Υλοποιώ σχέδια εργασίας / έρευνας ( project)

 

1. Ιστοεξερεύνηση
Οι μαθητές/τριες εργάζονται σε μικρές ομάδες και αναλαμβάνουν ρόλους-διαθεματικές προσεγγίσεις, με στόχο να υλοποιήσουν ένα σχέδιο έρευνας με τη μορφή ιστοεξερεύνησης (WebQuest). Το θέμα διερεύνησης και μελέτης μπορεί να εντάσσεται στον πληροφορικό γραμματισμό, στα άλλα μαθήματα του Π.Σ., στο διαθεματικό πεδίο, στη σχολική ή στην κοινωνική ζωή.
Ενδεικτικά θέματα που προτείνονται:
➢Οι κλιματικές αλλαγές στον πλανήτη
➢Ναι στην πυρηνική ενέργεια;
➢Τα σωματίδια της ύλης
➢Μεσογειακή διατροφή
➢Ταξίδι στις χώρες της Αφρικής.
Οι μαθητές/τριες αξιοποιούν τις προτεινόμενες πηγές απότον/την εκπαιδευτικό αλλά και άλλες πηγές, που εντοπίζουν κατά από την έρευνά τους, με στόχο να συλλέξουν πληροφορίες ή υλικό και να διαπραγματευτούν συγκεκριμένα ζητήματα-προβλήματα που τους ανατίθενται.Το τελικό έργο που καλείται να ολοκληρώσει κάθε ομάδα μπορεί να είναι μια παρουσίαση, ένα πόστερ, μια έκθεση ψηφιακών έργων, μια σχολική ημερίδα κ.λπ.

 

2. Δημιουργία Wiki
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες των 4-5 ατόμων καιμε την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού σχεδιάζουν και αναπτύσσουν συνεργατικά υλικό στο wiki της τάξης. Ηδραστηριότητα μπορεί να υλοποιηθεί και σε συνεργασία με άλλα μαθήματα ή ως διαθεματική εργασία.
Ενδεικτικά θέματα που προτείνονται:
➢Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
➢Αθλητισμός και ντόπινγκ
➢Ηφαίστεια του πλανήτη
➢Η όξινη βροχή
➢Το ταξίδι του Κολόμβου
➢Παραδοσιακές τέχνες ή επαγγέλματα που χάνονται
➢Η παραγωγή του λαδιού.
Οι μαθητές αξιοποιούν ποικίλες πηγές πληροφόρησης,αναζητούν κατάλληλες πληροφορίες και πολυμεσικό υλικό(εικόνες, βίντεο, προσομοιώσεις κ.λπ.), συνεργάζονται και οργανώνουν το υλικό σε ενότητες κ.λπ. Για τις ανάγκες σχεδιασμού και οργάνωσης του έργου τους δημιουργούνσχετικό εννοιολογικό χάρτη. Συζητούν και ανταλλάσσουν ιδέες τόσο στην τάξη όσο και ηλεκτρονικά, μέσω του εργαλείου συζήτησης του περιβάλλοντος wiki ή στην ψηφιακή πλατφόρμα της τάξης. Αναπτύσσουν συνεργατικάτο περιεχόμενο του wiki, τόσο από την τάξη όσο και από το σπίτι. Ολοκληρώνουν και παρουσιάζουν την εργασία τους στην τάξη, αξιολογούν την εργασία της ομάδας τους και των άλλων ομάδων, ανταλλάσσουν ιδέες, συμπληρώνουν και βελτιώνουν το υλικό τους.

 

3. Εκπαιδευτική ρομποτική
Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες των 3
-4 ατόμων,σχεδιάζουν και οργανώνουν την εργασία τους, διακρίνουντα μέσα και τα εργαλεία του περιβάλλοντος της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Συναρμολογούν το ρομπότ,σχεδιάζουν, υλοποιούν, ελέγχουν και βελτιώνουν τις διαδικασίες καθοδήγησης του ρομπότ.
Ενδεικτικά θέματα που προτείνονται:
➢μέτρηση απόστασης με βάση την περίμετρο της ρόδαςτου ρομπότ
➢υπολογισμός περιμέτρου και εμβαδού επιφάνειας
➢κίνηση του ρομπότ σε λαβύρινθο ή χώρο με εμπόδια
➢κίνηση-ανταπόκριση του ρομπότ σε ηχητικές εντολές