ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2024-2025

Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί στη σχολική μας μονάδα, την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:00 π.μ.

Σας περιμένουμε με χαρά για μια νέα δημιουργική και χαρούμενη χρονιά……

”Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”- Ψηφιακές δεξιότητες

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ- ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

«ΧΟΡΕΥΩ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ BEE BOT»

Κατά την περίοδο Φεβρουάριος 2024-Μάρτιος 2024 επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά το θέμα του διαστήματος! Έτσι, ασχοληθήκαμε με το ηλιακό μας σύστημα, τους πλανήτες, τους αστερισμούς και πολλά ακόμα! Μάθαμε πολλές πληροφορίες, αγαπήσαμε πολύ το συγκεκριμένο θέμα και με χαρά θα σας παρουσιάσουμε τις στιγμές μας..

  • 1ο Εργαστήριο «Πρώτη επαφή με τους πλανήτες»

Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με το διάστημα, τους πλανήτες, χαρακτηριστικά αυτών και να εξερευνήσουμε το ηλιακό μας σύστημα! 

1η δραστηριότητα «Τι θέλω να μάθω και τι ξέρω για το διάστημα»

Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με όσα επιθυμούσαν τα παιδιά να μάθουν για το διάστημα αλλά και τα όσα ήδη ξέρουν. Ακόμα παίξαμε ένα παιχνίδι με καρτέλες πλανητών και παρουσιάσαμε την εικόνα και τα ονόματά τους.

Εικόνα1

IMG 1637   Untitled Project 9

2η δραστηριότητα «Το ηλιακό μας σύστημα»

Εξασκώντας και τις μαθηματικές έννοιες των παιδιών, κόψαμε μία εικόνα σε δέκα λωρίδες, τις τοποθετήσαμε στη σειρά με βάση τους αριθμούς 1-10 και δημιουργήσαμε το ηλιακό μας σύστημα!

IMG 5056   Untitled Project 10

3η δραστηριότητα «Ποιοί είναι οι πλανήτες; Μαθαίνω το όνομά τους»

Τα παιδιά αφού παρακολούθησαν βίντεο σχετικό με τους πλανήτες, τους επεξεργαστήκαμε, τους ζωγράφισαν, όπως στην εικόνα που έβλεπαν, παρατήρησαν τα μεγέθη και τη σειρά των πλανητών.

Untitled Project 11   IMG 5055

  • 2ο Εργαστήριο «Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά, υπάρχει ζωή εκεί έξω;»

1η δραστηριότητα «Πλανήτες από κοντά»

Με τη βοήθεια της ψηφιακής εφαρμογής Artificial Intelligence της NASA μεταφερθήκαμε στο διάστημα πλησιάσαμε τους πλανήτες και τους είδαμε από κοντά, παράλληλα παρατηρήσαμε την κυκλική τροχιά τους και συζητήσαμε για αυτή. Ακόμα, με τη χρήση της εφαρμογής Sky View Light τα παιδιά περιπλανήθηκαν στο χώρο και ανακάλυψαν την πραγματική θέση των πλανητών από το χώρο που βρίσκονταν.

Untitled Project 18

2η δραστηριότητα «Πύραυλος της NASA»

Παρακολουθήσαμε βίντεο και δημιουργήσαμε έναν πύραυλο, σύμφωνα με τις οδηγίες της NASA!

Untitled Project 4   Untitled Project 13

3η δραστηριότητα «Φτιάχνω τον δικό μου πύραυλο»

Ακόμα, τα παιδιά μέτρησαν τα γράμματα από το όνομά τους και δημιούργησαν τον προσωπικό τους πύραυλο.

IMG 5057

  • 3ο Εργαστήριο «Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας…»

1η δραστηριότητα «Ο μύθος τους Φαέθωνα»

Παρακολουθήσαμε σε βίντεο το μύθο του Φαέθωνα και συζητήσαμε για την σημαντικότητα του ήλιου και τι προσφέρει εκείνος στη ζωή μας

2η δραστηριότητα «Φτιάχνω το μύθο»

Με τη χρήση εικόνων φτιάξαμε τον μύθο βάζοντας τις εικόνες στη σειρά και στη συνέχεια κόψαμε και κολλήσαμε τις λέξεις βάζοντάς ‘τες στο σωστό κενό για να δημιουργήσουμε την αφήγηση του μύθου.

Untitled Project 14 Untitled Project 16 Untitled Project 15

3η δραστηριότητα «Το BEE BOT στην τάξη μας»

Σε αυτή τη δραστηριότητα παίξαμε με την μελισσούλα, κάνοντας εξάσκηση στον προγραμματισμό και επισκεφθήκαμε όλους τους πλανήτες και τον ήλιο στο ηλιακό μας σύστημα!

Untitled Project 17

  • 4ο Εργαστήριο «Ήλιε, Γη, Σελήνη- Μέρα ή Νύχτα»

1η δραστηριότητα «Κίνηση της γης»

Με τη βοήθεια μιας υδρογείου σφαίρας και ένα φακό κάναμε το πείραμα της μέρας και της νύχτας. Στη συνέχει παίξαμε βιωματικά ένα παιχνίδι, στο οποίο ένα παιδί έκανε τον ήλιο και τα υπόλοιπα με τη χρήση της μουσικής κινούνταν στο χώρο, μόλις η μουσική σταματούσε ανάλογα με τη θέση των παιδιών φώναζαν ένα ένα με τη σειρά αν είχαν μέρα ή νύχτα (μέρα κοίταζαν τον ήλιο, νύχτα πλάτη στον ήλιο).

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 143751

2η δραστηριότητα «Μαθηματική ακολουθία- μέρα/νύχτα»

Έπειτα, τα παιδιά δημιούργησαν την μαθηματική ακολουθία μέρα- νύχτα ζωγραφίζοντας ελεύθερα σε χαρτί έναν ήλιο και ένα φεγγάρι.

3η δραστηριότητα «Μέρα ή νύχτα»

Ζωγραφίσαμε μία εικόνα με ανακατεμένες λωρίδες μέρας και νύχτας, αφού τα παιδιά αναγνώρισαν τις λωρίδες ζωγράφισαν με τα κατάλληλα χρώματα, διπλώσαμε το χαρτί σαν βεντάλια και η μαγεία ξεκίνησε!
IMG 4311

  • 5ο Εργαστήριο «Όμορφες κόρες του Χρόνου»

1η δραστηριότητα «Πώς δημιουργούνται οι εποχές»

Αφού μιλήσαμε για τις 4 εποχές του χρόνου, παρακολουθήσαμε βίντεο και βιωματικά με την υδρόγειο σφαίρα προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τις εποχές σε διάφορα μέρη του πλανήτη μας.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 144809

2η δραστηριότητα «Ζωγραφίζω τις 4 εποχές»

Αφού μιλήσαμε για τις 4 εποχές του χρόνου, τις ζωγραφίσαμε..

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 145254

  • 6ο Εργαστήριο «Μαθαίνω για τους αστερισμούς»

Με τη χρήση της εφαρμογής Sky View Light τα παιδιά εκτός από τους πλανήτες, ανακάλυψαν στον ουρανό και τους αστερισμούς, οι οποίοι τους κίνησαν το ενδιαφέρον και επιθυμούσαν να μάθουν περισσότερα πράγματα για αυτούς. Αφού περιπλανήθηκαν ξανά με τη χρήση αυτής της εφαρμογής και ανακάλυψαν διάφορα σχέδια αστερισμών στον ουρανό, μιλήσαμε για τα σχέδια αυτά και δημιουργήσαμε τον δικό μας ουρανό και αστερισμούς, αξιοποιώντας ένα πείραμα για τη σκιά. 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 150222    Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 145954

Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΜΑΣ…

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 150609    IMG 4651

  • 7ο Εργαστήριο «Μαθαίνω για τον γαλαξία»

Παρομοίως, από το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών συζητήσαμε και για τους γαλαξίες, είδαμε βίντεο και εικόνες που μάγεψαν τα παιδιά με τα ζωηρά χρώματα που έχουν οι γαλαξίες και έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πείραμα! Φτιάξαμε λοιπόν έναν γαλαξία με γάλα και χρώματα ζαχαροπλαστικής! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ με το πείραμα και εκτός από τον γαλαξία, σκεφτήκαμε τι άλλο θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, παρατηρήσαμε τους πλανήτες, αναρωτηθήκαμε ποιους μπορούμε να φτιάξουμε από αυτούς και έτσι δημιουργήσαμε τον ουρανό και τη γη, παγώσαμε το γάλα και φτιάξαμε το αποτύπωμά τους καθώς αυτό έλιωνε.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 151249    Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 151831 

  • 8ο Εργαστήριο «Ταξίδι στη Σελήνη…»

1η δραστηριότητα «Η Σελήνη από κοντά»

Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη σελήνη, για το πως μοιάζει η επιφάνειά της, για τη βαρύτητα, είδαμε τους αστροναύτες που έφτασαν εκεί. Στα παιδιά έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το πως έμοιαζε η σελήνη και το ότι πετούσαν τα πάντα εκεί! Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας σεληνιακό τοπίο με τη χρήση αλουμινόχαρτού. 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 152524

2η δραστηριότητα «Φεγγαροσκεπαστής»

Έπειτα, διαβάσαμε το βιβλίο του Φεγγαροσκεπαστή, ένα ιδιαιτέρως αγαπημένο βιβλίο των παιδιών, ένα βιβλίο που παρουσιάζει τις αξίες της φιλίας και της αλληλεγγύης. Έτσι, φτιάξαμε και εμείς τη δική μας σκάλα, όπως ο φεγγαροσκεπαστής, με την οποία μπορούμε να φτάσουμε ως στο φεγγάρι!

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 153201

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 153746    Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 153844

3η δραστηριότητα «Οι φάσεις της σελήνης»

Με αφορμή το παραπάνω βιβλίο, και τη δουλεία του φεγγαροσκεπαστή, μιλήσαμε και για τις φάσεις της σελήνης. Γιατί άραγε άλλοτε βλέπουμε ολόκληρο και άλλοτε το μισό φεγγάρι..; Σκεφτήκαμε, δώσαμε απαντήσεις σε όλες μας τις απορίες και δημιουργήσαμε τις φάσεις της σελήνης!

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 29 154328

Αυτό το ταξίδι στον δικό μας γαλαξία έφτασε στο τέλος του. Με παιχνιδιάρικη διάθεση καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το έργο μας αλλά και να προσφέρουμε στα παιδιά πληροφορίες για τον κόσμο μας που τα ενθουσίασαν πολύ. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, τα παιδιά αφέθηκαν να περιπλανηθούν ελεύθερα στη γωνιά του εργαστηρίου, να παίξουν με καρτέλες πλανητών, να φτιάξουν παζλ για το διάστημα και να μοιραστούν μαζί μας τι ήταν αυτό που τους άρεσε περισσότερο!

Σχέδιο Δράσης Σχ. Μονάδας 2023-24

Το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά το Σχολικό Έτος 2023-24 ονομάζεται:

«Αναβάθμιση δανειστικής βιβλιοθήκης- Ταξιδεύοντας με ένα βιβλίο»

Το σχέδιο του σχολείου μας απαρτίζεται από μία σειρά ενεργειών και δραστηριοτήτων, μέσα από τις οποίες, με πρωταγωνιστές τα παιδιά οδηγούμαστε στο μαγικό κόσμο των βιβλίων και της ανάγνωσης. Συνοδοιπόρος μας σε αυτό το έργο είναι και η συνεργασία με τους γονείς των παιδιών. Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές από τις στιγμές μας..

Ξεκινήσαμε κάνοντας έλεγχο και διαχωρίζοντας τα βιβλία μας σε τέσσερις κατηγορίες (ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ- ΔΩΡΕΑ- ΕΠΙΣΚΕΥΗ-ΕΤΟΙΜΑ), αφού αναγνωρίσαμε τις τρεις λεξούλες ξεκίνησε ο έλεγχος, η συνεργασία και η τοποθέτηση των βιβλίων. 

Untitled Project 1

Έπειτα, ακολούθησε η επισκευή και η τοποθέτηση των βιβλίων σε καλάθια με τις κατηγορίες ΒΙΒΛΙΑ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ- ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ- ΔΩΡΕΑ.

Untitled Project 5 1 Untitled Project

Ακόμα, σχεδιάσαμε τους κανόνες της βιβλιοθήκης, μιλήσαμε για τα δικαιώματα του αναγνώστη, αναλύσαμε τα μέρη ενός βιβλίου, σχεδιάσαμε και ζωγραφίσαμε πάνινες τσάντες για τη μεταφορά και την προστασία των βιβλίων και φυσικά θεσπίσαμε τη λειτουργία της!

Untitled Project 7 Untitled Project 7 1Untitled Project 6 1

Μία εικόνα της βιβλιοθήκης μας!

IMG 4205

Στις 2 Απριλίου γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου και δημιουργήσαμε το προσωπικό μας βιβλιαράκι..

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 14 230808

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω βασικοί συνοδοιπόροι μας σε αυτό το ταξίδι στάθηκαν και οι γονείς των παιδιών, που με τη βοήθειά τους δημιουργήσαμε και μία βιβλιοθήκη ενηλίκων στο σχολείο μας. Μαζί με τους μικρούς αναγνώστες, δανείζονταν και οι γονείς βιβλία καταγράφοντας τα απαραίτητα στοιχεία στο συμβόλαιο δανεισμού, όπως και τα παιδιά.

Untitled Project 8

Η βιβλιοθήκη μας λειτουργεί κάθε Παρασκευή ως ημέρα δανεισμού και κατά την επιστροφή τα παιδιά καλούνται να παρουσιάσουν την αγαπημένη τους εικόνα από το βιβλίο που επεξεργάστηκαν. Φυσικά, όλα λειτούργησαν μη παρακωλύοντας τα δικαιώματα του αναγνώστη!

τα 10 δικαιώματα

(https://blogs.sch.gr/apiperari/2023/07/17/ta-10-dikaiomata-toy-mikroy-anagnosti/)

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας πραγματοποιήσαμε, επίσης, μία διαδικτυακή συνάντηση με την κα. Βενιέρη Σταυρούλα, η οποία είναι συγγραφέας παραμυθιών και παιδικής λογοτεχνίας. Η γλυκύτατη κα. Βενιέρη, αφού συζήτησε με τα παιδιά για το έργο το οποίο υλοποιεί, τη συγγραφή παραμυθιών, διάβασε στα παιδιά το παραμύθι με τίτλο «Η βασιλοπούλα που θύμωνε με το παραμικρό» και εκείνα παρακολούθησαν με αφοσίωση και ανταποκρίθηκαν στο μετέπειτα διάλογο. Τα παιδιά ύστερα από την αφήγηση του παραμυθιού ζωγράφισαν την αγαπημένη τους εικόνα και έλαβαν έπαινο συμμετοχής. Ευχαριστούμε θερμά την κα.Βενιέρη για δράση αυτή!

1000003595 Untitled Project 8 1

1000003604

Εορτασμός 25ης Μαρτίου 1821- Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Χρόνια πολλά Ελλάδα!

Διπλή γιορτή για τη χώρα μας, για την Ελλάδα μας!

Η εκκλησία μας γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Εκείνη τη μέρα εμφανίστηκε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγιά μας, κρατώντας έναν κρίνο και της ανακοίνωσε το ευχάριστο γεγονός ότι θα είναι η εκλεκτή που θα γεννήσει τον Υιό του Θεού. Και πως θα γίνει αυτό; ρώτησε η Μαρία. Θα μυρίσεις αυτό τον κρίνο που κρατώ και σε εννέα μήνες θα γεννήσεις ένα αγόρι που θα το ονομάσεις Ιησού. Ο Ιησούς αργότερα θα σώσει τον κόσμο από τις αμαρτίες, της αποκρίθηκε. Η Μαρία απάντησε με ταπεινότητα… «Ας γίνει το θέλημα του Θεού» 

Ταυτόχρονα γιορτάζουμε και την Επανάσταση του 1821

Βρισκόμαστε λίγο πριν την επανάσταση του 1821 και με τα παιδιά τιμήσαμε την πατρίδα μας μαθαίνοντας πληροφορίες για τα γεγονότα που συνέβησαν ετούτα τα χρόνια και καταθέσαμε στεφάνι προς τιμήν όλων των ηρώων.

Εκείνη την περίοδο η Ελλάδα αναστέναζε κάτω από το σπαθί των Τούρκων, τα μικρά παιδιά πήγαιναν στο κρυφό σχολειό να μάθουν γράμματα, ο Ρήγας Φεραίος με ένα επαναστατικό ποίημα, το Θούριο, ξεσήκωσε τους Έλληνες.

Είχε φτάσει η στιγμή όλοι να αγωνιστούν και να πολεμήσουν τους Τούρκους!

Untitled Project Untitled Project 1 Untitled Project 2 Untitled Project 3

Συγχαρητήρια στα παιδιά μας!

Χρόνια πολλά στην πατρίδα μας!

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το Σχολικό Έτος 2024-25

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΕΩΣ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

Οι εγγραφές των μαθητών θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά 1 έως 20 Μαρτίου 2024

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020. Η εγγραφή των νηπίων (δηλαδή τα παιδιά που φοιτούσαν κατά το σχολικό έτος 2023-23 ως προνήπια) στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

Όσοι γονείς επιθυμούν να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο πρόγραμμα καταθέτουν σχετική αίτηση στο νηπιαγωγείο.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Οι εγγραφές γίνονται με ηλεκτρονική αίτηση.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής

Για την εγγραφή των προνηπίων οι γονείς/ κηδεμόνες χρειάζεται να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet)
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

  1. Τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή
  2. Τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
    σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας
  3. Τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
  4. Εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
  5. Τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
    σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
    ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου»

ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΘΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΊΝΑΙ:

  1. Αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
  2. Ατομικό Δελτίο υγείας, ΑΔΥΜ  συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
  3. Βιβλιάριο Υγείας, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια
  4. Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Παρουσίαση Εγκυκλίου:

ΕΞΕ – 21380_2024 Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

”Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”- Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΡΓΩ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ- ΣΥΜΠΕΡΙΛΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

«ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΧΩΡΑΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΦΙΛΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ»

Κατά την περίοδο Δεκέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024 επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά το θέμα της διαφορετικότητας! Έτσι, ασχοληθήκαμε με τις έννοιες της διαφορετικότητας, της ισότητας, της φιλίας, της αποδοχής και της αναπηρίας. Παρακάτω με χαρά θα σας παρουσιάσουμε τις στιγμές μας..

  • 1ο Εργαστήριο «Η παρέα μας»

Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να βελτιωθεί η αυτοαντίληψη των μαθητών, να αναδιαρθρωθούν οι σχέσεις με τους συμμαθητές τους, να συνεργαστούν, να συζητήσουν και να δουλέψουν ομαδικά. Ακόμα να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, να αντιληφθούν πως μπορεί να αισθάνονται οι συμμαθητές τους σε καταστάσεις ελεύθερου παιχνιδιού.

1η δραστηριότητα «Γνωρίζω τους φίλους μου»

Τα παιδιά διάλεξαν ένα παιδί από την παρέα μας με το οποίο είχαν καιρό να παίξουν μαζί, αφού το διάλεξαν ζωγράφισαν σε ένα κομμάτι παζλ τον φίλο τους και συζήτησαν για τα κοινά τους ενδιαφέροντα, τα οποία παρουσίασαν στην ολομέλεια!

2η δραστηριότητα «Η ομάδα μας μεγαλώνει»

Τα παιδιά κλήθηκαν να διαλέξουν επιλέξουν από κοινού μια άλλη ομάδα παιδιών και να μεγαλώσουν το ζευγάρι τους. Συζήτησαν και πάλι όλοι μαζί και κλήθηκαν να διαλέξουν, να ζωγραφίσουν και να μας παρουσιάσουν αυτό που τους αρέσει να κάνουν μαζί.

Web Photo Editor

  • 2ο Εργαστήριο «Ποιοι είμαστε; Τι μας κάνει διαφορετικούς»

Σκοπός των δραστηριοτήτων αυτού του εργαστηρίου είναι η κινητική εξάσκηση, η μίμηση και η λεκτική αλλά και μη λεκτική επικοινωνία.

Πρώτα συζητήσαμε στην ολομέλεια τι είναι η διαφορετικότητα, σε τι διαφέρουμε μεταξύ μας, τα παιδιά παρουσίασαν τις δικές τους ιδέες όπως:

-έχουμε μακριά ή κοντά μαλλιά

-έχουμε ξανθά ή καφέ μαλλιά

-κάποιοι φοράμε σκουλαρίκια και κάποιοι όχι

-δεν έχουμε το ίδιο επίθετο κ.α.

Ακολούθως ξεκίνησαν οι δραστηριότητες:

1η Δραστηριότητα «Τι μου αρέσει; Εκφράζομαι με μία κίνηση»

Με τη χρήση της μουσικής τα παιδιά κινούνταν ελεύθερα στο χώρο, μόλις η μουσική σταματούσε ένα παιδί έλεγε ”Είμαι ο/η… και μου αρέσει…(κίνηση)”, αναπαριστούσε μία κίνηση που το εκφράζει και τα υπόλοιπα μιμούνταν αυτή.

2η Δραστηριότητα «Μήπως μοιάζουμε αρκετά;»

Τα παιδιά αφού παρατήρησαν ο ένας τον άλλον για λίγα λεπτά, χρειάστηκε να σκεφτούν ένα κοινό τους χαρακτηριστικό, έπειτα σηκωνόταν ένα παιδί και ζητούσε να σηκωθούν όσα παιδιά έχουν αυτό το χαρακτηριστικό (π.χ. Να σηκωθούν όσοι έχουν σήμερα τα μαλλιά τους κοτσίδα/ όσοι φοράνε σήμερα μαύρο παντελόνι κ.α.)

3η Δραστηριότητα «Το δέντρο της ομάδας μας»

Δημιουργήσαμε με τα παιδιά ένα δέντρο, σχεδιάζοντας τα χεράκια μας για φύλλα , τα έκοψαν και συμπληρώσαμε σε αυτά αυτό που μας αρέσει και μας εκφράζει.

Untitled Project

  • 3ο Εργαστήριο «Οι κανόνες της ομάδας μας»

Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να αναπτύξουν τα παιδιά θετική αυτοεικόνα και να εκφράζουν θετικά μηνύματα τόσο για τον εαυτό τους όσο και για τους άλλους. Να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως ξεχωριστό άτομο.

1η Δραστηριότητα «Το συμβόλαιο της ομάδας μας»

Σε αυτή τη δραστηριότητα αφού συζητήσαμε, δημιουργήσαμε με τα παιδιά το συμβόλαιο της ομάδας μας, τους κανόνες, τα επιτρεπτά όρια που ισχύουν ανάμεσά μας, το οποίο υπογράψαμε και είναι σημαντικό να τηρούμε!

2η Δραστηριότητα «Χαρίζω όμορφα λογάκια»

Στην ολομέλεια συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά που μας αρέσουν στον εαυτό μας και στους άλλους. Με μουσική, περιπλανηθήκαμε στο χώρο και με την παύση της μουσικής το κάθε παιδί παρουσίαζε το αγαπημένο χαρακτηριστικό πάνω του (π.χ. Είμαι ο/η … και μου αρέσουν πολύ τα μάτια μου), έπειτα κόψαμε δύο χεράκια προσφοράς και μία καρδούλα και προσφέραμε σε κάποιο παιδί από την παρέα μας όμορφα λογάκια (π.χ. Μου αρέσει να παίζω με τον/την … γιατί με κάνει να γελάω συνέχεια).

3η Δραστηριότητα «Η αλυσίδα που μας ενώνει»

Ακόμα, φτιάξαμε μία αλυσίδα, η οποία περιέχει τους κανόνες μας σχετικά με την ανεκτικότητα, την αποδοχή και τη συνεργασία (π.χ. Όταν παρατηρώ ότι κάποιος είναι μόνος του, τον προσκαλώ να παίξει μαζί μας).

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 143826   Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 142648   Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 143353

  • 4ο Εργαστήριο «Γύρω μου είναι όλα ίδια ή διαφορετικά;»

1η Δραστηριότητα «Οι αρχικές μας ιδέες»

Τα παιδιά αφού περιπλανήθηκαν ελεύθερα στο χώρο, ζωγράφισαν την εικόνα που τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας της λέξη ”ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ”

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 151400 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 151028

  • 5ο Εργαστήριο «Οι διαφορές στη φύση και στα ζώα»

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν τις διαφορές που υπάρχουν στο περιβάλλον, γύρω μας, στη φύση, στα ζώα. Να συζητήσουν για τις ομοιότητες και τις διαφορές που μπορούν να έχουν είδη που ανήκουν στην ίδια κατηγορία. 

1η Δραστηριότητα «Γλεντζοφλέβαρος»

Αφορμόμενοι από τον μήνα που πλησιάζει, μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του, διαβάζοντας το βιβλίο ο «Γλεντζοφλέβαρος». Γιατί λοιπόν είναι τόσο διαφορετικός από τους υπόλοιπους; Σε τι διαφέρει και σε τι μοιάζει με εκείνους;

2η Δραστηριότητα «Μέσα από τα μπαλόνια»

Τοποθετήσαμε μέσα σε μπαλόνια εικόνες από τη φύση που περιέχουν διαφορετικές κατηγορίες ίδιων ειδών, όπως γάτες διαφόρων χρωμάτων, ένα λιβάδι με πολύχρωμα λουλούδια κ.α. Αφού τα παιδιά περιπλανήθηκαν παίζοντας με τα μπαλόνια ακολούθως διάλεξαν ένα μπαλόνι και το έσκασαν, έπειτα περιέγραψαν στην ολομέλεια την εικόνα που τους έτυχε. 

20211022154947 o glentzoflevaros

  • 6ο Εργαστήριο «Picasso & Margaret, τέχνη και συναισθήματα»

Σκοπός αυτού του μέρους του εργαστηρίου είναι η επαφή των παιδιών με την τέχνη. Να παρατηρήσουν ομοιότητες και διαφορές μέσα από πίνακες ζωγραφικής, να παρατηρήσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Ακόμα, μέσα από τους πίνακες να αναγνωρίσουν συναισθήματα και να τις διαφορές που μπορούν να μας προκαλέσουν ένα όμοιο συναίσθημα.

1η Δραστηριότητα «Κινούμαι και παρατηρώ»

Δόθηκαν στα παιδιά εικόνες από πίνακες του Picasso και της Margaret ,περιπλανήθηκαν στο χώρο ακούγοντας κλασσική μουσική και αντάλλασσαν μεταξύ τους εικόνες κάθε φορά που η μουσική σταματούσε. Αφού της παρατήρησαν για λίγη ώρα, έπειτα τις τοποθετήσαμε σε δύο κατηγορίες (1. Πολλά χρώματα, 2. Το κορίτσι με τα μεγάλα μάτια).

2η Δραστηριότητα «Γίνομαι Picasso» 

Αφού μιλήσαμε για το έργο και τη ζωή του μεγάλου ζωγράφου Pablo Picasso, είδαμε ποιος ήταν, παρατηρήσαμε αρκετά από τα έργα του και συζητήσαμε για αυτά. Έπειτα, συζητήσαμε για τον κυβισμό και αποφασίσαμε να μιμηθούμε το έργο του και να γίνουμε μικροί Picasso!

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 160017 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 155215

  • 7ο Εργαστήριο «Τι και αν είμαι διαφορετικός;»

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας και στην καθημερινότητά μας. Να αντιληφθούν και να αποδεχθούν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό και όμορφο να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι έχουμε να πάρουμε και να δώσουμε αξίες, στιγμές μεταξύ μας. Να αναγνωρίσουν και να σεβαστούν τη διαφορετική γνώμη αλλά και να υιοθετήσουν ανοχή και θετική στάση ως προς τη διαφορετικότητα. 

1η Δραστηριότητα «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας- Είμαι διαφορετικός και μοναδικός»

Διαβάσαμε ένα πολύ αγαπητό βιβλίο στα παιδιά, τον Έλμερ, ο οποίο διέφερε τόσο πολύ από τους υπόλοιπους ελέφαντες αλλά όλοι τον αγαπούσαν τόσο πολύ. Τι και αν ήταν διαφορετικός; Έτσι, φτιάξαμε τον δικό μας Έλμερ αξιοποιώντας τις γνώσεις των μαθηματικών!

07832 IMG 4182

  • 8ο Εργαστήριο «Τι είναι η διαφορετικότητα τελικά;»

Κλείνοντας τον κύκλο της διαφορετικότητας, βυθιστήκαμε στην ανάγνωση ενός ακόμα βιβλίου και συζητήσαμε για αυτό, το «Κάτι Άλλο» ένα βιβλίο με πολλά μηνύματα για την αποδοχή, τα συναισθήματα και την αγάπη προς το κάτι άλλο, αυτό που διαφέρει από εμάς. Σκοπός ήταν να δούμε τι αποκόμισαν τα παιδιά από αυτή τη δράση, τι είναι για εκείνα διαφορετικότητα.

1η Δραστηριότητα «Το Κάτι Άλλο- Τι να νιώθει άραγε;»

Σε εικόνες αποτυπωμένες μέσα στην ιστορία που διαβάσαμε, ανιχνεύουμε πως μπορεί να αισθανόταν το Κάτι Άλλο.

2η Δραστηριότητα «Το Κάτι Άλλο- παιχνίδια με λέξεις»

Τα παιδιά προσπάθησαν να βρουν τις σωστές λέξεις και να δημιουργήσουν τον τίτλο του βιβλίου.

3η Δραστηριότητα «Το κάτι Άλλο- Οι ιδέες μας για τη διαφορετικότητα- Αξιολόγηση» 

Στην πολυθρόνα του Κάτι Άλλο ζωγράφισαν τα παιδιά την διαφορετικότητα για αυτά!

IMG 4181 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 16 163623 IMG 4179

Για εμάς λοιπόν διαφορετικότητα είναι:

Να μην έχουμε όλοι το ίδιο χρώμα, ΑΛΛΑ να μην τσακωνόμαστε για ένα παιχνίδι ή για έναν μαρκαδόρο. Να μοιραζόμαστε!

Να μην φοράμε όλοι σκουλαρίκια στα αυτιά, ΑΛΛΑ να είμαστε όλοι φίλοι.

Να μην έχουμε ίδιο χρώμα στα μαλλιά, ΑΛΛΑ να μην κοροϊδεύουμε!

Να μην έχουμε όλοι ίδιο χρώμα δέρματος, ΑΛΛΑ να είμαστε όλοι μία παρέα και φίλοι!

Μαραθώνιος Ανάγνωσης

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για πέμπτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και μας δίνει την αφορμή να εργαστούμε διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.

Το σχολείο μας έλαβε συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και με χαρά θα σας παρουσιάζουμε την εξέλιξη της συμμετοχής μας. 

IMG 4153

Ο εορτασμός των Τριών Ιεραρχών

Στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους η εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, η οποία καθιερώθηκε στα μέσα του 11ου αιώνα. Οι Τρεις Ιεράρχες είναι ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, τους οποίους γιορτάζουμε και τιμούμε μαζί λόγω της προσφοράς τους στην εκπαίδευση και στα γράμματα. Αντιπροσωπεύουν την γιορτή των γραμμάτων, της παιδείας, των δασκάλων και των μαθητών μιας και ήταν Μεγάλοι Δάσκαλοι αλλά και Πατέρες της εκκλησίας. Το σχολείο μας τίμησε αυτή τη γιορτή με επίσκεψη στην εκκλησία και μικρές δημιουργίες από τα παιδιά, με σκοπό να κατανοήσουν και να τιμήσουν τη συγκεκριμένη γιορτή. 

 

IMG 4155 IMG 4139 1 IMG 4142 IMG 4141

Το Απολυτίκιο των Τριών Ιεραρχών.. Χρόνια Πολλά και Καλή Φώτιση!