Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Α΄ Γυμνασίου

 Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη»

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Α1, Α2, Α3  και Α4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ

 ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25

 

 

Θεματικός Κύκλος:  Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος προγράμματος

 

«Τα δικαιώματα του παιδιού»

 

 

 

 

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

 

 

 

Α) Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευασθησιά, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός

 

Β) Στόχοι: Ισχυροποίηση της αξιοπρέπειας, του αλληλοσεβασμού και η κατανόηση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

 

Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι

Τηλέφωνα φορέων για την προστασία των παιδιών

 Ακολουθία εργαστηρίων
Εργαστήριο 1

 

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ατομική εργασία 

https://sway.office.com/UTS2BXinHFmH47AB?ref=Link&loc=play

«Τα Δικαιώματα του παιδιού»

Εργαστήριο 2

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/sSQt7EpMe1fenYk8?ref=Link

«Σχολεία του κόσμου»

Η ΧΑΡΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΟΥ 

https://docs.google.com/document/d/1BZ6NDsg9EsaCHymg0VSiIy4fDMKSiV-MYRab6pHJUd0/edit?usp=sharing

https://blogs.sch.gr/vtsamak/2024/08/27/i-charta-dikaiomaton-tis-taxis-moy/

 

Εργαστήριο 3

Ατομική εργασία

https://sway.office.com/bnH85i0Rg9HL5Gou?ref=Link

«Πρόσφυγες»

 

Εργαστήριο 4

Υλικό μελέτης από την eclass:

Ομαδική εργασία

 https://sway.office.com/7vAmvBvBwD408GLN?ref=Link

«Παροχή βοήθειας»

extra υλικό

https://blogs.sch.gr/vtsamak/2024/08/27/o-trayma-tis-apomakrynsis-anilikon/

Εργαστήριο 5  

Ομαδική εργασία

Ταινίες με παιδιά για παιδιά

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ

https://youtu.be/AYBqo_9_8lk

 

«Ο εξαιρετικός κύριος Λαζάρ»

https://www.youtube.com/watch?v=CW4j8yC1MUU

 

«Ο Βούδας λιποθύμησε από την ντροπή»

https://www.youtube.com/watch?v=S2pQUncRoOQ

 

«Τα παιδιά της χορωδίας»

https://www.youtube.com/watch?v=anh7Enari2U&t=29s

 

«From Far Away»

 

«Η λέσχη των αυτοκρατόρων»

https://www.youtube.com/watch?v=Fic0e8uspLI

 

«Η κλέφτρα των βιβλίων»

https://youtu.be/T7vNJKjJRm8?si=Aa2hpQYgp7vbBE25

Εργαστήριο 6  

Αυτοαξιολόγηση μαθητών.

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών  Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής.

Ταινία

At Five In The Afternoon Samira Makhmalbaf

https://youtu.be/16-1OU_AiCQ

 

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας
  • Λόγω πανδημίας δεν είναι εύκολο να σχεδιαστούν συνεργασίες με φορείς.
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες  κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
  • Ζωγραφιές
  • Κείμενα
  • Μουσικοί στίχοι
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που θα παραχθούν από τους/τις  μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
  • Ψηφιακές αφίσες
  • Παρουσιάσεις στο Microsoft sway

 

Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση
  • Φύλλα αυτοαξιολόγησης
  • Δομημένη συζήτηση
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης  

  •   Ιστοσελίδα του σχολείου

https://blogs.sch.gr/gymnarta/

  •     Δημοσίευση στο ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας: Μαθητικό Magazino

https://schoolpress.sch.gr/art2019/

 

 

 

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ

 

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:  «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη»

 

Ονοματεπώνυμο: Ημερομηνία:
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων
Τάξη: Α΄ Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική

 

Απαντώ στις προτάσεις με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση:

ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

                                                           Ικανότητες 4Cs                      

Ικανότητα 13(4Cs επικοινωνία)

Ενσυναίσθηση

ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

Δείκτες

Μπορώ να αναγνωρίζω πότε ένας σύντροφος χρειάζεται τη βοήθειά μου.
Εκφράζω τη συμπαράστασή μου για τα δεινά που βλέπω να συμβαίνουν σε άλλους.
Λαμβάνω υπόψη μου τα συναισθήματα των άλλων όταν παίρνω αποφάσεις.
Όταν συλλογίζομαι ανθρώπους σε άλλες χώρες, συμμερίζομαι τις χαρές και τις λύπες τους.

 

Ικανότητα 15(4Cs επικοινωνία)

Γλωσσικές, επικοινωνιακές και πολυγλωσσικές δεξιότητες

ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

Δείκτες

Μπορώ να τροποποιώ τη συμπεριφορά μου ώστε αυτή να εναρμονίζεται με άλλους πολιτισμούς.
Μπορώ να εκφράζω τις σκέψεις μου για ένα πρόβλημα.
Ζητώ από τους ομιλητές να επαναλάβουν κάτι που δεν μου είναι ξεκάθαρο.
Κάνω ερωτήσεις που δείχνουν ότι έχω κατανοήσει τις θέσεις των άλλων.
Μπορώ να μεσολαβώ γλωσσικά σε διαπολιτισμικές ανταλλαγές κάνοντας μετάφραση, διερμηνεία ή παρέχοντας διευκρινίσεις.
Μπορώ να αποφεύγω με επιτυχία τις διαπολιτισμικές παρανοήσεις.

 

Ικανότητα 18 (4Cs κριτική σκέψη)

Γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού

ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

Δείκτες

Καταφεύγω τακτικά στην επικοινωνία για να συνεισφέρω στην επίλυση διαπροσωπικών συγκρούσεων.
Μπορώ να περιγράφω τα κίνητρά μου.
Μπορώ να περιγράφω τους τρόπους με τους οποίους οι σκέψεις και τα συναισθήματά μου επηρεάζουν τη συμπεριφορά μου.
Μπορώ να αναστοχάζομαι κριτικά τις αξίες και τις πεποιθήσεις μου.
Μπορώ να αναστοχάζομαι κριτικά τον εαυτό μου από πολλές διαφορετικές σκοπιές.

 

Ικανότητα 19 (4Cs κριτική σκέψη)

Γνώση και κριτική κατανόηση γλώσσας και επικοινωνίας

Δείκτες

Μπορώ να αναστοχάζομαι κριτικά τα συναισθήματα και τα αισθήματά μου σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις.

ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

 

Ικανότητα 20 (4Cs κριτική σκέψη)

Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου: πολιτική, δίκαιο, ανθρώπινα δικαιώματα, κουλτούρα, πολιτισμοί, θρησκείες, ιστορία, μέσα ενημέρωσης, οικονομίες, περιβάλλον, βιωσιμότητα

 

Μπορώ να αναστοχάζομαι κριτικά την εξελισσόμενη φύση του πλαισίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη διαρκή ανάπτυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου.

 

ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων