ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΕ.Λ. ΠΑΜΦΙΛΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ CODEWEEK 2024

codeweek badge 2019 300x300 1

Το ΓΕ.Λ. Παμφίλων αποδέχθηκε την πρόσκληση του Π.ΕΠΑ.Λ. Ξάνθης να συνδεθεί στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού για όλους και να διασυνδέσει τη δραστηριότητά του με τη δραστηριότητα Cody Roby που διοργάνωσε το Π.ΕΠΑ.Λ. Ξάνθης. Στην ίδια δραστηριότητα συνδέθηκαν και το 1ο ΕΠΑ.Λ. Χρυσούπολης Καβάλας, το 9ο Γυμνάσιο Νίκαιας, το 1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Περιστερίου και το Γυμνάσιο Ελευθερούπολης Καβάλας.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία εθελοντών – πρέσβεων, κορυφαίων δασκάλων και οπαδών του προγραμματισμού από ολόκληρο τον κόσμο, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των Υπουργείων Παιδείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων και έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους/ες, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μάς βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Ο βασικός γραμματισμός όλων σε μια ψηφιακή εποχή συντελεί στην ανάπτυξη καίριων ικανοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και οι δεξιότητες ανάλυσης.

Το παιχνίδι Cody Roby εισάγει μια δραστηριότητα προγραμματισμού χωρίς χρήση υπολογιστή, στο πλαίσιο της οποίας οι 17 μαθητές και μαθήτριες του Β2 τμήματος του Λυκείου συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι ανταγωνισμού/συνεργασίας που τους εξοικείωσε με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού.

Η δραστηριότητα, το παιχνίδι ικανοτήτων Cody versus Roby, ξεκίνησε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024 με την οργάνωση της εκδήλωσης στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού 2024 και την προσθήκη του Σχολείου μας στο χάρτη στον ιστότοπο του codeweek. Κατά την υλοποίηση της δραστηριότητας, οι μαθητές/τριες βίωσαν τη συνεργασία και τον συναγωνισμό, κατανόησαν το διαχωρισμό των ρόλων μεταξύ ενός Προγραμματιστή (Cody) και ενός Ρομπότ (Roby), εξοικειώθηκαν με την έννοια της στοιχειώδους εντολής και του συνόλου των εντολών, έμαθαν ότι ο προγραμματισμός περιλαμβάνει περισσότερο σκέψη παρά τεχνολογία και εξάσκησαν τις γνώσεις τους πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο της Φιλοσοφίας.

Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, από τον ιστότοπο του codeweek, χορηγήθηκαν Πιστοποιητικά Συμμετοχής στις εκπαιδευτικούς και σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που συμμετείχαν στη δράση. Η απονομή των Πιστοποιητικών Συμμετοχής έγινε από τον Διευθυντή του Σχολείου σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση της δράσης.

Επίσης, για τη διάχυση της δράσης δημιουργήθηκε ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ, στο οποίο αποτυπώθηκαν όλες οι δραστηριότητες της συμμετοχής του Σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024.

Η δραστηριότητα έληξε στις 14 Δεκεμβρίου 2024, με τη δημιουργία, από το Σχολείο μας, ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ με το ψηφιακό εργαλείο Padlet, στο οποίο όλα τα συνεργαζόμενα Σχολεία επικοινώνησαν και μοιράστηκαν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024.

Τέλος, χορηγήθηκε Πιστοποιητικό Αριστείας στις δεξιότητες κωδικοποίησης στην εκπαιδευτικό Βρικέλλη Βασιλεία σε αναγνώριση της επιτυχούς ολοκλήρωσης του διαγωνισμού EU CodeWeek 4All 2024 Challenge.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση