ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ Η ΝΥΦΟΥΛΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΑ

Αυτή την εβδομάδα μιλήσαμε για την αμυγδαλιά.

d6b721a50e4307d4620e75f5b090e20181b52a4e

Μάθαμε τι μας δίνει η αμυγδαλιά αλλά και  τι μπορούμε να κάνουμε με τα αμύγδαλά της

1

 

Στη συνέχεια είδαμε τα στάδια ανάπτυξης της αμυγδαλιάς.

                            1ο                                                 

.jpg

                      2ο                                                       

.jpg

                   3ο 

.jpg

 

 

Επίσης διαβάσαμε το μύθο της αμυγδαλιάς

Η ιστορία της Φυλλίδας.
Ο Δημοφώντας, γιος του Θησέα και της Φαίδρας και βασιλιάς της
Αθήνας, ταξίδεψε κάποτε στα παράλια της Θράκης.
Εκεί γνώρισε την όμορφη βασιλοπούλα Φυλλίδα και την
ερωτεύτηκε. Επειδή βιαζόταν να επιστρέψει στην Αθήνα, της
υποσχέθηκε ότι θα επιστρέψει μετά από ένα ορισμένο χρονικό
διάστημα, για να παντρευτούν. Το διάστημα όμως αυτό πέρασε και
ο Δημοφώντας δε γύρισε να πάρει την αγαπημένη του.
Η Φυλλίδα απαρηγόρητη, επειδή νόμιζε ότι ο καλός της έπαψε να
την αγαπά, πέθανε από τη λύπη της. Οι θεοί τη συμπόνεσαν και τη
μεταμόρφωσαν σε αμυγδαλιά, ένα δέντρο με πανέμορφα άνθη,
αλλά χωρίς φύλλα.
Μετά από λίγο καιρό, ο Δημοφώντας επέστρεψε στη Θράκη και
έμαθε το θάνατο της αγαπημένης του. Τρελός από τον πόνο, έτρεξε,
αγκάλιασε και γέμισε φιλιά τον τρυφερό κορμό της αμυγδαλιάς κι
αμέσως τα κλαδιά της γέμισαν πράσινα, δροσερά φύλλα.
Γι’ αυτό τα φύλλα της αμυγδαλιάς-Φυλλίδας φυτρώνουν πάντα μετά
τα άνθη: περιμένουν το αγκάλιασμα του αγαπημένου της
Δημοφώντα…
Τέλος ζωγραφίζουμε με πινέλα την δική μας αμυγδαλιά
85D7860C C16D 488C 840B DE6363F79A1F        AEC7FF2D 8749 4B9C BE9A FF40AC6D13CB      68331B4D 49C2 4360 82C8 9E9EFD707FAA
         IMG 2382          unnamed

Αλκυόνα και Αλκυονίδες ημέρες

Την Αλκυόνη θα τη δούμε το χειμώνα να πετά πάνω από τις λίμνες , να κάθεται στις άκρες των καλαμιών και στα κράσπεδα των καναλιών έτοιμη να εφορμήσει στην τροφή της. Ώρες πολλές μπορεί να κάθεται ακίνητη στις άκρες λιμνών ή ποταμών πάνω σε ένα καλάμι ή βραχάκι. Μόλις θα δει κάποιο ψάρι κοντά στην επιφάνεια του νερού, εφορμά κάθετα με τα φτερά της διπλωμένα. Αστραπιαία, με το μυτερό και δυνατό της ράμφος, το αρπάζει και σε κλάσματα του δευτερολέπτου έχει βγει από το νερό. Θα απολαύσει το γεύμα της αρχίζοντας συνήθως από το κεφάλι και αφού τινάξει και τακτοποιήσει το φτέρωμά της είναι έτοιμη για νέα επίθεση.

 

Όλοι ξέρουμε τις «Αλκυονίδες ημέρες», που εμφανίζονται κάθε χρόνο στη μέση του χειμώνα. Είναι μερικές ηλιόλουστες μέρες χωρίς σύννεφα και ανέμους στο χρονικό διάστημα από τις 15 Δεκεμβρίου ως τις 15 Φεβρουαρίου. Η ονομασία τους είναι αρχαία ελληνική και προέρχεται από τον Αριστοτέλη. Τις ημέρες αυτές επικρατεί ηλιοφάνεια, αρκετή ζέστη και σχετική άπνοια και μέσα στη καρδιά του χειμώνα απολαμβάνουμε μερικές ημέρες καλοκαιρίας.

                                                             
                                                    Ο Μύθος της Αλκυόνης
Αν και υπάρχει η επιστημονική εξήγηση, ουκ ολίγοι είναι και οι μύθοι γύρω από το φαινόμενο των αλκυονίδων ημερών. Σύμφωνα με τον επικρατέστερο, η Αλκυόνη, κόρη του Αίολου, ήταν μία πανέμορφη γυναίκα η οποία ήταν παντρεμένη με τον Κήυκα. Μάλιστα ο γάμος τους ήταν τόσο τέλειος που οι δυο τους πίστεψαν ότι είναι ισάξιοι των Θεών. Τότε ο Δίας για να τιμωρήσει την αλαζονεία τους βύθισε το καράβι του Κύηκα και τον άφησε να πνιγεί. Η Αλκυόνη θρήνησε τόσο πολύ τον χαμό του συζύγου της που ο Δίας την λυπήθηκε και την μεταμόρφωσε σε ένα πανέμορφο πουλί, το οποίο ήταν όμως καταδικασμένο να γεννά τα αυγά του τον χειμώνα. Έτσι, τα αγριεμένα κύματα ορμούσαν στα βράχια και κατέστρεφαν τη φωλιά και τα αυγά της Αλκυόνης. Τότε λοιπόν ο Δίας την λυπήθηκε για άλλη μια φορά και διέταξε να σταματούν οι άνεμοι και να λάμπει ο ήλιος για δεκαπέντε μέρες μέσα στην καρδιά του χειμώνα προκειμένου να μπορεί η Αλκυόνη να κλωσάει τα αυγά της.
https://www.youtube.com/watch?v=ySXt5_E4oF4
Τέλος δημιουργήσαμε τις δικές μας Αλκυόνες.

«Και στης ζωής τους πιο βαρείς  χειμώνες, Αλκυονίδες μέρες καρτερούν!»

Γ. Δροσίνης

IMG 1963                       IMG 2256

 

Ζώα της φάρμας

Μιλήσαμε για τα ζώα της φάρμας ποια είναι και τι προσφέρουν στον άνθρωπο : γάλα, κρέας, φύλαξη, συντροφιά…

Ζωγραφίσαμε σαν τον MARC CHAGALL – ” ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ”.

1ο  Bήμα : Παρουσίαση του πίνακα, παρατήρηση.

Τι βλέπουν; Μήπως μοιάζει με την πραγματική ζωή  ή μ’  ένα όνειρο ;

Τι χρώματα χρησιμοποιεί  ο καλλιτέχνης;

2ο Βήμα: Διπλώνουμε  το φύλλο χαρτιού  στα δύο.

Στο μισό   ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας (πορτραίτο) και μετά  γυρίζουμε το φύλλο, ώστε ο εαυτός  μας να είναι ανάποδα και ζωγραφίζουμε  στο άλλο μισό, το αγαπημένο μας ζώο.

3ο Βήμα: Με 2 γραμμές  διαγώνιες  χωρίζουμε το φύλλο χαρτιού  σε 4  τρίγωνα. Στο κάτω τρίγωνο ζωγραφίζουμε ένα δέντρο,  στο επάνω τρίγωνο  ζωγραφίζουμε την πόλη μας η το σπίτι μας η την οικογένεια μας. Γυρνάμε το φύλλο  κανονικά και στο δεξί τρίγωνο  ζωγραφίζουμε τον  εαυτό μας (πορτραίτο) το χρωματίζουμε με έντονα χρώματα, αριστερό τρίγωνο,  ζωγραφίζουμε το κατοικίδιο ζώο μας.

 

1706092536725

 

Τέλος  τοποθετήσαμε κάτω από το κάθε ζώο τα προσφερόμενα αγαθά.

1706092205853    unnamed 2

 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Εδώ και μέρες βρέχει ασταμάτητα. Ρωτήσαμε τα παιδιά αν τους αρέσει η βροχή ή όχι. Οι απαντήσεις ήταν πολλές. “Μου αρέσει επειδή βλέπουμε το ουράνιο τόξο¨, “παίζω στους νερόλακκους” , “μου αρέσει να ακούω τα μπουμπουνητά”, “ποτίζονται τα φυτά”, “το χρειαζόμαστε”.

Μετά από όλα αυτά, εύλογο ήταν να ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού.

Παρακολουθήσαμε βίντεο στο διαδίκτυο για τον κύκλο του νερού ( http://www.youtube.com/watch?v=XXOK7_PWuss ) και βάλαμε στη σωστή σειρά την διαδικασία

IMG 2020                                      IMG 2022

 

αλλά και διαβάσαμε τα παρακάτω παραμύθια:

IMG 20220112 111738 1              2 1

 

Στη συνέχεια, κάναμε το πείραμα του κύκλου του νερού.

Μάθαμε νέους όρους όπως η εξάτμιση, η συμπύκνωση, η υγροποίηση ή βροχόπτωση και η συγκέντρωση.

Αφού κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού, τον κατασκευάσαμε κι εμείς!!!

unnamed 1

Τέλος παίξαμε με την κατασκευή των μαθηματικών και μάθαμε την πρώτη δεκάδα των αριθμών.

1706092310426

 

Σεισμός!! Άσκηση ετοιμότητας

ΣΕΙΣΜΟΣ!!!!

Όπως κάθε χρόνο, και σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου, πραγματοποιήσαμε την Δευτέρα στο νηπιαγωγείο μας άσκηση σεισμού.

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας.

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι σεισμός…. Κάποιες φορές νοιώθουμε τη γη να κουνιέται….. Τότε γίνεται σεισμός…. Ο σεισμός γίνεται ξαφνικά και τελειώνει γρήγορα…..Με τον σεισμό μπορεί να ραγίσουν τοίχοι, να σπάσουν τζάμια, να πέσουν κάτω βαριά αντικείμενα, μπορεί να κοπεί το ρεύμα, το νερό και το τηλέφωνο.

Γίνεται σεισμός …..τι πρέπει να κάνω.

  • Όταν γίνεται σεισμός και είμαι μέσα στο σπίτι, το σχολείο ή  στη δουλειά μπαίνω κάτω από ένα γερό τραπέζι ή γραφείο.
  • Όταν γίνεται σεισμός και είμαι έξω μένω μακριά από τα κτίρια, δέντρα και κολώνες της ΔΕΗ

Τι πρέπει να πάρω μαζί μου όταν γίνει σεισμός……

Συζητήσαμε για το τι θα πρέπει να πάρουμε μαζί μας όταν γίνει σεισμός………..και ετοιμάσαμε το βαλιτσάκι μας.

Μάθαμε τους τριψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ.

Δεν ξεχνώ τα τρία βήματα του σεισμού.

  • Παραμένω στο χώρο, σκύβω καλύπτω με τα χέρια μου τον αυχένα.
  • Καλύπτομαι κάτω από το τραπέζι.
  • Βγαίνω στο χώρο συνάντησης .

Τα παιδιά, ακολουθώντας τις οδηγίες των νηπιαγωγών επέδειξαν συνεργασία και φάνηκαν πραγματικά έτοιμα! Φτιάξανε τρενάκι και βγήκαν προσεκτικά και ήσυχα στην αυλή στον προκαθορισμένο χώρο.

IMG 1860

7948EAD7 BFDD 4EB9 8DB8 E86EDB8DDC5B               8032BBAD 2642 4755 94EB 2691047B2662

Α΄ Θεματική Ενότητα : Ζω καλύτερα – Ευ ζην Υποθεματική : Γνωρίζω το σώμα μου σεξουαλική διαπαιδαγώγηση . Τίτλος : Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα.

Η υλοποίηση του προγράμματος «Το σώμα μου- ο εαυτός μου» ανταποκρίνεται στην ανάγκη να γνωρίσουμε καλύτερα το σώμα μας για να το φροντίζουμε σωστά και να ζούμε υγιείς και χαρούμενοι.

Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες:

  • να κατονομάσουν τα εξωτερικά μέλη του σώματος και να γνωρίσουν τα όργανα και τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού
  • να γνωρίσουν βασικούς κανόνες της ατομικής καθαριότητας και να υιοθετήσουν στάσεις ανάλογες
  • να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν θετική στάση και συμπεριφορά σε θέματα φροντίδας της στοματικής υγείας.
  • Να εκφράζουν στοιχεία του ρυθμού μέσω της κίνησης του σώματος.
  • Να διερευνούν τις εκφραστικές δυνατότητες του σώματος σε σχέση με το χώρο και τους άλλους.
Δραστηριότητες υλοποίησης του προγράμματος
 

Τα παιδιά μέσα από δραστηριότητες παρατήρησης, σύγκρισης αλλά και δημιουργικής έκφρασης μελετήσανε το σώμα τους. Έμαθαν σημαντικές πληροφορίες για τη ανατομία αλλά και τη λειτουργία του.

Αρχικά ,παρατηρήσαμε το ανθρώπινο σώμα μέσα από βιβλία και αφίσες για να το περιγράψουμε και ονομάσαμε τα μέρη του. Γνωρίσαμε τα εσωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και τα συστήματα ( σκελετικό, κυκλοφορικό, αναπνευστικό, πεπτικό σύστημα) στα οποία ανήκουν το καθένα,  δίνοντας έμφαση στη βασική λειτουργία του κάθε συστήματος και στη σημασία του για την ανθρώπινη ζωή.

1701432711721                   IMG 0723       IMG 1170

Στη συνέχεια σε χαρτόνι αποτύπωσαν  το περίγραμμα του σώματος τους και συζητήσαμε για τα  μέρη του και τα βάλαμε σε σειρά.

image 123650291 4 1        1701433037506

Έπειτα μιλήσαμε για τις υπηρεσίες υγείας, όπως νοσοκομείο, οδοντίατρος, παιδίατρος κλπ. και συζητήσαμε για τον ρόλο και τη σημασία τους. Τα παιδιά αρκετά ενθουσιασμένα έπαιξαν  παιχνίδια ρόλων στο σχολικό  ιατρείο που δημιούργησαν στην τάξη. Κάποια παιδιά υποδύθηκαν το γιατρό και κάποια τον ασθενή που αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας.

1701432755311 1701432942269

Επιπρόσθετα αξιοποίησαν    φωτογραφίες τους, από την παιδική ηλικία ως σήμερα και τοποθέτησαν  σε διαδοχική σειρά τις φωτογραφίες αυτές , προσεγγίζοντας με αυτή τη δραστηριότητα την έννοια του χρόνου.

1701432878572

Τέλος κάναμε την αξιολόγηση μας διαμορφωτικού και περιγραφικού χαρακτήρα , ενωθήκαμε τα δύο τμήματα και παρουσιάσαμε τις εργασίες μας, τις επεξεργαστήκαμε και τις σχολιάσαμε. Έτσι έγινε αντιληπτό σε όλα τα παιδιά ότι ο κάθε ένας μας είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ.

31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες μαθαίνουν για την αποταμίευση και τη σημασία της!

Μαθαίνουν το μύθο για το άγγιγμα του βασιλιά Μίδα  και με μεγάλο ενθουσιασμό μαθαίνουν τη παροιμία “Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι”.

Με μεγάλη χαρά και συνεργασία κατασκευάσαμε τους κουμπαράδες μας.

89BDD20A 5FA0 4B2C 837C 52356E6AB7E7

Καθίσαμε στα τραπεζάκια μας, μαζέψαμε μανίκια και αρχίσαμε να ζωγραφίζουμε.

41823

41828

41830

E9756077 36E4 4599 BF5F D57A348BA2A6

Είμαστε έτοιμοι λοιπόν να σας παρουσιάσουμε τους κουμπαράδες μας.

IMG 0630

Το βροντερό “ΟΧΙ” των Ελλήνων!

28η Οκτωβρίου 1940: Ημέρα μνήμης, ημέρα εθνικής υπερηφάνειας για το λαό μας που υψώνοντας το παράστημά του στάθηκε ατρόμητος μπροστά σε “γίγαντες” παλεύοντας για το δίκιο, για την ελευθερία του, κερδίζοντας το θαυμασμό όλης της ανθρωπότητας!

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες είπαν τα ποιήματα τους και στη συνέχεια με καμάρι πραγματοποίησαν τη μαθητική τους παρέλαση στον αύλειο χώρο του σχολείου.

IMG 0432

IMG 0441

F031DB5B 3CB6 4DBD A568 D3392998B93B

FD129A9F 9737 4DF0 84FB DD896CDBE57C

IMG 0400