Φιλαναγνωσία

Ολοκληρώνοντας το σχέδιο δράσης του νηπιαγωγείου μας “Ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων”, οργανώσαμε την ψηφιακή βιβλιοθήκη του σχολείου μας, με στόχο να εμπλουτιστεί πολύ περισσότερο την επόμενη σχολική χρονιά.

Screenshot 2024 06 19 171118

 

https://padlet.com/fotsidir/20-lthkvgm6r3uvudvl

Το 8ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης, στα πλαίσια της συνεργασίας μας, μοιράστηκε μαζί μας τις ιστορίες που δημιούργησε με τα παιδιά του. 



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

Το νηπιαγωγείο μας έστειλε με τη σειρά του τη δική του ιστορία, την οποία δημιουργήσαμε με την ψηφιακή εφαρμογή bookcreator.

Screenshot 2024 06 19 173551

 

https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/pgqTirGUT46pw0mLw_tpKg/jAn2SAbdR4eoN7jWGLeNqg

 

Από τα αγαπημένα βιβλία των παιδιών έγινε ένα τετράδιο με ενδεικτικούς τρόπους αξιοποίησης μιας ιστορίας.

4 2

5 2

6 1

Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας έγινε μια ζωντανή περιοχή γεμάτη παιδιά που διάβαζαν, έβλεπαν και άκουγαν βιβλία.

1 2

2 2

3 2

Και για να γίνει το διάλειμμά μας πιο ενδιαφέρον οργανώσαμε μία κινητή βιβλιοθήκη στην αυλή του νηπιαγωγείου μας.

Ανώνυμο σχέδιο 2024 06 19T180021.720

Ανώνυμο σχέδιο 2024 06 19T175857.435

Για να μεταφέρουμε σε όλους το μήνυμα της αξίας των  βιβλίων,  φτιάξαμε  ηλεκτρονική αφίσα με την ψηφιακή εφαρμογή thinglink.

https://www.thinglink.com/scene/1851529934745371301

Στην τελική γιορτή του νηπιαγωγείου παρουσιάσαμε το σχέδιο δράσης στους γονείς.

Έγινε η αποτίμηση του σχεδίου δράσης, με τη χρήση των ερευνητικών εργαλείων. Τα τελικά αποτελέσματα έδειξαν ότι  τα παιδιά ακούγοντας τη λέξη βιβλίο έκαναν μόνο θετικά σχόλια. Κατανόησαν ότι με ένα βιβλίο μπορούν να μάθουν και να παίξουν. Αυξήθηκε η συχνότητα με την οποία διαβάζουν βιβλία στο σπίτι και το 90% ήξερε τουλάχιστον έναν τίτλο λογοτεχνικού βιβλίου. Η  ημερήσια επισκεψιμότητα στην περιοχή της βιβλιοθήκης αυξήθηκε από 2-3 παιδιά στην αρχή της χρονιάς σε 6-8 παιδιά στο τέλος. 

Οι γονείς συμμετείχαν στις δράσεις φιλαναγνωσίας σε ποσοστό 85%. Τα τελικά ερωτηματολόγια των γονέων έδειξαν ότι οι γονείς επιλέγουν να αγοράζουν περισσότερο λογοτεχνικά βιβλία, αφιερώνουν πιο πολύ χρόνο στο διάβασμα βιβλίων στο σπίτι και χρησιμοποιούν περισσότερες τεχνικές αφήγησης.

 

reading

Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δε διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει.

Βίκτωρ Ουγκώ – Συγγραφέας

 

“Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα…”

Η εκδήλωση παρουσίασης του εκπαιδευτικού προγράμματος “Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα…”, το οποίο υλοποιήθηκε φέτος στο νηπιαγωγείο μας, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 1 Ιουνίου στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Το πρόγραμμα είναι μια δράση της Διεύθυνσης Π.Ε Δυτικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών.  
447898285 7723063804438728 8150132477234181267 n
Το όραμα ενός καλύτερου κόσμου για όλους είναι το κεντρικό θέμα του καινοτόμου αυτού προγράμματος, το οποίο οι
μαθητές συζήτησαν και εξέφρασαν με όχημα τις Εικαστικές Τέχνες, τη Λογοτεχνία και τη Δημιουργική Γραφή.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό η Διευθύντρια ΔΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, κ. Ευαγγελία Μπούτσκου, η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Πατριαρχικού Ιδρύματος Πατερικών Μελετών, κ. Ιωάννα Κλιάρη, και η Σύμβουλος Τοπικής Κοινότητας Αγίου Παύλου Δήμου Νεάπολης-Συκεών, κ. Αλεξάνδρα Βόζιου. 
 Το πρόγραμμα παρουσίασε η  επιστημονική υπεύθυνη, Δρ. Χαρά Ανδρεΐδου, εκπαιδευτικός, συγγραφέας και  επιμορφώτρια ενηλίκων.
447961085 7723067487771693 5985222351411303381 n
Δυναμικό παρόν στην εκδήλωση έδωσαν μαθητές και  γονείς  του νηπιαγωγείου μας.
3 1

2 1

1 1
Παρουσιάστηκε η διαδικασία με την οποία καταλήξαμε στο τελικό αποτέλεσμα. 
5 1
Το ποίημα που δημιούργησαν τα παιδιά.

ΣΕΒΑΣΜΟΣ

Χωρίς τον σεβασμό, μολύνουμε τη Γη.

Χωρίς τον σεβασμό, δε θα ΄χουμε τροφή.

Αν μια μέρα χαθεί τότε η λύπη θα ΄ρθει

και η ελπίδα θα κρυφτεί.

Ο σεβασμός είναι γαλήνη,

είναι αγάπη και ειρήνη.

Σε όλους τους ανθρώπους δίνει

τη φιλία και την ευτυχία.

Και όσοι τον φυλάνε στην καρδιά,

τα κάνουν όλα γύρω τους χρωματιστά.

Το ποίημα απαγγέλθηκε στην εκδήλωση από μαθητές του νηπιαγωγείου μας.
4 1
Η αφίσα που έφτιαξαν τα παιδιά θα τυπωθεί και τον Σεπτέμβριο θα κοσμεί στάσεις λεωφορείων του ΟΑΣΘ.
20240517 103828
Την εκδήλωσε κάλυψε έδειξε το κανάλι TV 100.
Τα έργα όλων των σχολείων θα εκτίθενται για δύο εβδομάδες στο Παιδικό Μουσείο. 
447856357 7723062544438854 1269192294740737604 n

” Οι Νερο…εξερευνητές! η σημασία της σωστής διαχείρισης του νερού”.

Ολοκληρώθηκε το τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων που ανήκει στη θεματική ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον”. Η  έναρξη του εργαστηρίου έγινε με κουκλοθέατρο όπου πρωταγωνιστής ήταν ο Άκης ο Νεράκης. Μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού και τις μορφές του (στερεή, υγρή, αέρια). Γίναμε κι εμείς σταγόνες…

akis nerakis

Άκης Νεράκης

Paxi – Ο κύκλος του νερού: https://www.youtube.com/watch?v=DHx-SBsSKnA

Ο κύκλος του νερού: https://www.youtube.com/watch?v=0F5ZQglK8OU&t=2s

Παιχνίδι για τις τρεις καταστάσεις του νερού: https://learningapps.org/view15880731

1

Εντοπίσαμε το νερό στο φυσικό και στο ανθρωπογενές περιβάλλον, συζητώντας, ερευνώντας και παίζοντας.2

3

4

Ο δρόμος του νερού: https://www.youtube.com/watch?v=99d0fmtkI1I&t=180s

Μιλήσαμε για τις ιδιότητες του νερού (επιπλέει, διαλύεται) κάνοντας πειράματα και καταγράφοντας τα συμπεράσματά μας.

5

Είδαμε με ένα απλό πείραμα πως μολύνεται το νερό. 6

7
8

Μάθαμε για τη ζημιά που προκαλεί στον πλανήτη η ρύπανση του νερού.

Το μέλλον με πλαστικά | Greenpeace: https://www.youtube.com/watch?v=xy7eZNao_eA

Ρύπανση Υδάτων: https://www.youtube.com/watch?v=JJLLIA3fRvg

Κατασκευάσαμε το μουσικό όργανο της βροχής.

9

Ερευνήσαμε και απαντήσαμε στις ερωτήσεις: Για ποιο λόγο πρέπει να μη σπαταλάμε το νερό; Μήπως  είναι πολύτιμο και το χρειαζόμαστε όλοι; Με ποιους τρόπους μπορούμε να εξοικονομήσουμε νερό;

Εξοικονόμηση νερού. Μικρές πράξεις στο σπίτι, μεγάλη διαφορά για τον πλανήτη:https://www.youtube.com/watch?v=hcXiWn_bUpw

Εξοικονόμηση νερού: https://www.youtube.com/watch?v=Hu-SIlhwtqU&t=5s

Παίξαμε με το νερό. Ώρα για εξοικονόμηση!

10

11

12

 

Τέλος δημιουργήσαμε αφίσα και προτείνουμε σε μεγάλους και παιδιά  απλούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε οικονομία στο νερό. 

13

Πάσχα

Έφτασε το Πάσχα του 2024. Στο νηπιαγωγείο μας μάθαμε την ιστορία και τα έθιμά του. Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια, κυνήγι αυγών,  κατασκευάσαμε καλαθάκια, κάρτες και αυγά. 

Χωρισμένα σε ομάδες τα παιδιά προσπάθησαν να βρουν τα αυγά πριν τους τα κλέψει “Ο κακός λαγός”!

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 28T124723.849

Μέσα στην τάξη μετρήσαμε και γράψαμε πόσα αυγά βρήκε η κάθε ομάδα για να βρούμε τον νικητή. Ευτυχώς “Ο κακός λαγός” δεν κατάφερε να κλέψει πολλά αυγά!

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 28T124938.014

Κατασκευάσαμε καλαθάκια και κάρτες όλοι μαζί,Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 28T125215.988

αλλά και όσοι επιθυμούσαν ασχολήθηκαν με πασχαλινές κατασκευές στη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων. 

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 28T130857.561

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 28T130944.865

Ευχόμαστε καλό Πάσχα σε γονείς και παιδιά!

Προσθέστε δευτερεύουσα επικεφαλίδα

Με το ποδήλατο στον δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ

Ολοκληρώθηκε και το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο ” Με το ποδήλατο στον δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ” (Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ ζειν -Οδική Ασφάλεια). Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  αποτελεί μία εισαγωγή των παιδιών στο θέμα της οδικής ασφάλειας με εστίαση στην ασφάλεια του ποδηλάτη υπό το πρίσμα της ψηφιακής τεχνολογίας. 

Αφόρμηση για το εργαστήριο, αποτέλεσε η παρακολούθηση της διαδραστικής παράστασης ¨Ο Κουνελοπατίνης στη γειτονιά χωρίς κανόνες¨.Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 20T135756.154

Μετά την παράσταση τα παιδιά έκαναν κολάζ με τα σήματα του ΚΟΚ.

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 20T135937.962

Έπειτα παρουσιάστηκαν δύο εικόνες και τα παιδιά κλήθηκαν να λύσουν ένα πρόβλημα.

1

2

Είδαμε την ιστορία “Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας”.

https://www.youtube.com/watch?v=5jWGlumX_JQ&t=178s

Παίξαμε παιχνίδια με τα σήματα κυκλοφορίας.

https://wordwall.nehttps://wordwall.net/el/resource/28151298/%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1t/el/resource/28151298/%CF%83%CE%AE%CE%BC%CEhttps://wordwall.net/el/resource/28151298/%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1%B1%CF%84%CE%B1

https://wordwall.net/el/resource/13542227/%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82

https://wordwall.net/el/resource/8643030/%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82

https://wordwall.net/el/resource/31324102/%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

https://wordwall.net/el/resource/39311445/%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82

Ακολούθησε επίσκεψη στο πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Ευόσμου.

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 20T133151.621

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 20T133600.904

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 20T133838.682

Ανώνυμο σχέδιο 2024 04 20T134507.030

Ζωγραφίσαμε αξιοποιώντας το λογισμικό Tux Paint, κάθε παιδί δημιούργησε τον δικό του ποδηλάτη με το AVATAR MAKER και όλα αυτά συγκεντρώθηκαν σε δύο ψηφιακά βιβλία που έγιναν με το λογισμικό Bookcreator.

TuxPaint

 https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/dKbBqyExSHCHtgJcMF7Pjw

Avatar

 https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/g0rGgsBRQQGybiibWNknYw

Το κλείσιμο του εργαστηρίου έγινε με την επίσκεψη της  Ελληνικής Αστυνομίας, με ένα πρόγραμμα ειδικά οργανωμένο για την ηλικία των νηπίων. Ο Κος Διονύσης και η Κα Αντωνία ενημέρωσαν τα παιδιά για το επάγγελμα του αστυνομικού, για τον ΚΟΚ, για την ασφάλεια στον δρόμο, πώς θα μπορέσουν να καλέσουν την άμεση βοήθεια και πώς να φυλάγονται από άγνωστους ανθρώπους.

Τα παιδιά έκαναν κλήση μέσα από τον ασύρματο της αστυνομίας και φόρεσαν τα αστυνομικά γιλέκα.

Ανώνυμο σχέδιο 90

Ανώνυμο σχέδιο 91

Ανώνυμο σχέδιο 92

Ανώνυμο σχέδιο 93

Στο νηπιαγωγείο κατέφτασαν ένα περιπολικό και μια αστυνομική μηχανή.

Ανώνυμο σχέδιο 95

Ανώνυμο σχέδιο 96

Ανώνυμο σχέδιο 98

Ανώνυμο σχέδιο 99

Ευχαριστήσαμε τους αστυνομικούς χαρίζοντάς τους μία ζωγραφιά.

Ανώνυμο σχέδιο 100

Φιλαναγνωσία

Με χαρά υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας την Κα Κυριακή Βέλκου, συνάδελφο, συγγραφέα και για πολλά έτη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στην περιοχή μας, για να μας παρουσιάσει το βιβλίο της ” Η γάτα που ήθελε να δει τον κόσμο  από ψηλά”. Ακολούθησαν συζήτηση, πολλά παιχνίδια και ανάγνωση του βιβλίου. Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν την αγαπημένη τους σκηνή από την ιστορία.

