Η 3η Δεκεμβρίου έχει ανακηρυχθεί από τα Ηνωμένα Έθνη ως η Διεθνής Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Σκοπός η προώθηση της κατανόησης των θεμάτων αναπηρίας, η κινητοποίηση στήριξης για την αξιοπρέπεια, τα δικαιώματα και την ευημερία των ατόμων με αναπηρία και η ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.
Στο νηπιαγωγεία μας μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες, δώσαμε στους μικρούς μας μαθητές/τριες την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας.
Στόχοι τα παιδιά:
Να γνωρίσουν με απλό τρόπο τι σημαίνει αναπηρία (σωματική, οπτική, ακουστική).
Να αντιληφθούν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και μοναδικοί.
Ν΄ αναπτύξουν ενσυναίσθηση, σεβασμό και κοινωνικές δεξιότητες.
Να καλλιεργήσουν θετική στάση για τη διαφορετικότητα.
Να κατανοήσουν ότι άτομα με αναπηρία μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα, απλώς με διαφορετικό τρόπο.
Να γνωρίσουν (μέσα από εικόνες, βίντεο, παιχνίδι ρόλων) αντικείμενα όπως αναπηρικό αμαξίδιο, μπαστούνι, γραφή Braille, νοηματική κ.ά.) και να κατανοήσουν ότι αυτά τα μέσα βοηθούν τους ανθρώπους να είναι ανεξάρτητοι.




Τα παιδιά σχηματίζουν το αρχικό του ονόματός τους στη νοηματική
Παιχνίδι ρόλων: Περπάτημα με μπαστούνι


Ζωγραφική με πόδι, στόμα και στα τυφλά





Διαβάζουμε το Βιβλίο, συγγραφέας Τζούλια Γκόσκε: 
Ο Αυτιάς έχει τα μεγαλύτερα αυτιά απ’ όλα τα σκυλάκια στο λιβάδι. Του αρέσει να τρέχει με τα αδέρφια του, αλλά τα αυτιά του βάζουν συνέχεια τρικλοποδιές. Η συγγραφέας και εικονογράφος Τζούλια Γκόσκε, στο πρώτο της αυτό παραμύθι, φωτίζει με χιούμορ και τρυφερότητα ένα θέμα σοβαρό κι ευαίσθητο: πως είναι να είσαι διαφορετικός. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ).
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε από την ιστορία!
