1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ”

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη ασχοληθήκαμε με τη συνεργασία στο νηπιαγωγείο.

Τα παιδιά μέσα από διάφορες δραστηριότητες συνεργασίας είτε σε ζευγάρια είτε σε ομαδικές κατάλαβαν τη σημασία της, όπως κατάλαβαν και τη δύναμη που έχουν οι λέξεις για να κάνουν τους άλλους να νιώθουν καλά. Στο τέλος των δραστηριοτήτων φάνηκε η διαφορά στον τρόπο αντιμετώπισης των άλλων παιδιών.

13 116

151417 1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ”

Το Σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε με σκοπό να ενισχυθούν οι διαπροσωπικές σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές, διαμορφώνοντας ένα θετικό κλίμα συνεργασίας, ενσυναίσθησης αλλά και συναισθημάτων ασφάλειας εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Μέσα από βιωματικές δράσεις τα νήπια κατανόησαν την ανάγκη σεβασμού του άλλου, ειρηνικής επίλυσης των όποιων διαφορών και συγκρούσεων, γόνιμης και δημιουργικής
συνεργασίας για το κοινό καλό της ομάδας. Επιδιώκοντας, μακροπρόθεσμα τα
φαινόμενα αποκλεισμού ή περιθωριοποίησης μερίδας μαθητών να μειωθούν σημαντικά ή να εκλείψουν. Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι ήταν:

  • Η ανάπτυξη παιδαγωγικών πρακτικών για τη διαχείριση των προβλημάτων μεταξύ των μαθητών
  • Η ανάπτυξη ενισχυτικών ή και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων στην περίπτωση που διαπιστωθεί πως κάποιο ή κάποια παιδιά αποκλείονται από την ομάδα
  • Η από κοινού συμφωνία περί συνεπειών, όταν οι κανόνες παραβιάζονται
  • Η διαμόρφωση του κατάλληλου παιδαγωγικού πλαισίου, ώστε οι μαθητές να αισθάνονται ασφαλείς να εκφραστούν για κάτι που τους στεναχώρησε
  • Η διαμόρφωση μιας κουλτούρας αλληλοϋποστήριξης και αλληλοβοήθειας με τη
    συνειδητοποίηση ότι μία ομάδα είναι αληθινά δυνατή όταν στηρίζεται στη γνήσια ομαδικότητα και σύμπνοια και όταν όλα τα μέλη της αισθάνονται ουσιαστικό και
    αναπόσπαστο μέρος του συνόλου

13 1 161415

11αρ11παιχνιδ 1  

14 1

 

 

 

 

 

 

 

Για την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης υπήρξε συνεργασία με την ΕΔΥ και το Τμήμα Ένταξης. Συγκεκριμένα, έγιναν δράσεις όπως αφήγηση ιστοριών, δραματοποιήσεις και ομαδικά παιχνίδια, με σκοπό την ενίσχυση της ομαδικότητας, της αλληλεγγύης και της αποδοχής της διαφορετικότητας.

12  π3

Στο Τμήμα Ένταξης υλοποιήθηκαν αντίστοιχες δράσεις:

Βιβλία συναισθημάτων εξώφυλλοΒιβλίο συναισθημάτων

κινητόΔραστηριότητα

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ E-TWINNING: “HEALTHIER TOGETHER”

Αυτή τη χρονιά το τμήμα Ν3 συμμετείχε στο πρόγραμμα e-twinning: “Healthier together”.

Το έργο, μέσα από σωστά σχεδιασμένες δραστηριότητες, επικεντρώθηκε στη νοητική, σωματική και ψηφιακή υγεία των παιδιών με κύριους στόχους: την εισαγωγή τους σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, να τους δώσει την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα και να μάθουν την αξία της συνεργασίας, έτσι ώστε να προστατεύσουν την υγεία τους και να χτίσουν δικές τους υγιεινές ρουτίνες.

Έτσι, κάθε μήνα ο στόχος ήταν διαφορετικός.

  • Νοέμβριος, Φυσική Αγωγή: Ώρα για γιόγκα
  • Δεκέμβριος, Ψυχική Αγωγή : Μου αρέσει να τρώω
  • Ιανουάριος, Ψηφιακή Εκπαίδευση : Είναι απλώς ένα παιχνίδι
  • Φεβρουάριος, Ψυχική Αγωγή : Ηρεμιστικές στρατηγικές
  • Μάρτιος, Ψυχική Αγωγή : Τι έχετε στο πιάτο σας;
  • Απρίλιος, Φυσική Αγωγή : Ας μετακινηθούμε – δραστηριότητες της πόλης 

10 02 03 04

06

Τα παιδιά όμως και στο σπίτι ξεκίνησαν να μαγειρεύουν με τους γονείς τους υγιεινές τροφές

101 100

και να γυμνάζονται

07 09

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΑΝΟΙΞΗ (ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΕΝΤΟΜΑ-ΠΟΥΛΙΑ)

Με τα παιδιά αυτές τις μέρες κουβεντιάζουμε για την Άνοιξη και την αλλαγή στη φύση σε χρώματα και μυρωδιές.

Έτσι, ξεκινήσαμε με τα παιδιά να ζωγραφίζουν τα δικά τους λουλούδια

12 13

να παίζουν με τόμπολες ταύτισης, με ποσότητες και αριθμούς

και να φτιάχνουν σταυρόλεξο με ονόματα λουλουδιών

14

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας: “Φροντίζω το περιβάλλον” επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά πιο συγκεκριμένα το θέμα:¨Θάλα-SoS χωρίς πλαστικά”.

Κουβεντιάσαμε με τα παιδιά για τη ρύπανση της θάλασσας και των ακτών από πλαστικά απορρίμματα καθώς και για τους κινδύνους που εγκυμονεί για τα ζώα της θάλασσας. Στη συνέχεια όλοι σκεφτήκαμε τρόπους μείωσης των απορριμμάτων και τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν όπως μπορούσαν τις ιδέες τους. Χρήση υφασμάτινης σακούλας αντί για πλαστική και χάρτινο καλαμάκι αντί για πλαστικό.

17 18

Δημιούργησαν τη δική τους ιστορία…

15

Στο τέλος ζωγράφισαν μια καθαρή και μια βρώμικη θάλασσα και συζήτησαν για το ποια τους αρέσει περισσότερο.

16

Επίσης τα παιδιά του τμήματος (Ν3) επηρεασμένα από τις συζητήσεις και τις δράσεις μας συμμετείχαν στο διαγωνισμό της Helmepa με θέμα: ¨Μην ψαρώνεις, μπορούμε να σώσουμε τη θάλασσα”.ΑΦΙΣΑ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2023-24

 

Τη φετινή χρονιά στο τμήμα (Ν3) του νηπιαγωγείου αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το δεκατιανό των παιδιών. Στόχοι:

  • Η υιοθέτηση σπιτικού δεκατιανού σε σκεύος πολλαπλών χρήσεων
  • Μείωση σπατάλης τροφίμων
  • Υιοθέτηση υγιεινού τρόπου ζωής με κατανάλωση φρούτων και λαχανικών

Ανά μήνα υπήρχε ένας στόχος που έπρεπε να επιτευχθεί:

Να παίρνουν σπιτικό σχολικό γεύμα

Να το μεταφέρουν σε σκεύη πολλαπλών χρήσεων τα οποία θα είναι κατάλληλα για την ασφαλή φύλαξη των γευμάτων και την υγεία των μαθητών

Να επιλέγουν σωστούς διατροφικά συνδυασμούς τροφίμων

Να ελέγχουν αν η ποσότητα της τροφής που προμηθεύονται καθημερινά είναι όση χρειάζονται

Να παρακινήσουν τα μέλη της οικογένειάς τους να υιοθετήσουν την πρακτική “Ταπερίστας”

Να συνεχίσουν τα ίδια τα παιδιά την πρακτική ¨Ταπερίστας” κάνοντάς την τρόπο ζωής.

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δράσεις που διοργανώναμε στο τμήμα μας και οι γονείς βοηθούσαν στην προσπάθειά μας προμηθεύοντας τα παιδιά με τα ανάλογα υλικά και τρόφιμα. Τα παιδιά άρχισαν να υιοθετούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και να ελέγχουν τις ποσότητες που έφερναν στο σχολείο σε σχέση με την αρχή της χρονιάς.

Οι γονείς μάλιστα σε σχόλια τους σε τακτά χρονικά διαστήματα ανέφεραν πόσο είχε επηρεαστεί θετικά όλη η οικογένεια υιοθετώντας έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

τ1 τ2

Τα παιδιά συνέχισαν και στο σπίτι να βοηθούν τους γονείς τους να φτιάχνουν πιο υγιεινές συνταγές!!!

100 101

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Αναφερόμενοι στη γιορτή της μητέρας, κουβεντιάσαμε με τα παιδιά για τα συναισθήματα που νιώθουν όταν ακούνε τη λέξη μητέρα καθώς και για το πώς πιστεύουν ότι τα φροντίζει η μητέρα τους αλλά και για το τι κάνουν και αυτά από την πλευρά τους για αυτήν. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν σε ομάδες τον πίνακα του Klimt “Μητέρα και παιδί”. μητεραΗ μέρα τελείωσε με τη δημιουργία κάρτας για τις μαμάδες με τα παιδιά να γράφουν λόγια αγάπης.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΠΑΣΧΑ 2024

Τα παιδιά στο σχολείο προετοιμάζονται για το Πάσχα. Εκτός από τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται σχετικά με τη ζωή και τα πάθη του Χριστού, γίνονται και πολλές κατασκευές είτε ατομικές είτε ομαδικές. Κότες, κοτόπουλα και λαγοί έχουν την τιμητική τους!!!

 π2 π3 π4

π5 π1 1 π6 π7

13 14 1 15 1

17 1 18 1 19 1

20 21 22 23

16 1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Σε συνέχεια της επίσκεψης στο Πλανητάριο, ασχοληθήκαμε με τα παιδιά με το διάστημα. Μιλήσαμε για τους πλανήτες και το φεγγάρι. Αναφερθήκαμε στις φάσεις της Σελήνης και στην εναλλαγή μέρας-νύχτας.

δ1

δ2

δ3 δ4 δ5

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε σε όλα τα μέσα μεταφοράς στεριάς-αέρα-θάλασσας και τα παιδιά με ανακυκλώσιμα υλικά έφτιαξαν σε ομάδες τα δικά τους οχήματα.

αυτοκίνητα δ6 δ8

πατίνιδ7

 τραμδ9

λεωφορείο δ10

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ

Την Κυριακή 7/4 πραγματοποιήθηκε εκδρομή στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, η οποία διοργανώθηκε από το Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας. Τα παιδιά παρακολούθησαν αρχικά στη Θόλο “ο Εξωγήινος και τα παιδιά των σπηλαίων” και στη συνέχεια παρακολούθησαν και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο πάρκο των πειραμάτων και στο πάρκο των εφευρέσεων.

14 15 16 18 19 20 21

Ευχόμαστε να υπάρξουν και άλλες ανάλογες στην πορεία.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο