Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας στα πλαίσια του 3ου Εργαστήριου Δεξιοτήτων με θέμα «Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά» συμμετείχαν σε διδακτικές επισκέψεις και εκπαιδευτικές δράσεις, με σκοπό να γνωρίσουν καλύτερα τον τόπο τους. Αρχικά, επισκεφτήκαμε τον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου και ταξιδέψαμε νοερά στον θαυμαστό κόσμο του εντυπωσιακού πολιτισμού της προϊστορικής Θήρας. Η ξεναγός μας, κυρία Πένυ, μας ξενάγησε στον χώρο και έλυσε όλες τις απορίες μας με τις σαφείς επεξηγήσεις και περιγραφές της.
![0 02 05 6ceb79169a3cedad8730cc598069b50a869485dafbcc869722d6f1138c1708ed 75814a0745bc3186](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-6ceb79169a3cedad8730cc598069b50a869485dafbcc869722d6f1138c1708ed_75814a0745bc3186-300x250.jpg?x34962)
![0 02 05 ef64646083c716138c56ea1c418b5ee1b9baa17ffbed6c7a071a11d6e625a0fb f15f01db34df4019](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-ef64646083c716138c56ea1c418b5ee1b9baa17ffbed6c7a071a11d6e625a0fb_f15f01db34df4019-300x239.jpg?x34962)
![0 02 05 e1c10692953d448441292d43bcdc867ff83b6f32927cd376eb21964fac8ee3da cfff52ec8275fb06 1](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-e1c10692953d448441292d43bcdc867ff83b6f32927cd376eb21964fac8ee3da_cfff52ec8275fb06-1-300x229.jpg?x34962)
![0 02 05 c1c5156a072cf50e459468d261ef3f8effc8d1807423a88ec4e7c083365237c6 569e740b3298c989](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-c1c5156a072cf50e459468d261ef3f8effc8d1807423a88ec4e7c083365237c6_569e740b3298c989-300x153.jpg?x34962)
Αφού βαδίσαμε στα μονοπάτια του προϊστορικού οικισμού του Ακρωτηρίου, οι μικροί μαθητές ενστερνίστηκαν την αγγειοπλαστική τέχνη του χθες και δημιούργησαν με “Χώμα και Νερό” τα δικά τους έργα με φαντασία και αγάπη! Επισκεφτήκαμε το Εργαστήριο Κεραμικής “Χώμα και Νερό” στο Μεγαλοχώρι, όπου μάθαμε πληροφορίες για την τέχνη της αγγειοπλαστικής και βιώσαμε μια υπέροχη εμπειρία. Αφού τα κεραμικά μας ψήθηκαν στον ειδικό φούρνο του εργαστηρίου, τα παιδιά τα ζωγράφισαν, για να τα προσφέρουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Στη συνέχεια, μέσα από εικόνες παρατηρήσαμε κάποιες γνωστές τοιχογραφίες που έχουν βρεθεί στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου και μάθαμε πληροφορίες για αυτές. Γίναμε μικροί καλλιτέχνες και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε τις αγαπημένες μας τοιχογραφίες. Οι τοιχογραφίες έγιναν πάνω σε στεγνά λεπτά φυλλα πηλού με παραδοσιακό τρόπο χρησιμοποιώντας αυγοτέμπερες, δηλαδή φυσικές χρωστικές σκόνες τις οποίες διαλύσαμε σε κρόκο αυγού με ξύδι. Ευχαριστούμε την κυρία Εκάβη Χαραλαμπάκου που μας προσέφερε τις χρωστικές, αλλά και τις οδηγίες/αναλογίες για τη δημιουργία των χρωμάτων.
![20230317 123147](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/20230317_123147-232x300.jpg?x34962)
![0 02 05 0050c6039f63a28278edbbb0955db2a6e4af5eb1e32d356a599d4caa125843c9 6c47fbbe1e08b594](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-0050c6039f63a28278edbbb0955db2a6e4af5eb1e32d356a599d4caa125843c9_6c47fbbe1e08b594-148x300.jpg?x34962)
![0 02 05 1d28de735e8a98acf5fb31625f7db74debc60cc7db3a9d7a91f2f37b6ebe0395 cfacd5d1eca72041](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-1d28de735e8a98acf5fb31625f7db74debc60cc7db3a9d7a91f2f37b6ebe0395_cfacd5d1eca72041-300x117.jpg?x34962)
Με αφορμή την ιστορία του νησιού μας, μας γεννήθηκαν απορίες σχετικά με το φυσικό φαινόμενο της ηφαιστειακής έκρηξης. Για τον λόγο αυτό, παρακολουθήσαμε βίντεο, είδαμε εικόνες και μελετήσαμε σχετικά βιβλία. Μάθαμε τα μέρη ενός ηφαιστείου, ζωγραφίσαμε ηφαίστεια, δημιουργήσαμε τις δικές μας εκρήξεις στο χαρτί και συνθέσαμε τις λέξεις “ηφαίστειο” και Ήφαιστος”.
![0 02 05 fed92d4872841b42f2d3825de5acabfc687caaf37fa17b8aaa1435b5f2fea9d6 8190ddb7ea0aaa9d](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-fed92d4872841b42f2d3825de5acabfc687caaf37fa17b8aaa1435b5f2fea9d6_8190ddb7ea0aaa9d-300x234.jpg?x34962)
![0 02 05 125d5ac946c2c1796c60db070cfb8a72ab039e11ef477f2cabf19b40951e87e2 d1bd42635a9a8f2d](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-125d5ac946c2c1796c60db070cfb8a72ab039e11ef477f2cabf19b40951e87e2_d1bd42635a9a8f2d-300x186.jpg?x34962)
![20230403 162433](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/20230403_162433-300x211.jpg?x34962)
![0 02 05 9bb41331442798490dbafdc2329cd2eef093e6cd1a3b16c9febe0b09e4b65138 bbd2fadf90fa91d6](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-9bb41331442798490dbafdc2329cd2eef093e6cd1a3b16c9febe0b09e4b65138_bbd2fadf90fa91d6-266x300.jpg?x34962)
Και αφού παρατηρήσαμε τις λέξεις “Ηφαίστειο” και Ήφαιστος”, μάθαμε το Η. Το εντοπίσαμε και το γράψαμε στον πίνακα.
![0 02 05 1ac9d158bc3a58b5a16b8b6d59908c5f068415863802cef8fc4984623cb233b4 1da4303ec7d1d644](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-1ac9d158bc3a58b5a16b8b6d59908c5f068415863802cef8fc4984623cb233b4_1da4303ec7d1d644-300x229.jpg?x34962)
Φτιάξαμε το Η του Ήρωα.
![0 02 05 05a50cf7dd58a549ae4734ebd042b644e66812932ad9c3b69a98497ab666aa3a 684c118e5b375d5d](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-05a50cf7dd58a549ae4734ebd042b644e66812932ad9c3b69a98497ab666aa3a_684c118e5b375d5d-300x154.jpg?x34962)
Τέλος, κατά τη διάρκεια του σταδίου διερεύνησης των φυσικών φαινομένων του τόπου μας, κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά μια τρισδιάστατη μικρογραφία της Θήρας όπως ήταν πριν και μετά την έκρηξη του ηφαιστείου και πραγματοποιήσαμε μια εικονική έκρηξη ηφαιστείου, η οποία βιντεοσκοπήθηκε και δημιουργήθηκε μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Το νησί μας αλλάζει». Με τα παραπάνω έργα το νηπιαγωγείο μας πήρε μέρος στο 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Θήρας και Θηρασιάς, όπου πραγματοποιήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο Ντομάτας στη Βλυχάδα.
![0 02 05 95d029ca1c1b30203efac2d7e55b48db545e64a75d19e28c9db6962370f026a8 662b59f9b68995e4](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-95d029ca1c1b30203efac2d7e55b48db545e64a75d19e28c9db6962370f026a8_662b59f9b68995e4-277x300.jpg?x34962)
![0 02 05 3e37e690fa27222633dbed226006c8614a3ccf1d2e0f41bb24b688733875c571 38be9968c6d4471d](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-3e37e690fa27222633dbed226006c8614a3ccf1d2e0f41bb24b688733875c571_38be9968c6d4471d-300x217.jpg?x34962)
![20230315 124933](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/20230315_124933-300x234.jpg?x34962)
![20230315 144814](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/20230315_144814-300x213.jpg?x34962)
![0 02 05 cb6f26d8aabab4caf60591890b29cb5e2bc36c18510d22c33a4785c8bcdebd64 7261abf3f38505a5](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-cb6f26d8aabab4caf60591890b29cb5e2bc36c18510d22c33a4785c8bcdebd64_7261abf3f38505a5-300x141.jpg?x34962)
![0 02 05 7345e8a9de5ed84f45965b7bcb8145b73f6e0f06cfaf1276f6963504c9868005 ed6098014f23cb5a](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/0-02-05-7345e8a9de5ed84f45965b7bcb8145b73f6e0f06cfaf1276f6963504c9868005_ed6098014f23cb5a-300x183.jpg?x34962)
![347011290 609284584469128 8236145316752598616 n](https://blogs.sch.gr/2nipempor/files/2023/05/347011290_609284584469128_8236145316752598616_n-171x300.jpg?x34962)