Καλωσήρθατε!

3Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας, το 156ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις/τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.

Πρόγραμμα Stem4equality

Volume and Capacity Classroom Posters in Blue White Illustrated Sketch StyleΤο έργο STEM4Equality είναι ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) σε μικρά παιδιά με απώτερο στόχο την συμβολή στην εξάλειψη έμφυλων στερεοτύπων. Το έργο εστιάζει στην προσχολική ηλικία, σε μια περίοδο που είναι ακόμα υπό διαμόρφωση οι ταυτότητες και οι προσωπικότητες των παιδιών και παρουσιάζεται έντονη περιέργεια και διερευνητικότητα.  Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow. Το έργο «Καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων στην πρώτη σχολική ηλικία μέσω STEM – STEM4EQUALITY» είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. 



Λήψη αρχείου

Σημασία του STEM στην νηπιακή ηλικία:  Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, έχουν έμφυτη την περιέργεια για τον τρόπο που “λειτουργούν” όσα βρίσκονται γύρω τους. Καθημερινά, εξερευνούν, προβληματίζονται και κατακλύζουν τους γονείς τους με ερωτήσεις, αναζητώντας απαντήσεις. Οι λέξεις “γιατί” και “πώς” είναι αναπόσπαστες από το καθημερινό τους λεξιλόγιο. Η εκπαίδευση STEM από τα αρχικά χρόνια της ζωής ενός παιδιού, μπορεί να έχει σημαντική θετική επίδραση στη γνωστική ανάπτυξή του. Μέσα από τη βιωματική ενασχόληση των παιδιών σε μικρή ηλικία, με τις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, την τέχνη και τα μαθηματικά, αναπτύσσουν δεξιότητες, που τα συντροφεύουν και τα βοηθούν σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Μέσω της προσέγγισης STEM, από τα πρώτα τους κιόλας βήματα τα παιδιά καλλιεργούν τη δημιουργικότητα, την ενσυναίσθηση και την αυτοπεποίθησή τους, ενώ παράλληλα αποκτούν κοινωνικές δεξιότητες καθώς προβληματίζονται, κατανοούν με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο τον κόσμο γύρω τους, μαθαίνουν να επιλύουν προβλήματα, να διαχειρίζονται το πιθανό “λάθος”, να ανταλλάσσουν ιδέες και να συνεργάζονται.

Επιστημονική μεθοδολογία: Το εκπαιδευτικό μοντέλο της STEM εκπαίδευσης προάγει τις αξίες της επιστημονικής μεθοδολογίας: μαθητές και μαθήτριες μαθαίνουν τα βήματα και τον τρόπο που δουλεύουν οι ερευνητές, οι ερευνήτριες και οι επιστήμονες όταν θέλουν να επιλύσουν ένα πρόβλημα ή να διερευνήσουν ένα θέμα.

επιστη

Έμφυλα στερεότυπα και ηλικία: Η ύπαρξη των έμφυλων στερεοτύπων είναι εμφανής και στον εργασιακό χώρο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (και το Women in Digital Scoreboard 2021)7, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 33% των αποφοίτων STEM κλάδων, και το 19% αποφοίτων με ειδικότητα στις επιστήμες Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) (ή γνωστό και με την αντίστοιχη αγγλική του ορολογία Information and Communications Technology – ICT). Οι στατιστικές έρευνες των τελευταίων μερικών ετών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν πως αυτά τα ποσοστά παραμένουν σχεδόν αναλλοίωτα και δεν παρατηρείται σχετική αύξηση, η οποία θα υπονοούσε πως θα έχει συμβεί η ενδυνάμωση των γυναικών στις κατευθύνσεις STEM και ΤΠΕ. Στην πρώτη σχολική ηλικία μέσω STEM, τα έμφυλα στερεότυπα μπορούν να καταπολεμηθούν με την ανάπτυξη στοχευμένων δράσεων που απευθύνονται σε: μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και μέλη της σχολικής κοινότητας.

Έχοντας σαν δεδομένα τη θεωρητική πλαισίωση που αναλύθηκε ως προς τα έμφυλα πρότυπα θα παρουσιαστούν μία σειρά από  δραστηριότητες ιδανικές στην ενδυνάμωση ως προς τις τεχνολογικές, ψηφιακές, θετικές και αναλυτικές ικανότητες και των δύο φύλων στη νηπιακή ηλικία.
Οι  δραστηριότητες STEM εκπαίδευσης κατανέμονται στις εξής 6 θεματικές:

  1. Ας μάθουμε προγραμματισμό
  2. Ας εξερευνήσουμε τον κόσμο γύρω μας
  3. Ταξιδεύοντας στο Ηλιακό Σύστημα
  4. Ας γίνουμε μηχανικοί
  5. Χαρά και Μαθηματικά
  6. Ας μιλήσουμε για επαγγέλματα

Οι υπεύθυνοι του έργου έδωσαν σε κάθε σχολική μονάδα που έλαβε μέρος στο πρόγραμμα ένα kit με όλα τον απαραίτητο εξοπλισμό για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων.

Πριν την έναρξη του προγράμματος, οι μαθητές/τριες συγκεντρώθηκαν στην ολομέλεια και παρατήρησαν εικόνες που απεικόνιζαν αντικείμενα που χρησιμοποιούν επιστήμονες, χωρίς ωστόσο να εμφανίζεται σε καμία εικόνα το πρόσωπο που κάνει το συγκεκριμένο επάγγελμα. Στη συνέχεια, στα πλαίσια του pre-test κλήθηκαν να επιλέξουν ένα από τα αντικείμενα και να ζωγραφίσουν το πρόσωπο που κάνει το συγκεκριμένο επάγγελμα (“draw a scientist”).

2024 06 08 2



Λήψη αρχείου

Ας μάθουμε προγραμματισμό: Στην ενότητα αυτή οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό και ρομποτική. Σκοπός ήταν να αποκτηθούν οι βασικές γνώσεις προγραμματισμού και η λογική πίσω από αυτόν, χωρίς να χρειάζεται να γράψει κανείς κάποιον κώδικα!

2024 06 08 3η

Μετά  την  υλοποίηση  των δραστηριοτήτων  της 1ης ενότητας τα παιδιά γνώρισαν την  Margaret  Hamilton

hamilton 2Ας εξερευνήσουμε τον κόσμο γύρω μας: Στην ενότητα αυτή οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακάλυψαν τον κόσμο γύρω τους με πολλούς δυνατούς βιωματικούς τρόπους. Σκοπός σε αυτήν την ενότητα ήταν η ενίσχυση της παρατηρητικότητας τους και η ικανοποίηση της έμφυτης περιέργειάς τους! Έτσι μέσα από διαφορετικές εφαρμογές οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώθηκαν με έννοιες όπως το μικροσκόπιο, ο μαγνήτης και η πυκνότητα.

2

Πατήστε εδώ για να δείτε video από το πείραμα “Τα ζωντανά χρώματα”

Μετά  την  υλοποίηση  των δραστηριοτήτων  της 2ης ενότητας τα παιδιά γνώρισαν την Μαρί Κιουρί

κιουρ

Ταξιδεύοντας στο Ηλιακό Σύστημα: Στο πρώτο μέρος της παρούσας ενότητας οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να χωριστούν σε ομάδες, να συνεργαστούν και να φτιάξουν το δικό τους βίντεο για το ηλιακό σύστημα, χρησιμοποιώντας την τεχνική δημιουργίας βίντεο, Stop Motion. Στο δεύτερο μέρος, μαθαίνουν τις διαφορετικές φάσεις της Σελήνης….τρώγοντας μπισκότα!

2024 06 θ

Πατήστε πάνω στα ακόλουθα link

Stop Motion Video: Η τροχιά των πλανητών

Stop Motion Video: Οι φάσεις της σελήνης

Μετά  την  υλοποίηση  των δραστηριοτήτων  της 3ης ενότητας τα παιδιά γνώρισαν την Jocelyn Bell Burnell

jocelyn

Ας γίνουμε μηχανικοί:Στην παρούσα ενότητα εισάγονται οι έννοιες του μηχανικού σχεδιαστικού τρόπου σκέψης, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα ή μία δοκιμασία. Ο τρόπος για να επιλυθούν αυτές οι δοκιμασίες βρίσκεται στην δική τους εφευρετικότητα, η οποία ενδυναμώνεται με βιωματικό τρόπο.

2024 0ρφσ6 08

Μετά  την  υλοποίηση  των δραστηριοτήτων  της 4ης ενότητας τα παιδιά γνώρισαν την Edith Clarke

Clarle

Χαρά και Μαθηματικά: Στην δραστηριότητα αυτή οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με τα γεωμετρικά σχήματα και κατ’ επέκταση με την έννοια των μαθηματικών. Σκοπός είναι να αποκτηθούν οι βασικές γνώσεις γεωμετρίας και η λογική επίλυσης προβλημάτων, βιωματικά και ομαδοσυνεργατικά.

2024 06 08 1

Μετά  την  υλοποίηση  των δραστηριοτήτων  της 5ης ενότητας τα παιδιά γνώρισαν την Υπατία

ΥΠΑΤΙΑ

Ας μιλήσουμε για επαγγέλματα: Στα πλαίσια αυτής της ενότητας τα παιδιά γνωρίζουν κάποια από τα επαγγέλματα τα οποία είναι στερεοτυπικά συνδεδεμένα με το αντίθετο φύλο. Σκοπός είναι να καταρριφθούν τα υπάρχοντα έμφυλα στερεότυπα σχετικά με τα επαγγέλματα. Στη συνέχεια, καλούνται να ζωγραφίσουν τον άνθρωπο που πιστεύουν ότι ασκεί ένα επάγγελμα και να τον/την ονομάσουν.



Λήψη αρχείου

Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του σχολείου με τη βοήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού  και της καθοδήγησης που μας παρείχαν οι υπεύθυνοι  του προγράμματος. Παιδιά και εκπαιδευτικοί απολαύσαμε τη συμμετοχή μας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Ανακύκλωση Μπαταριών στο Σχολείο μας!

48895aae d44e 4f76 b64a 8c516cf5110e

Για άλλη μια χρονιά το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα συλλογής και ανακύκλωσης φορητών μπαταριών που οργανώνει η εταιρεία ΑΦΗΣ προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι, όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή και Ελληνική Νομοθεσία. Σε αυτό το πλαίσιο, διαθέτοντας έναν 10λιτρο κάδο απόθεσης μπαταριών απευθύναμε κάλεσμα στην αρχή της σχολικής χρονιάς προς τις οικογένειες των μαθητών/τριών μας να μας στηρίξουν σε αυτή την προσπάθεια. Ενημερώσαμε παιδιά και γονείς για τα οφέλη της ανακύκλωσης μπαταριών αλλά και για τους κινδύνους που εμπεριέχει η απόρριψη μπαταριών στη φύση και ευρύτερα στο περιβάλλον. Με προσπάθεια από όλους μας και νοιάξιμο για το περιβάλλον καταφέραμε να γεμίσουμε τον κάδο.

Το φορτηγάκι της ΑΦΗΣ ήρθε τη Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024 και συνέλεξε τις μπαταρίες μας.

Παιδιά και γονείς σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας!!!

1

Λειτουργία σχολείων λόγω Ευρωεκλογών

vote 4746510 1280

Σας γνωρίζουμε ότι, λόγω της διενέργειας των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 9ης Ιουνίου 2024, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024 και τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024.

 



Λήψη αρχείου

Εκπαιδευτική Εκδρομή στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος

Τη Δευτέρα 27 Μαρτίου οι μαθήτριες και οι μαθητές μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας, επισκεφτήκανε το πάρκο Σταύρος Νιάρχος, όπου παρακολούθησαν και συμμετείχαν στο πρόγραμμα βιωσιμότητας “Το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος Ταξιδεύει”. Μέσα από πολυαισθητηριακά παιχνίδια, παρατήρηση και έρευνα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα χρώματα, τα αρώματα και τις υφές του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος, εξοικειώθηκαν με διαφορετικά είδη φυτών, εστίασαν  στα μεσογειακά αρωματικά φυτά και γνωρίσαν κάποιες από τις ιδιότητές τους! Στο τέλος του προγράμματος, τα παιδιά φύτεψαν μια λεβάντα σε origami γλαστράκια από ανακυκλωμένο χαρτί, για να ταξιδέψει στη δική τους γειτονιά!

ΝΙΑΡΧΟΣ 2

ΝΙΑΡΧΟΣ

NIARXOS 3

 

Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo Schools

BravoSchools general slider@4x 8 s 1
To σχολείο μας συμμετέχει στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό BRAVO SCHOOLS με μια διαδραστική αφίσα συμβουλών για την Προστασία των Δασών. Η δράση προέκυψε μέσα από την επεξεργασία του θέματος “Προστατέψτε το Δάσος”, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Σας καλούμε να στηρίξετε την προσπάθεια των παιδιών με την ψήφο σας.
Ακολουθήστε τον σύνδεσμο, προβείτε σε προεπισκόπηση της δράσης και στη συνέχεια ψηφίστε χρησιμοποιώντας ένα λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Θα χαρούμε αν προωθήσετε τον σύνδεσμο ώστε να μεταδοθεί το μήνυμα μας ακόμα περισσότερο.
Διάρκεια ψηφοφορίας από 16/05/2024 έως 31/5/2024
ΨΗΦΙΣΤΕ ΕΔΩ:

Η οικογένειά μου!

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 04 13 102631Οι εκπαιδευτικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν βασίστηκαν στο πρόγραμμα με τίτλο: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» που προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές/τριες, αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής.

Το σχολείο μέσω εκπαιδευτικών παρεμβάσεων οφείλει να συμβάλει στη διαχείριση της οικογενειακής διαφορετικότητας των μαθητών/τριών δρώντας κυρίως προληπτικά, αλλά και θεραπευτικά, εφόσον υπάρξει πρόβλημα. Κάθε εκπαιδευτική παρέμβαση, σε σχέση με την
οικογενειακή πολυμορφία, στοχεύει στην κατανόηση της διαφορετικότητας του οικογενειακού πλαισίου στο οποίο ανήκει ο/η μαθητής/τρια, στον αποστιγματισμό των διαφορετικών οικογενειακών καταστάσεων και στην ενίσχυση της ουδετερότητας ως προς την αντιμετώπιση των μετασχηματισμών της δομής της οικογένειας (Μαράτου-Αλιπράντη, 1998).

Με αφορμή το παραμύθι “Θα σ’ αγαπώ ότι κι αν γίνει” της Debi Gliori, ακολούθησε συζήτηση όπου τα παιδιά  διαπίστωσαν πως η οικογένειά τους είναι αυτή που δίνει αγάπη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες έφεραν στο σχολείο φωτογραφίες που απεικόνιζαν την οικογένεια τους και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια, μιλώντας με ενθουσιασμό. Παρατήρησαν τις οικογένειες των συμμαθητών και συμμαθητριών τους και εντόπισαν τις ομοιότητες και τις διαφορές. Διαπίστωσαν ότι καμία οικογένεια δεν είναι ίδια με την άλλη και ότι το κοινό χαρακτηριστικών όλων είναι η αγάπη.

Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τα δικαιώματα τους  και συζήτησαν για  τις ανάγκες, που οφείλει να ικανοποιεί η οικογένεια.

Φυσικά αποτύπωσαν την οικογένεια τους μέσα από τη ζωγραφική,  καθένα με το δικό του διαφορετικό τρόπο!

collage

20240305 153727

My family

collage 2

Το παραμύθι “Κάποιος να μ’ αγαπάει” της Weninger Brigitte έκλεισε με τον πιο γλυκό  τρόπο αυτή την εξερεύνηση.