Οκτ 09
21

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων

Κάτω από (Σχ. Χρονιά 2009-10) από στις 21-10-2009

 image012.jpg

(ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΤΟ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 22-10-2009)

   (είναι αποτέλεσμα των επισκέψεων του μέλους του ΠΑΜΕ στο ΔΣ και άλλων μελών του ΠΑΜΕ σε νηπιαγωγεία όπου είδαν ζωντανά, συζήτησαν με νηπιαγωγούς και κατέγραψαν την σημερινή κατάσταση. Οι πρόταση αυτή, με τις προσθήκες, που δε θα αρνηθούμε να γίνουν από άλλα μέλη του ΔΣ, θα δοθεί στον Περιφερειακό κατά τη συγκέντρωση Νηπιαγωγών που προτείνει το ΠΑΜΕ)                                 

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ

 

   Η  κατάσταση που επικρατεί στα Νηπιαγωγεία της ευθύνης του Συλλόγου μας μπορεί να χαρακτηριστεί από απαράδεκτη ως τριτοκοσμική και είναι απογοητευτικό να υπάρχουν Νηπιαγωγεία που λειτουργούν στην ίδια εξαθλίωση εδώ και τριάντα χρόνια και κανείς υπεύθυνος να μην ελέγχεται και ούτε καν να κοκκινίζει!

   Υπάρχουν τεσσάρων ειδών καταστάσεις:

         Τα ανεξάρτητα Νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε δικό τους δημόσιο κτίριο που χτίστηκε πρόσφατα και μπορούν να θεωρηθούν σχολεία αξιοπρεπή.

         Τα ανεξάρτητα Νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε παλιά δημόσια κτίρια και τα περισσότερα υφίστανται χάρη στη συντήρηση που οι ίδιες οι νηπιαγωγοί κάνουν καθημερινά.

         Τα Νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αίθουσες κτιρίων των Δημοτικών Σχολείων που η συγκατοίκηση και οι υποδομές που είναι για μεγαλύτερα παιδιά δημιουργούν αρκετά προβλήματα. Σε αρκετές περιπτώσεις οι συνθήκες είναι απαράδεκτες.

         Τα «Νηπιαγωγεία» της ντροπής – τα περισσότερα – που λειτουργούν σε ενοικιαζόμενα για δεκαετίες «μαγαζάκια», που βγαίνουν κατ’ ευθείαν στο δρόμο, με άθλιες, πλήρως ακατάλληλες αίθουσες, βρωμερές τουαλέτες και αυλές τσιμεντένιους ακάλυπτους, που θυμίζουν χώρους αυλισμού των φυλακών.

Σ’ αυτές τις συνθήκες καλούνται οι νηπιαγωγοί να προσφέρουν παιδαγωγικό έργο, να διαπαιδαγωγήσουν, να εφαρμόσουν «καινοτόμα προγράμματα» και διαθεματικές προσεγγίσεις! Σ’ αυτούς τους ανεπαρκείς, ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους κάνουμε πως λειτουργούμε ΟΛΟΗΜΕΡΑ σχολεία και «βαφτίζουμε» τις αποθήκες, αίθουσες εστίασης ή μεσημεριανής κατάκλισης! Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε καταστάσεις που είδαμε τις τελευταίες μέρες με τις επισκέψεις μας σε νηπιαγωγεία για να καταγράψουμε την πραγματική κατάσταση – αφού δεν το κάνουν οι αρμόδιοι: Είδαμε τα νηπιαγωγεία-μαγαζάκια, το 33ο, το 46ο, το 7ο, το 25ο, το 9ο, το 71ο που ντροπιάζουν το δημόσιο σχολείο και δε μπορεί να τα ανεχθούμε πια –  είναι αρκετά τα 35 χρόνια. Είδαμε τα παλιά ερείπια που η δουλειά της νηπιαγωγού και μόνο κρύβει τα ερείπια, όπως το 31ο, και πρέπει να γκρεμιστούν. Είδαμε τα νηπιαγωγεία σε ανήλια ημιυπόγεια κτιρίων των δημοτικών σχολείων, με απαράδεκτες αίθουσες και στεγνούς πλακόστρωτους διαδρόμους για αυλή, όπως το 12ο, το10ο και πολλά άλλα που αναζητούν το χώρο τους για να είναι Νηπιαγωγεία.

   Αν σ’ αυτά προστεθούν η οικονομική ένδεια και εξάρτηση των νηπιαγωγείων, η κατάσταση φαίνεται αδιέξοδη για τη Νηπιαγωγό.

   Τη νηπιαγωγό που έχει εγκαταλειφθεί μόνη της – σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης έχει τη βοηθό της  και ως 15 παιδιά – χωρίς να μπορεί ούτε στο διάλειμμα να πάρει ανάσα, που γίνεται και καθαρίστρια και μαγείρισσα και τραπεζοκόμος και νηπιοκόμος κι ακόμα και οικοδόμος για να διορθώσει ζημιές που τα συνεργεία του Δήμου ούτε ύστερα από δέκα έγγραφα και τηλεφωνήματα δεν έρχονται να επισκευάσουν ή ερχόμενα αφήνουν περισσότερες πληγές.

  Αυτή είναι η κατάσταση και αυτό ΔΕΝ είναι ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

 

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

 

   Ο Σύλλογός μας και οι Νηπιαγωγοί ζητούμε από την  πολιτεία:

1. Να καταγράψει άμεσα την εικόνα όλων των νηπιαγωγείων την οποία θα προωθήσει προς τα αρμόδια υπουργεία και θα την κάνει γνωστή στην κοινωνία που την αφορά και το Σύλλογό μας.

2. Να πραγματοποιήσει μελέτη και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για γρήγορη αλλαγή της κατάστασης με αγορά κατάλληλων, ανεξάρτητων κτιρίων ή την αγορά οικοπέδων και την κατασκευή νηπιαγωγείων που θα πληρούν τις σύγχρονες ανάγκες του κλασσικού και ολοήμερου νηπιαγωγείου.

3. Να εφαρμοστεί άμεσα η λειτουργία των νηπιαγωγείων με ανώτερο αριθμό 15 μαθητών σε κάθε τμήμα.

4. Να διατεθεί καθαρίστρια που θα παραμένει στο νηπιαγωγείο σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του κλασσικού και του ολοήμερου τμήματος.

 

   Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ μας θα παρακολουθεί άμεσα τη διαδικασία της υλοποίησης των προτάσεων. Θέτουμε το ζήτημα των Νηπιαγωγείων σε άμεση προτεραιότητα και το ΔΣ, μαζί με τις νηπιαγωγούς και όλα τα μέλη του θα βρίσκονται σε αγωνιστική επαγρύπνηση για να μη ξεχαστούν προτάσεις και υποσχέσεις.

 

                                                                               Πάτρα 20-10-2009

 

Αποθήκευσε το σαν έγγραφο

                                    



Αφήστε μια απάντηση