1) Διατροφή «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»- “Τρώω υγιεινά, μεγαλώνω σωστά” 2) Ανθρώπινα δικαιώματα & Συμπερίληψη Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα «Εγώ και οι άλλοι»
Αυτή η συλλογή περιέχει 26 φωτογραφίες.
1) Διατροφή «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»- “Τρώω υγιεινά, μεγαλώνω σωστά” 2) Ανθρώπινα δικαιώματα & Συμπερίληψη Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα «Εγώ και οι άλλοι»
Αυτή η συλλογή περιέχει 26 φωτογραφίες.
Για να δείτε το προηγούμενο σχετικό άρθρο πατήστε εδώ...
Είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε, μέσω διαδικτυακής σύνδεσης στην πλατφόρμα Webex, τη συγγραφέα Δανάη Στεργίου, η οποία μας παρουσίασε το βιβλίο της με τίτλο: ‘Η μάσκα του μπορώ να νικήσω τον ιό‘. Το βιβλίο διαπραγματεύεται τη δυσκολία έκφρασης των συναισθημάτων μας στην ιδιαίτερη περίοδο της πανδημίας λόγω της χρήσης της μάσκας.
Τα παιδιά εξοικειώθηκαν στις νέες τεχνολογίες και τη χρήση του υπολογιστή καθώς έφτιαξαν παζλ με εικόνες ή πίνακες ζωγραφικής στο πρόγραμμα jigsawplanet.
Με αφορμή το βιβλίο ‘Τριγωνοψαρούλης εναντίον μεγάλου καρχαρία’ μιλήσαμε για το ρόλο των φίλων στη ζωή του ήρωα, αλλά και τη δική τους. Διάλεξαν έναν αγαπημένο φίλο τους και θέλησαν να του χαρίσουν μία καρδιά!!
Στη συνέχεια οδήγησαν τον φίλο τους με κινήσεις ‘Ρομποτάκι-Οδηγός’ στο τετραγωνισμένο περιβάλλον της παρεούλας έτσι ώστε να φτάσει στην καρδιά που του χαρίζει…
Παιχνίδι ρόλων: “Τα γάντια που ένιωθαν!!”
Στα παιδιά παρουσιάζονταν μία κατάσταση, π.χ. “Ακούγονται περίεργοι θόρυβοι στο σπίτι και είμαι μόνος μου”. Τα παιδιά σε ζευγάρια, φορούσαν τα γάντια που επέλεγαν και εκφράζονταν ανάλογα με το συναίσθημα που ‘φορούσαν’, δηλ. ο θυμωμένος εξέφραζε σκέψεις θυμού, ο χαρούμενος σκέψεις αισιοδοξίας κ.τ.λ.
Ζωγράφισαν πίνακα ζωγραφικής με θέμα ‘Τα λουλούδια που ένιωθαν”. Χρησιμοποίησαν τεχνική με φελλό, πον πον, πιτσίλισμα με πινέλα…
Και οι δημιουργίες μας!!
Για να δείτε το προηγούμενο σχετικό άρθρο πατήστε εδώ…
Στολίζω την τούρτα με τόσα κεράκια όσα λέει ο αριθμός…
Αντιστοιχίζω τις καρτέλες που απεικονίζουν αντικείμενα, με τους σωστούς αριθμούς….
Αριθμός -αράχνη!! Συμπληρώνω την καρτέλα…
Βάζω μαλλιά στο κεφαλάκι του παιδιού!!!
Μικρές προσθέσεις: Αν βάλω τόσα μανταλάκια, πόσα ακόμη χρειάζονται για να φτάσω τον αριθμό που είναι στην καρτέλα;
Ώρα να ταΐσω τον πεινασμένο καρχαρία!! Του δίνω τόσα ψάρια όσα δείχνει η καρτέλα που τραβώ….
Γίνομαι ‘ρομποτάκι’ και ο φίλος μου με οδηγεί με συγκεκριμένες κινήσεις (μπρος-πίσω-δεξιά-αριστερά) στο τετραγωνισμένο περιβάλλον της παρεούλας μας, μέχρι να φτάσω στην καρτέλα με τον αριθμό.
Η δραστηριότητα επεκτάθηκε σε μια ακολουθία αριθμών από το 1-10.
Παιχνίδι στο οικοδομικό υλικό: Χτίζω μία πόλη από τουβλάκια. Βάζω τόσα όσα λέει ο αριθμός!!
Για να δείτε το προηγούμενο σχετικό άρθρο πατήστε εδώ…
Τοποθετώ στις καρτέλες τόσα μανταλάκια , όσα λέει ο αριθμός…
Βάζω μέσα στο στεφάνι τόσα τουβλάκια όσα δείχνει ο αριθμός, ή η καρτέλα-ζάρι…
Πάμε και σε ζευγάρια! Οι αριθμοί είναι σε σειρά ή μπερδεμένοι….
Κερδίζει ο πιο γρήγορος!!
Μικρές προσθέσεις με την πασχαλίτσα….
Είδαμε κάρτες με πρόσωπα παιδιών που είχαν διαφορετικές εκφράσεις. Προσπάθησαν να αναγνωρίσουν πώς ένιωθαν και τι προκάλεσε το αντίστοιχο συναίσθημα. Στο τέλος έκαναν ζευγάρια τις όμοιες κάρτες…
Τα κουτιά των συναισθημάτων: Τοποθετούμε σε κουτιά καρτέλες 4 βασικών συναισθημάτων χαράς, λύπης, θυμού, ντροπής. Το κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι, τραβάει μία καρτέλα και περιγράφει πότε ένιωσε έτσι όπως δείχνει η καρτέλα…
Ταξινόμησαν τις καρτέλες με τις εκφράσεις των παιδιών στα 4 αυτά συναισθήματα..
Μπορεί οι μάσκες να κρύβουν το πρόσωπό μας, αλλά εμείς φτιάξαμε τις δικές μας μάσκες για να εκφραζόμαστε ανάλογα…
Άκουσαν διαφορετικά μουσικά κομμάτια και χόρεψαν ελεύθερα, ανάλογα με τα συναισθήματα που τους προκαλούσαν. (Παιχνίδι συναισθηματικής νοημοσύνης από τους Ονειροβάτες). Ακούστηκαν τα εξής μουσικά κομμάτια:
Xαρά: https://www.youtube.com/watch?v=MOWDb2TBYDg
Λύπη: https://www.youtube.com/watch?v=aWIE0PX1uXk
Θυμός: https://www.youtube.com/watch?v=Dn4F42bG9Dg
Ενθουσιασμός: https://www.youtube.com/watch?v=mGx_FATyasQ
Έπαιξαν memory με τις καρτέλες των εκφράσεων των παιδιών..
Μιλήσαμε για τις διαβαθμίσεις των συναισθημάτων μέσα από έναν πίνακα αναφοράς…
Αφού διαβάσαμε το βιβλίο ‘Η παλέτα των συναισθημάτων’ έδωσαν χρώματα στα συναισθήματα…
Αφού χωρίστηκαν σε ζευγάρια, έπαιξαν με πλαστελίνη και έφτιαξαν όπως μπορούσαν εκφράσεις που διάλεξαν…
Έφτιαξαν “Το αρκουδάκι των συναισθημάτων”. Αφού παρουσιάστηκαν διάφορα σενάρια, τα παιδιά έπρεπε να δείξουν πώς ένιωθε το αρκουδάκι τους κάθε φορά, επιλέγοντας την αντίστοιχη έκφραση στο πρόσωπο.
Αποκριάτικο παιχνίδι: Ζωγραφίζουμε τον κλόουν, ανοίγουμε μία τρύπα στο ύψος της μύτης, τοποθετούμε μία μπαλίτσα και κουνώντας προσεχτικά το κουτί προσπαθούμε να την οδηγήσουμε στη σωστή θέση!
Φτιάξαμε παζλ με τις εκφράσεις του κλόουν..
Μετά την ανάγνωση της ιστορίας του Αρλεκίνου, γίναμε κι εμείς Αρλεκίνοι…
Φτιάξαμε τους δικούς μας κλόουν με μπαλόνια!
Μεταμορφώσαμε και τις παλάμες μας σε κλόουν!
Αντιστοιχίζω αριθμούς με καρτέλες..
Κι άλλες καρτέλες….
Βάζω τόσες χιονονιφάδες, όσες λέει ο αριθμός…
Χρωματίζω τόσα κενά όσα λέει ο αριθμός…
Ταιριάζω τις μπλούζες με τα παντελόνια…προσέχω οι καρδιές να είναι τόσες όσες λέει ο αριθμός…
Παιχνίδι σε κύκλο ….Κινούμαι γύρω από τους αριθμούς με το ρυθμό της μουσικής. Σταματώ και αναγνωρίζω τον αριθμό στην καρτέλα που σηκώνει ο φίλος μου!
Σχηματίζω τον αριθμό 1 με το σώμα μου…
Φέρνω τόσα αντικείμενα όσα λέει ο αριθμός…
Περπατάω επάνω στον αριθμό με τις παλάμες, τις πατούσες, τις μύτες των ποδιών…
Δημιουργώ διαδρομή αφού σχηματίσω τον αριθμό με τουβλάκια…
¨Γεμίζω” τον αριθμό με βάφοντας με πον πον….
“Γράφω”σε καρτέλες με πλαστελίνη ή μαρκαδόρους, τόσα όσα λέει ο αριθμός…
Τοποθετούμε τα χέρια και τα πόδια μας με τη σειρά…δεξί χέρι-πόδι, αριστερό χέρι-πόδι….
Ετοιμάζουμε τα ρολογάκια μας και τα φοράμε στο δεξί….
Κάνουμε διαδρομές με δεξί ή αριστερό πόδι…
Μπαίνουμε σε “τρενάκι” και χαιρετάμε με χέρι δεξί ή αριστερό….
Μπαίνουμε σε “βάρκα” και κάνουμε κουπί, σύμφωνα με την εντολή του “οδηγού”…κουπί δεξιά-κουπί αριστερά!!!
Παίζουμε σε κύκλο: Η δεξιά μου θέση είναι άδεια..θέλω να ρθει και να καθίσει ο/η(όνομα παιδιού). Συνεχίζει το παιδί του οποίου άδειασε η θέση στα δεξιά…
Παλάμη που εμφανίζεται-εξαφανίζεται…
Αφού ζωγράφισαν τα ποτηράκια τους όπως ήθελαν, διάλεξαν να βάλουν το γάντι-παλάμη με τέτοιο τρόπο ώστε όταν εμφανίζεται να χαιρετάει με το δεξί ή αριστερό χέρι… προσθέσαμε τα πλαστικά γάντια και τα καλαμάκια και έτοιμο το χέρι μας!!!!
Χωριστήκαμε σε ζευγάρια και αφού έβγαλαν τα παπούτσια τους , έτρεξαν με το σύνθημα να φορέσουν το δεξί τους παπούτσι. Νικάει όποιος το φορέσει σωστά και γρήγορα!!!!!
Διαδρομές με παλάμες και πατούσες… με προσοχή κι ευελιξία, το διασκεδάσαμε πολύ!!
Αφού διαβάσαμε την ιστορία ο Ήλιος και ο Βοριάς, παίξαμε Τρίλιζα για να δούμε αν θα νικήσει η ζέστη ή το κρύο….
Τρελός χιονάνθρωπος..
Συμπληρώνω τον χιονάνθρωπο χωρίς να βλέπω… Το αποτέλεσμα; Πολύ διασκεδαστικό!!
Φτιάχνω τον δικό μου χιονάνθρωπο…
και χιονονιφάδες με πολλά διαφορετικά σχέδια…
Φτιάχνω τον πιο ψηλό χιονάνθρωπο με ρολά χαρτιού…
και χιόνι αυτοσχέδιο με corn flour και conditioner….
Έτοιμοι και οι σκιέρ….
Τραγουδώ και ντύνομαι με τα λόγια από το παιχνιδοτράγουδο ‘Τα ρούχα του χειμώνα”
Φτιάχνω παζλ του χειμώνα…
και δημιουργώ με πλαστελίνη σε αντίστοιχα σουπλά
Παίζω memory με εικόνες του χειμώνα…
Συντονίζομαι με το ζευγάρι μου και πάω σύμφωνα με τον ρυθμό της μουσικής: “Μέσα , έξω και μπροστά…μέσα , έξω και μπροστά…”