39ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Το 39ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου σας εύχεται καλό καλοκαίρι!!!

Ιούν 202414

1

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργοστάσιο πλαστελίνης

Απρ 202410

18 Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα, 10/4/2024, η εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο Εργοστάσιο πλαστελίνης στο Περιστέρι, Λούβαρη 8.

Παλαιότερα υπήρχαν 3 με 4 εργοστάσια στη χώρα μας  που έφτιαχναν πλαστελίνη.Πλέον αποτελεί  το μοναδικό εργοστάσιο πλαστελίνης στην Ελλάδα, ίσως και το μοναδικό εργοστάσιο στην Ευρώπη που παράγει αυθεντική χειροποίητη πλαστελίνη.

Ο χειρισμός της πλαστελίνης και η ενασχόληση με παρεμφερείς δραστηριότητες είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για την ανάπτυξη του παιδιού. Ποια είναι πιο συγκεκριμένα τα οφέλη αυτή της ενασχόλησης;

1.Αναπτύσσει λεπτές κινητικές δεξιότητες

Οι εύκαμπτες ιδιότητες της πλαστελίνης την καθιστούν διασκεδαστική για διερεύνηση και εξερεύνηση, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δύναμη σε όλους τους μικροσκοπικούς μυς και τους τένοντες, καθιστώντας τους έτοιμους για έλεγχο μολυβιού και ψαλιδιού.

2.Ενισχύει το συντονισμό χεριού-ματιού

Ως μέρος απλού παιχνιδιού αφής το παιδί , μπορεί να πιέσει, να απλώσει, να τυλίξει, να χτίσει,  να κόψει, να φτιάξει,  να χαλάσει ,να ξαναφτιάξει! Κάθε μία από αυτές τις διαφορετικές ενέργειες βοηθά την ανάπτυξη με διαφορετικό τρόπο, καθώς και τον συντονισμό χεριών-ματιών και τη γενική συγκέντρωση.

15  3.Ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία

Με την εισαγωγή διαφορετικών αντικειμένων παιχνιδιού  (κοχύλια,κουμπιά,γυάλινα βότσαλα,όσπρια κλπ) η πλαστελίνη γίνεται το τέλειο μέσο για πολλούς τύπους ευφάνταστου παιχνιδιού και μπορεί να αντιπροσωπεύσει τόσα πολλά πράγματα στα μάτια ενός παιδιού.

4.Δρα ως ηρεμιστικό για τα παιδιά

Τα μικρά παιδιά δυσκολεύονται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και χρησιμοποιώντας τη ζύμη της πλαστελίνης  ενώ μιλάνε και τραγουδάνε μπορούν πραγματικά να βοηθηθούν σε αυτή τη διαδικασία και ταυτόχρονα  να χαλαρώσουν.

5.Εκμάθηση αριθμών και γραμμάτων

Η πλαστελίνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας φανταστικός τρόπος για να εξασκηθούν στην εκμάθηση γραμμάτων και αριθμών. Τα παιδιά μπορούν να σχηματίσουν γράμματα του αλφαβήτου, να σχηματίσουν το δικό τους όνομα, να κάνουν αριθμούς, να σχηματίσουν σχήματα δύο ή τριών διαστάσεων, να συγκρίνουν μήκη , βάρη, να μετρήσουν τις κολλημένες μπάλες για να ταιριάξουν με τις αριθμητικές κάρτες,  να ταξινομήσουν κατά χρώμα αλλά και  τόσες πολλές άλλες ιδέες!

28

Και βέβαια βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες  και ενθαρρύνει τα παιδιά να παίζουν περισσότερο!

από κάτω από: Τα νέα μας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργοστάσιο πλαστελίνης    

Σχολικός εκφοβισμός:πρόσκληση

Μαρ 202420

Η σχολική βία και ο εκφοβισμός που εκδηλώνεται μεταξύ των μαθητών θεωρείται κοινωνικό πρόβλημα. Ο όρος που χρησιμοποιείται διεθνώς για να περιγράψει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι « bullying ». Προέρχεται από το ρήμα « bully » που σημαίνει «πληγώνω ή τρομοκρατώ ή υποχρεώνω κάποιον με τη βία να κάνει κάτι που δεν θέλει».

Αποτελεί φαινόμενο που ενισχύεται από τη λάθος αντιμετώπισή του, καθόσον τα περισσότερα περιστατικά αποσιωπούνται, διότι θεωρείται ότι στιγματίζουν τους θύτες, τα θύματα και το κύρος του σχολείου.

Ωστόσο, το φαινόμενο αυτό έχει πολλές και σοβαρές επιπτώσεις, τόσο στη σωματική και ψυχική υγεία, όσο και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, ενίοτε με επικίνδυνες συνέπειες και τραγικά αποτελέσματα.

 Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σε όλες τις ηλικίες , ακόμη και της προσχολικής. Η προστασία των μαθητών και των σχολείων βρίσκεται μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων μας.

Καλούμε όλους τους γονείς στην επιμορφωτική συζήτηση με θέμα “Σχολική βία- εκφοβισμός. Σύγχρονες μέθοδοι επικοινωνίας σχολείου – οικογένειας” που θα πραγματοποιηθεί στο  Αμφιθέατρο του 40ου   Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου  την Πέμπτη 28 Μαρτίου στις  17:00.

2024 03 20 22 59 20 1

από κάτω από: Τα νέα μας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολικός εκφοβισμός:πρόσκληση    

Σχολικός Εκφοβισμός

Μαρ 20246

2

«Μπορεί η επιθετικότητα να αποτέλεσε ένα πλεονέκτημα στη μάχη της επιβίωσης για τους ανθρώπους των σπηλαίων αλλά τώρα αποτελεί μια θανάσιμη απειλή, έναν παράγοντα που μπορεί να μας καταστρέψει».

 

Στίβεν Χόκινγκ, αστροφυσικός

Η εκδήλωση περιστατικών  εκφοβισμού   αλλά και βίας , αποτελούν  φαινόμενα που εμφανίζονται σε όλα τα σχολικά περιβάλλοντα  ακόμη και στο Νηπιαγωγείο και οι επιπτώσεις τους  είναι πολλαπλές  και μακροχρόνιες και αφορούν τόσο τα παιδιά που θυματοποιούνται, όσο και τα παιδιά θύτες.

Η βία στην εποχή μας έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και πλήττει όλες τις κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα όμως τα παιδιά και τους εφήβους. Έρευνες σε διεθνές επίπεδο έχουν δείξει ότι περίπου το 15% των μαθητών έχουν βιώσει συμπεριφορές εκφοβισμού και βίας, οι οποίες παρατηρούνται συχνότερα στις ηλικίες 8-15 ετών.
Έρευνες στην Ελλάδα έχουν δείξει ότι το φαινόμενο της βίας και του εκφοβισμού αφορά ένα στα δέκα παιδιά, με αποτέλεσμα σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχοκοινωνική τους εξέλιξη και στις διαδικασίες της μάθησης, που εκφράζονται με διάφορους τρόπους: άγχος, ψυχοσωματικά συμπτώματα, κατάθλιψη, αυτοκτονικό ιδεασμό, με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Πολλά από τα παιδιά μπορεί να δημιουργήσουν αργότερα στη νεαρή τους ηλικία διαταραγμένες διαπροσωπικές σχέσεις, με ή χωρίς παραβατικότητα κ.ά.

Έχει παρατηρηθεί ότι οι γονείς συνήθως δηλώνουν άγνοια για το πρόβλημα και το συζητούν ελάχιστα με τα παιδιά τους.
Οι μαθητές συχνά νιώθουν ότι η παρέμβαση κάποιου ενήλικα είναι σπάνια και αναποτελεσματική, ενώ πιστεύουν ότι μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για να εισπράξουν περισσότερη βία από τους συμμαθητές τους. Ένα ποσοστό δασκάλων, όταν αντιλαμβάνονται περιστατικά εκφοβισμού και βίας μεταξύ μαθητών, δυσκολεύονται να τα αντιμετωπίσουν,ενώ φαίνεται ότι δίνουν περισσότερη σημασία κυρίως στα περιστατικά που περιλαμβάνουν σωματική βία.

Από έρευνες που  έχουν πραγματοποιηθεί σε Νηπιαγωγεία  της Αττικής (Τρίγκα-Μερτίκα,2015) επικρατέστερος τρόπος  για την αντιμετώπιση τους  θεωρείται η παρακίνηση των μαθητών να συμμετέχουν σε δραστηριότητες διαχείρισης και επίλυσης των περιστατικών  βίας στο χώρο του σχολείου.

Το σχολείο που είναι προσανατολισμένο στο συναισθηματικό κλίμα το οποίο περιβάλλει τη μάθηση μπορεί να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά στις ανάγκες των παιδιών (για επάρκεια, αυτονομία, αίσθηση ότι ανήκουν κάπου) και είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για παιδιά που βρίσκονται «σε κίνδυνο» να αναπτύξουν δυσκολίες.

2 1

Ο εκφοβισμός και η βία ανάμεσα στους μαθητές μπορούν να πάρουν σωματική, λεκτική, ψυχολογική και κοινωνική μορφή.
Συνήθως εκδηλώνονται με:
• χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμούς,
• φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές,
• εκβιασμούς,
• καταστροφή προσωπικών αντικειμένων,
• κλοπές,
• σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση,
• αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες.

H 6η   Μαρτίου αποτελεί μια καλή αφορμή για εκπαιδευτικούς και μαθητές να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες, ερεθίσματα και ιδέες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας που εκδηλώνεται μεταξύ των μαθητών (school bullying).

 

 

από κάτω από: Τα νέα μας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολικός Εκφοβισμός    

Πρώτες Βοήθειες

Ιαν 202425

2 1Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε  την Κυριακή 21/1/2024 το Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από την  Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας   σε συνεργασία με το 40ο Δ.Σ Περιστερίου & το 45ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου.

Η συμμετοχή των γονέων ήταν σημαντική  και οι πληροφορίες που δόθηκαν βοήθησαν στο να γίνει αντιληπτό πως η  παροχή πρώτων βοηθειών είναι πεδίο δράσης για όλους τους ανθρώπους.Οι πρώτες βοήθειες διαπνέονται από την επιθυμία να είμαστε χρήσιμοι στους άλλους.

Το να γνωρίζει κάποιος Πρώτες Βοήθειες είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Από την αντιμετώπιση απλών περιστατικών που δεν συνιστούν άμεσο κίνδυνο για τη ζωή μας όπως αιμορραγία μύτης, κάταγμα κάποιου άκρου, λιποθυμία, μέχρι σοβαρότερα περιστατικά όπως αιμορραγία, πνιγμό, καρδιακό επεισόδιο, επιληπτική κρίση κ.λπ. Αν έχουμε τις κατάλληλες γνώσεις, την ανάλογη εκπαίδευση και την απαραίτητη ψυχραιμία, μπορούμε να δράσουμε άμεσα και αποτελεσματικά, προλαμβάνοντας τα χειρότερα.

Στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι Πρώτες Βοήθειες διδάσκονται σαν βασικό μάθημα στα σχολεία. Στη χώρα μας δυστυχώς δεν υπάρχει ακόμα τέτοιο μάθημα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού δεν έχει τις γνώσεις που απαιτούνται για να δώσει τις Πρώτες Βοήθειες σε κάποιο συνάνθρωπο του που έχει ανάγκη.

Αξίζει όμως  να σημειωθεί ότι μαθήματα εκπαίδευσης κοινού στις Πρώτες Βοήθειες και στη χρήση Εξωτερικού Απινιδωτή,  παρέχονται από αρκετούς οργανισμούς στη χώρα μας οι οποίοι δίνουν  τα απαραίτητα εφόδια  ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν σοβαρές καταστάσεις και να σωθεί ένας συνάνθρωπός μας!

1

από κάτω από: Τα νέα μας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρώτες Βοήθειες    

Σεμινάριο Πρώτων βοηθειών

Ιαν 202414

Σας ενημερώνουμε πως στα πλαίσια συνεργασίας με το 40ο  Δημοτικό Σχολείο και με το 45ο Νηπιαγωγείο, Περιστερίου, διοργανώνουμε την Κυριακή 21/1/24 στις 12 μ.μ., σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών στο Αμφιθέατρο του 40ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου.

Στόχος του Σεμιναρίου είναι να προάγει την ευαισθητοποίηση απόκτησης δεξιοτήτων Βασικών Πρώτων Βοηθειών και την αναγκαιότητά τους στην καθημερινή ζωή. Παρέχει στους συμμετέχοντες τις απαραίτητες ευκαιρίες να αναπτύξουν τις απαιτούμενες δεξιότητες, ώστε να ανταπεξέρχονται σε μια ποικιλία επικίνδυνων για την ζωή καταστάσεων. Έτσι τους δίνει την δυνατότητα, εάν χρειασθεί, να ενεργήσουν κατάλληλα και με αυτοπεποίθηση σε μία επείγουσα κατάσταση, μέχρι την παροχή εξειδικευμένης βοήθειας.

Η Βασική Υποστήριξη της Ζωής είναι μία ζωτική μάθηση, που όλοι θα έπρεπε να μαθαίνουν με την πρώτη ευκαιρία γιατί το αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 1

από κάτω από: Τα νέα μας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σεμινάριο Πρώτων βοηθειών    

Ευχές

Δεκ 202321
από κάτω από: Τα νέα μας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευχές    

Bazaar 2023

Δεκ 202314

Αφισα Bazaar 2023

από κάτω από: Τα νέα μας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Bazaar 2023    

Μαθαίνω για τα Χριστούγεννα!

Δεκ 202312

Για να δω τι θυμάμαι;

από κάτω από: Τα νέα μας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθαίνω για τα Χριστούγεννα!    

Χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα έθιμα στην Ελλάδα

Δεκ 202312

Χριστουγεννιάτικα-και-πρωτοχρονιάτικα-έθιμα-στην-Ελλάδα

 

από κάτω από: Τα νέα μας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα έθιμα στην Ελλάδα    
« Παλιότερα άρθρα


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων