Αρχική » Γενικά » Γυμνάσιο Οινοφύτων: “Eργαστήρια Δεξιοτήτων”, μια πιλοτική δράση με κέφι, μεράκι, άριστο αποτέλεσμα

Aρχείο Δημοσιευμάτων

Γυμνάσιο Οινοφύτων: “Eργαστήρια Δεξιοτήτων”, μια πιλοτική δράση με κέφι, μεράκι, άριστο αποτέλεσμα

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια της απερχομένης σχολικής χρονιάς στο Γυμνάσιο Οινοφύτων Ν. Βοιωτίας η εφαρμογή της πιλοτικής δράσης των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων”, μιας δράσης η οποία με απόφαση του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων, θα εφαρμοσθεί σε καθολικό επίπεδο τη νέα σχολική χρονιά (2021-2022) εντασσόμενη κανονικά στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων, των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων όλης της χώρας.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), δεξιοτήτων ζωής (life skills) και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και τους μαθητές, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή ανοικτών προγραμμάτων σπουδών και διαδικασιών. Οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

Στο Γυμνάσιο Οινοφύτων (το οποίο ήταν ένα από τα 218 σχολεία της χώρας, από τα 5 σε επίπεδο Στερεάς Ελλάδος και το ένα από το Ν. Βοιωτίας που επέλεξε το ΥΠΑΙΘ για την πιλοτική εφαρμογή της δράσης) υλοποιήθηκαν με άκρα επιμέλεια και φροντίδα εκ μέρους της Διευθύντριας του σχολείου κ. Αλεξάνδρας Νότη (ΠΕ02) και των διδασκόντων/-ουσών καθηγητών/-τριών και με την ενεργητική συμμετοχή μαθητών όλων των τάξεων, προγράμματα τεσσάρων Θεματικών Κύκλων. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν δράσεις στα θεματικά πεδία:

1) “Zω καλύτερα – Ευ Ζην”, με επιμέρους θεματικές ενότητες (Θ.Ε.) για την αυτομέριμνα, την οδική ασφάλεια και την πρόληψη από εξαρτήσεις.

2) “Φροντίζω το Περιβάλλον”, με επιμέρους Θ.Ε. για την οικολογική συνείδηση, τη κλιματική αλλαγή, την πολιτιστική κληρονομιά, και τις φυσικές καταστροφές

3) “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”, με επιμέρους Θ.Ε. για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη συμπερίληψη, τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα, και

4) “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”, με επιμέρους Θ.Ε. την γνωριμία με επαγγέλματα, τις νέες τεχνολογίες και την επιχειρηματικότητα (αλφαβητάρι οικονομικών).

Τις δράσεις υλοποίησαν στην Α’ τάξη του Γυμνασίου οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κ.κ. Αικατερίνη Χρόνη (ΠΕ02) και Χρήστος Μπατζαλής (ΠΕ81), στη Β΄ Γυμνασίου οι κ.κ. Αναστασία Παπαποστόλου (ΠΕ02) και Βασιλική Ταβλά (ΠΕ05) και στη Γ΄ Γυμνασίου οι κ.κ. Χριστίνα Χριστοδουλίδου (ΠΕ80) και Κων. Μίχαλος (ΠΕ08), εφαρμόζοντας με άριστα αποτελέσματα την ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας και την περιγραφική αξιολόγηση για την αποτίμηση των δραστηριοτήτων που ανέπτυξαν οι μαθητές/-τριες ως προς τις στάσεις, τις αντιλήψεις και τις γνώσεις ανά θεματικό κύκλο συμμετοχής τους.

* Στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε τη Τετάρτη, 23-06-2021 η Διευθύντρια του σχολείου κ. Νότη και οι υπεύθυνοι καθηγητές/-τριες που επόπτευσαν την εφαρμογή των πιλοτικών δράσεων των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” του σχολείου παρουσίασαν στο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) του ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδος Δρ. Χάρη Ανδρεόπουλο (στην ομάδα των σχολικών μονάδων παιδαγωγικής ευθύνης του οποίου ανήκει και το Γυμνάσιο Οινοφύτων) όλα τα προγράμματα που υλοποίησε το σχολείο στο πλαίσιο των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” εισπράττοντας τα πολλά και θερμά συγχαρητήρια για το όμορφο έργο που επιτέλεσαν με κέφι και μεράκι και τις ευχές να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο, δημιουργικότητα και αποτελεσματικότητα τις δράσεις τους και τη νέα σχολική χρονιά. Το δημόσιο σχολείο και οι καθηγητές/-τριές του μπορούν και έχουν πολλά να προσφέρουν!


Σχολιάστε

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση