ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ-ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ Η ΝΥΦΟΥΛΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΑ
Αυτή την εβδομάδα μιλήσαμε για την αμυγδαλιά.
Μάθαμε τι μας δίνει η αμυγδαλιά αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε με τα αμύγδαλά της
Στη συνέχεια είδαμε τα στάδια ανάπτυξης της αμυγδαλιάς.
1ο
2ο
3ο
Επίσης διαβάσαμε το μύθο της αμυγδαλιάς
Αλκυόνα και Αλκυονίδες ημέρες
Την Αλκυόνη θα τη δούμε το χειμώνα να πετά πάνω από τις λίμνες , να κάθεται στις άκρες των καλαμιών και στα κράσπεδα των καναλιών έτοιμη να εφορμήσει στην τροφή της. Ώρες πολλές μπορεί να κάθεται ακίνητη στις άκρες λιμνών ή ποταμών πάνω σε ένα καλάμι ή βραχάκι. Μόλις θα δει κάποιο ψάρι κοντά στην επιφάνεια του νερού, εφορμά κάθετα με τα φτερά της διπλωμένα. Αστραπιαία, με το μυτερό και δυνατό της ράμφος, το αρπάζει και σε κλάσματα του δευτερολέπτου έχει βγει από το νερό. Θα απολαύσει το γεύμα της αρχίζοντας συνήθως από το κεφάλι και αφού τινάξει και τακτοποιήσει το φτέρωμά της είναι έτοιμη για νέα επίθεση.
Όλοι ξέρουμε τις «Αλκυονίδες ημέρες», που εμφανίζονται κάθε χρόνο στη μέση του χειμώνα. Είναι μερικές ηλιόλουστες μέρες χωρίς σύννεφα και ανέμους στο χρονικό διάστημα από τις 15 Δεκεμβρίου ως τις 15 Φεβρουαρίου. Η ονομασία τους είναι αρχαία ελληνική και προέρχεται από τον Αριστοτέλη. Τις ημέρες αυτές επικρατεί ηλιοφάνεια, αρκετή ζέστη και σχετική άπνοια και μέσα στη καρδιά του χειμώνα απολαμβάνουμε μερικές ημέρες καλοκαιρίας.
«Και στης ζωής τους πιο βαρείς χειμώνες, Αλκυονίδες μέρες καρτερούν!»
Γ. Δροσίνης
Ζώα της φάρμας
Μιλήσαμε για τα ζώα της φάρμας ποια είναι και τι προσφέρουν στον άνθρωπο : γάλα, κρέας, φύλαξη, συντροφιά…
Ζωγραφίσαμε σαν τον MARC CHAGALL – ” ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ”.
1ο Bήμα : Παρουσίαση του πίνακα, παρατήρηση.
Τι βλέπουν; Μήπως μοιάζει με την πραγματική ζωή ή μ’ ένα όνειρο ;
Τι χρώματα χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης;
2ο Βήμα: Διπλώνουμε το φύλλο χαρτιού στα δύο.
Στο μισό ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας (πορτραίτο) και μετά γυρίζουμε το φύλλο, ώστε ο εαυτός μας να είναι ανάποδα και ζωγραφίζουμε στο άλλο μισό, το αγαπημένο μας ζώο.
3ο Βήμα: Με 2 γραμμές διαγώνιες χωρίζουμε το φύλλο χαρτιού σε 4 τρίγωνα. Στο κάτω τρίγωνο ζωγραφίζουμε ένα δέντρο, στο επάνω τρίγωνο ζωγραφίζουμε την πόλη μας η το σπίτι μας η την οικογένεια μας. Γυρνάμε το φύλλο κανονικά και στο δεξί τρίγωνο ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας (πορτραίτο) το χρωματίζουμε με έντονα χρώματα, αριστερό τρίγωνο, ζωγραφίζουμε το κατοικίδιο ζώο μας.
