Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Β΄ Γυμνασίου
Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Ζω καλύτερα-Ευ ζην»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Β1, Β2, Β3 και Β4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25
|
|
Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
|
|
Τίτλος προγράμματος
|
«Σεξουαλική αγωγή»
|
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
|
Α) Δεξιότητες: Γνώσεις – πληροφόρηση, Αξίες, στάσεις και κοινωνικά πρότυπα, Διαπροσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, Υπευθυνότητα, επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευασθησιά, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός.
Β) Στόχοι: Σκοπός της σεξουαλικής αγωγής είναι η προαγωγή της σεξουαλικής υγείας, που, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, αφορά ζητήματα γενικότερης σωματικής, πνευματικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι αποκλειστικά και μόνο την απουσία ασθένειας ή αδυναμίας. Η σεξουαλική υγεία ενσωματώνει σωματικές, συναισθηματικές και κοινωνικές πλευρές της σεξουαλικότητας με τρόπους που συμβάλλουν στη συνολικότερη ευεξία του ατόμου. Συμπεριλαμβάνει, επίσης, την ικανότητα επιλογής τέτοιας σεξουαλικής και αναπαραγωγικής συμπεριφοράς που εναρμονίζεται με ένα ευρύτερο πλαίσιο κοινωνικών και προσωπικών ηθικών αρχών.
Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι: Πρόληψη εγκυμοσύνης, κατανόηση, αναγνώριση και μείωση του ρίσκου ΣΜΝ και του HIV, συναίνεση.
|
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1
|
Εισαγωγή για τους γονείς: https://youtu.be/T7W0h_VkFQ4
Υλικό μελέτης από την eclass:
Ατομική εργασία https://sway.office.com/0FqDPxv2WUnT2mVy?ref=Link «Μεγαλώνοντας αλλάζω, τι μου συμβαίνει;» |
Εργαστήριο 2 |
Υλικό μελέτης από την eclass:
Ατομική εργασία https://sway.office.com/AyZxVu4GDB2dG2bj?ref=Link «Σεξουαλική αγωγή» |
Εργαστήριο 3 |
Υλικό μελέτης από την eclass: https://blogs.sch.gr/vtsamak/2024/09/10/sexoyalikos-metadidomenes-loimoxeis/ Ατομική εργασία https://sway.office.com/wf8uMXEf3D6d94Kw?ref=Link «Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα» |
Εργαστήριο 4 |
Υλικό μελέτης από την eclass:
Ομαδική εργασία https://sway.office.com/JmXXKilnJ5NWvdhC?ref=Link «Σχέσεις στην εφηβεία» extra υλικό: https://blogs.sch.gr/vtsamak/2024/09/10/antisyllipsi-stin-efiveia/ |
Εργαστήριο 5 |
Αυτοαξιολόγηση μαθητών |
Εργαστήριο 6 | Παρουσίαση ομαδικών εργασιών |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών
|
Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής. |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
|
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση |
|
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης |
https://blogs.sch.gr/gymnarta/
https://schoolpress.sch.gr/art2019/ |
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ
ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: « Ευ Ζην»
Ονοματεπώνυμο: | Ημερομηνία: |
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης | Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων |
Τάξη: Β | Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική |
Απαντώ στο ερωτηματολόγιο με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση:
ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητες 4Cs
Ικανότητα 8
(4Cs δημιουργικότητα) Αυτεπάρκεια |
|
Κατανοώ διάφορα θέματα | |
Μπορώ να υλοποιώ τις δραστηριότητες που έχω σχεδιάσει | |
Μπορώ να επιλύω τα περισσότερα προβλήματα εφόσον καταβάλλω την αναγκαία προσπάθεια | |
Μπορώ να επιτυγχάνω καλά αποτελέσματα όταν αναλαμβάνω να επιτελέσω ένα καθήκον | |
Πιστεύω ότι οι δύσκολες καταστάσεις ξεπερνιούνται | |
Αναλαμβάνω τις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξη κάποιου στόχου | |
Μπορώ να εργάζομαι με αποτελεσματικότητα | |
Έχω την ικανότητα να ξεπερνώ τα εμπόδια κατά την επιδίωξη ενός στόχου | |
Έχω τη βεβαιότητα ότι είμαι σε θέση να αλλάξω, εφόσον το επιθυμώ | |
Μπορώ να λαμβάνω αποφάσεις | |
Μπορώ να αντιμετωπίζω νέες προκλήσεις | |
Αντεπεξέρχομαι καλά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες | |
Μπορώ να επιλέγω τις κατάλληλες μεθόδους για την εκπλήρωση διαφόρων καθηκόντων | |
Είμαι ικανός/ή για επιτυχία | |
Μπορώ να εκτελώ ποιοτική εργασία | |
Παραμένω σίγουρος/η για τις ικανότητές μου όταν με αμφισβητούν | |
Μπορώ να βασίζομαι στις ικανότητές μου για να αντεπεξέρχομαι με ηρεμία στις δυσκολίες | |
Μπορώ να παίρνω αποφάσεις για τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης ενός προβλήματος | |
Μπορώ να επιτυγχάνω τους στόχους μου στη ζωή | |
Στη ζωή μου, είμαι ένα πολύ αποτελεσματικό άτομο | |
Αισθάνομαι ασφαλής ως προς τις ικανότητές μου να αντιμετωπίζω τις προκλήσεις της ζωής | |
Ξέρω να χειρίζομαι απρόβλεπτες καταστάσεις χάρη στην επινοητικότητά μου | |
Μπορώ να διαχειρίζομαι αποτελεσματικά απρόσμενα γεγονότα |
ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητα 10 (4cs Δημιουργικότητα)
Δεξιότητες Αυτόνομης Μάθησης |
|||
Μπορώ να εντοπίζω πηγές μάθησης (π.χ. ανθρώπους, βιβλία, διαδίκτυο) | |||
Ζητώ διευκρινίσεις από τρίτους σχετικά με καινούργιες πληροφορίες, όποτε χρειάζεται | |||
Ολοκληρώνω μόνος/η τα καθήκοντα μάθησης | |||
Εντοπίζω αυτά που ήδη γνωρίζω και όσα δεν γνωρίζω | |||
Εντοπίζω μόνος/η τα κενά στις γνώσεις μου | |||
Εντοπίζω σχετικές πηγές πληροφοριών για να εκπληρώσω ένα καθήκον μάθησης |
|
||
Συλλέγω αποτελεσματικά πληροφορίες χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές και πηγές | |||
Χρησιμοποιώ κατάλληλα εργαλεία και τεχνολογίες πληροφόρησης για να ανακαλύπτω νέες πληροφορίες | |||
Μπορώ να αναζητώ πληροφορίες μόνος/η | |||
Αναζητώ πληροφορίες από διάφορες πηγές | |||
Είμαι πρόθυμος/η να μαθαίνω καινούργια πράγματα μόνος/η | |||
Αναπτύσσω τις ιδέες μου συλλέγοντας πληροφορίες | |||
Αποκτώ γνώσεις σχετικά με καινούργια θέματα με ελάχιστη επιτήρηση | |||
Μπορώ να αξιολογώ την ποιότητα της δικής μου δουλειάς | |||
Μπορώ να εντοπίζω πληροφορίες συναφείς με τις προσωπικές και ακαδημαϊκές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά μου | |||
Χρησιμοποιώ αποτελεσματικά τις τεχνολογίες πληροφοριών ώστε να βρίσκω, να ερευνώ, να οργανώνω και να ενσωματώνω πληροφορίες | |||
Αξιοποιώ γνώσεις από διάφορα αντικείμενα/τομείς μάθησης | |||
Επιλέγω μόνος/η υλικό, πόρους και δραστηριότητες εκμάθησης | |||
Μπορώ να παρακολουθώ την πρόοδό μου για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων μου | |||
Αναζητώ νέες ευκαιρίες για μάθηση | |||
Ξαναδιαβάζω ένα καινούργιο υλικό μετά από μια πρώτη ανάγνωση για να βεβαιωθώ ότι το έχω κατανοήσει σωστά | |||
Μπορώ να επιλέγω τις πιο αξιόπιστες από τις διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης ή συμβουλών | |||
Παρακολουθώ, καθορίζω, ιεραρχώ και ολοκληρώνω τα καθήκοντά μου χωρίς άμεση εποπτεία | |||
Διαχειρίζομαι αποτελεσματικά τον χρόνο μου για να επιτυγχάνω τους μαθησιακούς στόχους μου | |||
Αξιολογώ μόνος/η μου την αξιοπιστία των πηγών πληροφόρησης ή συμβουλών | |||
Παρακολουθώ την πρόοδό μου στην εκμάθηση νέων πληροφοριών |
Ικανότητα 18 (4Cs κριτική σκέψη)
Γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού |
|||
Καταφεύγω τακτικά στην επικοινωνία για να συνεισφέρω στην επίλυση διαπροσωπικών συγκρούσεων | |||
Μπορώ να περιγράφω τα κίνητρά μου | |||
Μπορώ να περιγράφω τους τρόπους με τους οποίους οι σκέψεις και τα συναισθήματά μου επηρεάζουν τη συμπεριφορά μου | |||
Αναστοχάζομαι κριτικά τις αξίες και τις πεποιθήσεις μου | |||
Αναστοχάζομαι κριτικά τον εαυτό μου από πολλές διαφορετικές σκοπιές | |||
1. Ψηφιακή Επικοινωνία | |||
Σε μια ηλεκτρονική τάξη, ξέρω πώς να στέλνω μηνύματα σε επιλεγμένους συμμαθητές και να χρησιμοποιώ ένα κανάλι συνομιλίας. | |||
Επικοινωνώ χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία (e-mail, Skype, κοινωνικά δίκτυα…) | |||
Μπορώ να στείλω διάφορα αρχεία (κείμενο, εικόνες) ως συνημμένα σε ένα e-mail. | |||
Επιλέγω τις πληροφορίες που θέλω να κοινοποιήσω σύμφωνα με τους στόχους μου. |
- Αρχική
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Α΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Γ΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Γ΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Α΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Γ΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Α΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Β΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Γ΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Β΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Β΄ Γυμνασίου
- Αρχική σελίδα
- Οικιακή Οικονομία Α΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Β΄ Γυμνασίου
- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Β΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ΄ Γυμνασίου