«Μικρός καρπός, μεγάλο θαύμα!» 🫒✨

Η ελιά και το λάδι αποτέλεσαν βασικά στοιχεία της ελληνικής φύσης και παράδοσης. Τα παιδιά γνώρισαν το δέντρο της ελιάς, παρατήρησαν τον καρπό του και ανακάλυψαν τη διαδρομή από την ελιά μέχρι την παραγωγή του λαδιού. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, αναπτύχθηκαν η περιβαλλοντική συνείδηση, η γλώσσα, η συνεργασία και η δημιουργική έκφραση.

🫒 Ενδεικτικές δραστηριότητες:

🗣️ 1. Γλωσσική Ανάπτυξη

  • Διαβάσαμε σχετικό παραμύθι για την ελιά και συζητήσαμε τα βασικά σημεία της ιστορίας 📖.

  • Θέσαμε ερωτήσεις κατανόησης και απαντήσαμε προφορικά για τα πρόσωπα και τα γεγονότα 🧠.

  • Συλλέξαμε ιδέες για τα προϊόντα της ελιάς και τα καταγράψαμε σε χαρτί του μέτρου 📝.

  • Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με νέες λέξεις (ελιά, ελαιοτριβείο, κουκούτσι, καρπός) 🔤.

🔢 2. Μαθηματικά

  • Μετρήσαμε ελιές μία-μία και καταγράψαμε τους αριθμούς 🔢.

  • Ομαδοποιήσαμε τις ελιές με βάση το χρώμα (πράσινες–μαύρες) και το μέγεθος 🫒.

  • Δημιουργήσαμε επαναλαμβανόμενα μοτίβα με πλαστελίνη 🟢⚫🟢⚫.

🌱 3. Μελέτη Περιβάλλοντος / Φυσικές Επιστήμες

  • Παρατηρήσαμε εικόνες ελαιόδεντρων και περιγράψαμε τα μέρη τους (ρίζα, κορμός, κλαδιά, φύλλα, καρπός) 🌳.

  • Συζητήσαμε τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού, από το μάζεμα έως το ελαιοτριβείο ⚙️.

  • Πραγματοποιήσαμε απλό πείραμα με λάδι και νερό και παρατηρήσαμε ότι δεν αναμειγνύονται 🧪.

🎨 4. Δημιουργία και Έκφραση

  • Ζωγραφίσαμε ελαιόδεντρα με τέμπερες και σφουγγάρια 🎨.

  • Δημιουργήσαμε κλαδιά ελιάς με χαρτόνια και πλαστελίνη ✂️.

  • Κάναμε αποτυπώματα φύλλων ελιάς με χρώματα 🖌️.

  • Φτιάξαμε ομαδικό κολλάζ με τίτλο «Το ταξίδι της ελιάς» 🪄.

🤝 5. Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη

  • Συζητήσαμε τη σημασία της ελιάς ως σύμβολο ειρήνης και συμφιλίωσης ☮️🕊️.

  • Δραματοποιήσαμε μικρές σκηνές από τη ζωή ενός ελαιοπαραγωγού 🎭.

  • Συνεργαστήκαμε σε ομάδες και καλλιεργήσαμε τον σεβασμό και την αλληλοβοήθεια 🤝.

💻 6. Ψηφιακές Δεξιότητες

  • Παρακολουθήσαμε σύντομα εκπαιδευτικά βίντεο για το μάζεμα της ελιάς 🎥.

  • Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια αντιστοίχισης με ελιές και προϊόντα τους 🖥️.

🏛️ 7. Παράδοση και Πολιτισμός

  • Αφηγηθήκαμε τον μύθο της Αθηνάς και τη δημιουργία της ελιάς 🏛️🌿.

  • Ακούσαμε παραδοσιακά τραγούδια για τη ζωή στο χωριό και τη συγκομιδή 🎵.

  • Δοκιμάσαμε στο μεσημεριανό γεύμα του νηπιαγωγείου ελαιόψωμο, ελιές και ελαιόλαδο που μας έφεραν γονείς από τον Σύλλογο Γονέων.

Ακολουθεί ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις μας:

IMG b8f0455d3d72a364ba163caa885b11db V IMG 95a376be685aa99ea9b3a86c22f247c3 V IMG 20251125 144706869 HDR2 IMG 20251125 144118513 HDR2 IMG 20251125 144031738 HDR2 20251209 14584COPY 1

Οι «Ανοιχτές Ημέρες Γονέων» ξεκίνησαν με τον πιο γλυκό και χριστουγεννιάτικο τρόπο!🎄✨

Με χαμόγελα, ζεστές αγκαλιές και δημιουργικές στιγμές, οι «Ανοιχτές Ημέρες Γονέων» γεμίζουν το νηπιαγωγείο μας με φως, παιχνίδι και αγάπη. Κάθε δραστηριότητα γίνεται μια μικρή γιορτή, όπου γονείς και παιδιά μοιράζονται στιγμές χαράς και δημιουργίας. 🎁🌟

Πριν λίγες ημέρες, στο νηπιαγωγείο μας, μικρά χεράκια και μεγάλα χαμόγελα ενώθηκαν για να στολίσουν το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Μαζί με τους γονείς, τα παιδιά κρέμασαν λαμπερά στολίδια, φωτάκια και ευχές, γεμίζοντας τον χώρο με ζεστασιά, χαρά και το αληθινό πνεύμα των Χριστουγέννων. Η αρχή των «Ανοιχτών Ημερών Γονέων» έγινε μέσα σε μια ατμόσφαιρα γιορτής, συνεργασίας και αγάπης, χαρίζοντας σε όλους όμορφες, αναμνήσεις. 🎁💫

…και η μαγεία συνεχίζεται ✨🎄

! ✨🎄

💧«Νεράκι, ο Θησαυρός της Γης»💧

🌊 «Νεράκι, ο Θησαυρός της Γης»

Το θέμα ανάπτυξης :«Νεράκι, ο Θησαυρός της Γης» στο νηπιαγωγείο στόχευσε στο να αναδείξει το νερό ως τον πλέον πολύτιμο πόρο — βασική προϋπόθεση ζωής για ανθρώπους, ζώα, φυτά και ολόκληρο τον πλανήτη. Τα νήπια κλήθηκαν να γνωρίσουν το νερό ως στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος, να κατανοήσουν γιατί είναι «θησαυρός» — δηλαδή πολύτιμο, όχι δεδομένο — και να αναπτύξουν σεβασμό και υπευθυνότητα μέσα από παιχνίδι, παρατήρηση και πειραματισμό. Με αυτόν τον τρόπο, συνδυάστηκαν περιβαλλοντική αγωγή, επιστήμη, κοινωνική συνείδηση — όλα αυτά με το παιδαγωγικό πρότυπο του νέου Αναλυτικού Προγράμματος, που προωθεί τη βιωματική, διερευνητική μάθηση και την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού.

Αναλυτικότερα:

• Εισαγωγή – Ευαισθητοποίηση

  • 💬 Συζητήσαμε τι είναι το νερό και από πού προέρχεται, λέγοντας πότε το χρησιμοποιούμε καθημερινά.

  • 📖 Ακούμε ιστορία για μια σταγόνα που ταξίδεψε από βουνό → ποτάμι → θάλασσα → βροχή.

  • 🎨 Ζωγραφίσαμε πού βλέπουμε νερό (θάλασσα, βροχή, βρύση, ζώα, φυτά).

• Εξερεύνηση & Πειραματισμός

  • 🧪 Κάναμε πειράματα με νερό (υγρό/στερεό/ατμός, θέρμανση) και παρατηρήσαμε τις ιδιότητές του.

  • ☁️ Δημιουργήσαμε κύκλο νερού με αφηγήσεις, ζωγραφιές, κολάζ και μακέτες.

• Περιβαλλοντική/Κοινωνική Διάσταση

  • 🌱 Συζητήσαμε πώς εξοικονομούμε νερό και γιατί πρέπει να το προστατεύουμε.

  • 🌿 Ποτίσαμε φυτά, παρατηρώντας πώς βοηθά το νερό στη ζωή.

  • ♻️ Καλλιεργήσαμε σεβασμό για το περιβάλλον και για τον πολύτιμο χαρακτήρα του νερού.

• Δημιουργική/Καλλιτεχνική & Γλωσσική Έκφραση

  • 🖼️ Φτιάξαμε κολάζ με σύνθημα «Νεράκι – Θησαυρός της Γης».

  • 🎭 Κάναμε θεατρικό/παιχνίδι ρόλων: υποδυθήκαμε σταγόνες, φυτά και σύννεφα.

  • 🎶 Δημιουργήσαμε τραγούδι ή ποίημα και ζωγραφιές με θέμα το νερό.

• Ολοκλήρωση & Δράση

  • 🚰 Οργανώσαμε ημέρα «Φροντίζω το νερό» με υπευθυνότητες για κλείσιμο βρυσών και πότισμα φυτών.

  • 🖌️ Εκθέσαμε ζωγραφιές, κολάζ και πειράματα, αναδεικνύοντας τη σημασία του νερού.

  • 📚 Δημιουργήσαμε ατομικά βιβλιαράκια με εργασίες για το νερό που τα τα παιδιά πήραν μαζί τους.

🔎 Παιδαγωγικά Οφέλη

  • 🤝 Αναπτύχθηκαν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης.

  • 🔬 Ενισχύθηκε η θεματική των Θετικών Επιστημών μέσω πειραματισμού και διερεύνησης.

  • 🌍 Καλλιεργήθηκε περιβαλλοντική συνείδηση και υπευθυνότητα.

  • 🎨 Συνδυάστηκαν πολλές γνωστικές περιοχές: φυσικές επιστήμες, γλώσσα, τέχνες, κοινωνική συμπεριφορά.

Eνδεικτικές φωτογραφίες από την ανάπτυξη του θέματος:

20251121 125218         20251121 125647

image000003   20251125 122045

 

Εορτασμός 17ης Νοεμβρίου στο Νηπιαγωγείο μας

Εορτασμός 17ης Νοεμβρίου στο Νηπιαγωγείο μας

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, στις 17 Νοεμβρίου, μιλήσαμε με τα παιδιά για την αξία της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της συνεργασίας. Για να προσεγγίσουμε με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία τους αυτές τις έννοιες, διαβάσαμε το όμορφο παραμύθι «Στο Δάσος», μέσα από το οποίο γνωρίσαμε πώς τα ζώα οργανώθηκαν και πήραν αποφάσεις όλοι μαζί.

Έπειτα, αποφασίσαμε να κάνουμε τις… δικές μας εκλογές! Στήσαμε κάλπη, ετοιμάσαμε ψηφοδέλτια και κάθε παιδί ψήφισε το αγαπημένο του ζώο, εκείνο που θα ήθελε να έχει για «αρχηγό» του δάσους.

Με μεγάλο ενθουσιασμό, τα παιδιά έριξαν την ψήφο τους στην κάλπη, περίμεναν τη σειρά τους, σεβάστηκαν τη διαδικασία και στο τέλος μετρήσαμε όλοι μαζί τις ψήφους. Μέσα από αυτό το βιωματικό παιχνίδι, τα νήπια γνώρισαν τον τρόπο που λειτουργούν οι εκλογές, έμαθαν ότι κάθε ψήφος μετράει και ότι όλοι έχουμε δικαίωμα να εκφράζουμε τη γνώμη μας.

Ήταν μια ξεχωριστή, χαρούμενη και διδακτική εμπειρία, που βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν βασικές αξίες της δημοκρατίας μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία.

Ακολουθεί το Φωτογραφικό μας υλικό!

IMG 3c70fc802fab1e423d04d64f8d161098 V IMG 34daba7fb87e421593a4c5c5dad80b07 V

IMG 446a13df5a2bf2322d1597e71af13288 V IMG dcbb1f47b59e5f7f76294696380b4af7 V

ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ!

🎭 Επίσκεψη της θεατρικής ομάδας «Τόπι» στο νηπιαγωγείο μας!

Την Τρίτη 11/11/2025, το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει τη θεατρική ομάδα «Τόπι», η οποία μας ταξίδεψε στον μαγικό κόσμο των Μύθων του Αισώπου!

Οι ηθοποιοί με πολύ κέφι, φαντασία και δημιουργικότητα παρουσίασαν γνωστούς και αγαπημένους μύθους, όπως «Το λιοντάρι και το ποντίκι», «Η αλεπού με την κομμένη ουρά», αλλά και άλλες ιστορίες που με χιούμορ και ζωντάνια μας θύμισαν σημαντικά μηνύματα για τη φιλία, την εξυπνάδα, την ταπεινότητα και τη συνεργασία.

Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενθουσιασμό, συμμετείχαν ενεργά, γέλασαν, τραγούδησαν και στο τέλος συζήτησαν για τα διδάγματα των μύθων. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που συνδύασε τη μάθηση με τη διασκέδαση και έφερε τη θεατρική τέχνη μέσα στην τάξη μας.

Ευχαριστούμε θερμά τη θεατρική ομάδα «Τόπι» για την όμορφη παράσταση και την υπέροχη ατμόσφαιρα που δημιούργησαν!

Ακολουθούν στιγμιότυπα από την παράσταση!

IMG d147cd3286a7ef5ef33b60b5f8771cb2 V 1 IMG ef8f62c72a296b13a2d73e1e17352d91 V 1

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ “ΟΧΙ” ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Η προσέγγιση της επετείου της 28ης Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία, καθώς συμβάλλει στη διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας και της ιστορικής συνείδησης των παιδιών, μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες. Με αφορμή σχετικές ιστορίες, τραγούδια και καλλιτεχνικές δημιουργίες, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα βασικά ιστορικά γεγονότα με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους, αναπτύσσοντας συναισθήματα σεβασμού, συνεργασίας και ειρήνης και κατανοώντας έννοιες όπως η ελευθερία, η αντίσταση και η ενότητα. Στόχος δεν ήταν η απομνημόνευση γεγονότων, αλλά η καλλιέργεια αξιών και η σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, μέσα από το βίωμα και τη δημιουργική έκφραση.


Ενδεικτικές δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν: 

  1. Αφήγηση και δραματοποίηση

    • Παρουσίαση προσαρμοσμένου παραμυθιού για το “Όχι” και τη σημασία του.

    • Δραματοποίηση μικρών σκηνών (π.χ. “το ΟΧΙ ”, “οι στρατιώτες στο βουνό”, “οι νοσοκόμες”).

  2. Μουσικοκινητικές δραστηριότητες

    • Εκμάθηση και παρουσίαση τραγουδιών της εποχής (“Παιδιά της Ελλάδος παιδιά”, “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”).

    • Κίνηση με ρυθμό, βηματισμός με σημαίες και μουσική υπόκρουση.

  3. Εικαστικά

    • Δημιουργία ελληνικών σημαιών με διάφορες τεχνικές (κολάζ, δακτυλομπογιές).

    • Κατασκευή στεφάνων δάφνης ή ζωγραφική σκηνών ειρήνης και φιλίας.

  4. Γλώσσα – προφορική έκφραση

    • Συζήτηση για την έννοια του “όχι” και του “ναι” στη ζωή μας.

    • Δημιουργία συλλογικού πίνακα “λέμε όχι σε… / λέμε ναι σε…”.

  5. Μαθηματικά – Προσχολική λογική

    • Ταξινόμηση εικόνων σχετικών με τον πόλεμο και την ειρήνη.

    • Μέτρηση και αντιστοίχιση σημαιών, στρατιωτών, περιστεριών κ.ά.

  6. Γιορτή / Παρουσίαση

    • Μικρό θεατρικό ή μουσικοκινητικό δρώμενο για την 28η Οκτωβρίου.

    • Εικαστικές δημιουργίες.

Ακολουθεί ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό:

20251022 143605 IMG 20251024 152408562 HDR 1

IMG 20251024 152302948 HDR 1 IMG 322d6425a96900f5fdc50f62d973ff4b V

20251029 140141 20251029 140136

IMG 04cb1f873cf878b0f06a84f749356397 V IMG b1ce5922ee76b7704cf03f123e8ce4ad V 1

Και του χρόνου!

 

 

 

 

Ετήσια Επέτειος Σχολικού Αθλητισμού

Με πολλή χαρά γιορτάσαμε και φέτος την Ετήσια Επέτειο του Σχολικού Αθλητισμού στο νηπιαγωγείο μας! Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε διάφορα αθλήματα και παιχνίδια, γεμάτα κίνηση, χαμόγελα και ομαδικό πνεύμα. Την ημέρα αυτή μας τίμησε με την παρουσία της η ομάδα Junior Academy, η οποία οργάνωσε υπέροχες δραστηριότητες και βοήθησε τα παιδιά να γνωρίσουν τον αθλητισμό μέσα από το παιχνίδι και τη χαρά της συνεργασίας.

Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ!

IMG 85baaae6864f8843c9e43e0663de6c80 V IMG 57515cc860ba56742b3a017a891ffd91 V

IMG 91620227bd40f43ed20bff0b85423c00 V IMG c0f7f4d2e6f57d21613506d01bca9440 V

“Νους υγιής εν σώματι υγιεί” !!!

«Εγώ και οι άλλοι – όλοι διαφορετικοί, όλοι μοναδικοί»

Το θέμα «Εγώ και οι άλλοι – όλοι διαφορετικοί, όλοι μοναδικοί» στοχεύει να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να ανακαλύψουν τα χαρακτηριστικά που τα κάνουν ξεχωριστά και να αναπτύξουν στάσεις αποδοχής, σεβασμού και συνεργασίας προς τους άλλους. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, συζητήσεις και καλλιτεχνικές δημιουργίες, τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράσουν ποιοι είναι, τι τους αρέσει, τι τα δυσκολεύει και πώς αισθάνονται.

Η θεματική αυτή δίνει την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι, παρόλο που όλοι διαφέρουμε σε εμφάνιση, ικανότητες, προτιμήσεις ή συναισθήματα, είμαστε όλοι σημαντικοί και πολύτιμοι μέσα στην ομάδα. Μέσα από τη σύγκριση και τη συνεργασία, τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους, να καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και να χτίζουν θετικές σχέσεις με τους συμμαθητές τους.

Σκοπός είναι να αναπτυχθεί μια θετική εικόνα εαυτού και να τεθούν οι βάσεις για την αποδοχή της διαφορετικότητας, αξίες θεμελιώδεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη και τη μελλοντική κοινωνική ένταξη των παιδιών.

Κατά την επεξεργασία της θεματικής ενότητας πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

🎨 Δημιουργικές – Εικαστικές δραστηριότητες

  1. Το πορτρέτο του εαυτού μου

    • Τα παιδιά ζωγράφισαν το πρόσωπό τους κοιτάζοντας σε καθρέφτη και μίλησαν για ό,τι τα έκανε μοναδικά. Επίσης, έφτιαξαν τον εαυτό τους και με  δημιουργικούς τρόπους.

    • IMG 20251007 153859630      1000030662          20251007 141856  1000030725 1
  2. Η παλάμη μου είναι μοναδική

    Τα παιδιά αποτύπωσαν την παλάμη τους με τέμπερα και ανέφεραν κάτι που τα έκανε ξεχωριστά.

  3. Το παζλ της ομάδας μας

    Κάθε παιδί διακόσμησε ένα κομμάτι παζλ και, όταν τα ενώσαμε, σχηματίστηκε ένα μεγάλο έργο που συμβόλιζε τη διαφορετικότητα μέσα στην ενότητα.

    • IMG 20251007 153821217

💬 Κοινωνικές και συναισθηματικές δραστηριότητες

  1. «Μου αρέσει σε σένα…»

    • Σε κύκλο, κάθε παιδί είπε κάτι θετικό για έναν συμμαθητή του, ενισχύοντας το θετικό κλίμα της ομάδας.

  2. «Όλοι είμαστε ίδιοι κι όμως διαφορετικοί»

    • Διαβάσαμε το παραμύθι του ‘Ελμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας” και συζητήσαμε για τις ομοιότητες και της διαφορές μας και αποφασίσαμε πως σε όλους μας αρέσει να είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί! Φτιάξαμε σε ομαδική εργασία τον Έλμερ, αλλά και τους δικούς μας ξεχωριστούς ελέφαντες!

    • IMG 20251008 124214541
    • IMG 20251009 150853490 HDR
    • IMG 20251010 142250163 HDR

📚 Γλωσσικές – Γνωστικές δραστηριότητες

  1. «Μιλώ για μένα»                                                                                                                                             Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, κάθε εβδομάδα θα υπάρχει η ενότητα ” Το Τιμώμενο Πρόσωπο” όπου  κάθε παιδί θα παρουσιάζει τον εαυτό του, τα ενδιαφέροντα του, την οικογένειά του κτλ.
  2. Πίνακας ομοιοτήτων – διαφορών                                                                                                        Με φωτογραφίες των παιδιών, εντοπίσαμε τι έχουν κοινό και τι διαφορετικό μεταξύ τους. , ζωγραφίσαμε , καταγράψαμε  και δημιουργήσαμε.

            IMG 20251010 125646351 HDR  1000030664 

3. Το όνομά μου, η “ταυτότητά” μου

Παίξαμε με τις καρτέλες των ονομάτων μας και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους. Γράψαμε με δημιουργικούς τρόπους τα αρχικά του ονόματός μας.

IMG 0a9161bd16d98583df25523ad02f2278 V 1 IMG c9c5d1762abdcf77a3eb14189c1986cd V IMG 20251013 153706422


🕺 Κινητικές και μουσικοκινητικές δραστηριότητες

  1. Παιχνίδι “Βρες ποιος είμαι”

    Ένα παιδί περιέγραψε τον εαυτό του και οι υπόλοιποι προσπάθησαν να μαντέψουν ποιος ήταν.

  2. «Όλοι μαζί, διαφορετικά»

    Τα παιδιά κινήθηκαν με διαφορετικούς τρόπους στο ρυθμό της μουσικής και διαπίστωσαν ότι, παρόλο που κινούνταν διαφορετικά, όλοι συμμετείχαν αρμονικά.


💡 Ομαδικές δημιουργίες

  1. Αφίσα: “Είμαστε μια όμορφη ομάδα!”

    Φτιάξαμε μια συλλογική αφίσα με τον κύκλο της φιλίας  με τις ζωγραφιές των παιδιών.

    • IMG 20251007 153805316
  2. Συλλογή ιστοριών “Εγώ και οι φίλοι μου”

    Καταγράψαμε μικρές ιστορίες που αφηγήθηκαν τα παιδιά για εμπειρίες φιλίας και συνεργασίας.

Και συνεχίζουμε…

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου)

Η ενασχόληση με την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4 Οκτωβρίου) στο νηπιαγωγείο στοχεύει στο να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά απέναντι στα ζώα, να αναγνωρίσουν τη σημασία της φροντίδας και προστασίας τους, και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού απέναντι σε κάθε μορφή ζωής.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, συζητήσαμε με τα παιδιά για τα ζώα, τη σημασία που έχουν στη ζωή μας και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τα φροντίζουμε και να τα προστατεύουμε. Έτσι λοιπόν:

  1. 🐾 Μιλήσαμε για τα ζώα που γνωρίζουμε, τα κατοικίδια και τα άγρια, τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα, αυτά που απειλούνται με εξαφάνιση και ανταλλάξαμε εμπειρίες από επαφές μας με ζώα.

  2. 🎨 Ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας ζώα, φτιάξαμε ομαδικές κατασκευές και δημιουργήσαμε ατομικές χειροτεχνίες με σχετικό κείμενο.

  3. 📚 Διαβάσαμε παραμύθια για τα ζώα και συζητήσαμε πάνω σε αυτά, εστιάζοντας στον σεβασμό και την φροντίδα τους.

  4. 🎶 Παίξαμε το παιχνίδι: «Μάντεψε ποιος είμαι…» με εικόνες ζώων, προσπαθώντας να μαντέψουμε για ποιο ζώο μιλάμε.

  5. 🐕 Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο για τα ζώα, τις ανάγκες και την φροντίδα τους και μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να εμείς να βοηθάμε.

  6. Πραγματοποιήσαμε λογικομαθηματικές ασκήσεις αμφιπλευρικότητας με αφορμή εικόνες ζώων. Ακολουθεί ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό:

20251006 142919 20251006 143517

IMG 20251006 142259271

20251006 145514 20251006 145256

IMG 20251006 141648049 IMG 20251003 153941785 HDR

20251006 142703 20251007 130432

 

“ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ”

Στο νηπιαγωγείο οι κανόνες έχουν μεγάλη αξία, γιατί βοηθούν τα παιδιά να νιώθουν ασφαλή και να συνεργάζονται με σεβασμό. Μέσα από απλούς και ξεκάθαρους κανόνες τα παιδιά μαθαίνουν να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται, να φροντίζουν το χώρο και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με τρόπο που δεν πληγώνει τους άλλους. Έτσι καλλιεργείται το αίσθημα της ομάδας, της δικαιοσύνης και της υπευθυνότητας, που αποτελούν σημαντικά θεμέλια για την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Έτσι…

<<Μια φορά κι έναν καιρό, στην τάξη του νηπιαγωγείου, τα παιδιά μαζεύτηκαν σε κύκλο σαν μικροί σοφοί. Άρχισαν να σκέφτονται: «Ποιοι κανόνες μας βοηθούν να είμαστε χαρούμενοι όλοι μαζί;» Έγραψαν τις ιδέες τους, διάλεξαν τους πιο σημαντικούς και τους κράτησαν σαν πολύτιμους θησαυρούς. Έπειτα έφτιαξαν το Χρυσό Συμβόλαιο της Τάξης και το υπέγραψαν όχι με μολύβι, αλλά με το δικό τους αποτύπωμα – το μοναδικό σημάδι του καθενός! Έτσι όλοι υποσχέθηκαν να κρατούν ζωντανούς τους κανόνες.

IMG 31cc5c7506c4a4dca724aba35c2950b9 V 20250929 152613 20250929 152825 20250929 152817 20250929 152809 20250929 152802

Για να μην τους ξεχάσουν ποτέ, έφτιαξαν κι ένα “μαγικό φίλτρο” Έριξαν μέσα λίγη αγάπη, μια σταγόνα χαμόγελο, μπόλικη συνεργασία και έναν κόκκο καλοσύνη. Ήπιαν όλοι μια γουλιά και από τότε θυμούνται πάντα να φροντίζουν ο ένας τον άλλον και την όμορφη τάξη τους >>

IMG 6a7b7cb404676ed1e20bc5dd1bb97f43 Vcopy IMG 8ef3d3f0ba4f44c62abd981a04232b4f Vcopy

Στην υγειά μας!