Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Γ΄ Γυμνασίου
Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Γ1, Γ2 και Γ4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25 |
||
Θεματικός Κύκλος:
Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: Επιχειρηματικότητα- Αγωγή σταδιοδρομίας |
||
Τίτλος προγράμματος | «Τα επαγγέλματα του μέλλοντος»
|
|
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
|
Α) Δεξιότητες:
Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα, κριτική σκέψη, Β) Στόχοι: Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν συγκεκριμένα |
|
Ακολουθία εργαστηρίων |
||
Εργαστήριο 1
|
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας https://elpse.com/kladoi-psyxologias/ και γνωρίστε τους επιμέρους κλάδους του Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη coggle Ψυχολόγος
|
|
Εργαστήριο 2 | Ειδικός Ανάπτυξης Λογισμικού – Προγραμματιστής (Software)
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΠΠΕΠ https://www.eoppep.gr/images/SYEP/Monografies/SXEDIASTHS_HY.pdf Συζητήστε στις ομάδες σας, τι σας έκανε εντύπωση από αυτά που διαβάσατε
|
|
Εργαστήριο 3 | Διατροφολόγος – Διαιτολόγος
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας https://elde.gr/epaggelma-diaitologos-diatrofologos/orismos-diaitologos-diatrofologos/
Δημιουργία ψηφιακού σταυρόλεξου
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος
με το λογισμικό https://crosswordlabs.com/
crosswordlabs
|
|
Εργαστήριο 4 | Μηχανικός Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – Φωτοβολταϊκών Συστημάτων
ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΩΝ http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-11340 Συνέντευξη Όλες οι ομάδες ετοιμάστε ερωτήσεις για τη συνέντευξη που θα πάρει μια Όλες οι ομάδες καταγράψτε τις λέξεις ή και φράσεις που σας έκαναν εντύπωση, από αυτά Θα ακολουθήσει συζήτηση στην τάξη. skype
|
|
Εργαστήριο 5 | Aυτοαξιολόγηση ικανότητας σχεδιασμού σταδιοδρομίας και λήψης απόφασης του ΕΟΠΠΕΠ
https://e-stadiodromia.eoppep.gr/index.php/slelfas/seffas-plan-deciden Η ικανότητα αναζήτησης και ανάλυσης ευκαιριών εκπαίδευσης ή/και εργασίας συνδέεται με ένα εύρος δεξιοτήτων, όπως για παράδειγμα η επιχειρηματικότητα, η κοινωνική/ ψηφιακή δικτύωση και η κριτική σκέψη-αξιολόγηση. Ενδεικτικά επαγγέλματα που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη ικανότητα είναι: επιχειρηματίες, πωλητές, δημοσιογράφοι, ηλεκτρονικών εφαρμογών, ερευνητές, ακαδημαϊκοί, σύμβουλοι σταδιοδρομίας, εκπαιδευτικοί, αναλυτές δεδομένων, υπεύθυνοι marketing. |
|
Εργαστήριο 6 | Ακόμη, προτείνεται η αξιοποίηση των παρακάτω video:
Ικανότητα αναζήτησης ευκαιριών Δημιουργική Σκέψη Πληροφοριακός γραμματισμός Fake news Αναγνώριση ευκαιρίας https://www.youtube.com/watch?v=kixaIURlfJ8, Επιχειρηματικότητα Παραγωγικότητα –generativity Τα 8 στάδια ανάπτυξης του Erikson (κιν. σχέδια) Business Storytelling Υπέρβαση του φόβου της δικτύωσης Παράλληλα, οι ακόλουθες ηλεκτρονικές εφαρμογές μπορούν να συμβάλλουν στην ανά- Αναζήτηση πληροφοριών -Σχεδιασμός σταδιοδρομίας http://ploigos.eoppep.gr/ekep/external/index.html;jsessionid=8F6A64B3E65F34476E93 http://europass.eoppep.gr/index.php/el/, Βιογραφικό Europass
Βάσει όλων των παραπάνω, οι περιγραφικοί δείκτες της ικανότητας αναζήτησης και ανάλυσης ευκαιριών εκπαίδευσης ή/και εργασίας στην παρούσα μελέτη συνίστανται στους ακόλουθους: Ικανότητα αναζήτησης της πληροφορίας: Αναγνωρίζω, οργανώνω, αποκτώ και αξιολογώ την πληροφορία που λαμβάνω από εργαλεία αναζήτησης ή ειδικούς Συγκέντρωση προσοχής: Επικεντρώνομαι σε αυτό που θεωρείται σημαντικό και είναι προτεραιότητα, επιδεικνύοντας αντίσταση στους περισπασμούς. Αναφορικά με την αναζήτηση πληροφοριών σχετίζεται με την εμβάθυνση στο κυρίως ζητούμενο χωρίς να παρεκτρέπεται κανείς αναζητώντας πληροφορίες για θέματα που προκύπτουν (εντροπία). Κριτική σκέψη: Εξάγω ορθολογικά συμπεράσματα που προκύπτουν όχι από την απλή, παθητική αποδοχή των πληροφοριών αλλά από την ενεργό επεξεργασία και ενδεχομένως αμφισβήτηση τους. Σχετίζεται με τον διαφορετικό τρόπο σκέψης και την αξιοποίηση πληροφοριών που προέρχονται από πολλαπλές πηγές. Ανοιχτότητα και δημιουργικότητα: Έχω μία «ανοιχτή» διάθεση στις νέες ιδέες και εμπειρίες που βασίζεται στη φαντασία μου, την ευαισθησία στο ωραίο, τη διάθεση για ποικιλία και την πνευματική περιέργεια. Χρησιμοποιώ την αποκλίνουσα σκέψη και παράγω ιδέες που είναι πρωτότυπες και λειτουργικές, γεγονός που με βοηθάει στον εντοπισμό και την αξιοποίηση της ευκαιρίας, διευκολύνοντας την προσαρμογή μου στην αλλαγή. Παραγωγικότητα: Αντιδρώ στη στασιμότητα και ενεργοποιούμαι διαθέτοντας ενδιαφέρον με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου κόσμου για τις επόμενες γενεές. Δραστηριότητα για μαθητές λυκείου. Ο εκπαιδευτικός/σύμβουλος δημιουργεί κάρτες ή κομμάτια παζλ (προτιμότερο ώστε να τονίσει την έννοια του ταιριάσματος) που αναγράφουν επαγγέλματα και Τμήματα Σχολών και τις μοιράζει στους μαθητές. Προτείνεται τα επαγγέλματα να είναι αρκετά εξειδικευμένα, ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές τις εναλλακτικές επιλογές που έχουν,
|
|
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών
|
Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής. | |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
|
|
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
Ψυχολόγος
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος με το λογισμικό https://crosswordlabs.com/ |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση |
|
|
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης |
https://blogs.sch.gr/gymnarta/
https://schoolpress.sch.gr/art2019/ |
- Αρχική
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Α΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Γ΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Γ΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Α΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Γ΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Α΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Β΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Γ΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Β΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Β΄ Γυμνασίου
- Αρχική σελίδα
- Οικιακή Οικονομία Α΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Β΄ Γυμνασίου
- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Β΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ΄ Γυμνασίου