Μικροδιδασκαλία: Εισαγωγή στις έννοιες “Φάκελος” και “Αρχείο”

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Εισαγωγή στη Χρήση των Υπολογιστών

Τίτλος Μικροδιδασκαλίας: Εισαγωγή στη διαχείριση αρχείων και φακέλων

Προφίλ Εκπαιδευομένων: Μαθητές του Α Κύκλου σε σχολείο δεύτερης ευκαιρίας. Μεικτή ομάδα 15 μαθητών σε διάφορες ηλικίες (18-55) με ελάχιστη εμπειρία στον τομέα της πληροφορικής. Οι μαθητές γνωρίζουν τη χρήση των κινητών τηλεφώνων και τον “tablets” όμως οι συγκεκριμένες συσκευές “κρύβουν” την έννοια του φακέλου και της αρχειοθέτησης. Όμως στην πληροφορική αυτές οι έννοιες είναι επικρατούσες και η κατανόησή τους κρίνεται επιβεβλημένη.

Εκπαιδευτικοί Στόχοι Μικροδιδασκαλίας:

Γνώσεις:

  1. Να μπορούν οι μαθητές να διακρίνουν τους φακέλους από τα αρχεία
  2. Να μάθουν οι μαθητές πως να δημιουργούν φακέλους και υποφακέλους

Δεξιότητες:

  1. Οι μαθητές θα κατανοήσουν τη σημασία της αρχειοθέτησης
  2. Οι μαθητές θα μπορούν να αρχειοθετούν τα έγγραφά τους

Στάσεις:

  1. Οι μαθητές θα εντάξουν την αρχειοθέτηση εγγράφων στην καθημερινότητά τους
  2. Οι μαθητές δεν θα φοβούνται πλέον ότι θα χάσουν τα αρχεία τους

Θέματα (Υποενότητες) Μικροδιδασκαλίας

Α/Α Θέμα Διάρκεια (λεπτά) Εκπ.  Τεχνικές Εκπ. μέσα
1 Αφόρμιση: “Τι θα μάθουμε σήμερα” 3 Εισήγηση Προβολέας
2 Α’ Μέρος Ενότητας 5 Ομάδες Εργασίας
3 Β’ Μέρος Ενότητας 3 Ομάδες Εργασίας
4 Συζήτηση για τη σημαντικότητα  της αρχειοθέτησης 2 Συζήτηση Προβολέας
5 Φάκελοι και Αρχεία 5 Εμπλουτισμένη Εισήγηση Προβολέας
6 Ανακεφαλαίωση – Στόχοι – Αξιολόγηση 2 Εμπλουτισμένη Εισήγηση Προβολέας

Βήματα εκτέλεσης ενότητας

1.Οι μαθητές που βρίσκονται στην αίθουσα θα χωριστούν σε ομάδες των 4-5 ατόμων και θα τους ζητηθεί να εκλέξουν εκπρόσωπο.

2.Κάθε ομάδα θα λάβει 2 μεγάλους φακέλους Α4, 6 μικρότερους Α5 και διάφορα έγγραφα, όπως λογαριασμοί, αποδείξεις, εικόνες, συνταγές κλπ. Αυτά θα είναι προκαθορισμένα για κάθε ομάδα από τον συντονιστή της άσκησης.

3.Οι ομάδες θα πρέπει να ταξινομήσουν τα έγγραφα και τις εικόνες σε μικρούς φακέλους με όποιον τρόπο θεωρούν ότι είναι ο καλύτερος (10 λεπτά)

4.Θα ζητηθεί από κάθε ομάδα να αναζητήσει κάποιο (συγκεκριμένο) έγγραφο ή εικόνα από τους φακέλους (2 λεπτά)

5.Στις ομάδες εσκεμμένα δεν δόθηκε μολύβι για να σημειώσουν έξω από κάθε φάκελο τι περιέχει, επομένως θα υπάρξει καθυστέρηση στην αναζήτηση του εγγράφου.

6.Κατόπιν θα δοθούν μολύβια στις ομάδες και χρόνο για σημειώσουν έξω από κάθε φάκελο το περιεχόμενό του (π.χ. «Λογαριασμοί ΔΕΚΟ»).

7.Οι μαθητές τοποθετούν τους μικρότερους φακέλους στους μεγαλύτερους και σημειώνουν το περιεχόμενό τους, επίσης.

8.Ο εκπαιδευτικός φορτώνει το υλικό που υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9554  και το εμφανίζει στο διαδραστικό πίνακα της τάξης όπου και επιδεικνύει ένα προς ένα τα βήματα της ενότητας.

9.Τέλος ζητάει από τους μαθητές να ανοίξουν τον παραπάνω σύνδεσμο ο κάθε ένας μόνος του και να προχωρήσει στα βήματα της δραστηριότητας

Κατηγορίες: Β1 Επίπεδο, Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.