Απομυθοποιώντας τον «πόνο»

thumbnail 123                            thumbnail 1234

Σήμερα οι μαθητές του Δ΄2 συμμετείχαν σε ένα σεμινάριο για τον «Πόνο» που διαμορφώθηκε από τη Σχολική μας Νοσηλεύτρια.  Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η γνωριμία των παιδιών με τη λειτουργία του Νευρικού Συστήματος και το Σύστημα Πόνου του ανθρώπινου σώματος, καθώς και με τον τρόπο αντιμετώπισης επίπονων καταστάσεων. Μέσω του μαθήματος τα παιδιά κλήθηκαν να εφαρμόσουν τις πληροφορίες που άκουσαν για το Νευρικό Σύστημα, σε ένα επιτραπέζιο ταμπλό που ζωγράφισαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Τα μέρη του ΝΣ παραλληλίστηκαν με Ηλεκτρικά Καλώδια (Περιφερικά Νεύρα), Ασανσέρ (Νωτιαίος Μυελός) και Δωμάτιο Υπολογιστών (Εγκέφαλος). Τα παιδιά κλήθηκαν να αναπαραστήσουν την πορεία του νευρικού σήματος στο χαρτονένιο ταμπλό, περιγράφοντας δικές τους εμπειρίες. Το σήμα πυροδοτείται από το επίπονο ερέθισμα στις νευρικές απολήξεις των ΠΝ και ταξιδεύει μέσω των ηλεκτρικών καλωδίων στο ασανσέρ. Το ασανσέρ το ανεβάζει στο δωμάτιο υπολογιστών του εγκεφάλου, όπου επεξεργάζεται και αποφασίζεται αν είναι απειλητικό ή ακίνδυνο. Παρουσιάστηκαν μηχανισμοί με τους οποίος μπορεί να ξεγελαστεί το σύστημα και να νιώθουμε πόνο χωρίς να υπάρχει ιστική βλάβη και μηχανισμοί που μεσολαβούν στην ελαχιστοποίηση του πόνου. Μάθαμε τι μπορούμε να κάνουμε οι ίδιοι όταν πονάμε για να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, με στόχο την ενδυνάμωση και την ενίσχυση των μαθητών. Φυσικά, τονίσαμε πως πρώτα πρέπει να αναφέρουμε σε κάποιον ενήλικα, αλλά από τη στιγμή που μας πει ότι δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος, έχουμε τη δύναμη και τους τρόπους να το αντιμετωπίσουμε μόνοι μας, πηγαίνοντας στο αγαπημένο μας μέρος και κάνοντας ότι αγαπάμε.

Κατηγορίες: Ενδιαφέροντα Άρθρα, Υγεία | Γράψτε σχόλιο

Πασχαλινά αυγά

Οι μαθητές της Δ2 τάξης του Σχολείου μας, αφιέρωσαν 2 ημέρες στο πνεύμα των πασχαλιάτικων εθίμων. Την πρώτη  ημέρα έφτιαξαν πήλινα αυγά και τα χρωμάτισαν με τέμπερες,

1713985666272 1713985666231 1713985666252 1713985666209

ενώ τη δεύτερη έβαψαν αυγά με κηρομπογιές και απλή κόκκινη βαφή.

download 1713985666174 censored 1713985666159 1713985666128 censored1713985666076 1713985666043 1713985666060 1713985666025 1713985665990

Κατηγορίες: Δράσεις και εκδηλώσεις | Γράψτε σχόλιο

Φαναράκια της Λαμπρής

Σήμερα, Τρίτη 23-04-2024, τα παιδιά του Α2, σε ένα εργαστήριο που οργανώθηκε από  τους γονείς του τμήματος και τις δασκάλες  , γεμάτα χαρά έφτιαξαν μοναδικά «Πασχαλινά φαναράκια».

Για όλους – γονείς, μαθητές/τριες  κι εκπαιδευτικούς- η εμπειρία να συνυπάρξουν και να ενώσουν τη δημιουργικότητά τους ήταν ξεχωριστή!εικόνα Viber 9 2024 04 23 11 58 29 132 εικόνα Viber3 2024 04 23 11 58 26 094 εικόνα Viber4 2024 04 23 11 58 27 417 εικόνα Viber5 2024 04 23 11 58 27 472 εικόνα Viber7 2024 04 23 11 58 29 019 εικόνα Viber 8 2024 04 23 11 58 29 074 εικόνα Viber6 2024 04 23 11 58 28 976 εικόνα Viber 2 2024 04 23 11 58 26 031 εικόνα Viber 2024 04 23 11 58 26 031

Κατηγορίες: Δράσεις και εκδηλώσεις | Γράψτε σχόλιο

Αόρατες Διαδρομές

Σήμερα, Δευτέρα 22-04-2024, οι μαθητές/τριες  της ΣΤ΄ Τάξης του σχολείου μας πήραν μέρος στο κοινωνικό πρόγραμμα περιηγήσεων  «Αόρατες Διαδρομές».

«Αόρατες Διαδρομές» είναι ο τίτλος ενός κοινωνικού προγράμματος περιηγήσεων στο κέντρο της Αθήνας με οδηγούς (νυν και πρώην) άστεγους συμπολίτες μας.

Στα πρότυπα αντίστοιχων περιηγήσεων που διοργανώνονται από περιοδικά δρόμου του εξωτερικού (Μόναχο, Αμβούργο, Βασιλεία, Λονδίνο κ.ά.), οι «Αόρατες Διαδρομές» της «σχεδίας» περιλαμβάνουν κάποιες από τις σημαντικότερες κοινωνικές δομές του κέντρου της πόλης (συσσίτια, υπνωτήρια, κέντρα απεξάρτησης, κέντρα ημέρας κ.ά).

Οι οδηγοί δίνουν πληροφορίες για τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε δομή, αλλά και πώς οι ίδιοι έχουν βιώσει ή εξακολουθούν να βιώνουν τη ζωή στο δρόμο, τις ανθρώπινες σχέσεις, την ποιότητα των υπηρεσιών, την ανθρωπογεωγραφία των δομών και του δυναμικού τους, που πασχίζει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του αγώνα για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, αλλά και της διαφύλαξης της αξιοπρέπειάς μας, ως άτομα και ως κοινωνία.

Αυτό είναι και το σημαντικότερο στοιχείο των «Αόρατων Διαδρομών»: Η προσωπική αφήγηση. Η μετάδοση, µε άλλα λόγια, της βιωματικής εμπειρίας των οδηγών από τη ζωή στο δρόμο. Βασικός στόχος των περιηγήσεων της «σχεδίας» είναι να ενεργοποιήσουν τον ίδιο τον άνθρωπο-οδηγό. Να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες να υποστηρίξει τον εαυτό του, να εκπαιδευτεί, να κάνει ένα ακόμη βήμα προς την κοινωνική (επαν)ένταξη.  Η αρχή της κινητοποίησης είναι η γνώση και η ευαισθητοποίηση.

Η διαδρομή που ακολουθείται είναι η εξής:

Εκκίνηση από το σταθμό του μετρό στο Μεταξουργείο και, στη συνέχεια, πραγματοποιούνται στάσεις στην πλατεία Βάθης (Πολυδύναμο Κέντρο Αστέγων, ξενώνας «Ionis»), στο Εθνικό Θέατρο, στην οδό Δεληγιώργη(Κέντρο Ημέρας της οργάνωση Praksis) στη συμβολή των οδών Σοφοκλέους & Πειραιώς (συσσίτιο του ΚΥΑΔΑ, ιατρείο και κοινωνικό φαρμακείο των Γιατρών του Κόσμου), στην οδό Αγίων Αναργύρων («Θετική Φωνή). Η κατάληξη είναι το σπίτι της «σχεδίας» (Κολοκοτρώνη 56 & Νικίου 2).

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής τηρείται αυστηρά το υγειονομικό πρωτόκολλο.

Κατηγορίες: Δράσεις και εκδηλώσεις | Γράψτε σχόλιο

Ο Αγρός των λέξεων

954854 636852829688140 1079485290 n 1209416 636852113021545 1102700027 n954854 636852829688140 1079485290 n

Κατηγορίες: Το ποίημα του μήνα | Γράψτε σχόλιο

Μουσείο Παιδικής Λογοτεχνίας

1712052357282

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου 2024, στο σχολείο μας διοργανώθηκε «Μουσείο Παιδικής Λογοτεχνίας».

Εκτέθηκαν βιβλία παιδικής λογοτεχνίας, που υπάρχουν στο σχολείο από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

1712052164081  1712052228665171205218870217120522096651712052357282

1712052324454 1712052304217 1712052284124 1712052265621 1712052248967

Κατηγορίες: Δράσεις και εκδηλώσεις, φιλαναγνωσία | Γράψτε σχόλιο

Ζωγραφίζουμε «Ένα κοχύλι στον Βυθό»

ΚΟΧΥΛΙ ΣΤΟ ΒΥΘΟ

download     

Με χαρά σας ανακοινώνουμε  ότι το σχολείο μας θα πάρει μέρος στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής με τίτλο «Ένα κοχύλι στον βυθό», που διοργανώνει το Τμήμα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του μουσείου Γουλανδρή, κατόπιν της σχετικής Έγκρισης από το Υπουργείο ΠαιδείαςΚΟΧΥΛΙ ΣΤΟ ΒΥΘΟ (26/10/2023, Αριθ. Πρωτ. : Φ.14/ΠΨ/121122/Δ1).

Κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, στην ώρα του μαθήματος των Εικαστικών, οι μαθητές / μαθήτριες που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό, καλούνται να ζωγραφίσουν ένα κοχύλι που παρατήρησαν.

Σκοπός- Στόχοι:

Ο Διαγωνισμός λειτουργεί μόνον μέσω των σχολικών μονάδων. Απευθύνεται σε μαθητές Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης και έχει ως σκοπό μέσα από τη ζωγραφική απεικόνιση των κοχυλιών, οι μαθητές / μαθήτριες:

 

– να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την ομορφιά των κοχυλιών

– να εξοικειωθούν με τους οργανισμούς αυτούς και να ενημερωθούν για την παρουσία τους στην Ελλάδα ή το εξωτερικό

– να ανακαλύψουν τη βιοποικιλότητα των κοχυλιών

Ο κάθε μαθητής / μαθήτρια μπορεί να λάβει μέρος με ένα μόνον έργο

 

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

 

Κατηγορίες: Δράσεις και εκδηλώσεις, Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο