Διατροφή & Υγεία

1. Η έλλειψη ποιου μεταλλικού στοιχείου σχετίζεται με την οστεοπόρωση;

α. Του σιδήρου     β. Του ασβεστίου    γ. Του φθορίου

1. Του ασβεστίου.

2. Ποιο μεταλλικό στοιχείο βρίσκεται σε μεγαλύτερη αναλογία στο σώμα μας;

α. Το ασβέστιο    β. Ο σίδηρος     γ. Ο φώσφορος

2. Το ασβέστιο.

3. Ποιο μεταλλικό στοιχείο βοηθά στη μεταφορά οξυγόνου στους ιστούς;

α. Το κάλιο     β. Το ασβέστιο   γ. Ο σίδηρος

3. Ο σίδηρος.

4. H έλλειψη του σιδήρου ή του ασβεστίου οδηγεί σε αναιμία, κόπωση και τριχόπτωση; 4. Του σιδήρου.

5. Η B, η C ή η D είναι αντιοξειδωτική βιταμίνη;

5. Η βιταμίνη C.

6. Ποιες βλαβερές ουσίες, που ευθύνονται για τον καρκίνο  και τις καρδιοπάθειες, καταπολεμούν τα αντιοξειδωτικά; 6. Οι ελεύθερες ρίζες οξυγόνου.
7.  Η βιταμίνη Α ή η D είναι απαραίτητη για την καλή υγεία των οστών; 7. Η βιταμίνη D.
8. Ποια βιταμίνη συνθέτει ο ανθρώπινος οργανισμός κυρίως με τη βοήθεια του ήλιου; 8. Τη βιταμίνη D.

9. Ποιες είναι οι κυριότερες πηγές της βιταμίνης D, εκτός από τον ήλιο; 9. Τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλα, σκουμπρί, σολομός), το αυγό, τα γαλακτοκομικά.
10. Ποια βιταμίνη βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου; 10. Η βιταμίνη C.

11. Ποια βιταμίνη ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και την επούλωση πληγών; 11. Η βιταμίνη C.

12. Η φράουλα ή το πορτοκάλι έχει μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης C  ανά 100g; 12. Η φράουλα.
13. Με πόσα πορτοκάλια καλύπτουμε τη συνιστώμενη  ημερήσια πρόσληψη σε βιταμίνη C; 13. Με ένα πορτοκάλι.
14. Ποιο φρούτο έχει περισσότερη βιταμίνη C απ’ όλα τα φρούτα και επιπλέον συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου; 14. Το ακτινίδιο.
15. Πώς ονομάζονται τα φιλικά προς τον οργανισμό βακτήρια που προστίθενται στα τρόφιμα και ενισχύουν την υγεία του εντέρου;

α. Αντιβιοτικά    β. Προβιοτικά    γ. Αντιοξειδωτικά

15. Προβιοτικά.

16. Ποια είναι η επίσημη χημική ονομασία της κοινής επιτραπέζιας ζάχαρης;

α. Σουρκόζη  β. Θειαμίνη

16. Σουκρόζη.

17. Πόσο αυξάνουν οι θερμιδικές ανάγκες μίας εγκύου μετά το 1ο τρίμηνο της κύησης;                                                                                       α. 100-300 θερμίδες     β. 300-500 θερμίδες     γ. 500-700 θερμίδες 17. Κατά 300-500 θερμίδες.

18. Ποιος είναι ο καταλληλότερος ρυθμός απώλειας βάρους;               α. 0,5 κιλό/εβδομάδα     β. 1,5 κιλό/εβδομάδα    γ. 2,5 κιλά/εβδομάδα 18. 0,5 κιλό/εβδομάδα.

19. Τα «trans λιπαρά» που περιέχονται σε  ορισμένα τρόφιμα ανήκουν στα «καλά» ή στα «κακά» λιπαρά; 19. Στα «κακά» λιπαρά.
20. Οι ξηροί καρποί είναι πηγή κορεσμένων, ακόρεστων ή trans λιπαρών; 20. Ακόρεστων (δηλαδή καλών λιπαρών)
21. Τα πατατάκια, τα γαριδάκια και τα κρουασάν είναι πηγή κορεσμένων, ακόρεστων ή trans λιπαρών; 21. Trans  λιπαρών.
22. Τα ζωικά λίπη είναι πηγή κορεσμένων, ακόρεστων ή trans λιπαρών; 22. Κορεσμένων  (κακών)  λιπαρών.
23. Ποιο λάδι είναι πιο ανθεκτικό στο μαγείρεμα; 23. Το ελαιόλαδο.
24. Οι πρωτεΐνες ή οι βιταμίνες έχουν περισσότερες θερμίδες;

24. Οι πρωτεΐνες(οι βιταμίνες δεν έχουν θερμίδες).
25. Η γραβιέρα, η φέτα ή το κασέρι έχει τα λιγότερα λιπαρά ανά 100g; 25. Η φέτα (21-25%).

26. Οι ζωικές ή οι φυτικές πρωτεΐνες είναι υψηλής βιολογικής αξίας; 26. Οι ζωικές.

27. Ποια είναι η χημική ονομασία του αλατιού;

α. Χλωριούχο νάτριο  β. Χλωριούχο ασβέστιο

27. Χλωριούχο νάτριο

28. Ποια συστατικά της τροφής βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου; 28. Οι φυτικές ίνες.

29. Ποια είναι η κύρια πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο;

α. Η γλυκόζη   β. Η ινσουλίνη   γ. Η γλουτένη

29. Η γλυκόζη.

30.  Ποια ορμόνη βοηθά στη μείωση επιπέδων γλυκόζης στο αίμα;  α. Η προλακτίνη     β. Η ινσουλίνη 30. Η ινσουλίνη.

31.  Ποιο χημικό στοιχείο βοηθά στην καλή λειτουργία του θυροειδή;       α. Το φθόριο     β.  Το ιώδιο     γ. Ο φώσφορος 31. Το ιώδιο.

32. Ποια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο κριθάρι μπορεί να προκαλέσει αλλεργία; 32. Η γλουτένη.

33. Τι αλεύρι καταναλώνει κάποιος με αλλεργία στη γλουτένη; 33. Καλαμποκάλευρο ή ρυζάλευρο.
34. Ποιο συστατικό θα πρέπει να αποφεύγει κάποιος που έχει υπέρταση; 34. Το χλωριούχο νάτριο (αλάτι).
35. Ποια προϊόντα είναι πιο ασφαλή: τα βιολογικά ή τα γενετικά τροποποιημένα (μεταλλαγμένα); 35. Τα βιολογικά.
36. Τα «παραδοσιακά» προϊόντα είναι και «βιολογικά»; 36. Όχι απαραίτητα.
37. Στις βιολογικές καλλιέργειες απαγορεύεται η χρήση φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων. Σωστό ή λάθος; 37. Σωστό.
38. Ποιο είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας: το πρωινό, το μεσημεριανό ή το βραδινό; 38. Το πρωινό.
39. Τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα. Σωστό ή λάθος; 39. Λάθος.
40. Ποιες είναι οι  6 βασικές τροφές της γνωστής μεσογειακής διατροφής.

40. Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ψάρι, δημητριακά, ελαιόλαδο
  1. Χωρίς σχόλια ακόμα.

Αφήστε μια απάντηση