Φροντίζω το περιβάλλον- Γ΄ Γυμνασίου

 Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Φροντίζω το περιβάλλον»

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Γ1, Γ2 και Γ4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ

 ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25

 

 

Θεματικός Κύκλος:

Φροντίζω το περιβάλλον

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

 Παγκόσμια τοπική και πολιτιστική κληρονομιά

Τίτλος προγράμματος

«Ανακαλύπτοντας το παρελθόν – Σχεδιάζοντας το μέλλον»

Χάιδω Νάτση

 

 

 

 

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

 

Α) Δεξιότητες:

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)
Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα
(4cs), όπως είναι η Κριτική σκέψη, η
Επικοινωνία, η Συνεργασία και η Δημιουργικότητα.
Α2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον)
Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα,
Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας,
επικοινωνίας και συνεργασίας)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.
Β) Δεξιότητες ζωής
Β4.
Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα,
Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα
Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
Γ1.
Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού
ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου
σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα)
Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός
γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια
στο διαδίκτυο
Δ) Δεξιότητες του νου
Δ2.
Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές,
παιχνίδια, εφαρμογές
Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Β) Στόχοι:   Η προσέγγιση της παγκόσμιας πολιτιστικής
κληρονομιάς μέσα από μαθησιακά περιβάλλοντα που ανταποκρίνονται στα
ενδιαφέροντα των μαθητών. Για παράδειγμα, προτείνεται η αξιοποίηση του
διαδικτύου ως ένα ανοικτό, πολυδιάστατο και αυθεντικό περιβάλλον μάθησης, το
οποίο οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν για τη στοχευμένη άντληση και επεξεργασία
πληροφοριών, καθώς και για τη συμπαραγωγή ενός πολυτροπικού κειμένου και
παρουσίασή του με τη βοήθεια λογισμικού παρουσιάσεων και άλλων εφαρμογών
που θα επιλέξουν οι ίδιοι οι μαθητές.

Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι – διαθεματική προσέγγιση: Παράλληλα τα εργαστήρια στοχεύουν να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες
χρήσιμες για το μέλλον τους, όπως ψηφιακές δεξιότητες και δεξιότητες
επιχειρηματικότητας οι οποίες θα τους βοηθήσουν και στον επαγγελματικό
προσανατολισμό.

 

Ακολουθία εργαστηρίων

Εργαστήριο 1

 

 

Κατανοώντας την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά

Κατάλογος Παγκόσμιας Κληρονομιάς

https://whc.unesco.org/fr/list/

  • Να αναγνωρίζουν τα μνημεία που έχουν εγγραφεί στον Κατάλογο της
    Παγκόσμιας Κληρονομιάς.
  • Να εξηγούν γιατί ένα μνημείο αποτελεί «Παγκόσμια Πολιτιστική
    Κληρονομιά».
  • Να αναζητούν, να αναλύουν και να αξιολογούν πληροφορίες για ένα
    μνημείο.
Εργαστήριο 2  

Αναλαμβάνω δράση

Οι μαθητές συζητούν στην ολομέλεια της τάξης το θέμα της διοργάνωσης
εκδήλωσης με σκοπό να ενημερώσουν τη σχολική κοινότητα και την ευρύτερη
τοπική κοινωνία για τη σημασία των μνημείων της κάθε περιοχής, καθώς και για τα
προβλήματά τους και παράλληλα να προωθήσουν την υπόθεση της προστασίας και
ένταξή τους στη σύγχρονη κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή.
Επιλέγουν το μνημείο με το οποίο θα ασχοληθούν μέσα από μία διαδικασία
συλλογικής λήψης απόφασης. Χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με τις δεξιότητες τους
και η κάθε ομάδα αναλαμβάνει έναν τομέα:

  1. Προετοιμασία επικοινωνιακού υλικού (με επιμέρους ομάδες για τη
    δημιουργία αφίσας & πρόσκλησης, βίντεο, κ.ά.)
  2. Ενημέρωση κοινωνικών δικτύων και μέσων ενημέρωσης
  3. Προετοιμασία υλικού για την παρουσίαση στην εκδήλωση
  4.  Οργάνωση της εκδήλωσης
  • Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την προώθηση μίας υπόθεσης, όπως
    είναι η προστασία ενός μνημείου ή αξιοθέατου της περιοχής τους
  • Να οργανώνουν δράσεις για την προώθηση της υπόθεσης
  • Να δημιουργούν το κατάλληλο επικοινωνιακό υλικό για την προώθηση της
    υπόθεσης ή τη διοργάνωση της δράσης, όπως αφίσα, πρόσκληση
    ενημερωτικό βίντεο, δελτίο τύπου για τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο,
    ανάρτηση ανακοινώσεων στα κοινωνικά δίκτυα
  • Να δημιουργούν ομάδα σε κοινωνικό δίκτυο, φίλων για την προστασία ενός
    αξιοθέατου ή μνημείου, κ.ά
Εργαστήριο 3  

Πολιτιστική κληρονομιά και επιχειρηματικότητα

 

 

Οι μαθητές/τριες καλούνται να επισκεφθούν ένα μουσείο της περιοχής τους και να
αφιερώσουν μετά την ξενάγηση χρόνο, για να ρίξουν μια ματιά στο κατάστημα
δώρων του Μουσείου. Να σημειώσουν τι αντικείμενα υπάρχουν στο κατάστημα
δώρων και να συζητήσουν, γιατί οι άνθρωποι συχνά θέλουν να αγοράσουν κάποιο
αναμνηστικό από το μέρος που επισκέφτηκαν.
Επιστρέφοντας στην τάξη, ο εκπαιδευτικός συζητά με τους/τις μαθητές/τριες τι
άλλα αντικείμενα θα μπορούσε να πουλάει το κατάστημα και πώς τα αντικείμενα
αυτά προωθούν την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας ή της περιοχής τους.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες καλούνται να σχεδιάσουν αντικείμενα που θα
προωθούν την πολιτιστική αξία του μνημείου που ανέλαβαν να παρουσιάσουν και
τα οποία θα εκτεθούν στην εκδήλωση.

Δημιουργία ψηφιακού μουσείου

https://www.artsteps.com/

Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης

  • Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την ένταξη ενός μνημείου στη
    σύγχρονη κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή, προβλέποντας
    ταυτόχρονα τρόπους προστασίας αυτού του μνημείου.

 

Εργαστήριο 4  

Σχολείο σε κώδικα

Κατασκευή QR code

Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης 

https://bitly.com/pages/landing/qrcodes?msclkid=1d7bd28f7cd3189f8337b796cc717b83&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=EN%20-%20US%20-%20QR%20Codes%20-%20Search&utm_term=qr%20code%20generator&utm_content=EN%20-%20US%20-%20QR%20Code%20Generator

Ψηφιακός εγγραμματισμός και εθελοντισμός

Εργαστήριο 5 Aυτοαξιολόγηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων (διαπροσωπική επικοινωνία και επαγγελματικές σχέσεις) του ΕΟΠΠΕΠ

 

https://e-stadiodromia.eoppep.gr/index.php/slelfas/seffas-communication

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών

 

 Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας
  • Συνεργασία και γνωριμία με πολιτιστικούς συλλόγους του τόπου και μεμονωμένα άτομα με προσφορά στην άυλη κληρονομιά μας.
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες  κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων  

  • Δημιουργία ψηφιακού μουσείου

https://www.artsteps.com/

 

Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που θα παραχθούν από τους/τις  μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων Κατασκευή QR code

Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης

 

https://bitly.com/pages/landing/qr-codes?msclkid=1d7bd28f7cd3189f8337b796cc717b83&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=EN%20-%20US%20-%20QR%20Codes%20-%20Search&utm_term=qr%20code%20generator&utm_content=EN%20-%20US%20-%20QR%20Code%20Generator

 

Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση
  • Φύλλα αυτοαξιολόγησης
  • Δομημένη συζήτηση
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης
  • Ιστοσελίδα του σχολείου

https://blogs.sch.gr/gymnarta/

  • Δημοσίευση στο ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας: Μαθητικό Magazino

https://schoolpress.sch.gr/art2019/



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων