Ξεκινάμε και φέτος με πολύ όρεξη και χαρά τη νέα μας σχολική χρονιά!!!!
Σας περιμένουμε λοιπόν στον Αγιασμό που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα. 8.30 στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας!!!
Ξεκινάμε και φέτος με πολύ όρεξη και χαρά τη νέα μας σχολική χρονιά!!!!
Σας περιμένουμε λοιπόν στον Αγιασμό που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα. 8.30 στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας!!!
Κλείνοντας τη σχολική μας χρονιά, πραγματοποιήσαμε επίσκεψη – εκδρομή στο Ενυδρείο Κρήτης με όλα τα παιδιά και τους γονείς τους.
Ενθουσιαστήκαμε με το θαυμαστό κόσμο του βυθού και όλα τα υπέροχα πλάσματά του!
Τέλος σε κλιματιζόμενη αίθουσα του Ενυδρείου (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας – καύσωνα) παρουσιάσαμε στους γονείς μουσικοκινητικά δρώμενα με τα παιδιά .
Ευχαριστούμε τους γονείς για την άψογη συνεργασία και τη βοήθεια που προσέφεραν ανιδιοτελώς στο νηπιαγωγείο μας καθόλη τη διάρκεια της σχολική χρονιάς!
Ευχόμαστε Καλή Πρόοδο στα παιδιά και Καλό Καλοκαίρι σε όλους!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, μιλήσαμε και προβληματιστήκαμε για θέματα Περιβαλλοντικής Αγωγής.
Διαπιστώσαμε την αξία της συμμετοχής όλων μας για τη διατήρηση του καθαρού και υγιούς Περιβάλλοντος για όλα τα πλάσματα του πλανήτη μας.
Προσπαθούμε να μεταφέρουμε και να διαδώσουμε τα μηνύματα μας μέσω των αφισών που κατασκευάσαμε:
Θεματικός κύκλος «Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»
Υποθεματική1: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: « Τα παιδιά που μετρούν τ’ άστρα»
“…..Σκοπός του εργαστηρίου: Το εργαστήριο ” Τα παιδιά που μετρούν τ’ άστρα” είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM–STE(Α)M
(Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα) και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει
τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες
απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων συνδέεται με το Αναλυτικό
Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, γιατί υλοποιούνται κοινοί στόχοι και επιδιώξεις στις
μαθησιακές περιοχές των Φυσικών επιστημών ” ( Από το υλικό του ΙΕΠ).
Ξεκινάμε την έρευνα μας, ανιχνεύοντας τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.
Προβληματιστήκαμε κι ερευνήσαμε στο διαδίκτυο, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και ψάξαμε στα βιβλία της βιβλιοθήκης μας νέες γνώσεις και πληροφορίες. Μελετήσαμε το Ηλιακό μας Σύστημα, αναγνωρίσαμε τους πλανήτες και τις ονομασίες τους:
…και φτιάξαμε το δικό μας ηλιακό σύστημα
Γνωρίσαμε το αντικείμενο δουλειάς του Αστροναύτη μέσω του AVATAR (Ίκαρου) και παρακολούθηση σχετικού βίντεο.
Είχαμε και μία ξαφνική επίσκεψη…..
Αφού μάθαμε πολλά για τον αστροναύτη κατασκευάσαμε διαστημόπλοια, αστροναύτες και κομήτες.
Μελετήσαμε τους αστερισμούς και τους αντίστοιχους μύθους του Ωρίωνα και της Μεγάλης και Μικρής Άρκτου.
Προβληματιστήκαμε με την εναλλαγή μέρας νύχτας και των εποχών, με βιωματικό τρόπο και με τη βοήθεια της υδρόγειου σφαίρας κι ενός φακού, παίξαμε κι ανακαλύψαμε ότι η κίνηση της γης και η κλίση του άξονα της είναι η αιτία για όλα αυτά….
Τέλος το εργαστήριο μας ολοκληρώνεται με ρομποτική….
Αλήθεια τι γνωρίζουμε για το Πάσχα;;;
Καταγράφουμε τις γνώσεις και τις ιδέες των παιδιών και μέσα απο έρευνα και συζήτηση μαθάινουμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να κατανοήσουμε τα γεγονότα αλλά πολύ περισσότερο τα μηνύματα του Πάσχα και της Ανάστασης!!!!
Προσπαθούμε με τη γραμμή του χρόνου να βάλουμε σε μια σειρά οτι έχουμε μάθει και οτι θα ακολουθήσει χρονικά….
Στη συνέχεια γνωρίζουμε τα έθιμα του Πάσχα, κάνουμε καταγραφή και ταξινόμηση μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα
Θα γνωρίσουμε και καποια έθιμα βιωματικα….
πλάθοντας Λαζαράκια με τη βοήθεια της Κας Μαρία ( μαμα μαθητή μας)
Φτιάχνουμε και τους χάρτινους Λάζαρους ,
μαθαίνουμε και τα κάλαντα του Λαζάρου!!!!….”….πούσαι Λάζαρε πού είναι η φωνή σου…”
( ευχαριστούμε πολύ κα Μαρία για τη βοήθεια και τις υπέροχες μυρωδιές!!!!)
******************
…βάφοντας αυγά με διάφορους τρόπους
με κηρομπογιά και κόκκινη παραδοσιακή βαφή…
….παίζοντας το κυνήγι των κρυμμένω αυγών στην αυλή μας
Το σχολείο μας σωστό εργαστήρι…..
Προβατάκια, κοτούλες, λαγοί…και πολλά πολλά αυγουλάκια …..όλα φτιαγμένα με όρεξη περισσή , χαρά και αγάπη!!!!
Αυτό δεν έιναι κι το μήνυμα του Πάσχα;;;;
Η Άνοιξη μέσα απο τα μάτια των παιδιών και της Τεχνης!!!
Το σχολείο μας γεμίζει με λουλούδια!!!
Ακρόαση, επεξεργασία και δραματοποίση του κειμένου απο το Αθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων του Νηπιαγωγείο ¨’Έρχεται η Άνοιξη”
Ανακαλύπτουμε και μαθαίνουμε τις αλλαγές στη φύση ,στα ζώα και στα πουλιά….
καθώς και το αίνιγμα για το χελιδόνι….
Είμαστε στη μέση της άνοιξης….Ο Απρίλης είναι εδώ και μας φέρνει χρώματα , αρώματα και μελωδίες….
” τραγουδάμε και χορεύουμε ….” Απρίλη μου , Απρίλη μου ξανθέ …”
*************
Τον Απρίλη επίσης γιορτάζουμε και την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου ( στις 4 Απριλίου , ημέρα γέννησης του πρωτοπόρου παραμυθά , Χάνς Χίστιαν Άντερσεν), μια ημέρα που μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε και να εμπνεύσουμε στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα , και να θυμισουμε στους μεγάλους να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στο παιδικό βιβλίο και να το εντάξουν στη καθημερινότητα των παιδιών τους!!!
Γινόμαστε “μικροί σσυγγραφείς” ,επιλέγουμε ο καθένας έναν ήρωα, σκεφτόμαστε…..και φτιάχνουμε το δικό μας παραμύθι!!!
φυσικά το παρουσιάζουμε στη ομάδα !!!
Δουλεύουμε σε 3 ομάδες με μια διαφορετική εικόνα η καθεμία, και φτιάχουμε ιστρορίες!!!!
Στο τέλος τις παρουσιάζουμε!!!!
Οι σελιδοδείκτες μας!!!!
Μαθαίνουμε για την Ελληνική Επανάσταση αλλα και για τον Ευαγγελισμό της Παναγίας
Μελετάμε τα γεγονότα, τα πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν τότε, τα ρούχα τους τις συνθήκες ζωης τους, κατα την δάρκεια της τουρκοκρατιας , ανακαλύπτουμε τους κώδικες που χρησιμοποιούσε η Φιλική εταιρία, μαθαίνουμε τραγούδια, φτιάχνουμε χειροτεχνίες ….
Παρατηρούμε τη φορεσιά του τσολιά και αποτυπώνουμε τα μέρη της και γράφουμε τις σωστές λέξεις…
έχουμε και τον δικό μας τσολιά!!!!!
Κάνουμε παρέλαση, και αναπάρασταση του Ευαγγελισμού…
…” Μας ήρθε παλι το καρναβάλι
γεμάτο γελια και τραγούδια και χαρές!!!!”
Οι απόκριες είναι μια γιορτή που πάντα δίνει χαρά στα παιδιά με τις πολλές μεταμφιέσεις , τις μάσκες , τα παιχνίδια , τις κατασκευές
τους χορούς και τα τραγούδια!!!
έτσι κι εμείς πάλι και φέτος , αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη και δημιουργήσαμε πολλές και όμορφες αποκριάτικες κατασκευές, μάθαμε τα ήθη και τα έθιμα της χώρας μας αλλα και άλλων χωρών, τραγουδήσαμε , χορέψαμε και μεταμφιεστήκαμε σε……
Αρλεκίνους φυσικά διαβάσαμε και την ιστορία του Αρλεκίνου και φτιάξαμε Αρλεκίνουνς με πολλούς- πολλούς ρόμβους!!!!
Φτιάξαμε πολλές και διαφορετικές μάσκες με ποικίλα υλικά!!!!
Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Πικάσο ” Αρλεκίνος” και τον συγκρίναμε με τον κλοουν…
ποιες ομοιότητες και ποιές διαφορές έχουν;;;;
Μπορούμε να αναπαραστήσουμε τις εικόνες με το σώμα μας σαν αγάλματα:::
—
Στον Αποκριάτικο χορό του σχολείου μας δεν έλειψε κανείς….
