Σχέδιο Δράσης για τη φιλαναγνωσία με τίτλο: “Με το βιβλίο γνώση αποκτώ και στον ουρανό πετώ”

Δεκ 202514



Λήψη αρχείου

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Δεκ 202513

Καλώς ήρθες Χειμώνα!

CHIMONAS OMADIKESΜαθαίνω για το Χειμώνα-Εκπαιδευτικό βίντεο:  picou picouhttps://www.youtube.com/watch?v=zKn9OrmVbrMΤραγουδάμε για το Χειμώνα: “Ααα Αρχίζει η παγωνιά (σε εικονόλεξο Το τραγούδι του Χειμώνα/Παιδόκοσμος https://www.youtube.com/watch?v=juetSmx608E

Σχηματίζουμε τη λεξη: ΧΕΙΜΩΝΑΣ-χειμώναςCHEIMONAS Schhmatizoyn th lexh

Παιχνίδια με τα ρούχα: επιλέγουμε τα ρούχα του Χειμώνα

CHEIMONAS ROYCHA

Ντύνουμε τον Αρκούδο με χειμωνιάτικα ρούχα

CHEIMONAS ROYCHA ARKOYDOS

Μαθαίνουμε το Χχ του ΧειμώναCHEIMONAS CHI DIADRASTIKO CHEIMONAS CHI

CHEIMONAS CHI FYLLO ERGASIAS

3η Δεκεμβρίου Διεθνής Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Δεκ 20253

Η 3η Δεκεμβρίου έχει ανακηρυχθεί από τα Ηνωμένα Έθνη ως η Διεθνής Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Σκοπός η προώθηση της κατανόησης των θεμάτων αναπηρίας, η κινητοποίηση στήριξης για την αξιοπρέπεια, τα δικαιώματα και την ευημερία των ατόμων με αναπηρία και η ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.

Στο νηπιαγωγεία μας μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες, δώσαμε στους μικρούς μας μαθητές/τριες την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας.

Στόχοι τα παιδιά:

Να  γνωρίσουν με απλό τρόπο τι σημαίνει αναπηρία (σωματική, οπτική, ακουστική).

Να αντιληφθούν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και μοναδικοί.

Ν΄ αναπτύξουν ενσυναίσθηση, σεβασμό και κοινωνικές δεξιότητες.

Να καλλιεργήσουν θετική στάση για τη διαφορετικότητα.

Να κατανοήσουν ότι άτομα με αναπηρία μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα, απλώς με διαφορετικό τρόπο.

Να γνωρίσουν (μέσα από εικόνες, βίντεο, παιχνίδι ρόλων) αντικείμενα όπως αναπηρικό αμαξίδιο, μπαστούνι, γραφή Braille, νοηματική κ.ά.) και να κατανοήσουν ότι αυτά τα μέσα βοηθούν τους ανθρώπους να είναι ανεξάρτητοι.

ANAPHRIA AMAXIDIA

ANAPHRIA GRAFH BRAIL

ANAPHRIA TYFLOI

ANAPHRIA NOHMATIKH

Τα παιδιά σχηματίζουν το αρχικό του ονόματός τους στη νοηματικήANAPHRIA NOHMATIKH 1

Παιχνίδι ρόλων: Περπάτημα με μπαστούνι

ANAPIRIA MPASTOYNI 1

ANAPHRIA PERPATHMA ME MPASTOYNI

Ζωγραφική με πόδι, στόμα και στα τυφλά

ANAPHRIA PODI

ANAPHRIA PODI 1

ANAPHRIA STOMA

ANAPHRIA TYFLA

ANAPHRIA ZOGRAFIES

Διαβάζουμε το Βιβλίο, συγγραφέας Τζούλια Γκόσκε: AYTIAS BIBLIO

 Ο Αυτιάς έχει τα μεγαλύτερα αυτιά απ’ όλα τα σκυλάκια στο λιβάδι. Του αρέσει να τρέχει με τα αδέρφια του, αλλά τα αυτιά του βάζουν συνέχεια τρικλοποδιές. Η συγγραφέας και εικονογράφος Τζούλια Γκόσκε, στο πρώτο της αυτό παραμύθι, φωτίζει με χιούμορ και τρυφερότητα ένα θέμα σοβαρό κι ευαίσθητο: πως είναι να είσαι διαφορετικός. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ).

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε από την ιστορία!

ANAPHRIA AYTIAS 1

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3η Δεκεμβρίου Διεθνής Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία    

Το Σώμα μου- οι 5 Αισθήσεις

Νοέ 202528

Μέσω ποικίλου εποπτικού υλικού (σχετικές εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο), τραγουδιών, παιχνιδιών και δημιουργικών βιωματικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά  μαθαίνουν για το σώμα τους και τις πέντε αισθήσεις.

Στόχοι:

  • Να αναγνωρίζουν τα βασικά μέρη του σώματος και να τα ονομάζουν (κεφάλι, χέρια, πόδια κ. ά.).
  • Να γνωρίσουν τα βασικά εσωτερικά όργανα και το σκελετό.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της φροντίδας του σώματος (υγιεινή διατροφή, ύπνος, άσκηση, πλύσιμο χεριών κ.ά)
  • Να γνωρίσουν τις αισθήσεις, να τις αντιστοιχίζουν με το αντίστοιχο όργανο και να κατανοήσουν τη λειτουργία των πέντε αισθήσεων (όραση, ακοή, αφή, γεύση, όσφρηση).
  • Να συνδέσουν τα Χριστούγεννα με τις 5 αισθήσεις.

Τα μέρη του σώματος

Soma merh Soma epoptiko yliko 1

Εκπαιδευτικό Παιχνίδι

Soma ekpaideytiko paichnidi

΄Soma ekpaideytiko paichnidi 2

Ομαδική εργασία: “Τα μέρη του σώματος”

Soma omadikh 1 1

Soma omadikh 2

Ατομικές εργασίες για το σώμα (αντιστοίχηση, ονομασία μερών, πρόσωπο)

soma atomikes ergasies antistoichhshs

Soma Agori Koritsi

Soma kefali

Σκελετός και εσωτερικά οργανα (συναρμολόγηση)

Soma esoterika organa

soma skeletos organa

Μικρόβια και  κανόνες υγιεινής του σώματος

ygieinh mikrobiaygieinh cheria

ygieinh kanones 1

Ατομικές εργασίεςygieinh mikrobia atomikh ergasia 1ygieinh mikrobia atomikh ergasia

Οι 5 αισθήσεις

aisthhseis Anthh Zhsh

Aisthhseis koykles

Ατομική εργασίαaisthhseis atomikh ergasia

Παιχνίδι με τις αισθήσεις

aisthhseis antistoichhsh 1

Οι 5 αισθήσεις τα Χριστούγεννα

AISTHHSEIS CHRISTOYGENNA

Ατομική εργασία: Ζωγραφίζω τι βλέπω, μυρίζω, ακούω, γέυομαι και πιάνω τα Χριστούγεννα

AISTHHSEIS 3

AISTHHSEIS 2AISTHHSEIS 4 AISTHHSEIS 6  AISTHHSEIS 1

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Σώμα μου- οι 5 Αισθήσεις    

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Νοέ 202521

Η 20η Νοεμβρίου είναι αφιερωμένη στα παιδιά, καθώς είναι η μέρα διακήρυξης και υπογραφής της σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Στόχος της ημέρας είναι να ευαισθητοποιήσει και να προωθήσει τη σημασία των δικαιωμάτων των παιδιών και η  UNICEF, ως κύριος οργανισμός που προωθεί τα δικαιώματα των παιδιών,  αναλαμβάνει δράσεις για την ενίσχυση των δικαιωμάτων τους. Στην Ελλάδα, η Σύμβαση κυρώθηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992 με τον Ν.2101/92 και περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων:

  • Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό)
  • Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία)
  • Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο)

Δραστηριότητες στην τάξη: Δείξαμε σχετικές εικόνες (https://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/11/35.html) και βίντεο “Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού (20 Νοεμβρίου)”  (https://www.youtube.com/watch?v=4434n3xeLWw) και συζητήσαμε για τα δικαιώματα. Τραγουδήσαμε “τα δικαιώματα των παιδιών” (https://www.youtube.com/watch?v=1WhcIhsqDfw)Τη

Ομαδική εργασία: “ Έχω δικαίωμα σαν παιδί για….”  Τα παιδιά μέσα από τα δικαιώματά τους εκφράζουν και αποτυπώνουν και τις ανάγκες τους για να είναι χαρούμενα και ευτυχισμένα!

Dikaiomata omadikh

Διαβάσαμε “ Τη Ζωή στη Λουλουδούπολη” ένα παραμύθι από τη UNICEF για τα δικαιώματα και τα παιδιά ζωγράφισαν  ότι τους άρεσε.

Dikaiomata zografikh

Dikaiomata zografikh 1

Τα παιδια ζωγραφίζουν το παζλ των διακιωμάτων.dikaiomata dikaiomata 1

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού    

Σχέδιο Δράσης για τη φιλαναγνωσία με τίτλο: “Με το βιβλίο γνώση αποκτώ και στον ουρανό πετώ”

Νοέ 202516

 



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Δράσεις, Εκπαιδευτικά προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο Δράσης για τη φιλαναγνωσία με τίτλο: “Με το βιβλίο γνώση αποκτώ και στον ουρανό πετώ”    

Επέτειος του Πολυτεχνείου

Νοέ 202514

Η επέτειος του Πολυτεχνείου, είναι μια ευκαιρία οι μικροί μας μαθητές/τριες, να γνωρίσουν  μέσα από σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο, παιδικά βιβλία, τραγούδια, κ.ά., τον αγώνα των φοιτητών του Πολυτεχνείου “του σχολείου για μεγάλα παιδιά” για δημοκρατία και ελευθερία.  Εστιάζουμε στις αξίες της ελευθερίας,, της ειρήνης, της συνεργασίας. και το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και εξηγούμε το σύνθημα: «ψωμί-παιδεία-ελευθερία».

Δραστηριότητες:  Παρατηρούμε και σχολιάζουμε εικόνεςepoptiko yliko polytechneioΣχηματίζουμε και γράφουμε τη λέξη ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟschhmatizoyme th lexh polytechneio

atomikes polytechneio

Διαβάζουμε τα βιβλία: «Ντενεκεδούπολη» και «η Κυρά Δημοκρατία»tenekedoypolh h kyra dhmokratia

Συζητάμε τι έχουμε με τη Δημοκρατία και τι όταν έχουμε Δικτατορία και  ποια θα θέλαμε να έχουμε.

dhmokratia

Ζωγραφίζουμε πώς φανταζόμαστε τη Δημοκρατία και πώς τη Δικτατορία.

pos fantazesai dhmokratia kai diktatoria pos fantazai th dhmokratia kai diktatoria pos fantazesa dhmokratia kai diktatoria

Κάνουμε εκλογές (τηρώντας όλη τη διαδικασία: ταυτότητες, ψηφοδέλτια, κατάστασεις, κάλπη, καταμέτρηση ψήφων, αποτέλεσμα) και ψηφίζουμε το αγαπημένο μας χρώμα!

ekloges kalph 1ekloges 2katastash pshfisanton apotelesmata eklogonapotelesmata eklogon

Κατασκευή ακορντεόν, για το Πολυτεχνείο: «Η μελωδία της δημοκρατίας»

akornteon 1 akornteon 2

Ζωγραφίζουμε την αφίσα του Αλέκου Φασιανού για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας (https://e-children.blogspot.com/2015/11/blog-post_8.html).

fasianos

Κατασκευή: « Περιστέρι με κλαδί ελιάς που συμβολίζει την ειρήνη»

kapelo peristeri 1 kapelo polytechneio paidia

Κατασκευή καρτών

kartes polytechneio 4  polytechneio kartes .

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επέτειος του Πολυτεχνείου    

Τα σχήματα

Νοέ 20256
Μαθαίνουμε τα σχήματα:Τα παιδιά αναγνωρίζουν, ονομάζουν και ταξινομούν τα βασικά σχήματα (κύκλο, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο), τα εντοπίζουν στο περιβάλλον τους, τραγουδούν για τα σχήματα, παίζουν και  δημιουργούν με αυτά. 

Σχηματόδεντρα: Τα παιδιά κολλάνε εικόνες αντικειμένων στο δέντρο που έχει το ίδιο σχήμα με αυτά.SCHHMATA DENTRA 1  SCHHMATA DENTRASCHHMATA DENTRA 2

Δημιουργίες με συνθέσεις σχημάτων!

SCHHMATA SCHHMATOYLHSSCHHMATA SYNTHESEIS

Παιχνίδι με τα σχήματα!

Κόβουμε και  κολλάμε σχήματα σε χαρτί του μέτρου. Κάθε παιδί στην αρχή διαλέγει ένα σχήμα, κερδίζει όποιος πηδάει πατώντας στο ίδιο σχήμα μέχρι να φτάσει στο τέλος.

SCHHMATA PAICHNIDISCHHMATA PAICHNIDI PAIDISCHHMATA PAICHNIDI 2

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα σχήματα    

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Οκτ 202531

Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα της Αποταμίευσης, στο Νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες: μιλήσαμε για το τι είναι αποταμίευση, διαβάσαμε σχετικές παροιμίες, ιστορίες και  μύθους, δείξαμε χρήματα και τα ξεχωρίσαμε (κέρματα, χάρτινα), ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι θα αγόραζαν με τα χρήματα που μάζεψαν στον κουμπαρά τους, κάναμε κατασκευές κ. ά., Έτσι τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της αποταμίευσης, αλλά και τη σημασία της στη ζωή μας.

Κατασκευή κουμπαράδων, που είναι το σήμα της αποταμίευσης με χαρτόνια και χάρτινα ποτηράκια!

koymparades batrachakia kai kamhlopardaleiskoymparades chelones 2koymparades chelones koympara batrachakia koymparades chelones 3

Αφηγηθήκαμε την ιστορία του Μίδα, που ότι άγγιζε γινόταν χρυσό και αφού συζητήσαμε για τα παθήματά του όταν πραγματοποιήθηκε αυτή του η επιθυμία, τα παιδιά κολλώντας κομμάτια από χρυσό χαρτόνι και ζωγραφίζοντας, απεικόνισαν  ότι τους άρεσε, από την ιστορία.

Midas 1 Midas 2

Midas 3

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης    

28η Οκτωβρίου 1940

Οκτ 202527



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 28η Οκτωβρίου 1940    
« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Χωρίς σχόλια για εμφάνιση.
Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Αριστερή καμπανούλα Δεξιά καμπανούλα

13ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Το σχολείο μας  βρίσκεται στο κέντρο της πόλης (Ταχ. Δ/νση: Λ. Σακελλαρίου 53) και μοιράζεται τον προαύλιο χώρο με το 3ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας. Τη φετινή σχολική χρονιά (2024-2025), λειτουργεί με τέσσερα (4) τμήματα Πρωινού Υποχρεωτικού Προγράμματος, δύο (2) τμήματα Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος, ένα (1) τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και ένα (1) Τμήμα ‘Ένταξης.

Πλήρη στοιχεία του σχολείου



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων