΄ΛΥΣΕ ΤΑ ΜΑΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ “,Τα 12 αδέρφια που γίνονταν πουλιά !
Σε ένα επιδαπέδιο πλέγμα τοποθετούνται οι κάρτες με 6 βασικές εικόνες του παραμυθιού ,που έχουν ζωγραφιστεί από τα παιδιά. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες προκειμένου να εργαστούν για την επίτευξη του στόχου που έχει κάθε ομάδα . Τελικός στόχος της δραστηριότητας είναι το παιδί «ρομπότ» να προγραμματιστεί (κρατάει την κάρτα της ηρωίδας -πριγκίπισσας ) και να μαζέψει όλες τις κάρτες της ιστορίας ,έτσι ώστε να βάλει σε σειρά τις εικόνες και να λύσει τα μάγια ,φτιάχνοντας το παραμύθι (τέλος διαδρομής).
ΣΤΟΧΟΣ: Δημιουργία κώδικα με επιλογή των εντολών προσανατολισμού (βελάκια κατεύθυνσης).
ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των τριών .
Α) ομάδα συναποφασίζοντας σχεδιάζει και αναπαριστά την διαδρομή σε χαρτί α4 .
Β) ομάδα επιλέγει τις κάρτες προσανατολισμού ,τις τοποθετεί σε σειρά δημιουργώντας έναν κώδικα, ένα αλγοριθμικό μονοπάτι σχετικό με την διαδρομή .
Γ) τελευταία ομάδα. Ένα παιδί διαβάζει τον αλγόριθμο (προγραμματίζει το ρομπότ) ,το άλλο παιδί ακολουθεί τις οδηγίες –παιδί ρομπότ -και το τελευταίο ελέγχει τις εντολές .Σε περίπτωση λάθους διορθώνουν τον αλγόριθμο που έχουν σχηματίσει και επαναπρογραμματίζουν .
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
· Σχεδίαση-αναπαράσταση διαδρομής σε Α4
· Δημιουργία κώδικα με την επιλογή βελών
· Διαβάζουν τον κώδικα
· Δίνουν εντολές στο παιδί-ρομπότ ,κινείται στο πλέγμα ακολουθώντας τις εντολές κατεύθυνσης
· Έλεγχος και προγραμματισμός της διαδρομής
-
-
επιδαπέδιο πλέγμα με τις εικόνες του παραμυθιού
-
-
έναρξη της διαδρομής του ρομποτ “Bee bot”
-
-
επαναπρογραμματισμός ακολουθώντας τον κώδικα που έχουν δημιουργήσει
Η διαδρομή παίζεται με διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας (σχεδιασμός της πιο σύντομης διαδρομής-βάζοντας εμπόδια ),οι ρόλοι των μελών της ομάδας εναλλάσσονται.
Λήψη αρχείου