Φροντίζω το περιβάλλον- Α΄ Γυμνασίου

 Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Φροντίζω το περιβάλλον»

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Α1, Α2, Α3  και Α4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ

 ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25

 

 

Θεματικός Κύκλος:

Φροντίζω το περιβάλλον

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Οικολογία-Τοπική και φυσική κληρονομιά

Τίτλος προγράμματος

 

«Η Εύβοια του χθες και του σήμερα»
 

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

 

 

Α) Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός

 

Β) Στόχοι: Ανάδειξη της πολιτισμικής κληρονομιάς του τόπου μας καθώς και οι απειλές από σύγχρονες ανθρωπογενείς δραστηριότητες.

 

Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι – διαθεματική προσέγγιση:

Η ισορροπία των βιοτόπων μέσα από το μάθημα της Γεωγραφίας.

Ακολουθία εργαστηρίων

Εργαστήριο 1

 

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/C8sDF9wnlsaDC3y0?ref=Link

«Τσιμέντα Χαλκίδας»

Εργαστήριο 2

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/U9Z97CYdmdZpALB5?ref=Link

«Φυσική καταστροφή;»

Εργαστήριο 3

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/Yh2tbvCq2soU96Wd?ref=Link

«Αιολικά πάρκα»

Εργαστήριο 4

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ομαδική εργασία

 https://sway.office.com/s4VVvx8nKZDTpteb?ref=Link

«Χρονογραμμή»

«Η Εύβοια στην Αρχαία Ελλάδα»

«Η Χαλκίδα στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία»

«Η Χαλκίδα στους Ενετούς»

Εργαστήριο 5

Ομαδική εργασία

«Από την Αρτάκη στη  Νέα Αρτάκη»

«Τα παραμύθια των Νέων Αρτακηνών»

«Γιάννης Σκαρίμπας ο ποιητής»

Εργαστήριο 6 Αυτοαξιολόγηση μαθητών
Εργαστήριο 7 Παρουσίαση ομαδικών εργασιών
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών  Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας

 

Λόγω πανδημίας δεν είναι εύκολο να σχεδιαστούν συνεργασίες με φορείς.
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες  κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων

 

  • Κατασκευή εννοιολογικού, ψηφιακού χάρτη
  • Κείμενα

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που θα παραχθούν από τους/τις  μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων

 

  • Έκθεση φωτογραφίας
  • Παρουσιάσεις στο Microsoft sway
  • Θεατρικό

 

Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση

 

  • Φύλλα αυτοαξιολόγησης
  • Δομημένη συζήτηση
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης
  •   Ιστοσελίδα του σχολείου

https://blogs.sch.gr/gymnarta/

  •  Δημοσίευση στο ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας: Μαθητικό Magazino

https://schoolpress.sch.gr/art2019/

 

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:  «Φροντίζω το περιβάλλον»

Ονοματεπώνυμο: Ημερομηνία:
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων
Τάξη: Α΄ Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική

Απαντώ στις προτάσεις με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση:

Ικανότητες 4Cs                     

   ΚΑΘΟΛΟΥ           ΑΡΚΕΤΑ          ΠΟΛΥ     ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

Ικανότητα 10 (4cs Δημιουργικότητα)

Δεξιότητες Αυτόνομης Μάθησης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μπορώ να εντοπίζω πηγές μάθησης (π.χ. ανθρώπους, βιβλία, διαδίκτυο)

 

Ζητώ διευκρινίσεις από τρίτους σχετικά με καινούργιες πληροφορίες, όποτε χρειάζεται

 

Ολοκληρώνω μόνος/η τα καθήκοντα μάθησης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εντοπίζω αυτά που ήδη γνωρίζω και όσα δεν γνωρίζω

 

Εντοπίζω μόνος/η τα κενά στις γνώσεις μου
Εντοπίζω σχετικές πηγές πληροφοριών για να εκπληρώσω ένα καθήκον μάθησης

 

Συλλέγω αποτελεσματικά πληροφορίες χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές και πηγές

 

Χρησιμοποιώ κατάλληλα εργαλεία και τεχνολογίες πληροφόρησης για να ανακαλύπτω νέες πληροφορίες

 

Μπορώ να αναζητώ πληροφορίες μόνος/η

 

Αναζητώ πληροφορίες από διάφορες πηγές

 

Είμαι πρόθυμος/η να μαθαίνω καινούργια πράγματα μόνος/η

 

Αναπτύσσω τις ιδέες μου συλλέγοντας πληροφορίες

 

Αποκτώ γνώσεις σχετικά με καινούργια θέματα με ελάχιστη επιτήρηση

 

Μπορώ να αξιολογώ την ποιότητα της δικής μου δουλειάς

 

Μπορώ να εντοπίζω πληροφορίες συναφείς με τις προσωπικές και ακαδημαϊκές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά μου

 

Χρησιμοποιώ αποτελεσματικά τις τεχνολογίες πληροφοριών ώστε να βρίσκω, να ερευνώ, να οργανώνω και να ενσωματώνω πληροφορίες

 

Αξιοποιώ γνώσεις από διάφορα αντικείμενα/τομείς μάθησης

 

Επιλέγω μόνος/η υλικό, πόρους και δραστηριότητες εκμάθησης

 

Μπορώ  να παρακολουθώ την πρόοδό μου για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων μου

 

Αναζητώ νέες ευκαιρίες για μάθηση

 

Ξαναδιαβάζω ένα καινούργιο υλικό μετά από μια πρώτη ανάγνωση για να βεβαιωθώ ότι το έχω κατανοήσει σωστά

 

Μπορώ να επιλέγω τις πιο αξιόπιστες από τις διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης ή συμβουλών

 

Παρακολουθώ, καθορίζω,  ιεραρχώ και ολοκληρώνω τα καθήκοντά μου χωρίς άμεση εποπτεία

 

Διαχειρίζομαι αποτελεσματικά τον χρόνο μου για να επιτυγχάνω τους μαθησιακούς στόχους μου

 

Αξιολογώ μόνος/η μου την αξιοπιστία των πηγών πληροφόρησης ή συμβουλών

 

Παρακολουθώ την πρόοδό μου στην εκμάθηση νέων πληροφοριών

 

 ΚΑΘΟΛΟΥ           ΑΡΚΕΤΑ          ΠΟΛΥ     ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

Ικανότητα 12(4Cs επικοινωνία)  

 

 

 

 

 

Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης  

 

 

 

Ακούω προσεκτικά τους άλλους

 

Παρακολουθώ τις χειρονομίες των ομιλητών και συνολικά τη γλώσσα του σώματος για να μπορώ να διαπιστώνω το νόημα των λόγων τους

 

Ακούω αποτελεσματικά ώστε να αποκρυπτογραφώ τα νοήματα και τις προθέσεις του άλλου

 

Δίνω προσοχή σε όσα οι άλλοι υπονοούν αλλά δεν λένε

 

 

ΚΑΘΟΛΟΥ           ΑΡΚΕΤΑ          ΠΟΛΥ     ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

 

 

Ικανότητα 14 (4Cs συνεργασία)

 

Ευελιξία και προσαρμοστικότητα

 

 

 

 

 

 

 

Αναγνωρίζω επακριβώς τα αισθήματα των άλλων, ακόμη κι όταν αυτοί δεν θέλουν να τα φανερώσουν

 

Αλλάζω τις απόψεις μου, εφόσον μου αποδείξουν με λογικά επιχειρήματα ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο

 

Προσαρμόζομαι σε νέες καταστάσεις επιστρατεύοντας μια καινούργια δεξιότητα

 

Μπορώ να αλλάζω αποφάσεις που έχω λάβει εφόσον αυτό καθίσταται αναγκαίο λόγω των συνεπειών τους

 

Προσαρμόζομαι σε νέες καταστάσεις εφαρμόζοντας τις γνώσεις μου με διαφορετικό τρόπο

 

ΚΑΘΟΛΟΥ           ΑΡΚΕΤΑ          ΠΟΛΥ     ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ       

Ψηφιακές Δεξιότητες

 

1.          Πληροφορίες και επεξεργασία δεδομένων  

 

 

 

 

 

 

 

Ψάχνω για απλά δεδομένα σε απευθείας σύνδεση (εικόνα, δεδομένα). Μπορώ να βοηθήσω τον εαυτό μου με μια ποικιλία πηγών.

 

Ξέρω κάποιες μηχανές αναζήτησης και μπορώ να χρησιμοποιήσω διαφορετικές λέξεις-κλειδιά για να βρω τις πληροφορίες που θέλω.

 

Μπορώ να αποθηκεύσω το αρχείο στον επιλεγμένο φάκελο στη συσκευή μου και να το βρω.

 

 

 

 

Μπορώ να βρω στο Διαδίκτυο  αυτό που ζητώ , κάθε φορά που ψάχνω και αναγνωρίζω τι είναι αξιόπιστο και τι όχι.

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων