Έλληνας επιστήμονας εντόπισε 83 γονίδια που καθορίζουν το ύψος

Ογδόντα τρία νέα γονίδια που επηρεάζουν πόσο ψηλός θα είναι κανείς, ανακάλυψε μια διεθνής επιστημονική ομάδα, με επικεφαλής ένα διακεκριμένο Έλληνα επιστήμονα της διασποράς, τον καθηγητή γενετικής Πάνο Δελούκα του Πανεπιστημίου Queen Mary και του Ινστιτούτου William Harvey Research Institute του Λονδίνου. Στην έρευνα συμμετείχαν πολλοί ακόμη Έλληνες επιστήμονες, τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού.

(περισσότερα…)

Το σχολείο μας

Οι μαθητές του Α3 που συμμετέχουν στο πρόγραμμα eTwinning με τίτλο 'L'Europe se partage" δημιούργησαν ένα βίντεο για να παρουσιάσουν το σχολείο τους στους Γάλλους  συνεργάτες του προγράμματος.

Ο θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ

Συγγραφέας: Απόστολος Δοξιάδης κατάλογος

Τίτλος: Ο θείος Πέτρος και η Εικασία του Γκόλντμπαχ

Είδος: Μυθιστόρημα μαθηματικού μυστηρίου

Εκδόσεις: Καστανιώτη (Αθήνα 2001, 4η έκδοση)

Υπόθεση: «Κάθε σόι έχει το μαύρο του πρόβατο», είναι η πρώτη φράση του μυθιστορήματος και επαληθεύεται απόλυτα στην περίπτωση του Πέτρου Παπαχρήστου. Ο θείος Πέτρος θεωρείται από τα αδέλφια του «ένας αποτυχημένος της ζωής», καθώς ζει απομονωμένος, δεν έχει φίλους και ασχολείται κυρίως με τον κήπο του. Όμως για το «προσφιλές του ανιψούδι» κρύβει ένα γοητευτικό μυστήριο· απόμακρος, με ιδιόρυθμη σκέψη, ευφυής σκακιστής, με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και ασυνήθιστα πολλά βιβλία με μυστηριώδη σύμβολα. Μια τυχαία συγκυρία γίνεται η αφορμή να πληροφορηθεί ο αφηγητής μας πως ο Πέτρος Παπαχρήστου, ο θείος του, υπήρξε Καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου και είχε θέσει ως σκοπό της ζωής του την απόδειξη της περίφημης εικασίας του Γκόλντμπαχ. Αυτή η απρόσμενη ανακάλυψη αλλάζει όλη τη ζωή και τα σχέδιά του και τον φέρνει πολύ κοντά στον θείο του.
Άποψη: Παρότι πρόκειται για ένα βιβλίο μαθηματικού μυστηρίου, δεν απαιτεί στην πραγματικότητα πολλές γνώσεις μαθηματικών (ή τέλος πάντων μπορεί κανείς να παραβλέψει και μερικούς τύπους…). Το σημαντικό είναι ότι ο αναγνώστης ταυτίζεται με το πάθος του ήρωα για τα μαθηματικά και παρακολουθεί με αγωνία την προσπάθειά του για την επίλυση του προβλήματος. Επιπλέον, είναι τόσο φυσική η γλώσσα και το ύφος του συγγραφέα, που σε κάνουν να πιστέψεις ότι τελικά τα μαθηματικά είναι πολύ εύκολα και συναρπαστικά.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα: Ο Απόστολος Δοξιάδης είναι Έλληνας συγγραφέας και σκηνοθέτης. Σπούδασε στο Παρίσι Εφαρμοσμένα Μαθηματικά, είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Θαλής + Φίλοι», η οποία υποστηρίζει λέσχες ανάγνωσης, και δίνει διαλέξεις για ποικίλα θέματα, μεταξύ των οποίων η σχέση των μαθηματικών με το μυθιστόρημα. Από τα έργα του πολύ γνωστό είναι και το Logicomix (2008), που παρουσιάζει την ιστορία της μοντέρνας λογικής και της γένεσης των υπολογιστών σε βιβλίο με μορφή κόμικς.

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο του Ομίλου Φιλαναγνωσίας του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής

1ο Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης

«1ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ και ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ »

11-12 Μαρτίου 2017, Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: Εργαστήριο Έρευνας για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν. Πατρών, Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», Ε.Λ.Μ.Ε. Προτύπων Πειραματικών Σχολείων

Η ανακοίνωση της οργανωτικής επιτροπής αναφέρει:

Η αφίσα του συνεδρίου

Το 1ο «Μαθητικό Συνέδριο Έρευνας και Επιστήμης» απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές Γυμνασίων – Λυκείων δίνοντάς τους την ευκαιρία να παρουσιάσουν εργασίες με μορφή ολοκληρωμένης επιστημονικής μελέτης/έρευνας.

Το Μαθητικό Συνέδριο στοχεύει:

-να προσομοιώσει ένα Επιστημονικό Συνέδριο δίνοντας βήμα σε μαθητές να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των ερευνών που έχουν υλοποιήσει στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων ή και ευρύτερων συνεργασιών.

–να ενθαρρύνει τους μαθητές στη συγγραφή μιας ολοκληρωμένης ερευνητικής εργασίας ακολουθώντας συγκεκριμένη μορφοποίηση και τηρώντας κανόνες εγκυρότητας, όπως η αναφορά στη βιβλιογραφία κατά τα πρότυπα μιας επιστημονικής εργασίας.

-να ενθαρρύνει τη συμμετοχή μαθητών σε ερωτήσεις και συζητήσεις (π.χ. στρογγυλή τράπεζα) στο πλαίσιο του Συνεδρίου.

-να προωθήσει τη συνεργασία σχολικών μονάδων με Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα και Ερευνητικά Ινστιτούτα με σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τα σύγχρονα επιστημονικά επιτεύγματα, την εφαρμογή νέων μαθησιακών μεθόδων και την διάχυση της νέας επιστημονικής γνώσης στη Μέση Εκπαίδευση.

-να υποστηρίξει τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης με τη διαμεσολάβηση του σχολείου σε ευρύτερα τμήματα της κοινωνίας, αναδεικνύοντας έτσι το ρόλο του σύγχρονου σχολείου.

Οι ερευνητικές εργασίες που θα κατατεθούν πρέπει να εντάσσονται σε έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω θεματικούς άξονες:

1) Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία)

2) Μαθηματικά

3) Πληροφορική

4) Αστρονομία και Διαστημική

5) Τεχνολογία-Ρομποτική

6) Διεπιστημονικές προσεγγίσεις (Φυσική και Μαθηματικά, Πληροφορική και Μαθηματικά, STEM, κ.α.)

7) Διαθεματικές προσεγγίσεις (Επιστήμη και Κοινωνία, Επιστήμη και Περιβάλλον, Επιστήμη και Τέχνη)

Για Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του συνεδρίου: http://geodimako6.wixsite.com/studentconference