Ο τρύγος Ελάτε να τρυγήσουμε στα καρπερά αμπέλια με κέφι και με γέλια , ελάτε απ’ την αυγή .
Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου), τα παιδιά μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Της Φύσης τα καμώματα-Μικροί κηπουροί». Τα παιδιά ανακάλυψαν τον θαυμαστό κόσμο των φυτών και τον κύκλο της ζωής τους με βαθύτερη εκτίμηση για το φυσικό περιβάλλον και έγιναν κηπουροί αναλαμβάνοντας να φροντίζουν το φυτό που πήραν στο σπίτι.
«Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος» Ο κ. Δαρβίνος και το μυστήριο της ζωής!
Την Τετάρτη 15 Μαΐου το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε το «Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος» ((Πειραιώς 254,Ταύρος),για να παρακολουθήσει την τρισδιάστατη ταινία με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης» που παρουσιάζεται στη «Θόλο», το θέατρο Εικονικής Πραγματικότητας του «Ελληνικού Κόσμου». Η ταινία υπόσχεται ένα περιπετειώδες ταξίδι ανακάλυψης της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη μας. Τα εντυπωσιακά γραφικά στην 360° οθόνη της «Θόλου», η μουσική από τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βουδαπέστης και η αφηγήσεις εκλεκτών ηθοποιών, εγγυώνται ότι η ταινία θα μαγέψει τους μικρούς μας μαθητές.
“Όταν η ποίηση και το όνειρο γίνονται εικόνες…….”
Όλοι γνωρίζουμε τον Οδυσσέα Ελύτη από το ποιητικό του έργο, ελάχιστοι γνωρίζουν το εικαστικό του έργο, τα κολάζ (συνεικόνες κατά τον ίδιο) και τη ζωγραφική. Η τέχνη του κολάζ συνάντησε τον Οδυσσέα Ελύτη όταν ήταν είκοσι πέντε χρονών. Το 1936 εμφανίζεται με τα πρώτα του κολάζ στην «Α΄ Διεθνή Υπερρεαλιστική Έκθεση Αθηνών» ενώ από το 1965 ασχολείται συστηματικά δείχνοντάς τα σε εκθέσεις και τυπώνοντάς τα σε λευκώματα. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αποτυπώνουν τα κολάζ του Ελύτη και τα χρώματα της Ελλάδας!!
Δράσεις Φιλαναγνωσίας στην Δανειστική Βιβλιοθήκη: «ΣΑΝ ΔΙΑΒΑΖΩ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ, ΛΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΩ ΣΕ ΈΝΑ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΚΡΙΝΟ
Η λειτουργία της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης χτίζει την ταυτότητα του μαθητή και τον οδηγεί σε ταξίδια γνώσης μέσα από τον ρόλο του ακροατή και του αναγνώστη. Συνδέεται άμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία καλλιεργώντας δεξιότητες κριτικής σκέψης, αυτόνομης μάθησης, επεξεργασία γνώσης, ανάπτυξη φιλαναγνωσίας, εμπλουτισμό λεξιλογίου και την κοινωνική ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της φαντασίας και της σκέψης οδηγεί το παιδί του Νηπιαγωγείου στην δημιουργική γραφή και ανοίγει τον δρόμο προς τη συγγραφική επινοητικότητα.
Ακόμη και για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν με παθητικό τρόπο τα βιβλία ο Ποσλάνιεκ προτείνει τη λύση: «Οι βιβλιοθήκες να έρθουν κοντά στα παιδιά. Στις αυλές του σχολείου την ώρα του διαλείμματος, με δραστηριότητες εμψύχωσης, εκθέσεις βιβλίων, παιγνιώδεις δραστηριότητες»(Ποσλάνιεκ, Κ, 1991).
Δημιουργίες με φύλλα απεικόνισης και μικρά βιβλία (Freinet) https://skasiarxeio.wordpress.com/%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CE%BB%CE%AC%CF%87%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF/
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
Η Μάχη του πορτοκαλιού
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες/χώρες. Εξηγούμε στους πολίτες της μίας χώρας κρυφά ότι στόχος τους σε αυτή τη δραστηριότητα είναι να πάρουν το πορτοκάλι επειδή χρειάζονται τη φλούδα του πορτοκαλιού για να φτιάξουν κέικ πορτοκαλιού. Ομοίως στόχος της άλλης χώρας είναι να πάρουν το πορτοκάλι, καθώς χρειάζονται το χυμό του για να φτιάξουν χυμό πορτοκαλιού.
Οι δυο ομάδες κάθονται σε μια γραμμή, πρόσωπο με πρόσωπο, έχουν τρία λεπτά για να πάρουν αυτό που χρειάζονται. Τονίζουμε πως δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουν βία για να πάρουν αυτό που θέλουν. Μετά, τοποθετούμε ένα πορτοκάλι ανάμεσα στις δυο ομάδες και λέμε, «Πάμε».
21 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης-“Ο Δρόμος των ποιητών”
Τον Οκτώβριο του 1999, στη Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι, η 21η Μαρτίου ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. «Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης θα ενισχύσει την εικόνα της ποίησης στα ΜΜΕ, ούτως ώστε η ποίηση να μην θεωρείται πλέον άχρηστη τέχνη, αλλά μια τέχνη που βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της. Οι πολύ δημοφιλείς ποιητικές αναγνώσεις μπορεί να συμβάλουν σε μια επιστροφή στην προφορικότητα και στην κοινωνικοποίηση του ζωντανού θεάματος και οι εορτασμοί μπορεί να αποτελέσουν αφορμή για την ενίσχυση των δεσμών της ποίησης με τις άλλες τέχνες και τη φιλοσοφία, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η φράση του Ντελακρουά “Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς ποίηση”».
Σε ένα αφιέρωμα στην Μελοποιημένη Ποίηση τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους έγραψαν το αγαπημένο μελοποιημένο ποίημα σε χαρτόνι κάνσον με την φωτογραφία του συνθέτη και του στιχουργού. Τα αναρτήσαμε στα κάγκελα του σχολείου και ονομάσαμε αυτή την οδό: “Ο Δρόμος των ποιητών”.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. ΌΠως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος το σχολείο συμμετείχε με παιχνίδια και εικαστικές αποτυπώσεις.