Comment est-ce que ça se dit en français ? Πώς λέγεται στα γαλλικά ;

ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ, ΜΙΛΑΩ ΓΑΛΛΙΚΑ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

MANGER ÉQUILIBRÉ, PARLER FRANÇAIS, S’EXPRIMER À TRAVERS L’ART

 

Τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2021 μάθαμε πώς ονομάζονται διάφορα λαχανικά. Δουλέψαμε με imagier και δραστηριότητες αντιστοίχισης και συμπλήρωσης κενών. Εργαστήκαμε ατομικά, αλλά και σε τρεις μεγάλες ομάδες.

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

 

 

Un jeu de fruits sain et simple – Ένα παιχνίδι φρούτων υγιεινό και απλό

ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ, ΜΙΛΑΩ ΓΑΛΛΙΚΑ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

MANGER ÉQUILIBRÉ, PARLER FRANÇAIS, S’EXPRIMER À TRAVERS L’ART

 

Φέτος το Φεβρουάριο  με την Ε’  Δημοτικού παίζουμε το παιχνίδι των φρούτων. Επιλέγουμε ένα φρούτο και το τρώμε στο σχολείο. Παίζουμε κάθε Δευτέρα, Πέμπτη και Παρασκευή. Ένα φρούτο την ημέρα, εννιά φορές το μήνα, εννιά πόντοι top score. Στο τέλος του μήνα, οι μαθητές που θα φτάσουν τους 7, 8 και 9 πόντους θα βραβευτούν.  

 



Λήψη αρχείου

 

Des fruits de saison – Φρούτα εποχής

ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ, ΜΙΛΑΩ ΓΑΛΛΙΚΑ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

MANGER ÉQUILIBRÉ, PARLER FRANÇAIS, S’EXPRIMER À TRAVERS L’ART

 

Τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου και τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου μάθαμε πώς ονομάζονται μερικά φρούτα στα γαλλικά, θυμηθήκαμε χρώματα που ξέρουμε και ανακαλύψαμε καινούργια. Χρωματίσαμε τα φρούτα, γράψαμε το όνομά τους, μιλήσαμε για το χρώμα του κάθε καρπού και αναφερθήκαμε στο οριστικό και το αόριστο άρθρο. Δουλέψαμε ατομικά για 2 διδακτικές ώρες. Κρατήσαμε τη δουλειά μας στον ατομικό μας φάκελο.   

 

panier de fruits

Une soupe pas comme les autres – Μια σούπα διαφορετική

Les géniales

 

Le super groupe

 

Les extraterrestres

 

Les belles filles

 

Les meilleurs

 

Les recettes folles

 

Ε’ Δημοτικού – Μαυροθάλασσα Σερρών – 23 μαθητές

 

Την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου φτιάξαμε σε χαρτόνια ασυνήθιστες σούπες. Μπορεί να μην είμαστε σεφ, έχουμε όμως φαντασία.  Για τις σούπες μας ξεχωρίσαμε  πέντε φρούτα που μας αρέσουν πολύ, δύο λαχανικά που δε μας πολυαρέσουν, μερικά υλικά πλούσια σε πρωτεΐνη, ψάρια, κρέας, αυγά ή όσπρια, καθώς και δυο νόστιμα δημητριακά.

Αρχικά, δουλέψαμε ατομικά και έπειτα σε ομάδες.  Ο καθένας μας διάλεξε τα προϊόντα του, τα πρόσθεσε σε χρωματιστό κάνσον και έγραψε  μια συνταγή με τα υλικά που επέλεξε.  Στη συνέχεια, σχηματίσαμε ομάδες με τρία και τέσσερα μέλη. Ενώσαμε τις συνταγές μας, προσθέσαμε εικόνες με σεφ και μαγισσούλες και  παρουσιάσαμε ομαδικά τις συνταγές μας.

Αποφασίσαμε και για το όνομα της κάθε ομάδας :

Les géniales : Athanasie, Marina, Marina,  Sophie

Le super groupe : Constantin, Marie, Christine, Aveline

Les extraterrestres : Myrto, Émile, Lina

Les belles filles :  Évangélie, Dimitra, Marie, Eugénie

Les meilleurs : Nikos, Évangélie, Christos, Marguerite

Les recettes folles : Sylvana, Greg, Aris, Christos

Τέλος, αναρτήσαμε τη δουλειά μας στην τάξη.

 

 

ΤΡΕΦΟΜΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ, ΜΙΛΑΩ ΓΑΛΛΙΚΑ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

MANGER ÉQUILIBRÉ, PARLER FRANÇAIS, S’EXPRIMER À TRAVERS L’ART

 

 

 

 

 

 

 

Τα έθιμα της Υπαπαντής – Traditions et coutumes de la fête des crêpes

Διάφορα έθιμα συνοδεύουν τη γιορτή της Υπαπαντής, “la Chandeleur”, στη Γαλλία:

▪ Βάζουμε ένα κέρμα πάνω σε μια κρέπα  που μόλις ετοιμάσαμε. Έπειτα, τυλίγουμε το κέρμα μας σε χαρτί και το τοποθετούμε επάνω σε μιας ντουλάπα του σπιτιού μας μέχρι το επόμενο έτος. Η παράδοση λέει ότι το κέρμα αυτό θα μας γεμίσει χρήματα μέχρι την επόμενη χρονιά που θα ξανακάνουμε το ίδιο έθιμο.

▪ Στη Βρετάνη, στη Βορειοδυτική Γαλλία, γυρίζουμε έξι κρέπες τη μια μετά την άλλη. Καταφέραμε να τις γυρίσουμε χωρίς να μας πέσουν; Είμαστε μεγάλοι; Τότε, ας περιμένουμε να παντρευτούμε μέσα στη χρονιά που μόλις ξεκίνησε.

▪ Τελευταίο έθιμο και τυχερό: Με το ένα μας χέρι κρατάμε ένα νόμισμα χρυσό ή ασημένιο. Ταυτόχρονα, με το άλλο μας χέρι, γυρίζουμε την κρέπα που φτιάχνουμε. Το καταφέραμε με την πρώτη προσπάθεια; Τότε θα έχουμε χρήματα στην οικογένειά  μας κάθε χρόνο!

Και αν όλα αυτά τα έθιμα μας άρεσαν, δεν έχουμε παρά να τα διηγηθούμε στην τάξη!

La Chandeleur – Η Υπαπαντή

LES CHANDELLES

“LES CHANDELLES” από noufloca διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-nd-2.0

Στις 2 Φεβρουαρίου η Γαλλία γιορτάζει την Υπαπαντή του Χριστού. Αυτή η γιορτή ονομάζεται “la Chandeleur”. Από την εποχή του Μεσαίωνα μέχρι και σήμερα, τη μέρα αυτή οι Γάλλοι τη γιορτάζουν φτιάχνοντας κρέπες.

Οι κρέπες έχουν ως κύριο συστατικό το σιτάρι. Φτιάχνοντας κρέπες ευχόμαστε η νέα σοδειά να είναι πλούσια. Όπως ξέρουμε όλοι μας, οι κρέπες έχουν σχήμα στρογγυλό.  Το σχήμα τους, λοιπόν,  παραπέμπει στον ήλιο που θα βοηθήσει τη νέα σπορά να ευδοκιμήσει.

9+1 λόγοι για να μάθω γαλλικά

Γλώσσα με ζωντανή παρουσία και στις πέντε ηπείρους (160 εκατομμύρια μιλούν ως επίσημη γλώσσα τα γαλλικά).

2. Πολλά κράτη, παράλληλα με την τοπική τους γλώσσα έχουν και τη Γαλλική ως επίσημη.

3. Η Γαλλική και η Αγγλική αποτελούν τις δύο γλώσσες εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και με αυτές αντιπροσωπεύεται σε παγκόσμια κλίμακα.

4. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από τη Γενική Δ/νση Παιδείας και Πολιτισμού της Ε.Κ. η γαλλική αποτελεί τη δεύτερη επιλογή από τις 11 επίσημες γλώσσες της Ε.Ε. μετά την αγγλική. Εξάλλου διδάσκεται σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες του πλανήτη.

5.Είναι μια γλώσσα με ζωντανή παρουσία στην τέχνη, τα γράμματα και τον πολιτισμό.

6. Τα γαλλικά πανεπιστήμια είναι από τα καλύτερα του κόσμου και μιλώντας γαλλικά μπορώ να σπουδάσω σε ένα από αυτά.

7. Μιλώντας γαλλικά μπορώ να ταξιδέψω και να γνωρίσω μερικές από τις πιο όμορφες χώρες του κόσμου, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ελβετία.

8.Μαθαίνοντας γαλλικά στα μαθητικά μου χρόνια , θα έχω τη δυνατότητα αργότερα να μάθω πολύ πιο εύκολα ,με πολύ λιγότερο κόπο, και άλλες λατινογενείς γλώσσες. Αυτόματα, τα γαλλικά γίνονται σκαλί για να μάθω ευκολότερα ιταλικά, ισπανικά ή πορτογαλικά. Όλες αυτές οι γλώσσες ανήκουν στην ίδια οικογένεια γλωσσών.

9.Η Γαλλία έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα στους τομείς της  γεωπονίας και της οινολογίας. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρει εξειδικευμένες σπουδές στους  τομείς αυτούς.

10. Τέλος, στο πεδίο της Γενετικής Βιολογίας, της Μηχανικής και της Αρχιτεκτονικής η Γαλλία πρωτοπορεί.

Ο μύθος της κρέπας

Σε όλους μας αρέσουν οι κρέπες. Είτε γλυκές είτε αλμυρές, οι κρέπες είναι μια νόστιμη επιλογή για όλες τις ώρες της ημέρας.

Χώρα καταγωγής της κρέπας είναι η Γαλλία. Η ιστορία της κρέπας είναι πολύ παλιά. Ακούστε τι έγινε.

Κοντά στο χωριό του Αστερίξ, η δούκισσα Άννα της ΒρετάνηςAnne de Bretagne

“Anne de Bretagne” από Jean B διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-2.0

κάποια στιγμή χάθηκε στο δάσος. Τη βρήκαν, ευτυχώς, οι καλικάντζαροι, και της άναψαν φωτιά για να ζεσταθεί. Της έφτιαξαν και κρέπες για να φάει. Μάλιστα οι κρέπες ήταν από φαγόπυρο, ένα είδος σιτάρι που είχαν φέρει μαζί τους οι Σταυροφόροι από την Ανατολή.

Λοιπόν, η δούκισσα Άννα ευχαριστήθηκε πολύ το γεύμα. Τόσο πολύ που, γυρνώντας πίσω στο παλάτι, ζήτησε από τον αρχιμάγειρα να φτιάξει και αυτός κρέπες.

Πράγματι, ο αρχιμάγειρας πέτυχε ένα πεντανόστιμο αποτέλεσμα και η συνταγή για κρέπες έγινε γνωστή σε όλη την περιοχή. Και έπειτα σε όλη τη Γαλλία. Σήμερα, αυτή την απλή και νόστιμη συνταγή την ξέρουμε πια παντού!