Τέλος τοποθετήσαμε κάτω από το κάθε ζώο τα προσφερόμενα αγαθά.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Εδώ και μέρες βρέχει ασταμάτητα. Ρωτήσαμε τα παιδιά αν τους αρέσει η βροχή ή όχι. Οι απαντήσεις ήταν πολλές. “Μου αρέσει επειδή βλέπουμε το ουράνιο τόξο¨, “παίζω στους νερόλακκους” , “μου αρέσει να ακούω τα μπουμπουνητά”, “ποτίζονται τα φυτά”, “το χρειαζόμαστε”.
Μετά από όλα αυτά, εύλογο ήταν να ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού.
Παρακολουθήσαμε βίντεο στο διαδίκτυο για τον κύκλο του νερού ( http://www.youtube.com/watch?v=XXOK7_PWuss ) και βάλαμε στη σωστή σειρά την διαδικασία
αλλά και διαβάσαμε τα παρακάτω παραμύθια:
Στη συνέχεια, κάναμε το πείραμα του κύκλου του νερού.
Μάθαμε νέους όρους όπως η εξάτμιση, η συμπύκνωση, η υγροποίηση ή βροχόπτωση και η συγκέντρωση.
Αφού κατανοήσαμε τον κύκλο του νερού, τον κατασκευάσαμε κι εμείς!!!
Τέλος παίξαμε με την κατασκευή των μαθηματικών και μάθαμε την πρώτη δεκάδα των αριθμών.
Σεισμός!! Άσκηση ετοιμότητας
ΣΕΙΣΜΟΣ!!!!
Όπως κάθε χρόνο, και σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου, πραγματοποιήσαμε την Δευτέρα στο νηπιαγωγείο μας άσκηση σεισμού.
Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας.
Συζητήσαμε με τα παιδιά τι είναι σεισμός…. Κάποιες φορές νοιώθουμε τη γη να κουνιέται….. Τότε γίνεται σεισμός…. Ο σεισμός γίνεται ξαφνικά και τελειώνει γρήγορα…..Με τον σεισμό μπορεί να ραγίσουν τοίχοι, να σπάσουν τζάμια, να πέσουν κάτω βαριά αντικείμενα, μπορεί να κοπεί το ρεύμα, το νερό και το τηλέφωνο.
Γίνεται σεισμός …..τι πρέπει να κάνω.
- Όταν γίνεται σεισμός και είμαι μέσα στο σπίτι, το σχολείο ή στη δουλειά μπαίνω κάτω από ένα γερό τραπέζι ή γραφείο.
- Όταν γίνεται σεισμός και είμαι έξω μένω μακριά από τα κτίρια, δέντρα και κολώνες της ΔΕΗ
Τι πρέπει να πάρω μαζί μου όταν γίνει σεισμός……
Συζητήσαμε για το τι θα πρέπει να πάρουμε μαζί μας όταν γίνει σεισμός………..και ετοιμάσαμε το βαλιτσάκι μας.
Μάθαμε τους τριψήφιους τηλεφωνικούς αριθμούς της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ.
Δεν ξεχνώ τα τρία βήματα του σεισμού.
- Παραμένω στο χώρο, σκύβω καλύπτω με τα χέρια μου τον αυχένα.
- Καλύπτομαι κάτω από το τραπέζι.
- Βγαίνω στο χώρο συνάντησης .
Τα παιδιά, ακολουθώντας τις οδηγίες των νηπιαγωγών επέδειξαν συνεργασία και φάνηκαν πραγματικά έτοιμα! Φτιάξανε τρενάκι και βγήκαν προσεκτικά και ήσυχα στην αυλή στον προκαθορισμένο χώρο.
Α΄ Θεματική Ενότητα : Ζω καλύτερα – Ευ ζην Υποθεματική : Γνωρίζω το σώμα μου σεξουαλική διαπαιδαγώγηση . Τίτλος : Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα.
Η υλοποίηση του προγράμματος «Το σώμα μου- ο εαυτός μου» ανταποκρίνεται στην ανάγκη να γνωρίσουμε καλύτερα το σώμα μας για να το φροντίζουμε σωστά και να ζούμε υγιείς και χαρούμενοι.
Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες:
- να κατονομάσουν τα εξωτερικά μέλη του σώματος και να γνωρίσουν τα όργανα και τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού
- να γνωρίσουν βασικούς κανόνες της ατομικής καθαριότητας και να υιοθετήσουν στάσεις ανάλογες
- να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν θετική στάση και συμπεριφορά σε θέματα φροντίδας της στοματικής υγείας.
- Να εκφράζουν στοιχεία του ρυθμού μέσω της κίνησης του σώματος.
- Να διερευνούν τις εκφραστικές δυνατότητες του σώματος σε σχέση με το χώρο και τους άλλους.
Τα παιδιά μέσα από δραστηριότητες παρατήρησης, σύγκρισης αλλά και δημιουργικής έκφρασης μελετήσανε το σώμα τους. Έμαθαν σημαντικές πληροφορίες για τη ανατομία αλλά και τη λειτουργία του.
Αρχικά ,παρατηρήσαμε το ανθρώπινο σώμα μέσα από βιβλία και αφίσες για να το περιγράψουμε και ονομάσαμε τα μέρη του. Γνωρίσαμε τα εσωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και τα συστήματα ( σκελετικό, κυκλοφορικό, αναπνευστικό, πεπτικό σύστημα) στα οποία ανήκουν το καθένα, δίνοντας έμφαση στη βασική λειτουργία του κάθε συστήματος και στη σημασία του για την ανθρώπινη ζωή.
Στη συνέχεια σε χαρτόνι αποτύπωσαν το περίγραμμα του σώματος τους και συζητήσαμε για τα μέρη του και τα βάλαμε σε σειρά.
Έπειτα μιλήσαμε για τις υπηρεσίες υγείας, όπως νοσοκομείο, οδοντίατρος, παιδίατρος κλπ. και συζητήσαμε για τον ρόλο και τη σημασία τους. Τα παιδιά αρκετά ενθουσιασμένα έπαιξαν παιχνίδια ρόλων στο σχολικό ιατρείο που δημιούργησαν στην τάξη. Κάποια παιδιά υποδύθηκαν το γιατρό και κάποια τον ασθενή που αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας.
Επιπρόσθετα αξιοποίησαν φωτογραφίες τους, από την παιδική ηλικία ως σήμερα και τοποθέτησαν σε διαδοχική σειρά τις φωτογραφίες αυτές , προσεγγίζοντας με αυτή τη δραστηριότητα την έννοια του χρόνου.
Τέλος κάναμε την αξιολόγηση μας διαμορφωτικού και περιγραφικού χαρακτήρα , ενωθήκαμε τα δύο τμήματα και παρουσιάσαμε τις εργασίες μας, τις επεξεργαστήκαμε και τις σχολιάσαμε. Έτσι έγινε αντιληπτό σε όλα τα παιδιά ότι ο κάθε ένας μας είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ.
31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες μαθαίνουν για την αποταμίευση και τη σημασία της!
Μαθαίνουν το μύθο για το άγγιγμα του βασιλιά Μίδα και με μεγάλο ενθουσιασμό μαθαίνουν τη παροιμία “Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι”.
Με μεγάλη χαρά και συνεργασία κατασκευάσαμε τους κουμπαράδες μας.
Καθίσαμε στα τραπεζάκια μας, μαζέψαμε μανίκια και αρχίσαμε να ζωγραφίζουμε.
Είμαστε έτοιμοι λοιπόν να σας παρουσιάσουμε τους κουμπαράδες μας.
Το βροντερό “ΟΧΙ” των Ελλήνων!
28η Οκτωβρίου 1940: Ημέρα μνήμης, ημέρα εθνικής υπερηφάνειας για το λαό μας που υψώνοντας το παράστημά του στάθηκε ατρόμητος μπροστά σε “γίγαντες” παλεύοντας για το δίκιο, για την ελευθερία του, κερδίζοντας το θαυμασμό όλης της ανθρωπότητας!
Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες είπαν τα ποιήματα τους και στη συνέχεια με καμάρι πραγματοποίησαν τη μαθητική τους παρέλαση στον αύλειο χώρο του σχολείου.