Ανώνυμο σχέδιο 77

Ανώνυμο σχέδιο 78

Ανώνυμο σχέδιο 79

Γάτες

Παράλληλα συνεχίζονται οι δράσεις με τους γονείς. Η μητέρα της Βασιλικής Κα Φελίσια μας διάβασε στα Ολλανδικά μια ιστορία από το βιβλίο  “Verhaaltjes voor het slapengaan” ( Ιστορίες για καληνύχτα). Ζωγράφισαν και έμαθαν λέξεις στην ολλανδική γλώσσα και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.

Ανώνυμο σχέδιο 80

Ανώνυμο σχέδιο 81

Ανώνυμο σχέδιο 82
Η μητέρα του Γιάννη Κα Έμιλι μας διάβασε το βιβλίο “Ένας πραγματικός ιππότης” αξιοποιώντας τις γαντόκουκλές της  και κατασκεύασε με τη βοήθεια των παιδιών τον δράκο της ιστορίας. Ακολούθησε διάβασμα του βιβλίου στην ολομέλεια της τάξης.
Ανώνυμο σχέδιο 83
Ανώνυμο σχέδιο 84
Ανώνυμο σχέδιο 85
Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου, δημιουργώντας αφίσα με τα αγαπημένα μας βιβλία και σελιδοδείκτες.
Ανώνυμο σχέδιο 86
Το πιο σημαντικό είναι ότι η βιβλιοθήκη μας γεμίζει καθημερινά με παιδιά που “διαβάζουν” βιβλία  μόνα τους ή  τη βοήθεια των εκπαιδευτικών αλλά και με τη χρήση του τάμπλετ, αφού ξεκινήσαμε  επιλέγοντας βιβλία να δημιουργήσουμε την ψηφιακή μας βιβλιοθήκη.
Ανώνυμο σχέδιο 87

25η Μαρτίου 1821

Για μία ακόμα χρονιά γιορτάσαμε την επανάσταση του 1821  και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου στο νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά μίλησαν για τη διπλή γιορτή, παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα, χόρεψαν και τραγούδησαν.

 

1

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Ο χορός του Ζαλόγγου

3

Γερακίνα

5

Κωστηλάτα

7 1

Κλεφτόπουλα

8

Τσάμικος

9

Να ‘τανε το 21

10

Κοφτός

11

Εθνικός Ύμνος

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Φιλαναγνωσία

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας   διαδραστική επιμορφωτική συνάντηση για γονείς και εκπαιδευτικούς,  από την Κα Χαρά Ανδρεΐδου, με θέμα ” Καλλιέργεια του προφορικού λόγου στον κενό χρόνο”.  

20240304 200030

20240304 185916

20240304 185924



Λήψη αρχείου

Συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον οι δράσεις με τη συμμετοχή των γονέων. Η μητέρα του
Άγγελου, Κα Όλγα διάβασε στα παιδιά  το βιβλίο “Πέντε Δέκα Δεκαπέντε” και έφτιαξαν μια αφίσα με αριθμούς.

Ανώνυμο σχέδιο 58

Στην παρεούλα παρουσίασαν την αφίσα, διάβασαν το βιβλίο και έπλασαν αριθμούς με πηλό. 

Ανώνυμο σχέδιο 59

Ανώνυμο σχέδιο 60

Ευχαριστούμε πολύ την Κα Όλγα και τον Άγγελο γιατί δώρισαν το βιβλίο στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

6

Το βιβλίο “Ένα ψαράκι που ήθελε να γίνει Σεφ”, διάβασε στα παιδιά η μαμά της Εύης Κα Μαρία και μαζί τους έγραψε και εκτέλεσε μια συνταγή για κουλουράκια. 

Ανώνυμο σχέδιο 61

Ανώνυμο σχέδιο 62

Ανώνυμο σχέδιο 63

Τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους ψαράκι και έγραψαν το δικό τους όνειρο.

Στο τέλος φάγαμε τα πεντανόστιμα κουλουράκια!

Η μητέρα της Ελεάννας Κα Μαρία μας διάβασε το βιβλίο ” Εγώ έχω εσένα και εσύ εμένα”. Όλα τα  παιδιά ζωγράφισαν τι τους αρέσει να κάνουν με τη μαμά τους και δημιούργησαν μία αφίσα. 

Ανώνυμο σχέδιο 71

Ανώνυμο σχέδιο 72

αφίσα

Ευχαριστούμε την Κα Μαρία και την Ελεάννα που μας δάνεισαν το βιβλίο για να το αξιοποιήσουμε στη βιβλιοθήκη μας.