Πρόκειται για μια ανάλυση που αφορά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μάζας και του βάρους. Γνωρίσματα που βοηθούν να γίνει και η διάκριση των δυο εννοιών.
Γίνεται αναφορά στα όργανα μέτρησης, μιας και αυτά στο εργαστήριο είναι τα εργαλεία μας.
Μέσα από τη σχέση Βάρος = 10 . Μάζα ( περίπου ! ), εξελίσσεται η εργαστηριακή άσκηση, για να φτάσουμε τελικά να δεχτούμε ότι τα δυναμόμετρα μετρούν και μάζα… υπό όρους!
Το βιβλίο της Α Γυμνασίου -εδώ στην ενότητα 3η, που αφορά μέτρηση μάζας- μας παρουσιάζει το θέμα ιδιαιτέρως βαρύ σε κάποια σημεία του και σε κάποια άλλα σημεία, φτιάχνει ζυγούς από …κρεμάστρες ντουλάπας ενδυμάτων.
Αυτή είναι η πρότασή μου για τη διδασκαλία του θέματος στους μικρούς μαθητές της Α Γυμνασίου, αυτή η πρόταση ταιριάζει σε εμένα και σεις μπορείτε να τη δείτε στο link “Μέτρηση μάζας Ι”
.