Φροντίζω το περιβάλλον- Α΄ Γυμνασίου
Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Φροντίζω το περιβάλλον»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Α1, Α2, Α3 και Α4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25
|
|
Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Οικολογία-Τοπική και φυσική κληρονομιά |
|
Τίτλος προγράμματος
|
«Η Εύβοια του χθες και του σήμερα» |
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
|
Α) Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός
Β) Στόχοι: Ανάδειξη της πολιτισμικής κληρονομιάς του τόπου μας καθώς και οι απειλές από σύγχρονες ανθρωπογενείς δραστηριότητες.
Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι – διαθεματική προσέγγιση: Η ισορροπία των βιοτόπων μέσα από το μάθημα της Γεωγραφίας. |
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1
|
Υλικό μελέτης από την eclass: Ατομική εργασία https://sway.office.com/C8sDF9wnlsaDC3y0?ref=Link «Τσιμέντα Χαλκίδας» |
Εργαστήριο 2 |
Υλικό μελέτης από την eclass:
Ατομική εργασία https://sway.office.com/U9Z97CYdmdZpALB5?ref=Link «Φυσική καταστροφή;» |
Εργαστήριο 3 |
Υλικό μελέτης από την eclass:
Ατομική εργασία https://sway.office.com/Yh2tbvCq2soU96Wd?ref=Link «Αιολικά πάρκα» |
Εργαστήριο 4 |
Υλικό μελέτης από την eclass: Ομαδική εργασία https://sway.office.com/s4VVvx8nKZDTpteb?ref=Link «Χρονογραμμή» «Η Εύβοια στην Αρχαία Ελλάδα» «Η Χαλκίδα στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία» «Η Χαλκίδα στους Ενετούς» |
Εργαστήριο 5 |
Ομαδική εργασία «Από την Αρτάκη στη Νέα Αρτάκη» «Τα παραμύθια των Νέων Αρτακηνών» «Γιάννης Σκαρίμπας ο ποιητής» |
Εργαστήριο 6 | Αυτοαξιολόγηση μαθητών |
Εργαστήριο 7 | Παρουσίαση ομαδικών εργασιών |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών | Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής. |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας
|
Λόγω πανδημίας δεν είναι εύκολο να σχεδιαστούν συνεργασίες με φορείς. |
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
|
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
|
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση
|
|
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης |
https://blogs.sch.gr/gymnarta/
https://schoolpress.sch.gr/art2019/
|
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ
ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: «Φροντίζω το περιβάλλον»
Ονοματεπώνυμο: | Ημερομηνία: |
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης | Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων |
Τάξη: Α΄ | Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική |
Απαντώ στις προτάσεις με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση:
Ικανότητες 4Cs
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητα 10 (4cs Δημιουργικότητα)
Δεξιότητες Αυτόνομης Μάθησης |
|
||
Μπορώ να εντοπίζω πηγές μάθησης (π.χ. ανθρώπους, βιβλία, διαδίκτυο)
|
|||
Ζητώ διευκρινίσεις από τρίτους σχετικά με καινούργιες πληροφορίες, όποτε χρειάζεται
|
|||
Ολοκληρώνω μόνος/η τα καθήκοντα μάθησης
|
|
||
Εντοπίζω αυτά που ήδη γνωρίζω και όσα δεν γνωρίζω
|
|||
Εντοπίζω μόνος/η τα κενά στις γνώσεις μου | |||
Εντοπίζω σχετικές πηγές πληροφοριών για να εκπληρώσω ένα καθήκον μάθησης |
Συλλέγω αποτελεσματικά πληροφορίες χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές και πηγές
|
||||
Χρησιμοποιώ κατάλληλα εργαλεία και τεχνολογίες πληροφόρησης για να ανακαλύπτω νέες πληροφορίες
|
||||
Μπορώ να αναζητώ πληροφορίες μόνος/η
|
||||
Αναζητώ πληροφορίες από διάφορες πηγές
|
||||
Είμαι πρόθυμος/η να μαθαίνω καινούργια πράγματα μόνος/η
|
||||
Αναπτύσσω τις ιδέες μου συλλέγοντας πληροφορίες
|
||||
Αποκτώ γνώσεις σχετικά με καινούργια θέματα με ελάχιστη επιτήρηση
|
||||
Μπορώ να αξιολογώ την ποιότητα της δικής μου δουλειάς
|
||||
Μπορώ να εντοπίζω πληροφορίες συναφείς με τις προσωπικές και ακαδημαϊκές ανάγκες και τα ενδιαφέροντά μου
|
||||
Χρησιμοποιώ αποτελεσματικά τις τεχνολογίες πληροφοριών ώστε να βρίσκω, να ερευνώ, να οργανώνω και να ενσωματώνω πληροφορίες
|
||||
Αξιοποιώ γνώσεις από διάφορα αντικείμενα/τομείς μάθησης
|
||||
Επιλέγω μόνος/η υλικό, πόρους και δραστηριότητες εκμάθησης
|
||||
Μπορώ να παρακολουθώ την πρόοδό μου για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων μου
|
||||
Αναζητώ νέες ευκαιρίες για μάθηση
|
||||
Ξαναδιαβάζω ένα καινούργιο υλικό μετά από μια πρώτη ανάγνωση για να βεβαιωθώ ότι το έχω κατανοήσει σωστά
|
||||
Μπορώ να επιλέγω τις πιο αξιόπιστες από τις διαθέσιμες πηγές πληροφόρησης ή συμβουλών
|
||||
Παρακολουθώ, καθορίζω, ιεραρχώ και ολοκληρώνω τα καθήκοντά μου χωρίς άμεση εποπτεία
|
||||
Διαχειρίζομαι αποτελεσματικά τον χρόνο μου για να επιτυγχάνω τους μαθησιακούς στόχους μου
|
||||
Αξιολογώ μόνος/η μου την αξιοπιστία των πηγών πληροφόρησης ή συμβουλών
|
||||
Παρακολουθώ την πρόοδό μου στην εκμάθηση νέων πληροφοριών
|
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητα 12(4Cs επικοινωνία) |
|
||
Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης |
|
||
Ακούω προσεκτικά τους άλλους
|
|||
Παρακολουθώ τις χειρονομίες των ομιλητών και συνολικά τη γλώσσα του σώματος για να μπορώ να διαπιστώνω το νόημα των λόγων τους
|
|||
Ακούω αποτελεσματικά ώστε να αποκρυπτογραφώ τα νοήματα και τις προθέσεις του άλλου
|
|||
Δίνω προσοχή σε όσα οι άλλοι υπονοούν αλλά δεν λένε
|
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ικανότητα 14 (4Cs συνεργασία)
Ευελιξία και προσαρμοστικότητα
|
|
|||
Αναγνωρίζω επακριβώς τα αισθήματα των άλλων, ακόμη κι όταν αυτοί δεν θέλουν να τα φανερώσουν
|
||||
Αλλάζω τις απόψεις μου, εφόσον μου αποδείξουν με λογικά επιχειρήματα ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο
|
||||
Προσαρμόζομαι σε νέες καταστάσεις επιστρατεύοντας μια καινούργια δεξιότητα
|
||||
Μπορώ να αλλάζω αποφάσεις που έχω λάβει εφόσον αυτό καθίσταται αναγκαίο λόγω των συνεπειών τους
|
||||
Προσαρμόζομαι σε νέες καταστάσεις εφαρμόζοντας τις γνώσεις μου με διαφορετικό τρόπο
|
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
Ψηφιακές Δεξιότητες
|
||||
1. Πληροφορίες και επεξεργασία δεδομένων |
|
|||
Ψάχνω για απλά δεδομένα σε απευθείας σύνδεση (εικόνα, δεδομένα). Μπορώ να βοηθήσω τον εαυτό μου με μια ποικιλία πηγών.
|
||||
Ξέρω κάποιες μηχανές αναζήτησης και μπορώ να χρησιμοποιήσω διαφορετικές λέξεις-κλειδιά για να βρω τις πληροφορίες που θέλω.
|
||||
Μπορώ να αποθηκεύσω το αρχείο στον επιλεγμένο φάκελο στη συσκευή μου και να το βρω.
|
|
|||
Μπορώ να βρω στο Διαδίκτυο αυτό που ζητώ , κάθε φορά που ψάχνω και αναγνωρίζω τι είναι αξιόπιστο και τι όχι.
|
- Αρχική
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Α΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Γ΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Γ΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Α΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Γ΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Α΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Β΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Γ΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Β΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Β΄ Γυμνασίου
- Αρχική σελίδα
- Οικιακή Οικονομία Α΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Β΄ Γυμνασίου
- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Β΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ΄ Γυμνασίου