Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Α΄ Γυμνασίου
Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Ζω καλύτερα-Ευ ζην»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Α1, Α2, Α3 και Α4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25
|
|
Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Διατροφή-Αυτομέριμνα |
|
Τίτλος προγράμματος
|
«Διατρέφομαι ισορροπημένα και προστατεύομαι»
|
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
|
Α) Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευασθησιά, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός
Β) Στόχοι: Κατανόηση της σπουδαιότητας των θρεπτικών συστατικών και ευκολία στην επιλογή υγιεινών τροφών.
Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι – διαθεματική προσέγγιση: Η πυραμίδα μεσογειακής δίαιτας μέσα από το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. |
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1
|
Υλικό μελέτης από την eclass: Ατομική εργασία https://sway.office.com/AIsT0MH9cPQstT3d?ref=Link «Κριτικοί διαφημίσεων»
|
Εργαστήριο 2 |
Υλικό μελέτης από την eclass: Ατομική εργασία https://sway.office.com/ALoLhxnIEFnPUXbR?ref=Link « Πρωινοί τύποι»
|
Εργαστήριο 3 |
Ατομική εργασία https://sway.office.com/S7clXNnX2oI4YF4j?ref=Link « Τι θα φάμε το μεσημέρι;»
|
Εργαστήριο 4 |
Ομαδική εργασία https://sway.office.com/lWiUVXT0NxaaEJtY?ref=Link «Περί Διατροφής» «Μεταλλαγμένα τρόφιμα» «Βιολογικά τρόφιμα» «Τα Ε στο τραπέζι μας»
|
Εργαστήριο 5 |
Ομαδική εργασία «Γλυκαντικά» «Fast food» «Διατροφικές διαταρραχές στην εφηβεία»
|
Εργαστήριο 6 |
Παρουσίαση ομαδικών εργασιών |
Εργαστήριο 7 |
Αυτοαξιολόγηση μαθητών. |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών
|
Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής. |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
Λόγω πανδημίας δεν είναι εύκολο να σχεδιαστούν συνεργασίες με φορείς. |
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση |
|
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης |
https://blogs.sch.gr/gymnarta/
https://schoolpress.sch.gr/art2019/ |
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ
ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «Ευ Ζην»
Ονοματεπώνυμο: | Ημερομηνία: |
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης | Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων |
Τάξη: Α΄ | Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική |
Απαντώ στο ερωτηματολόγιο με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητες 4Cs
Ικανότητα 8
(4Cs δημιουργικότητα) Αυτεπάρκεια |
Κατανοώ διάφορα θέματα |
Μπορώ να υλοποιώ τις δραστηριότητες που έχω σχεδιάσει |
Μπορώ να επιλύω τα περισσότερα προβλήματα εφόσον καταβάλλω την αναγκαία προσπάθεια |
Μπορώ να επιτυγχάνω καλά αποτελέσματα όταν αναλαμβάνω να επιτελέσω ένα καθήκον |
Πιστεύω ότι οι δύσκολες καταστάσεις ξεπερνιούνται |
Αναλαμβάνω τις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξη κάποιου στόχου |
Μπορώ να εργάζομαι με αποτελεσματικότητα |
Έχω την ικανότητα να ξεπερνώ τα εμπόδια κατά την επιδίωξη ενός στόχου |
Έχω τη βεβαιότητα ότι είμαι σε θέση να αλλάξω, εφόσον το επιθυμώ |
Μπορώ να λαμβάνω αποφάσεις |
Μπορώ να αντιμετωπίζω νέες προκλήσεις |
Αντεπεξέρχομαι καλά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες |
Μπορώ να επιλέγω τις κατάλληλες μεθόδους για την εκπλήρωση διαφόρων καθηκόντων |
Είμαι ικανός/ή για επιτυχία |
Μπορώ να εκτελώ ποιοτική εργασία |
Παραμένω σίγουρος/η για τις ικανότητές μου όταν με αμφισβητούν |
Μπορώ να βασίζομαι στις ικανότητές μου για να αντεπεξέρχομαι με ηρεμία στις δυσκολίες |
Μπορώ να παίρνω αποφάσεις για τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης ενός προβλήματος |
Μπορώ να επιτυγχάνω τους στόχους μου στη ζωή |
Στη ζωή μου, είμαι ένα πολύ αποτελεσματικό άτομο |
Αισθάνομαι ασφαλής ως προς τις ικανότητές μου να αντιμετωπίζω τις προκλήσεις της ζωής |
Ξέρω να χειρίζομαι απρόβλεπτες καταστάσεις χάρη στην επινοητικότητά μου |
Μπορώ να διαχειρίζομαι αποτελεσματικά απρόσμενα γεγονότα |
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητα 16(4Cs συνεργασία)Δεξιότητες συνεργασίας |
Οικοδομώ θετικές σχέσεις με άλλους ανθρώπους σε μια ομάδα
|
Όταν εργάζομαι ως μέλος μιας ομάδας, συμβάλλω στην ομαδική εργασία στον βαθμό που μου αναλογεί
|
Προσπαθώ να επιτυγχάνω συναίνεση ώστε να εκπληρώνω τους στόχους της ομάδας
|
Όταν εργάζομαι ως μέλος μιας ομάδας, ενημερώνω τους άλλους για τυχόν συναφείς ή χρήσιμες πληροφορίες
|
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητα 17 (4Cs συνεργασία)
Δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων |
Εμπνέω ενθουσιασμό στα μέλη της ομάδας ώστε να επιτυγχάνονται οι κοινοί στόχοι |
Επικοινωνώ με σεβασμό με τα εμπλεκόμενα στη σύγκρουση μέρη |
Βρίσκω εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση των συγκρούσεων |
Ενθαρρύνω τις αντιμαχόμενες πλευρές να ακούνε προσεκτικά η μία την άλλη και να μοιράζονται τις έγνοιες και τις ανησυχίες τους |
Ψηφιακές Δεξιότητες
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ |
1. Πληροφορίες και επεξεργασία δεδομένων |
Ψάχνω για απλά δεδομένα σε απευθείας σύνδεση (εικόνα, δεδομένα). Μπορώ να βοηθήσω τον εαυτό μου με μια ποικιλία πηγών. |
Ξέρω κάποιες μηχανές αναζήτησης και μπορώ να χρησιμοποιήσω διαφορετικές λέξεις-κλειδιά για να βρω τις πληροφορίες που θέλω. |
Μπορώ να αποθηκεύσω το αρχείο στον επιλεγμένο φάκελο στη συσκευή μου και να το βρω. |
Μπορώ να βρω στο Διαδίκτυο αυτό που ζητώ , κάθε φορά που ψάχνω και αναγνωρίζω τι είναι αξιόπιστο και τι όχι |
2. Ψηφιακή Επικοινωνία |
Σε μια ηλεκτρονική τάξη, ξέρω πώς να στέλνω μηνύματα σε επιλεγμένους συμμαθητές και να χρησιμοποιώ ένα κανάλι συνομιλίας. |
Επικοινωνώ χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία (e-mail, Skype, κοινωνικά δίκτυα…) |
Μπορώ να στείλω διάφορα αρχεία (κείμενο, εικόνες) ως συνημμένα σε ένα e-mail. |
Επιλέγω τις πληροφορίες που θέλω να κοινοποιήσω σύμφωνα με τους στόχους μου. |
3. Δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου |
Χρησιμοποιώ εργαλεία για τη δημιουργία, επεξεργασία και συνδυασμό ψηφιακού περιεχομένου. |
Μπορώ να καταγράψω τις σκέψεις μου και τα συναισθήματά μου χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα (κείμενο, εικόνες, ήχο, βίντεο). |
Γνωρίζω ότι το υλικό και το περιεχόμενο στο διαδίκτυο έχει δημιουργηθεί από άλλους ανθρώπους (συγγραφείς) και έχει πνευματικά δικαιώματα που πρέπει να σεβόμαστε. |
Μπορώ να χρησιμοποιώ γλώσσες προγραμματισμού και εκπαιδευτική ρομποτική με τη χρήση πλακιδίων (π.χ. Scratch, Scratch junior, Scratch for Arduino, κ.λ.π.) |
4. Ασφάλεια |
Γνωρίζω ότι όταν χρησιμοποιούνται τεχνολογίες, υπάρχει κίνδυνος που μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της ψηφιακής συσκευής μου. |
Προστατεύω τον κωδικό πρόσβασής μου και δεν τον μοιράζομαι με άλλους ανθρώπους. Ξέρω σε ποιον να στραφώ εάν υπάρχει πρόβλημα. |
Ξέρω πως να δημιουργήσω έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης ακολουθώντας τις οδηγίες. |
Είμαι προσεκτικός/ή όταν μου ζητάνε προσωπικά στοιχεία όπως π.χ. κωδικό πρόσβασης, προσωπικά αρχεία κ.λ.π. |
Όταν καταλάβω περίπτωση απειλής (διαδικτυακή βία) ενημερώνω άμεσα τους ενήλικες. |
5. Επίλυση προβλήματος με ψηφιακά μέσα |
Όταν λύνω ένα πρόβλημα, τότε χρησιμοποιώ αλγορίθμους, δηλαδή μια σειρά από βήματα για να το λύσω |
Όταν λύνω ένα πρόβλημα, τότε προσπαθώ να καταλάβω ποια στοιχεία από τα μαθηματικά χρειάζομαι |
Όταν λύνω ένα πρόβλημα, τότε προσπαθώ να το απλοποιήσω και συγκεντρώνω μόνο στα στοιχεία που χρειάζομαι |
Όταν λύνω ένα πρόβλημα στον υπολογιστή συνεργάζομαι μαζί με άλλους για να λύσουμε διαφορετικά μέρη του προβλήματος την ίδια στιγμή |
Όταν λύνω ένα πρόβλημα ψάχνω να βρω πώς μπορώ να συγκεντρώσω δεδομένα και πληροφορίες και να τις αναλύσω για να με βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος |
Τρέχω συχνά το πρόγραμμά μου για να βεβαιωθώ ότι κάνει αυτά που θέλω και επιδιορθώνω όποια προβλήματα εντοπίσω |
- Αρχική
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Α΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Γ΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Γ΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Α΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Γ΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Α΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Β΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Γ΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Β΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Β΄ Γυμνασίου
- Αρχική σελίδα
- Οικιακή Οικονομία Α΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Β΄ Γυμνασίου
- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Β΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ΄ Γυμνασίου