Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Α΄ Γυμνασίου

 Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Ζω καλύτερα-Ευ ζην»

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Α1, Α2, Α3  και Α4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ

 ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25

 

Θεματικός Κύκλος:

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Διατροφή-Αυτομέριμνα

Τίτλος προγράμματος

 

«Διατρέφομαι ισορροπημένα και προστατεύομαι»

 

 

 

 

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

 

Α) Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευασθησιά, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός

 

Β) Στόχοι: Κατανόηση της σπουδαιότητας των θρεπτικών συστατικών και ευκολία στην επιλογή υγιεινών τροφών.

 

Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι – διαθεματική προσέγγιση:

Η πυραμίδα μεσογειακής δίαιτας μέσα από το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Ακολουθία εργαστηρίων

Εργαστήριο 1

 

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/AIsT0MH9cPQstT3d?ref=Link

«Κριτικοί διαφημίσεων»

 

Εργαστήριο 2

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ατομική εργασία 

https://sway.office.com/ALoLhxnIEFnPUXbR?ref=Link

« Πρωινοί τύποι»

 

Εργαστήριο 3

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/S7clXNnX2oI4YF4j?ref=Link

« Τι θα φάμε το μεσημέρι;»

 

Εργαστήριο 4  

Ομαδική εργασία

 https://sway.office.com/lWiUVXT0NxaaEJtY?ref=Link

«Περί Διατροφής»

«Μεταλλαγμένα τρόφιμα»

«Βιολογικά τρόφιμα»

«Τα Ε στο τραπέζι μας»

 

Εργαστήριο 5  

Ομαδική εργασία

«Γλυκαντικά»

«Fast food»

«Διατροφικές διαταρραχές στην εφηβεία»

Εργαστήριο 6  

Παρουσίαση ομαδικών εργασιών

Εργαστήριο 7  

Αυτοαξιολόγηση μαθητών.

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών

 

 Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας

Λόγω πανδημίας δεν είναι εύκολο να σχεδιαστούν συνεργασίες με φορείς.

Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες  κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
  • Ζωγραφιές
  • Κείμενα
  • Μουσικοί στίχοι
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που θα παραχθούν από τους/τις  μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
  • Ψηφιακές αφίσες
  • Παρουσιάσεις στο Microsoft sway

 

Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση
  • Φύλλα αυτοαξιολόγησης
  • Δομημένη συζήτηση
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης  

  •  Ιστοσελίδα του σχολείου:

https://blogs.sch.gr/gymnarta/

  •    Δημοσίευση στο ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας: Μαθητικό Magazino

https://schoolpress.sch.gr/art2019/

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:  «Ευ Ζην»

 

Ονοματεπώνυμο: Ημερομηνία:
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων
Τάξη: Α΄ Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική

 

Απαντώ στο ερωτηματολόγιο με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση

 

ΚΑΘΟΛΟΥ               ΑΡΚΕΤΑ      ΠΟΛΥ      ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ   

Ικανότητες 4Cs                         

 

Ικανότητα 8

 (4Cs δημιουργικότητα)

Αυτεπάρκεια          

Κατανοώ διάφορα θέματα
Μπορώ να υλοποιώ τις δραστηριότητες που έχω σχεδιάσει
Μπορώ να επιλύω τα περισσότερα προβλήματα εφόσον καταβάλλω την αναγκαία προσπάθεια
Μπορώ να επιτυγχάνω καλά αποτελέσματα όταν αναλαμβάνω να επιτελέσω ένα καθήκον
Πιστεύω ότι οι δύσκολες καταστάσεις ξεπερνιούνται
Αναλαμβάνω τις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξη κάποιου στόχου
Μπορώ να εργάζομαι με αποτελεσματικότητα
Έχω την ικανότητα να ξεπερνώ τα εμπόδια κατά την επιδίωξη ενός στόχου
Έχω τη βεβαιότητα ότι είμαι σε θέση να αλλάξω, εφόσον το επιθυμώ
Μπορώ να λαμβάνω αποφάσεις
Μπορώ να αντιμετωπίζω νέες προκλήσεις
 Αντεπεξέρχομαι καλά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες
Μπορώ να επιλέγω τις κατάλληλες μεθόδους για την εκπλήρωση διαφόρων καθηκόντων
Είμαι ικανός/ή για επιτυχία
Μπορώ να εκτελώ ποιοτική εργασία
Παραμένω σίγουρος/η για τις ικανότητές μου όταν με αμφισβητούν
Μπορώ να βασίζομαι στις ικανότητές μου για να αντεπεξέρχομαι με ηρεμία στις δυσκολίες
Μπορώ να παίρνω αποφάσεις για τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης ενός προβλήματος
Μπορώ να επιτυγχάνω τους στόχους μου στη ζωή
Στη ζωή μου, είμαι ένα πολύ αποτελεσματικό άτομο
Αισθάνομαι ασφαλής ως προς τις ικανότητές μου να αντιμετωπίζω τις προκλήσεις της ζωής
Ξέρω να χειρίζομαι απρόβλεπτες καταστάσεις χάρη στην επινοητικότητά μου
Μπορώ να διαχειρίζομαι αποτελεσματικά απρόσμενα γεγονότα

ΚΑΘΟΛΟΥ               ΑΡΚΕΤΑ      ΠΟΛΥ      ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ   

Ικανότητα 16(4Cs συνεργασία)Δεξιότητες συνεργασίας
Οικοδομώ θετικές σχέσεις με άλλους ανθρώπους σε μια ομάδα

 

Όταν εργάζομαι ως μέλος μιας ομάδας, συμβάλλω στην ομαδική εργασία στον βαθμό που μου αναλογεί

 

Προσπαθώ να επιτυγχάνω συναίνεση ώστε να εκπληρώνω τους στόχους της ομάδας

 

Όταν εργάζομαι ως μέλος μιας ομάδας, ενημερώνω τους άλλους για τυχόν συναφείς ή χρήσιμες πληροφορίες

 

ΚΑΘΟΛΟΥ               ΑΡΚΕΤΑ      ΠΟΛΥ      ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ   

Ικανότητα 17 (4Cs συνεργασία)

Δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων

Εμπνέω ενθουσιασμό στα μέλη της ομάδας ώστε να επιτυγχάνονται οι κοινοί στόχοι
Επικοινωνώ με σεβασμό με τα εμπλεκόμενα στη σύγκρουση μέρη
Βρίσκω εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση των συγκρούσεων
Ενθαρρύνω τις αντιμαχόμενες πλευρές να ακούνε προσεκτικά η μία την άλλη και να μοιράζονται τις έγνοιες και τις ανησυχίες τους
Ψηφιακές Δεξιότητες

ΚΑΘΟΛΟΥ               ΑΡΚΕΤΑ      ΠΟΛΥ      ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

1.          Πληροφορίες και επεξεργασία δεδομένων
Ψάχνω για απλά δεδομένα σε απευθείας σύνδεση (εικόνα, δεδομένα). Μπορώ να βοηθήσω τον εαυτό μου με μια ποικιλία πηγών.
Ξέρω κάποιες μηχανές αναζήτησης και μπορώ να χρησιμοποιήσω διαφορετικές λέξεις-κλειδιά για να βρω τις πληροφορίες που θέλω.
Μπορώ να αποθηκεύσω το αρχείο στον επιλεγμένο φάκελο στη συσκευή μου και να το βρω.
Μπορώ να βρω στο Διαδίκτυο  αυτό που ζητώ , κάθε φορά που ψάχνω και αναγνωρίζω τι είναι αξιόπιστο και τι όχι
2.          Ψηφιακή Επικοινωνία
Σε μια ηλεκτρονική τάξη, ξέρω πώς να στέλνω μηνύματα σε επιλεγμένους συμμαθητές και να χρησιμοποιώ ένα κανάλι συνομιλίας.
Επικοινωνώ χρησιμοποιώντας   διάφορα εργαλεία (e-mail, Skype, κοινωνικά δίκτυα…)
Μπορώ να στείλω διάφορα αρχεία   (κείμενο, εικόνες) ως συνημμένα σε ένα e-mail.
Επιλέγω τις πληροφορίες που θέλω να  κοινοποιήσω σύμφωνα με τους στόχους μου.
3.          Δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου
Χρησιμοποιώ εργαλεία για τη δημιουργία, επεξεργασία και συνδυασμό ψηφιακού περιεχομένου.
Μπορώ να καταγράψω τις σκέψεις μου και τα συναισθήματά μου χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα (κείμενο, εικόνες, ήχο, βίντεο).
Γνωρίζω ότι το υλικό και το περιεχόμενο στο διαδίκτυο έχει δημιουργηθεί από άλλους ανθρώπους (συγγραφείς) και έχει πνευματικά δικαιώματα που πρέπει να σεβόμαστε.
Μπορώ να χρησιμοποιώ γλώσσες προγραμματισμού και εκπαιδευτική ρομποτική με τη χρήση πλακιδίων (π.χ. Scratch, Scratch junior, Scratch for Arduino, κ.λ.π.)
4.          Ασφάλεια
Γνωρίζω ότι όταν χρησιμοποιούνται τεχνολογίες, υπάρχει κίνδυνος που μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της ψηφιακής συσκευής μου.
Προστατεύω τον κωδικό πρόσβασής μου και δεν τον μοιράζομαι με άλλους ανθρώπους. Ξέρω σε ποιον να στραφώ εάν υπάρχει πρόβλημα.
Ξέρω πως να δημιουργήσω έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης ακολουθώντας τις οδηγίες.
Είμαι προσεκτικός/ή όταν μου ζητάνε προσωπικά στοιχεία όπως π.χ. κωδικό πρόσβασης, προσωπικά αρχεία κ.λ.π.
Όταν καταλάβω περίπτωση απειλής (διαδικτυακή βία) ενημερώνω άμεσα τους ενήλικες.
5.          Επίλυση προβλήματος με ψηφιακά μέσα
Όταν λύνω ένα πρόβλημα, τότε χρησιμοποιώ αλγορίθμους, δηλαδή μια σειρά από βήματα για να το λύσω
Όταν λύνω ένα πρόβλημα, τότε προσπαθώ να καταλάβω ποια στοιχεία από τα μαθηματικά χρειάζομαι
Όταν λύνω ένα πρόβλημα, τότε προσπαθώ να το απλοποιήσω και συγκεντρώνω μόνο στα στοιχεία που χρειάζομαι
Όταν λύνω ένα πρόβλημα στον υπολογιστή συνεργάζομαι  μαζί με άλλους για να λύσουμε διαφορετικά μέρη του προβλήματος την ίδια στιγμή
Όταν λύνω ένα πρόβλημα ψάχνω να βρω πώς μπορώ να συγκεντρώσω δεδομένα και πληροφορίες και να τις αναλύσω  για να με  βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος
Τρέχω συχνά το πρόγραμμά μου για να βεβαιωθώ ότι κάνει αυτά που θέλω και επιδιορθώνω όποια προβλήματα εντοπίσω

 

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων