«Παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ: βιώνοντας τη μάθηση μέσα από τη μουσειακή εκπαίδευση»

Με μεγάλη ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 17/02/2025 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας το επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ: βιώνοντας τη μάθηση μέσα από τη μουσειακή εκπαίδευση», που οργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας με την υποστήριξη της ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου.
🎯 Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ενίσχυση της διασύνδεσης του μουσείου με την εκπαιδευτική κοινότητα και ειδικότερα με τους μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, αξιοποιώντας ως παιδαγωγικό εργαλείο τη μουσειοσκευή «Η Σβουρίτσα και ο Ζαρούλης πάνε στο νηπιαγωγείο» με θέμα το παιχνίδι στην αρχαιότητα.
📌 Τον συντονισμό της δράσης είχε ο κ. Θωμάς Λώλης, Επόπτης Ποιότητας Εκπαίδευσης, η κ. Αικατερίνη Νταμάνη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και η κ. Θεοδώρα Λάζου, Ιστορικός-Αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας. Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο Προϊστάμενος της ΕΦΑ Θεσπρωτίας, κ. Ιωάννης Χουλιαράς και η Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, κ. Μαρίνα Μπέση, οι οποίοι τόνισαν την ανάγκη διασύνδεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας με το μουσείο και την ανάπτυξη μίας ουσιαστικής επικοινωνίας μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Προσκεκλημένη εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η κ. Αθηνά-Χριστίνα Κορνελάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η οποία ανέδειξε την παιδαγωγική αξία του μουσείου, τις προϋποθέσεις μιας δημιουργικής συνάντησης σχολείου-μουσείου και τον τρόπο προσέγγισης και ερμηνείας των εκθεμάτων στο πλαίσιο σχεδιασμού μίας εκπαιδευτικής επίσκεψης.
✏️ Στα βιωματικά εργαστήρια που ακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο της μουσειοσκευής, για τις δυνατότητες αξιοποίησης στη σχολική τάξη, για τη δομή της επίσκεψης στο μουσείο και τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος, καθώς και για τους τρόπους αξιοποίησης της εμπειρίας και διασύνδεσης με το πρόγραμμα διδασκαλίας μετά την επιστροφή της μουσειοσκευής στο μουσείο.
FB IMG 1740483985728
FB IMG 1740484010927

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Για άλλη μια χρονιά έφτασαν στο σχολείο μας τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ.

Είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.

Τα βιβλία επιλέγονται από ομάδα εκπαιδευτικών και παιδαγωγών και φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες. Παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες όπως ομάδα ανάγνωσης, εικαστικό και θεατρικό εργαστήρι, επισκέψεις, εκθέσεις κ.ά. Όσα φέρουν τη μπλε κονκάρδα στις αντίστοιχες σελίδες του site έχουν διακριθεί ή βραβευθεί. Τα θέματα  μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια των μαθημάτων ή και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αλλά και σε δραστηριότητες που μπορεί να υλοποιεί κάποια τάξη.

Polish 20250213 151059130

Υλοποίηση δράσης ”Άσκηση-Δραστηριότητα-Παιχνίδι στη ζωή του παιδιού”.

Την Τετάρτη 5 Φεβρυαρίου 2025 επισκέφθηκε μετά από πρόσκλησή μας το σχολείο  η κ.Αγγελική Μπέκιου ,νοσηλεύτρια του ΓΝΦ προκειμένου να υλοποιηθεί η δράση ”Άσκηση-Δραστηριότητα-Παιχνίδι στη ζωή του παιδιού”.

Tο Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συντονίζει και υλοποιεί δράσεις και παρεμβάσεις στο πλαίσιο αγωγής υγείας σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο με στόχο την ενημέρωση και την  ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.

Η διαμόρφωση των συμπεριφορών ξεκινά ήδη από την παιδική ηλικία και επηρεάζεται σημαντικά από τις συμπεριφορές και συνήθειες του κοινωνικού περιβάλλοντος (μέλη της οικογένειας, φίλοι, εκπαιδευτικοί, σχολείο, πρότυπα). Δεδομένου λοιπόν ότι η παθογένεια έχει τις ρίζες της στην παιδική ηλικία, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η ανάγκη στοχευμένων παρεμβάσεων τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι καθοριστικής σημασίας . Ευελπιστούμε πως οι παρεμβάσεις αυτές από επαγγελματίες Υγείας θα συμβάλλουν στη βελτίωση των στάσεων και των αντιλήψεων των παιδιών καθώς και στην υιοθέτηση επωφελών για την υγεία τους συμπεριφορών, σε τομείς όπως η διατροφή, η φυσική δραστηριότητα, κ.α.

Screenshot 20250205 141902 Viber 1Screenshot 20250205 141946 Viber 1

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕ.ΠΕ.Α. ΦΙΛΙΑΤΩΝ “Το ΄πε το Πουλάκι: Γιατί Πρέπει να Σεβόμαστε το Φυσικό Περιβάλλον”.

 

Με αφορμή το βιβλίο «Το ΄πε το πουλάκι» των Sheryl Webster & Helen Shoesmith, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, οι μαθητές/τριες θα αντιληφθούν, γιατί πρέπει να προστατέψουμε τη βιοποικιλότητα, τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον από τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι ανθρώπινες παρεμβάσεις και η κλιματική αλλαγή (περιλαμβάνονται: αφήγηση, συζήτηση, παιδικά τραγούδια για το περιβάλλον, τεχνικές ορθοφωνίας-χορωδίας, ζωγραφική, κτλ). Σχετικός άξονας εργαστηρίου δεξιοτήτων: 2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο σχολείο μας την Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου από τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας  του ΚΕ.ΠΕ.Α Φιλιατών – Θεσπρωτίας   κ.Ειρήνη Παπαχρήστου και κ.Δημήτρη Χατζησταμάτη.

Πρόγραμμα Νηπιαγωγών για την πρόληψη της παραμέλησης και κακοποίησης του παιδιού «Αναγνωρίζω – Προστατεύω»

Με γνώμονα την υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής (προ-νήπιο και νηπιαγωγείο), αλλά και τη σύμφωνη με τον νόμο υποχρέωση των εκπαιδευτικών κάθε σχολικής βαθμίδας να αναφέρονται σε περιστατικά με υποψία κακοποίησης/παραμέλησης (αρ.23 του ν.3500/16), το Eliza σχεδίασε, υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Δρ. Γιώργου Νικολαΐδη, Διευθυντή Δ/νσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού , της Δρ. Λήδας Αναγνωστάκη, Επίκουρης Καθηγήτριας ΤΕΑΠΗ Ε.Κ.Π.Α. και της Δρ. Ηλέκτρας Κουτσούκου, Νομικός, Διδάκτωρος Δικαιωμάτων του Παιδιού, ένα καινοτόμο επιμορφωτικό πρόγραμμα αναγνώρισης και διαχείρισης περιστατικών φερόμενης παιδικής κακοποίησης, για εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής (νηπιαγωγούς).

Στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση και πλαισίωση των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε θέματα παιδικής προστασίας.

Το πρόγραμμα «Αναγνωρίζω – Προστατεύω» υλοποιείται με τη στρατηγική συνεργασία της Πειραιώς στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητάς της «EQUALL – Για μια Κοινωνία Ισότιμων Ανθρώπων» και ειδικότερα στον πυλώνα «Μέριμνα για τα Παιδιά».

 

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Screenshot 2024 10 18 143844

Συμμετέχουμε φέτος στην Ευρωπαïκή Εβδομάδα Κώδικα EUCode Week 2024 σε συμμαχία με πολλά ακόμη σχολεία από όλη την Ελλάδα και περιλαμβάνει ιδέες και δραστηριότητες ρομποτικής για μικρές ηλικίες. Η δραστηριότητα είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που λέγεται”ΠΕΣ ΒΡΕΣ”

ΠΕΣ ΒΡΕΣ

ΠΕΣ ΒΡΕΣ 2ο Νηπιαγωγείο Φιλιατών

Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας σχ. έτους 2023-2024. ~ 2η Κινητικότητα, Παρίσι, 24/04/2024 – 28/04/2024

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Θεσπρωτίας ανακοινώνει την πραγματοποίηση της 2ης κινητικότητας για επιμόρφωση προσωπικού στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ 2022 ΚΑ1 του Τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ελέγχεται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Η 2η δραστηριότητα επιμόρφωσης προσωπικού πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι (Γαλλία) από 24/04/2024 έως και 28/04/2024, με τη συμμετοχή δεκαεννέα (19) εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Θεσπρωτίας.
Σκοπός της δραστηριότητας με τίτλο “Innovation in EdTech: Using digital technologies in education to enhance teaching and learning” που διοργανώθηκε από τον φορέα Motivated Learning for Everyone ήταν η καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, καθώς και η αποτελεσματική προετοιμασία των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση ψηφιακών πόρων και υπηρεσιών απαραίτητων για την ψηφιακή τάξη.
Η επιμορφωτική δράση αποτελείτο τόσο από θεωρητικό όσο και από πρακτικό μέρος. Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης, οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε εργαστήρια, κατά τη διάρκεια των οποίων εξοικειώθηκαν με καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις, καθώς και με την αξιοποίηση αποτελεσματικών στρατηγικών και χρήση σειράς ψηφιακών εργαλείων που προάγουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα και καινοτομία.
Οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν τις απαραίτητες επαγγελματικές, οργανωτικές, ψηφιακές και γλωσσικές δεξιότητες και καλλιέργησαν τις κατάλληλες στάσεις, προκειμένου να είναι σε θέση να ενσωματώνουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα στο περιεχόμενο της διδασκαλίας τους, αξιοποιώντας αποτελεσματικά τα σύγχρονα εργαλεία που παρέχουν οι Τ.Π.Ε.
Polish 20240520 150913992
Από το σχολείο μας συμμετείχε η κ.Έλια Σφακιανάκη.

Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας σχ. έτους 2023-2024

1η  Κινητικότητα, Άμστερνταμ, 22/03/2024-26/03/2024

 

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Θεσπρωτίας ανακοινώνει την πραγματοποίηση της 1ης κινητικότητας για επιμόρφωση προσωπικού στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ 2023 ΚΑ121 του Τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ελέγχεται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Η 1η δραστηριότητα επιμόρφωσης προσωπικού πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας από 22/03/2024 έως και 26/03/2024, με τη συμμετοχή είκοσι (20) εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Θεσπρωτίας.
Σκοπός της επιμορφωτικής δράσης με τίτλο “Intercultural Learning and Cultural Diversity in the classroom” που διοργανώθηκε από τον φορέα Art Crown Education ήταν να εξοπλίσει τους εκπαιδευτικούς με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στρατηγικές που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική διαχείριση και αξιοποίηση της πολιτισμικής ποικιλομορφίας εντός του εκπαιδευτικού πλαισίου. Η επιμορφωτική δράση εστίασε στην ενθάρρυνση της κατανόησης, του σεβασμού και της επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών πολιτιστικών υποβάθρων μεταξύ των μαθητών, στην προώθηση της συμπεριληπτικότητας και στη δημιουργία πρακτικών διδασκαλίας που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.
Η επιμορφωτική δράση περιελάμβανε θεωρητικό μέρος, καθώς και πρακτική εξάσκηση με τη μορφή βιωματικών εργαστηρίων. Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων, οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις και καλές πρακτικές για μαθητές με διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα, προωθώντας τη συμπερίληψη τους μέσα σε ένα υποστηρικτικό για τους ίδιους περιβάλλον.
Οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν τις απαραίτητες επαγγελματικές, οργανωτικές, ψηφιακές και γλωσσικές δεξιότητες και καλλιέργησαν τις κατάλληλες στάσεις, προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιούν την πολιτισμική ποικιλομορφία στο σχολικό περιβάλλον, καταπολεμώντας κάθε είδος κοινωνικού αποκλεισμού και περιθωριοποίησης.
Από το σχολείο μας συμμετείχε η κ.Αμαλία Σταύρου.
FB IMG 1712685632515 FB IMG 1712685640380 FB IMG 1712685693149