Εγκύκλιος Απουσιών Παρακαλώ τη γνώμη σας

Πιστεύω ότι η εγκύκλιος που ήρθε φέτος για τις απουσίες και έχει ήδη δημοσιευτεί στο ΦΕΚ θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα σχολεία μας. Οι μαθητές που είχαν Μέσο Όρο Βαθμολογίας μέχρι 15, μπορούσαν να κάνουν 114 απουσίες, εφόσον μόνο οι 50 από αυτές ήταν αδικαιολόγητες. Έτσι πρόσεχαν, δεν έκαναν πολλές μονόωρες απουσίες πρώτες και τελευταίες ώρες. Με την καινούργια εγκύκλιο που μπορούν και οι 114 να είναι αδικαιολόγητες δεν μπορώ πλέον να ελέγξω τους μαθητές μου. Μπαίνω στην τάξη, ειδικά τις πρώτες ώρες, ακόμα και ώρες Κατεύθυνσης και δεν γνωρίζω πόσους θα βρω μέσα. Περνάμε τα κεφάλαια και αρκετοί δεν έχουν ακούσει ούτε τα μισά από αυτά που έχω διδάξει.

Εξάλλου είναι και το άλλο θέμα. Μπορούν όσοι έχουν μέσο όρο πάνω από 15 να κάνουν επιπλέον 50 απουσίες. Αν και είπαν ότι αυτό θα ισχύσει μόνο για φέτος, δεν διευκρίνισαν αν δεχόμαστε δικαιολογητικά ιατρού μόνο από όσους έχουν ξεπεράσει τις 114 ή αν δεχόμαστε ιατρικά πιστοποιητικά από όλους όσους μας φέρνουν. Θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας .

(Μοσχούλα Καλλιρόη Δουρή Δ΄Αθήνας)

 

Το συγκεκριμένο σύστημα έχει τα θετικά του (λιγότερη γραφειοκρατία με σημειώματα γονέων, γιατρών κλπ για τους εκπαιδευτικούς και λιγότερο άγχος για δικαιολόγηση απουσιών από τους γονείς) αλλά και τα αρνητικά που περιγράφηκαν ακριβώς πριν και αφορούν τα Λύκεια. Στα Γυμνάσια  δεν νομίζω ότι ισχύει το ίδιο, μιας και οι μαθητές είναι μικρότεροι ηλικιακά, πιο μαζεμένοι και δεν έχουν το άγχος των εξετάσεων για την Τριτοβάθμια. Τα συστήματα με τη λιγότερη γραφειοκρατία μου είναι πιο συμπαθή όταν δεν δημιουργούν άναρχες καταστάσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, ο σύλλογος και η/ο Δ-ντρια/Δ-ντής έχουν σημαντικό ρόλο στο να μην γίνει το σχολείο αμέρικαν μπαρ (Τάσος Καραμπίνης, Δ’ Αθήνας)

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, είναι αυτονόητο ότι τόσο το σχολείο όσο και οι κηδεμόνες των μαθητών /τριών επιβάλλεται να ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία του μαθητή/τριας και για τους λόγους της. Η κατάργηση της διάκρισης σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες εξασφαλίζει την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων τόσο για το σχολείο όσο και για τις οικογένειες και μετατοπίζει την έμφαση στην ουσία της διαδικασίας που είναι η συνεχής επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες για την αμφίδρομη ενημέρωση που αφορά τη φοίτηση, ώστε να είναι εφικτή η έγκαιρη παρέμβαση, στις περιπτώσεις που απαιτείται.: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/episimo-katargeitai-i-diakrisi-ton-apoysion-se-dikaiologimenes-kai-adikaiologites#ixzz56jNgolq2

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.