Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης για την τρίτη ενότητα παρατίθενται οι δράσεις του δεύτερου τμήματος:
Σε αυτή τη δραστηριότητα συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτοί του δεύτερου πρωινού και του δεύτερου προαιρετικού απογευματινού τμήματος με τις εκπαιδευτικούς Κουλούδη Μαριάννα και Μπέλια Αναστασία.
Οι δράσεις οργανώνονται και υλοποιούνται από κοινού.
Στόχος: Η ανάπτυξη επιχειρημάτων (λειτουργία πειθούς), η πραγμάτευση της φράσης «κοινό καλό», η διαμόρφωση της οπτικής του ευρύτερου πλαισίου, η καλλιέργεια υπεύθυνης στάσης, η ανάληψη πρωτοβουλιών, η ανάπτυξη έθους δημοκρατικών διαδικασιών.
ΒΗΜΑ 1ο: Παρουσιάστηκε στα παιδιά η υπόθεση ότι υπάρχει στη γειτονιά μας ένα άδειο οικόπεδο και συζητήσαμε για το τι θα θέλαμε να γίνει εκεί. Αφού τα καταγράψαμε οι μαθητές αποτύπωσαν τις ιδέες τους σε φύλλο εργασίας.
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε χώρους που έχουν αξιοποιηθεί από άλλους Δήμους και συζητήσαμε.
ΒΗΜΑ 2ο: Αφού συζητήσαμε τις προτάσεις μας για το οικόπεδο οι μαθητές χωρίστηκαν σε 5 ομάδες. Κάθε ομάδα εκπροσώπησε μία από τις προτάσεις και ζωγράφισε σε μεγάλα χαρτιά πώς φαντάζεται την υλοποίηση της και γιατί.
Οι μαθητές ψήφισαν την πρόταση που τους άρεσε περισσότερο:
Και ζωγράφισαν την επιλογή τους:
ΒΗΜΑ 3ο: Επισκεφτήκαμε το άδειο οικόπεδο που υπάρχει κοντά στο σχολείο μας:
Συζητήσαμε, καταγράψαμε τις ιδέες μας και τα παιδιά ζωγράφισαν την ιδέα τους σε ατομικό φύλλο εργασίας:
Ύστερα από ψηφοφορία καταλήξαμε στην τελική πρότασή μας για την αξιοποίησή του οικοπέδου από τον Δήμο:
Και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα με την πρότασή μας προς την Δημοτική Αρχή: