Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Α΄ Γυμνασίου

 Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Α1, Α2, Α3  και Α4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ

 ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25

 

 

Θεματικός Κύκλος:

  Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:

STEM/Εκπαιδευτική ρομποτική

Τίτλος προγράμματος

 

«Ψηφιακές δημιουργίες»

 

 

 

 

 

Στόχοι Σχεδίου Δράσης

 

 

Α) Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευασθησιά, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός

 

Β) Στόχοι: Εξοικείωση με ψηφιακά εργαλεία και ομαδική εργασία μέσω κοινόχρηστων εγγράφων.

 Ακολουθία εργαστηρίων

Εργαστήριο 1

 

 

Ατομική εργασία

https://sway.cloud.microsoft/rb1Y7fzwRTKOpDL1?ref=Link

«Ας γνωριστούμε»

Εργαστήριο 2

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/CVmMgELYzo38N6PZ?ref=Link

«Ποιος αντέχει;»

Εργαστήριο 3

Ατομική εργασία

 https://sway.office.com/MsemEAQcOc2BMYTZ?ref=Link

«Λύσε με»

Εργαστήριο 4

Υλικό μελέτης από την eclass:

https://blogs.sch.gr/vtsamak/2024/08/28/asfaleia-sto-diadiktyo/

Ομαδική εργασία 

https://sway.office.com/TI4EiPUMnGLsT1iQ?ref=Link

«Σερφάρω ασφαλώς»

 Θετικά και αρνητικά του διαδικτύου

Η υγιεινή των συσκευών

Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς 

Κριτική σκέψη

Προσωπικά δεδομένα

Διαδικτυακή φήμη 

 

Εργαστήριο 5

Ομαδική εργασία 

https://sway.office.com/uBbaRefO4k4v1NzA?ref=Link

«Σερφάρω ασφαλώς»

Κοινωνικά δίκτυα 

Εικόνα σώματος στα social media

Sexting

Διαδικτυακός εκφοβισμός

Υπερβολική ενασχόληση

Διαδικτυακό παιχνίδι

 

Εργαστήριο 6

Extra υλικό

https://sway.cloud.microsoft/uBbaRefO4k4v1NzA?ref=Link

«Gamification»

 

Εργαστήριο 7  

Αυτοαξιολόγηση μαθητών.

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών

 

 Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας
  • Λόγω πανδημίας δεν είναι εύκολο να σχεδιαστούν συνεργασίες με φορείς.
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες  κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
  • Ζωγραφιές
  • Κείμενα
  • Μουσικοί στίχοι
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που θα παραχθούν από τους/τις  μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων
  • Ψηφιακές αφίσες
  • Παρουσιάσεις στο Microsoft sway
  • Κόμικ με avatar
  • Σταυρόλεξα
  • Κουίζ στο kahoot

 

Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση
  • Φύλλα αυτοαξιολόγησης
  • Δομημένη συζήτηση
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης  

  •    Ιστοσελίδα του σχολείου

https://blogs.sch.gr/gymnarta/

  •  Δημοσίευση στο ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας: Μαθητικό Magazino

https://schoolpress.sch.gr/art2019/

ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ

ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:  « Δημιουργώ και καινοτομώ»

Ονοματεπώνυμο: Ημερομηνία:
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων
Τάξη: Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική

Απαντώ στο ερωτηματολόγιο με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση:

ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΡΚΕΤΑ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Όταν εργάστηκα ως μέλος μιας ομάδας συνέβαλα στην ομαδική εργασία στον βαθμό που μου αναλογούσε.

 

Προσπάθησα να βρω εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση συγκρούσεων ή διαφωνιών που μπορεί να προέκυψαν στην ομάδα.

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Α) ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ , ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Εξέφρασα τις σκέψεις μου για ένα πρόβλημα.

 

Βοήθησα την ομάδα μου μέσα από τον διάλογο να φθάσει σε μια κοινή απόφαση.

 

Ζήτησα από τους συμμαθητές μου να επαναλάβουν κάτι που δεν μου ήταν ξεκάθαρο.

 

Β) ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ
Άκουγα  προσεκτικά ώστε να αποκρυπτογραφώ τα νοήματα και τις προθέσεις του άλλου.

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ:

Α) ΑΥΤΕΠΑΡΚΕΙΑ

Πιστεύω ότι κατάφερα να οργανώσω και να εκτελέσω τις ενέργειες που απαιτούνταν για τη δημιουργία του κουίζ στο Kahoot με τίτλο « Σερφάρω ασφαλώς»

 

Β) ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
Αποδέχθηκα το ενδεχόμενο αμφισβήτησης των ιδεών και των αξιών μου από τους συμμαθητές μου (π.χ. ως προς την ασφάλεια στο διαδίκτυο)

 

Γ) ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Διαχειρίστηκα σωστά το χρόνο μου για να ολοκληρώσω τις εργασίες που μου είχαν ανατεθεί.

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ:

Α) ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ

Μέσα από τη μελέτη του υλικού:SaferInternet4Kids.gr αναστοχάστηκα κριτικά τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μη σωστή διαχείριση του διαδικτύου.

 

Β) ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Γνώρισα και κατανόησα ποιοι κίνδυνοι   συνδέονται με την επιπόλαιη χρήση του διαδικτύου και την ανάγκη που υπάρχει για υπεύθυνη ενασχόληση με αυτό.

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ
Α) ΣΕΒΑΣΜΟΣ

 ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ

Νιώθω ότι είχα ευθύνη να φέρω σε πέρας με τον καλύτερα δυνατό τρόπο όλες τις δραστηριότητες που είχα αναλάβει.

 

Β) ΠΟΛΙΤΕΙΟΤΗΤΑ
Αναγνώρισα και κατανόησα ότι είναι χρέος μου ως πολίτης να προστατεύω την προσωπικότητα και την εικόνα μου με το να συμβάλλω στην έκθεσή μου, το δυνατόν λιγότερο και ασφαλέστερα.

 

Συνειδητοποίησα ότι οι επιπόλαιες συμπεριφορές μας είναι ικανές να οδηγήσουν σε διαχρονικότητα των  ηλεκτρονικών εγκλημάτων.

 

Γ)ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Προσαρμόστηκα σε νέες καταστάσεις (ανάλογα με τη δραστηριότητα που μου ανατέθηκε) εφαρμόζοντας τις γνώσεις μου με διαφορετικό τρόπο.

 

Άλλαξα την άποψή μου εφόσον μου απέδειξαν με λογικά επιχειρήματα ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο.

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ
Α)ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Κατάφερα να προσδιορίσω συγκεκριμένους τρόπους να περνώ την καθημερινότητά μου χωρίς διαδίκτυο (Pixton comic: Ποιος αντέχει;).

 

Β)ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Διατύπωσα την άποψή μου με επιχειρήματα για να παρουσιάσω την προσωπικότητά μου, αξίες, δεξιότητες, στάσεις ζωής ( Σταυρόλεξο: crossword Labs)

 

 

  • Οι δυσκολίες που συνάντησα κατά την εκπόνηση των δραστηριοτήτων σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου είναι:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

  • Πιστεύω ότι είμαι πολύ καλός/-ή σε:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων