Παρουσίαση

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ Ν.ΣΕΡΡΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΑΓΩΓΗΣ   ΥΓΕΙΑΣ

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ  2008-09

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Ζείδωρον: Παίζω – Μαθαίνω – Κερδίζω

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν:

  • ως διοργανωτές: 18 μαθητές από τα τμήματα Α3, Β1, Γ1.
  • ως παίκτες: 75 μαθητές από όλα τα τμήματα και τις τάξεις του σχολείου μας.
  • ως θεατές: όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου μας.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές: Παπάζογλου Ζηνοβία (02), Τραγούδας Δημήτρης (ΠΕ 04), Τσιάντας Κων/νος (ΠΕ 20), Παχαδίρογλου Ολυμπία (ΠΕ02).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Να δοθεί στους μαθητές-διοργανωτές η ευκαιρία να διοργανώσουν ένα παιχνίδι γνώσεων, μέσω του οποίου, τόσο αυτοί όσο και οι συμμαθητές τους που θα συμμετείχαν σε αυτό ως παίκτες να έχουν την ευκαιρία, αφενός, να χαλαρώσουν από το άγχος των μαθημάτων και να ψυχαγωγηθούν, αφετέρου, να εμπλακούν ευχάριστα στη διαδικασία της μάθησης, καθώς οι ερωτήσεις κάλυπταν ένα ευρύ πεδίο γνωστικών αντικειμένων, όπως  Διατροφή, Άσκηση & Υγεία, Οικολογία & Περιβάλλον, Επιστήμη & Τεχνολογία, Βιολογία, Φυσική, Γεωγραφία, Ιστορία, Μυθολογία, Θρησκευτικά, Πληροφορική.

Από το ζωογόνο συνδυασμό του παιχνιδιού και της ψυχαγωγίας με τις γνώσεις και τη μάθηση, γεννήθηκε  και το όνομα του προγράμματος: Ζείδωρον (= αυτό που δίνει ζωή).

 

ΣΤΟΧΟΙ: Οι επιδιωκόμενοι στόχοι, που -με εξαίρεση τους δύο πρώτους- αφορούσαν τόσο στους μαθητές-διοργανωτές όσο και στους μαθητές-παίκτες, ήταν οι εξής:

  • Να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να αυτενεργήσουν, προκειμένου να πετύχουν την όσο το δυνατόν αρτιότερη διοργάνωση του παιχνιδιού.
  • Να επινοήσουν και να εφαρμόσουν διάφορους τρόπους προβολής του παιχνιδιού.
  • Να ασκηθούν στην ομαδική και συνεργατική εργασία.
  • Να υιοθετήσουν τις αρχές της ευγενούς άμιλλας στο πλαίσιο του παιχνιδιού.
  • Να αξιοποιήσουν δημιουργικά και ευχάριστα τον ελεύθερό τους χρόνο.
  • Να προσεγγίσουν τη γνώση μ’ έναν πιο ελκυστικό τρόπο.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Να αποκτήσουν γενικές γνώσεις σε ποικίλους επιστημονικούς τομείς.

Η προβολή-διαφήμιση του παιχνιδιού έγινε σταδιακά σε τρεις φάσεις, προκειμένου να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών. Στοχεύοντας στην εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσότερων συμμετοχών, οι απαντήσεις στις ερωτήσεις θα δίνονταν με τη μορφή πολλαπλής επιλογής. Οι δηλώσεις συμμετοχής  ξεπέρασαν και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις μας. 25 ομάδες των 3 ατόμων. Σύνολο 75 μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου μας! Αξίζει να αναφερθεί η μεγάλη συμμετοχή μαθητών που ελάχιστη σχέση είχαν με το διάβασμα. Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων στο παιχνίδι, αλλά και των μαθητών-θεατών ήταν αμείωτο σε όλες τις φάσεις, από τους προκριματικούς μέχρι τους ημιτελικούς και το μεγάλο τελικό.

 

  1. Χωρίς σχόλια ακόμα.

Αφήστε μια απάντηση