To Alice είναι ένα 3D περιβάλλον προγραμματισμού που καθιστά εύκολο στον μαθητή να δημιουργήσει κίνηση σε 3D ή αφήγηση μιας ιστορίας ή να δημιουργήσει ένα διαδραστικό παιχνίδι, ή ένα βίντεο και να το μοιραστεί στο διαδίκτυο. Το Alice είναι ένα εργαλείο για τη εισαγωγική διδασκαλία υπολογιστών.
Προγραμματισμός για παιδιά με KTurtle
Το KTurtle είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού που χρησιμοποιεί την γλώσσα προγραμματισμού Logo Διατίθεται με την ελεύθερη GNU General Public License και είναι μέρους του εγχειρήματος KDE desktop environment. Το KTurtle έχει ενσωματωμένη μια γλώσσα που βασίζεται στη Logo. Είναι από τις λίγες γλώσσες με ελληνικοποιημένες εντολές.
Το περιβάλλον KTurtle προορίζεται μόνο για εκπαιδευτικούς λόγους.
Το KTurtle επισήμως διδάσκεται στην Γ’ Γυμνασίου. Παρόλα αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολύ μικρότερες ηλικίες, καθώς το γραφικό του περιβάλλον και τα σχέδια που μπορούμε να δημιουργήσουμε, είναι εύκολα αντιληπτά και κατανοητά στους μικρούς μαθητές
Δημιουργία online comic με ToonDoo
Η εφαρμογή ToonDoo (www.toondoo.com) είναι ένα online εργαλείο δημιουργίας κόμικς. Μας δίνει την δυνατότητα να δηµιουργήσουμε τα δικά μας κόμικς, τα οποία στη συνέχεια μπορούμε να στείλουμε με email στους φίλους μας, να τα τυπώσουμε αλλά και να τα ενσωματώσουμε στο blog ή την ιστοσελίδα μας. Μπορούμε επίσης να τα αποθηκεύσουμε στον υπολογιστή μας ή να τα κρατήσουμε στον λογαριασμό που θα φτιάξουμε στο toondoo.
Εισαγωγή στο Scratch.
Tο Scratch είναι μια διερμηνευόμενη δυναμική οπτική γλώσσα προγραμματισμού. Όντας δυναμική, επιτρέπει σε αλλαγές του κώδικα ακόμη και κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των προγραμμάτων. Έχει ως στόχο τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού σε παιδιά και εφήβους και να τους επιτρέψει να δημιουργήσουν παιχνίδια, βίντεο και μουσική. Μπορεί να μεταφορτωθεί δωρεάν και χρησιμοποιείται σε μια ευρεία ποικιλία δράσεων εντός και εκτός του σχολείου ανά τον κόσμο.
Το όνομα Scratch παραπέμπει στην τεχνική του scratching στα παλαιά πικάπ, και αναφέρεται τόσο στη γλώσσα όσο και στην υλοποίηση της. Η ομοιότητα προς το scratching στη μουσική είναι η εύκολη επαναχρησιμοποίηση κομματιών: στο Scratch όλα τα αλληλεπιδραστικά αντικείμενα, γραφικά και ήχοι μπορούν εύκολα να εισαχθούν σε ένα νέο πρόγραμμα και να συνδυαστούν με νέους τρόπους. Έτσι οι αρχάριοι μπορούν να λάβουν γρήγορα αποτελέσματα και αποκτούν κίνητρο να προσπαθήσουν περαιτέρω.
Η ταχέως αυξανόμενη διεθνής κοινότητα έχει μεταφράσει το Scratch σε διάφορες γλώσσες, με περισσότερες υπό εξέλιξη.
Η δημοτικότητα του Scratch στην εκπαίδευση οφείλεται στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα: οι εντολές και οι δομές δεδομένων είναι απλές και είναι τουλάχιστον μερικά γραμμένες στην καθομιλουμένη, και η δομή του προγράμματος μπορεί να σχεδιαστεί όπως ένα παζλ, με αποσπώμενα κομμάτια κώδικα που μπορούν να μετακινηθούν και προσαρμοστούν μαζί.
Το Scratch έχει αναπτυχθεί από μια μικρή ομάδα ερευνητών στο Lifelong Kindergarten Group [1] στο MIT Media Lab.[2]
Παρατίθεται ένα βίντεο σχετικό.(πηγή Ε.Α.Π.)
Ακολουθεί μια παρουσίαση από το slideshare.net . (Πηγή Παν/μιο Αιγαίου)
Χρήσιμα εργαλεία Web 2.0
Eυρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.
Πρόκειται για μια πανευρωπαϊκή Πρωτοβουλία με σκοπό την προώθηση της εκμάθησης προγραμματισμού και της δημιουργίας με κώδικα.
H επίσημη ιστοσελίδα της (διαθέσιμη σε 14 ευρωπαϊκές γλώσσες) παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Τι είναι?
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Γιατί?
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Πώς μπορεί να συμμετάσχει κάποιος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού
- Οι προγραμματιστές μπορούν να διοργανώσουν εργαστήρια σε σχολεία της περιοχής τους, σε συνεργατικούς χώρους, δημοτικά κέντρα ή βιβλιοθήκες.
- Οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν μαθήματα συγγραφής κώδικα, να διαμοιράσουν τα πλάνα μαθημάτων τους ή και να διοργανώσουν εργαστήρια για τους συναδέλφους τους.
- Οι εκπαιδευτικοί που δεν γνωρίζουν (ακόμα) προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν σεμινάρια ή να προσκαλέσουν γονείς, μαθητές ή προγραμματιστές, έτσι ώστε να ανταλλάξουν γνώσεις για τον προγραμματισμό.
- Οι γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν σε ένα εργαστήριο προγραμματισμού.