Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και διαχείριση στο σχολικό πλαίσιο «Μελέτη Περίπτωσης»

25 Μάρτιος 2024

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Στην παραπάνω παρουσίαση, παρατίθεται μία μελέτη περίπτωσης αναφορικά με έναν μαθητή, ο οποίος έχει διαγνωστεί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Αρχικά, γίνεται λεπτομερής αναφορά στο μαθησιακό προφίλ του μαθητή, τις τυπικές ενδείξεις συμπεριφορές του μαθητή εντός και εκτός της σχολικής τάξης και τις συμπεριφορές οι οποίες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αποκλίνουσες. Εν συνεχεία παρουσιάζονται στρατηγικές για τη διαχείριση του μαθητή μέσα στο σχολικό πλαίσιο.

ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΣΜΑΤΟΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

28 Μάιος 2023

Επικοινωνία/ανάπτυξη κοινωνικών δεξιότητων:

ΑΥΤΙΣΜΟΣ

  • Σαφείς κανόνες συμπεριφοράς και απαγορεύσεις.
  • Θα πρέπει να γίνεται συχνή επανάληψη των κανόνων αν χρειαστεί διατηρώντας όσο γίνεται περισσότερη βλεμματική επαφή με τον μαθητή/τρια.
  • Όποτε το επιτρέπουν οι περιστάσεις, είναι καλό να ανατίθεται  κάτι για το οποίο να είναι υπεύθυνος/η. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζονται και να αναδειχθούν οι ικανότητες του για να τον αποδεχτούν οι συμμαθητές του.
  • Κατά την επιτέλεση έργων από το μαθητή/τρια, ο εκπαιδευτικός πρέπει να προβαίνει σε συστηματική επιβράβευση και χωρίς καθυστέρηση των επιθυμητών συμπεριφορών, σύμφωνα με τους κανόνες της τάξης (π.χ. απευθύνουμε ένα θετικό σχόλιο στο μαθητή έτσι ώστε να το ακούσουν όλοι).
  • Θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με τουλάχιστον έναν καθηγητή/καθηγήτρια που να λειτουργεί ως πρόσωπο αναφοράς και να παρέχει ασφάλεια στον μαθητή/τρια, έτσι ώστε σταδιακά να επιτευχθεί η συμμετοχή του και σε εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Προετοιμασία για οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να συμβεί στο πρόγραμμα του (ποιά είναι αυτή η αλλαγή, πότε αρχίζει, πότε τελειώνει). Έτσι το περιβάλλον διδασκαλίας και οι λοιπές δραστηριότητες καθίστανται προβλέψιμα και ο μαθητής/τρια δεν βιώνει συναισθήματα άγχους.
  • Σεβασμός στις αισθητηριακές διαταραχές που αντιμετωπίζει ο μαθητής αναφορικά με την αφή και την ακοή.
  • Η ανάπτυξη των επιθυμητών κοινωνικών συμπεριφορών  μέσα από τη διδασκαλία προσαρμοσμένων στην περίπτωση κοινωνικών ιστοριών ή με παιχνίδι ρόλων
  • μπορούν να βοηθήσουν τον μαθητή να κατανοήσει ποια είναι η ενδεδειγμένη κοινωνική συμπεριφορά στο σχολείο και στο σπίτι. Για παράδειγμα κοινωνικές ιστορίες για τη κατάλληλη συμπεριφορά στο μάθημα και τη διαχείριση του άγχους.

 

Βιώσιμη ανάπτυξη του πλανήτη: Περιβαλλοντικές οργανώσεις

28 Μάιος 2023

Στη σύγχρονη εποχή υπάρχουν πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις, οι οποίες έχουν σαν στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του πλανήτη. Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο αναφορικά με τη δράση της Greenpeace στη Ελλάδα.

https://www.youtube.com/channel/UCtZMcKAFNnXmLpmDb3osQWA

Εν συνεχεία μεταβείτε στον κάτωθι φιλολογικό τοίχο και δημιουργήστε την πολυμεσική αφίσα που σας ζητείται.

Μετάβαση στο padlet.com

 

 

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

28 Μάιος 2023

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μια μεγάλη ομάδα διαταραχών που επηρεάζουν τη μαθησιακή ικανότητα και την εκπαιδευτική πορεία ενός ατόμου. Οι δυσκολίες αυτές φαίνεται ότι είναι εγγενείς, δηλαδή το άτομο θα μπορούσαμε να πούμε ότι γεννιέται με αυτήν την προδιάθεση. Οι αιτίες μπορεί πολλές φορές να είναι σύνθετες ή ακόμη και άγνωστες, ενώ πιθανά κάποιες επιμέρους δυσκολίες μπορεί να οφείλονται σε λειτουργική δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος του ατόμου ή σε κάποιο χρόνιο νόσημα. Σε καμία περίπτωση, όμως, ο όρος μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ταυτόσημος με τον χαμηλό δείκτη νοημοσύνης (νοητική υστέρηση), αν και άτομα με νοητικά ελλείμματα μπορεί να εμφανίζουν συχνά -μεταξύ άλλων- και μαθησιακές δυσκολίες. Στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ανήκουν: Δυσλεξία, Δυσαναγνωσία, Δυσορθογραφία, Δυσγραφία και η Δυσαριθμησία.

Όταν ένας μαθητής/ τριας λάβει αξιολογητική έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία τότε δύναται να εξεταστεί προφορικά. Στο επισυναπτόμενο έγγραφο παρατίθενται κάποιες στρατηγικές αντιμετώπισης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

ΔΥΣΑΡΙΘΜΙΣΙΑΓΡΑΠΤΌ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΔΥΣΓΡΑΦΕΙΑ Δυσορθογραφία

Ποιοτική Εκπαίδευση για το σύγχρονο ελληνικό σχολείο

28 Μάιος 2023

 

Η ποιοτική εκπαίδευση αποτελεί ένα από τους 17 Παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης σύμφωνα με την Αντζέτα 2030. Σκοπός της κάθε σχολικής μονάδας είναι να προάγει όλες εκείνες τις ποιοτικές διεργασίες οι οποίες θα συντελέσουν στην γνωστική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών/τριων και θα συντελέσει στο να αποτελέσουν ενεργούς πολίτες, ικανοί να επιλύσουν τα προβλήματα της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας τους. Εμείς ως εκπαιδευτικοί είμαστε αυτοί που θα ενσταλλάξουμε τις απαραίτητες αρχές και αξίες για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι.

Σύνδεσμοι

Διαχείριση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση