χ. Ακόμη, διαβάσαμε το ουκρανικό παραμύθι ‘’Το γάντι’’ και κάναμε μια ομαδική κατασκευή.
Επιπλέον, διαβάσαμε την ιστορία της «Μιμής με τα μεγάλα αυτιά» με θέμα τη διαφορετικότητα και συζητήσαμε γύρω από το περιεχόμενό της. Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το βιβλίο, αντιγράφοντας τον τίτλο του στη ζωγραφιά μας.
Επαναλάβαμε τους κανόνες της τάξης μας για να τους θυμηθούμε και τους αναρτήσαμε με οπτικοποιημένη μορφή (εικόνα- λέξη) στον πίνακα της τάξης μας για να μπορούμε να τους διαβάζουμε ευκολότερα.
Αντιγράψαμε το όνομά μας σε ένα χαρτί και ζωγραφίσαμε το πρόσωπό μας.
Φτιάξαμε δημιουργίες από πλαστελίνη και παίξαμε διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια υπό τη συνοδεία μουσικής, ελέγχοντας τις κινήσεις και τα μέρη του σώματός μας.
Κλείνοντας τον μήνα και με αφορμή τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, μάθαμε γι αυτούς και φτιάξαμε βιβλιαράκια και κατασκευές με το παραπάνω θέμα.
Κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου και κάποιες από τις ημέρες του Φλεβάρη, ασχοληθήκαμε με -προτεινόμενο από το ΙΕΠ – περιεχόμενο από τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, κάναμε δραστηριότητες που αφορούσαν το θέμα με τίτλο: «STEAMκαι η γη γυρίζει»
Έτσι, είδαμε βίντεο του NATIONALGEOGRAPHICκαι μιλήσαμε για τον Ήλιο και τους Πλανήτες, ενώ ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση και αντιγράψαμε τις λέξεις Γη, Πλανήτες και άλλα. Επίσης, κάναμε κι άλλες προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις με θέμα το διάστημα.
Διαβάσαμε διάφορα βιβλία, είδαμε εικόνες και πήραμε πληροφορίες σχετικά με το παραπάνω θέμα και στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση στην οποία μοιραστήκαμε τις πρότερες γνώσεις μας.
Ακόμη, είπαμε τις απόψεις μας για το τι θα θέλαμε να κάνουμε στην τάξη με θέμα το διάστημα και τις καταγράψαμε με σκοπό να τις υλοποιήσουμε.
Τα παιδιά έφεραν βιβλία για τους πλανήτες και το διάστημα που είχαν στη διάθεσή τους. Ένας από τους μαθητές του σχολείου μας παρουσίασε στην τάξη μια μικρογραφία του ηλιακού συστήματος σε 3D.
Υλοποιώντας την πρόταση των μαθητών «Να δούμε τους πλανήτες , τα αστέρια και τον ήλιο» , χρησιμοποιήσαμε ψηφιακές εφαρμογές και βίντεο προσομοίωσης και δημιουργήσαμε puzzles με τον ήλιο, τη γη και τη σελήνη με ψηφιακά εργαλεία.
Μιμηθήκαμε την κυκλική τροχιά των πλανητών με βιωματικό τρόπο υπό τη συνοδεία μουσικής. Εμπεδώσαμε τις έννοιες της νύχτας, της ημέρας και των εποχών, καθώς και της αιτίας που τα δημιουργεί. Παρατηρήσαμε τις σκιές μας και πώς αυτές αλλάζουν θέση κατά τη διάρκεια της ημέρας και παίξαμε με αυτές. Μιλήσαμε για τον ήλιο, ακούσαμε το μύθο του Φαέθοντα, τον οπτικοποιήσαμε και στη συνέχεια βάλαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά. Διαβάσαμε το παραμύθι ‘’Φεγγαροσκεπαστής’’, μιλήσαμε για τη σελήνη και εξηγήσαμε τις φάσεις της χρησιμοποιώντας γεμιστά μπισκότα με κρέμα.
Τέλος, υλοποιώντας όλες τις προτάσεις των παιδιών σχετικά με το συγκεκριμένο project:
- Φτιάξαμε τη γη από πηλό και μπογιές
- Δημιουργήσαμε ομαδικές εργασίες με το διάστημα
- Φτιάξαμε μπισκότα με σχήμα πλανητών και άλλων σχετικών σχεδίων
Και αντιγράψαμε τη συνταγή με τα υλικά για να την πάρουμε στο σπίτι μας
- Διακοσμήσαμε την τάξη μας φτιάχνοντας πλανήτες από φελιζόλ
- Φτιάξαμε μακέτα με το ηλιακό μας σύστημα, χρησιμοποιώντας πλαστελίνες για να κατασκευάσουμε τους πλανήτες μας και γράψαμε τα ονόματά τους.
Ο Φεβρουάριος ξεκίνησε με την έναρξη του θεσμού της δανειστικής βιβλιοθήκης στο σχολείο μας.
Λάβαμε μέρος σε ελεύθερες συζητήσεις και αντιγράψαμε την ημερομηνία με διάφορους τρόπους.
Συνεχίσαμε τα μαθήματα αγγλικών, παίζοντας διάφορα παιχνίδια με τη δασκάλα της συγκεκριμένης ειδικότητας και διαβάσαμε την ιστορία της χελώνας , μιλώντας για τα συναισθήματα -και ιδιαίτερα για αυτό του θυμού- με τη βοήθεια της κοινωνικής λειτουργού με την οποία συνεργαζόμαστε. Κλείσαμε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, προτείνοντας υγιείς τρόπους για την εκδήλωσή του και κατασκευάσαμε ο καθένας το δικό του «φανάρι του θυμού». Επίσης, παίξαμε μαζί της το παιχνίδι «Ο τροχός των συναισθημάτων».
Μάθαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη , είδαμε βίντεο και πήραμε πληροφορίες σχετικά με το παραπάνω θέμα. Ύστερα από πρόταση των παιδιών, ζωγραφίσαμε όπως μπορούσε ο καθένας τα ζώα που θέλαμε. Φτιάξαμε επίσης, κατασκευή με την αρκούδα , μαθαίνοντας ότι το συγκεκριμένο ζώο πέφτει σε ημιχειμέριο ύπνο, δηλαδή μπορεί να ξυπνήσει κατά τη διάρκεια του χειμώνα και τραγουδήσαμε το «Μια αρκούδα καφέ» από τη Λιλιπούπολη. Ακόμη , κάναμε προγραφικές και προμαθηματικές ασκήσεις που είχαν να κάνουν με τη χειμερία νάρκη και διαβάσαμε το βιβλίο «Γιατί, δεν κοιμάσαι αρκουδάκι μου», συζητώντας το περιεχόμενό του και ζωγραφίζοντας ό,τι μας άρεσε. Επίσης, μάθαμε τι συμβαίνει στη χελώνα το χειμώνα και κατασκευάσαμε τις δικές μας χελώνες με χάρτινα πιάτα. Τέλος, διαβάσαμε το παραμύθι ‘’Άουτς’’ και κατασκευάσαμε τα δικά μας σκατζοχοιράκια από πηλό και ηλιόσπορους για τα αγκάθια τους.
Μετά τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη περάσαμε στα ζώα των πάγων και ασχοληθήκαμε εκτενέστερα με τον πιγκουίνο. Μάθαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες από το βίντεο ‘’ο θαυμαστός κόσμος των ζώων’’, κατασκευάσαμε τα δικά μας πιγκουινάκια με κηρομπογιές, εξηγήσαμε τον κύκλο ζωής του πιγκουίνου, διαβάσαμε το παραμύθι ‘’ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος’’, κάναμε προμαθηματικές ασκήσεις και μάθαμε το γράμμα Π. Με μεγάλη χαρά ντυθήκαμε πιγκουίνοι με μαύρες σακούλες, φτιάξαμε τις μάσκες μας και προσπαθήσαμε να περπατήσουμε σαν αυτούς έχοντας τα ‘’αυγά’’ μας ανάμεσα στα πόδια. Τέλος, σαν μεγάλη πιγκουινοομάδα που γίναμε διασκεδάσαμε με το τραγούδι ‘’πιγκουίνοι ξυπνήστε’’.
Με τη λήξη του μήνα, μιλήσαμε για την αμυγδαλιά με αφορμή ένα κλαδί που έφερε στην τάξη μαθήτρια του σχολείου μας. Κάναμε τις παρατηρήσεις μας, μάθαμε πληροφορίες, είδαμε σχετικά βίντεο και διαβάσαμε τον μύθο της Αμυγδαλιάς. Κλείσαμε την ενότητα με μια όμορφη κατασκευή χρησιμοποιώντας ποπ κορν για τα άνθη της αμυγδαλιάς μας.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ-ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!
Με τον ερχομό του νέου μήνα, καλωσορίσαμε τον χειμώνα που ήρθε και μιλήσαμε για τις συνήθειες των ανθρώπων και τα χαρακτηριστικά της φύσης την εποχή αυτή.
Είπαμε τι μας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη “ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ” και προτείναμε δραστηριότητες που θα θέλαμε να κάνουμε στην τάξη σε σχέση με το παραπάνω θέμα. Σημειώσαμε τις προτάσεις μας σε ένα μεγάλο χαρτόνι με σκοπό να τις υλοποιήσουμε.
Στολίσαμε τα χριστουγεννιάτικα δέντρα και τα παράθυρα της τάξης μας. Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού, την δραματοποιήσαμε και κατασκευάσαμε τις φάτνες μας. Μιλήσαμε για τους τρεις μάγους και εξηγήσαμε τα δώρα που πρόσφεραν στο Χριστό.
Συζητήσαμε για τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και κάναμε πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές (δώρα για να στολίσουμε κάτω από το δέντρο, στολίδια από πηλό, κάρτες και ημερολόγια).
Τραγουδήσαμε τα κάλαντα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Με αφορμή τα κάλαντα, διαβάσαμε το παραμύθι “Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα”.
Με έκπληξη ανακαλύψαμε ότι ο Άγιος Βασίλης επισκέφθηκε το σχολείο μας, καθώς είχε αφήσει ένα γράμμα στο δέντρο μας και μπόλικη χρυσόσκονη στο πάτωμα. Αφού διαβάσαμε το γράμμα, αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε το δικό μας και να του το ταχυδρομήσουμε. Είπαμε, λοιπόν, το δώρο που θέλει ο καθένας για τα Χριστούγεννα, ζωγραφίσαμε, γράψαμε το όνομά μας και το τοποθετήσαμε στο κουτί των γραμμάτων.
Τέλος, πραγματοποιήσαμε την χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας.
Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένος ο Καινούργιος Χρόνος!