ΑΓΙΑΣΜΟΣ

23ο Νηπιαγωγείο Ιλίου

Ανακοίνωση

Με χαρά σας περιμένουμε στην τελετή του Αγιασμού για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2024-2025, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 09:30 στο προαύλιο του νηπιαγωγείου μας.

Μετά το τέλος της γιορτής τα παιδιά θα αποχωρήσουν και στις 10:15 θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς.

 

Ευχόμαστε σε όλους Καλή Σχολική Χρονιά!

Η Προϊσταμένη και το διδακτικό προσωπικό.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025

 

Εγγραφές νηπίων/προνηπίων για το σχολικό έτος 2024-2025

 

Για το σχολικό έτος 2024-2025 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς με χρήση των κωδικών taxisnet στη διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

 

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25 εγγράφονται μαθητές/τριες που έχουν γεννηθεί το 2019 και το 2020

 

Η εγγραφή πρoνηπίου που ήδη φοιτά στο σχολείο μας στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα. Ενημερώστε τη σχολική μονάδα  σε περίπτωση  που ενδιαφέρεστε για εγγραφή /διαγραφή από το προαιρετικό ολοήμερο τμήμα /διευρυμένο ωράριο.

 

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

 

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

 

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

 

 α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

 

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

 

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής , στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ,

 

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

 

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 

Δικαιολογητικά που προσκομίζονται στη σχολική μονάδα

 

  1. Αίτηση εγγραφής σε περίπτωση που επιθυμείτε εγγραφή του παιδιού στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00-16:00) ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου (13:00-17:30) ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (προσέλευση 7:45-8:00 και μόνο για όσους είναι εγγεγραμμένοι σε ολοήμερο πρόγραμμα) . Την αίτηση εγγραφής θα παραλάβετε από το νηπιαγωγείο.
  2. Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
  3. Υπεύθυνη Δήλωση του έτερου γονέα/κηδεμόνα ότι συναινεί στην εγγραφή του παιδιού του (το έντυπο μπορείτε να το παραλάβετε από το νηπιαγωγείο). Στην περίπτωση που ο έτερος γονέας (ο γονέας που δεν έκανε την αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα) δε μπορεί να παραστεί στο σχολείο προκειμένου να υπογράψει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση , τότε αυτή μπορεί να εκδοθεί μέσω www.gov.gr ή να προσκομιστεί επικυρωμένη  )
  4. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) συμπληρωμένο από παιδίατρο (το έντυπο μπορείτε να το παραλάβετε από το νηπιαγωγείο και να το προσκομίσετε σε δεύτερο χρόνο )
  5. Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
  6. Πιστοποιητικό γέννησης του μαθητή/τριας μεταφρασμένο επίσημα (μόνο για αλλοδαπούς)

 

 Μετά την υποβολή της αίτησης , ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της.

 

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ  ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ , ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 

α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 – 16:00) και στο Νέο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου (13:00 – 17:30 )

  1. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα καθώς και στο Νέο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου δύνανται να εγγράφονται όλοι οι μαθητές ανεξαιρέτως χωρίς προϋποθέσεις , κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Προγράμματος με αποχώρηση στις 17:30 είναι τα 7 νήπια/προνήπια.

 

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν είτε στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα είτε στο Νέο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

 

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

Σε κάθε περίπτωση , πριν την προσέλευση σας στη σχολική μονάδα για την κατάθεση των δικαιολογητικών θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία (τηλ. 210.5024740) .

 

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού

1-20 Μαρτίου 12:15-12:45

 

Κοινά όρια του 6ου και 23ου Ν/Γ Ιλίου

 

Ο γονέας/κηδεμόνας μπορεί να ενημερωθεί για τα όρια του νηπιαγωγείου από τον επισυναπτόμενο χάρτη ή από το διαδίκτυο ακολουθώντας τα εξής βήματα: Google- Διεύθυνση Π.Ε .Γ’ Αθήνας- Χάρτες- Χάρτες ορίων νηπιαγωγείων Ιλίου .

 

Στο 6ο και 23ο Νηπιαγωγείο Ιλίου ανήκει η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς:

 

Κωνσταντινουπόλεως-Αριστομένους –Χαλκοκονδύλη-Αχιλλέως-Παλατιανής-Αγ. Γεωργίου-Μωραϊτών-Καππαδοκίας

 

Καλό Καλοκαίρι!!!

Η μέρα έφτασε και ήρθε η δύσκολη ώρα του αποχαιρετισμού. Μαζευτήκαμε πρωί πρωί εκπαιδευτικοί, παιδιά και γονείς. όλο χαρά και μεράκι! Παρουσιάσαμε μια μικρή, αλλά ζωντανή παράσταση, βασισμένη σε όσα είχαμε μάθει το τελευταίο διάστημα.

IMG 20230613 130405 IMG 20230613 130425

Κατ’ αρχάς υποδυθήκαμε ότι ήμασταν ήρωες του καλοκαιριού. Ο καθένας είχε τον δικό του ρόλο. Μαζευτήκαμε οι τρεις μήνες του καλοκαιριού, το κουνούπι, ο τζίτζικας, το τριζόνι, τα καρπούζια, τα πεπόνια, τα καπέλα, τα παγωτά και πολλά πολλά άλλα. Γιατί;;; Μα γιατί “χάθηκε το καλοκαίρι”! Το ψάχναμε όλοι διακαώς και στο τέλος το ανακαλύψαμε να κοιμάται στην δροσούλα. Άτιμο καλοκαιράκι! Θα χανόμασταν χωρίς εσένα!

Εκτός όμως από το θεατρικό μας τραγουδήσαμε και τρία αγαπημένα τραγουδάκια, που τα λέγαμε σχεδόν καθημερινά στην τάξη μας: το “Καλοκαίρι μου μυρίζει“, τον “Πειρατή” και το “Άσπρα καράβια τα όνειρά μας“.

IMG 20230612 150957 IMG 20230613 130531

Στο τέλος κάναμε την βαθιά μας υπόκλιση και καταχειροκροτηθήκαμε! Μετά πήραμε τις υπέροχες τσαντούλες μας, με όλες μας τις εργασίες μέσα, χαιρετηθήκαμε, βγάλαμε φωτογραφίες, ανταλλάξαμε γλυκά λόγια και ευχές.

IMG 20230613 130609

Όλοι οι εκπαιδευτικοί του 23ου Νηπιαγωγείου Ιλίου του σχολικού έτους 2022-2023 ευχόμαστε στα νηπιάκια μας να έχουν μια πολύ όμορφη και δημιουργική χρονιά στην Α’ Δημοτικού. Στα προνήπια ευχόμαστε να ξεκουραστούν και να έρθουν να μας συναντήσουν με όρεξη. Σε όλα τα παιδιά και τους γονείς ευχόμαστε καλό καλόκαιρι και ευχαριστούμε για την συνεργασία.

Μύρισε Καλοκαίρι!

Καλοκαίρι μύρισε σε κάθε γωνιά του σχολείου μας κι ας μας τα χαλάει λίγο ο καιρός με τις σχεδόν καθημερινές βροχούλες του. Εμείς όμως δεν το βάζουμε κάτω! Το καλοκαίρι είναι εδώ! Το νιώθουμε, το μυρίζουμε και θα ασχοληθούμε μαζί του!

Τις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς μελετήσαμε την θάλασσα από κάθε άποψη. Αρχικά μιλήσαμε για τα ζώα που ζουν στο νερό, είτε αυτά είναι τα ψαράκια που έχουμε στο ενυδρείο του σπιτιού μας, είτε είναι οι φάλαινες στους ωκεανούς.

IMG 20230523 124149 IMG 20230523 124111 IMG 20230523 124122 IMG 20230523 124128

IMG 20230529 130324 IMG 20230529 130312 IMG 20230529 130305 IMG 20230529 130335

IMG 20230526 135508

Φυσικά ασχοληθήκαμε και με τα θαλάσσια ζώα υπό εξαφάνιση, εντοπίζοντας τις ανθρώπινες ενέργειες που είναι βλαβερές για αυτά. Αφιερώσαμε πιο πολύ χρόνο στις πολυαγαπημένες μας θαλάσσιες χελώνες, οι οποίες γεννούν τα αυγά τους στις ελληνικές ακτές και πρέπει να τις αγκαλιάσουμε με αγάπη και να τις σεβαστούμε και αυτό το καλοκαίρι.

IMG 20230525 121308

Φυσικά μιλήσαμε και για τα καράβια και τα πλοία, ακούσαμε τραγούδια όπως το “Άσπρα καράβια τα όνειρά μας”, μιλήσαμε για πειρατές και θαλάσσιες περιπέτειες, όπως το βιβλίο “20.000 λεύγες κάτω από την θάλασσα”.

IMG 20230524 120015 IMG 20230524 115952 IMG 20230524 120004 IMG 20230524 120009

Τέλος μάθαμε να αναγνωρίζουμε και να γράφουμε και την λέξη καλοκαίρι!

IMG 20230530 121052 IMG 20230530 121042 IMG 20230530 121036 IMG 20230530 121100

Τώρα πια είμαστε στην τελική ευθεία για το τέλος του σχολικού έτους και την μικρή μας γιορτή αποχαιρετισμού.

Η Γιορτή της Μητέρας

Έφτασε αυτή η μέρα της χρονιάς, που θυμόμαστε όλοι τις μαμάδες μας και τις ευχαριστούμε λίγο παραπάνω για όσα κάνουν για εμάς καθημερινά όλα αυτά τα χρόνια!

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το παραμύθι “Μόνο εσένα αγαπώ τόσο πολύ”, ενώ αργότερα μέσα στη μέρα διαβάσαμε και το “Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει”. Μας συγκίνησαν και τα δυο και μας θύμισαν πως η μαμά μας θα είναι πάντα εκεί για εμάς και θα μας αγαπά χωρίς να περιμένει κανένα αντάλλαγμα.

IMG 20230512 133814

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τις πιο υπέροχες και περίτεχνες καρδιές, που μπορούσαμε να φανταστούμε.

IMG 20230512 140251 IMG 20230512 140242 IMG 20230512 140237 IMG 20230512 140233 IMG 20230512 140229

Όμως μόνο οι ζωγραφισμένες καρδιές δεν ήταν αρκετές για την ημέρα. Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε πήλινα χεράκια (σχεδιάζοντας τα χέρια μας), για να βάζουν οι μανούλες μας τα δαχτυλιδάκια τους. Φτιάξαμε και την καρτούλα μας, το βάλαμε και σε ωραίο περιτύλιγμα και έτοιμο!

IMG 20230512 133858 IMG 20230508 133406

Εκτός όμως από τα πήλινα χεράκια, φτιάξαμε και ειδικά σουπλά, σχεδιασμένα για τη συγκεκριμένη μέρα και ζωγραφισμένα με τα χεράκια μας.

IMG 20230512 150733

Χρόνια Πολλά σε όλες τις Μανούλες!!!

Το Νερό (Ε.Δ.)

Ποιο είναι το πολυτιμότερο αγαθό σε όλο τον πλανήτη; Μη μου πείτε ότι δεν μπορείτε να φανταστείτε! Μα το νερό φυσικά!!! Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από 60% (κατά μέσο όρο) από νερό. Αποτελεί βασική ανάγκη και χωρίς αυτό η ζωή μας τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο.

Αποφασίσαμε λοιπόν να γνωρίσουμε καλύτερα το νερό, να εμπεδώσουμε την αξία του και να εξερευνήσουμε όλες του τις πτυχές.

Ξεκινήσαμε αναγνωρίζοντας τη λέξη νερό. Είδαμε πως γράφεται και από ποια γράμματα αποτελείται. Έπειτα την εντοπίσαμε στο φύλλο εργασίας μας και ζωγραφίσαμε τις αντίστοιχες σταγόνες με μπλε χρώμα.

IMG 20230502 120659

IMG 20230502 120634

IMG 20230502 120644

Στη συνέχεια ξεκινήσαμε μια μεγάλη συζήτηση. Αναρωτηθήκαμε πού βρίσκουμε νερό στο περιβάλλον; Πού υπάρχει νερό στο σπίτι μας; Πού βάζουμε το νερό; Πόσο χρήσιμο είναι το νερό για τη ζωή μας και τι μας προσφέρει; Ποιες ηλεκτρικές συσκευές χρειάζονται νερό για να λειτουργήσουν; Ξέραμε πάρα πολλές πληροφορίες και μάθαμε άλλες τόσες! Στην εξέλιξη της συζήτησής μας βοήθησαν πολύ και οι πίνακες αναφοράς που βρήκαμε εδώ.

Με το πέρας της συζήτησης ακούσαμε το υπέροχο τραγούδι “Το ποταμάκι” σε στίχους Ζαχαρία Παπαντωνίου και προσπαθήσαμε να το μάθουμε. Ακούσαμε πολλές πληροφορίες για τα ποτάμια και την πορεία τους.

Συνεχίσαμε παίζοντας ένα παιχνίδι σύμφωνα με το οποίο εμείς έπρεπε να σχηματίσουμε σύνθετες λέξεις με βάση τις λεξούλες που μας έδινε η δασκάλα μας. Σχηματίσαμε πάρα πολλές! Το νεροβάρελο, το νεροχελίδονο, ο νερόμυλος, η νεροποντή, το χιονόνερο, το νεροπίστολο, οι νεροτσουλίθρες και πολλές πολλές άλλες. Πού να τις θυμηθώ όλες να τις πω!

Μετά είχε σειρά η καλλιτεχνική μας δημιουργία! Εμπνευστήκαμε από τον πίνακα “Ομπρέλες” της Στέλλας Παπαθανασίου και φτιάξαμε την δική μας εκδοχή με τέμπερες και κολλάζ. Αφού ζωγραφίσαμε τον πίνακα μπλε και σχηματίσαμε σύννεφα και βροχή, κολλήσαμε πάνω τις πολύχρωμες ομπρελίτσες που φτιάξαμε.

Στο τέλος της μέρας κάναμε ένα πείραμα. Βάλαμε σε τρία ποτήρια νερό και ρίξαμε λίγο χρώμα ζαχαροπλαστικής. Στη συνέχεια βάλαμε τρία άδεια ποτήρια ανάμεσά τους. Διπλώσαμε χαρτί κουζίνας και δημιουργήσαμε “γέφυρες” ανάμεσα στα ποτήρια. Μετά από μια ώρα παρατηρήσαμε ότι αρκετό νερό είχε μεταφερθεί από τα γεμάτα ποτήρια στα άδεια!

IMG 20230504 155249

Μετά από τόση δουλειά καθίσαμε να ξεκουραστούμε βλέποντας το παραμύθι “Δυο σταγόνες νερό“.

Στο επόμενο εργαστήριο δεξιοτήτων εστιάσαμε στον κύκλο του νερού. Ξεκινήσαμε βλέποντας το σχετικό βίντεο με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Συζητήσαμε πάνω στο θέμα και ομολογώ πως ξέραμε πάρα πολλά για αυτό. Συνεχίσαμε βάζοντας στη σωστή σειρά τις εικόνες που αφορούσαν τον κύκλο του νερού και εμπεδώσαμε όσα μάθαμε διαβάζοντας το παραμύθι “Ο Σταγονούλης πετάει στα σύννεφα“.

Για να χαλαρώσουμε ακούσαμε το τραγούδι “Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ” και όσοι δεν ξέραμε τα λόγια τα μάθαμε. Και παίρνοντας παράδειγμα από την κυρά Βαγγελιώ παίξαμε και μια σκυταλοδρομία με νερό. Γεμίσαμε ένα ποτήρι με νερό και έπρεπε να το δώσουμε στον διπλανό μας με πολύ προσεκτικές κινήσεις, χωρίς να χυθεί ούτε σταγόνα.

Έπειτα μιλήσαμε για τις διάφορες μορφές που παίρνει το νερό: υγρή, στερεή, αέρια, και που τις συναντούμε κατά περίπτωση.

κατνερου

Στο τέλος χαλαρώσαμε με το παραμύθι “Το ταξίδι της σταγόνας” για να φρεσκάρουμε την μνήμη μας.

Στο τελευταίο μας εργαστήριο επικεντρωθήκαμε στα σύννεφα και την βροχή. Αφού παρατηρήσαμε τα σύννεφα, ξεκινήσαμε με ένα πείραμα! Φτιάξαμε ένα σύννεφο μέσα σε βάζο! Αν θέλετε κι εσείς να το κάνετε στο σπίτι, μπορείτε να βρείτε τις οδηγίες εδώ.

Έπειτα μιλήσαμε για τα είδη της βροχής: την υγρασία, την βροχή, το χιονόνερο, το χιόνι και το χαλάζι. Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του κάθε είδους ώστε να τα ξεχωρίζουμε εύκολα. Στη συνέχεια πήραμε μπόλικο βαμβάκι και αρχίζαμε να το ρίχνουμε σιγά σιγά νερό. Όταν αυτό γέμισε με νερό, άρχισε να στάζει στην αρχή λίγο και μετά πιο πολύ. Κάπως έτσι είναι και τα συννεφάκια μας στον ουρανό! Όσο το “συννεφάκι” μας έσταζε λίγο εμείς χτυπούσαμε τον δείκτη στην παλάμη μας αργά δημιουργώντας τον ήχο της ψιχάλας. Μετά που άρχισε να στάζει περισσότερο αρχίσαμε να χτυπάμε τέσσερα δαχτυλάκια δημιουργώντας τον ήχο της βροχής και στο τέλος χτυπήσαμε παλαμάκια γρήγορα και δυνατά γιατί φανταστήκαμε πως ξέσπασε μια καταιγίδα!

Συνεπαρμένοι από τα πειράματα, βάλαμε να ακούσουμε την “Συννεφούλα” του Διονύση Σαββόπουλου και τραγουδήσαμε λίγο πιο δυνατά από ότι συνήθως. Κουρασμένοι μετά από το τραγούδι καθίσαμε να χαλαρώσουμε βλέποντας το παραμύθι “Το νερό της Ζωής“.

Μετά το παραμύθι ακούσαμε παροιμίες και φράσεις με το νερό και εξηγήσαμε τι σημαίνουν.

Παροιμίες με το νερό

Στο τέλος της μέρας ασχοληθήκαμε και με μια πιο σκληρή πλευρά του θέματος. Μιλήσαμε για την υπερκατανάλωση νερού και την ρύπανση των υδάτων.

Σκεφτήκαμε και βρήκαμε τρόπους για να εξοικονομήσουμε νερό, όπως για παράδειγμα να προτιμούμε το ντους από το μπάνιο, να κλείνουμε πάντα τις βρύσες πολύ καλά, να επισκευάζουμε τις χαλασμένες βρύσες εγκαίρως, να πλένουμε το αυτοκίνητο με κουβά και όχι με λάστιχο κλπ.

Όσο για τη μόλυνση των υδάτων παρακολουθήσαμε ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον βίντεο για το θέμα και μετά σχολιάσαμε όσα είδαμε.

Η Πρωτομαγιά

Την Πρωτομαγιά δεν έχουμε σχολείο και έτσι μιλήσαμε νωρίτερα για την ημέρα αυτή. Τι ξεχωριστό έχει; Μα δεν έχουμε σχολείο γιατί την 1η του Μάη τιμούμε τους ανθρώπους που πάλεψαν, για να έχουν οι γονείς μας και εμείς στο μέλλον, δικαιώματα στον χώρο εργασίας μας. Μιλήσαμε για την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτή την γιορτή και θυμηθήκαμε πόσο σημαντικό είναι να έχουμε δικαιώματα.

Όμως η Πρωτομαγιά, για εμάς τα παιδιά ακόμα, μας θυμίζει την άνοιξη και τα λουλούδια. Μιλήσαμε για το έθιμο με βάση το οποίο πάμε όλοι μας να “πιάσουμε” τον Μάη! Φτιάξαμε τα δικά μας στεφάνια με υλικά που βρήκαμε στις τάξεις μας και προετοιμαστήκαμε για να φτιάξουμε τα δικά μας με τα αληθινά λουλούδια ανήμερα της Πρωτομαγιάς.

IMG 20230428 135712

Επίσης ακούσαμε την Άνοιξη του Βιβάλντι και χαλαρώσαμε με τον εύθυμο ρυθμό της. Ταυτόχρονα ζωγραφήσαμε την λέξη Μάης και την στολίσαμε με όμορφα λουλούδια, για να μάθουμε να την αναγνωρίζουμε.

IMG 20230502 120614 IMG 20230502 120604 IMG 20230502 120901 IMG 20230502 120748

Τέλος μάθαμε και ένα νέο τραγούδι, αυτό της Πρωτομαγιάς!

Τέχνη: Ζωγραφική και Χορός

Τί να πρωτοπείς όταν θέλεις να μιλήσεις για την τέχνη! Είναι τόσα πολλά τα θέματα, οι καλλιτέχνες, οι τεχνικές, οι εποχές, οι επιρροές και οι ανάγκες.

Εμείς την πρώτη μέρα αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον Βασίλι Καντίνσκι. Ήταν Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα και ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της αποκαλούμενης αφηρημένης τέχνης. Με επιρροές από τον Πικάσο, τον Βαν Γκογκ και τον Ματίς, είναι αναμφισβήτητα ένας καλλιτέχνης άξιος προσοχής και μελέτης.

Αρχικά βρήκαμε διάφορα έργα του και παρατηρήσαμε τα θέματα τα οποία ζωγραφίζει, τα χρώματα και την τεχνική που χρησιμοποιεί. Μετά πειραματιστήκαμε κι εμείς με τις γραμμές, τους κύκλους και τα χρώματα, αφήνοντας ελεύθερο το μυαλό, την καρδιά μας και το χέρι μας να δημιουργήσει!

Όμως η περιέργεια μας μας οδήγησε πολύ γρήγορα σε μια άλλη τεχνική, με την οποία ξετρελαθήκαμε: τον πουαντιγισμό. Μελετήσαμε και πάλι πίνακες με την τεχνική αυτή, παρατηρώντας τα θέματα και τα χρώματα.

Στη συνέχεια σκεφτήκαμε πως μπορούσαμε κι εμείς να αξιοποιήσουμε την ίδια τεχνική, όχι όμως με πινέλα, αλλά με τα μικρά μας δαχτυλάκια. Έτσι στρωθήκαμε στην δουλειά! Επιλέξαμε τον ήλιο σαν θέμα, διαλέξαμε τα χρώματα και βουτήξαμε τα δάχτυλά μας ξανά και ξανά μέχρι να ολοκληρώσουμε το έργο μας.

2023 05 22 12 26 22.6910300 2023 05 22 12 26 05.8490300

Στο τέλος διαβάσαμε το παραμύθι “Η τελεία” του H. Reynolds και μετά φτιάξαμε και την δική μας ξεχωριστή τελεία, όπως την φανταζόμαστε με τα μάτια κλειστά.

IMG 20230425 120901 IMG 20230425 120841

Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με έναν συγκεκριμένο πίνακα και τον άνθρωπο που τον φιλοτέχνησε. Αφιερώσαμε την μέρα μας στην διάσημη Μόνα Λίζα (γνωστή κατά κόσμον και Λίζα ντελ Τζιοκόντο, σύζυγος του Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο). Μιλήσαμε για την ίδια και το ποια ήταν, γιατί φτιάχτηκε ο πίνακας, τα χρώματα και φυσικά για το χαμόγελό της. Παρατηρήσαμε ότι τα μάτια της μας κοιτάζουν από όποιο σημείο και αν κοιτάξουμε τον πίνακα και εντυπωσιαστήκαμε! Γνωστοί για την περιέργεια και την φαντασία μας, δεχτήκαμε την πρόκληση να ζωγραφίσουμε το χαμόγελο της δικής μας Τζιοκόντα, όπως το θέλαμε εμείς. Το αποτέλεσμα ήταν μαγικό!

2023 05 22 12 30 27.3170300 2023 05 22 12 29 46.4880300

IMG 20230508 154930 edit 350304567682483

Την τελευταία μέρα ασχοληθήκαμε με τον Χορό ως μορφή τέχνης και έκφρασης. Μιλήσαμε για τα διαφορετικά είδη χορού, ακούσαμε τα μουσικά είδη που τα συνοδεύουν, είδαμε διάφορα videos και φυσικά χορέψαμε πάρα μα πάρα πολύ! Τι να πρωτοπώ; Μπαλέτο, ζεϊμπέκικο, παραδοσιακούς, hip hop, χορό της βροχής, μακαρένα και Gagnam style είναι μερικά από αυτά.

Τι ωραία μέρα ήταν αυτή!