και δεινόσαυρους…
και φυσικά αστυνομικούς… να βάλουν τάξη…….
χορέψαμε, παίξαμε , φάγαμε!!!! ο μπουφές μας ήταν καταπληκτικός!!!!
ευχαριστούμε τις γλυκές μαμάδες που τον επιμελήθηκαν με φροντίδα και αγάπη!!!!
και του χρόνου!!!
δε ξεχνάμε να πάρουμε και τον χαρταετό μας, που τον φτιάξαμε με τα χεράκια μας , να τον πετάξουμε την Καθαρή Δευτέρα!!!!
———-
μετά τις απόκριες ακολουθεί η Σαρακαστή με τα έθιμα και τις παραδόσεις της….
στο σχολείο μας φυσικά μάθαμε για το παλιό αυτό έθιμο της Κυράς Σαρακοστής και ζυμώσαμε τη δικά μας!!!
γνωρίσαμε και τα σαρακοστιανά εδέσματα…. που φέραμε στη τάξη μας ,
αλλα μέσα απο τον πίνακα του Σπύρου Βασιλέιο ” Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας”.
Αφού τον επεξεργαστήκαμε, προσπαθούμε να θυμηθούμε τι ακριβώς και σε ποιο σημείο του τραπεζιού υπήρχαν τα νηστίμα φαγητά και φτιάξαμε μια ομάδική εργασία με εμνευση απο τον παραπάνω πίνακα!!!
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
3ος Θεματικός κύκλος ” Ζω καλύτερα – Ευ ζην”
Υποθεματική 1 ” οδική ασφάλεια”
Τίτλος εργαστηριου :” Με ασφάλεια κυκλοφορώ , με την ΚΟΚ φίλο και οδηγό!!!
” *Να αποκτήσουν οδική συνείδηση, να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων.
*Να ενισχύσουν το αίσθημα προσωπικής ευθύνης για τη διαφύλαξη της ζωής του!!
*Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των κανόνων κυκλοφορίας.
*Να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
*Να κατανοήσουν τη σημασία της ύπαρξης των χρωμάτων και των σχημάτων στα σήματα κυκλοφορίας.
*Να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών. ” ( απο το υλικο του εργαστηρίου τουΙΕΠ)
Με αφορμή την ερώτηση ¨ πως έρχεστε στο σχολείο κάθε μέρα;;;”
γίνεται καταγραφή σε πίνακα και στη συνέχεια συζήτηση ….. και παιχνίδι… με την bee bot
Με τις κατάλληλες ερωτήσεις , προβληματιζόμαστε και αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα ύπαρξης κανόνων , οδηγιών καθώς και κατάλληλου εξοπλισμού ( ζώνες κράνη κλπ.) για να “κυκλοφορούμε με ασφάλεια στο δρόμο”
*Ανάγνωση παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.» Συγγραφέας: Πιτσιδοπούλου Ελένη.
Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε
τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.
Παρατηρούμε τα χρώματα και τα σχήματα των σημάτων και τα ομαδοποιούμε …..
Αναγνώριση και καταγραφή ” καλών και κακών οδικών συμπεριφορών στο δρόμο ως πεζοί αλλά και ως οδηγοί”
φτιάχνουμε φανάρια και σήματα, και την Τσικνοπέμπτη ντυνόμαστε και παίζουμε!!!!
Επίσκεψη στο Παρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής!!!
Μια υπέροχη εκπ/κή επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής , γεμάτη με νέες εμπειρίες , γνώσεις και φυσικά διασκέδαση!!!
Τσικνοπέμπτη χωρίς σουβλάκι δε γόνεται!!!!!
—-
Παιχνίδια με τα χρώματα και σήματα στο μάθημα των Αγγλικών
Με μεγάλη χαρά και πολύ όρεξη ξεκινάμε τη οργάνωση και τη λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης!!!!
Επιλέγουμε τα κατάλληλα βιβλία , τα τοποθετούμε στις βιβλιοθήκες των τάξεων προσέχοντας το κάθε βιβλίο να μπει στη θέση του.
( εχουμε φωτοτυπήσει το εξώφυλλο του κάθε βιβλίο και τα έχουμε κολλήσει στη βιβλιοθήκη, έτσι ώστε το παιδί να μπορεί να βλέπει το εξώφυλλο και να τοποθετεί το βιβλίο σωστά)
στη συνέχεια ετοιμάζουμε τις ατομικές κάρτες δανεισμού….
Φυσικά δε ξεχνάμε τους κανόνες του καλού Αναγνώστη!!!
ΕΤΟΙΜΕΣ ΟΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΜΑΣ!!!!
όταν έρθει η Παρασκευή, κάθε διαλέγει ένα βιβλίο , το καταγράφει στη κάρτα δανεισμού του και το παίρνει σπίτι για το Σαββατοκύριακο!!!
Καλή ανάγωση και τη Δευτέρα περιμένουμε εντυπώσεις!!!!♥