Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Α΄ Γυμνασίου
Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Α1, Α2, Α3 και Α4 ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-25
|
|
Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες: STEM/Εκπαιδευτική ρομποτική |
|
Τίτλος προγράμματος
|
«Ψηφιακές δημιουργίες»
|
Στόχοι Σχεδίου Δράσης
|
Α) Δεξιότητες: επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση και ευασθησιά, κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός γραμματισμός
Β) Στόχοι: Εξοικείωση με ψηφιακά εργαλεία και ομαδική εργασία μέσω κοινόχρηστων εγγράφων. |
Ακολουθία εργαστηρίων |
|
Εργαστήριο 1
|
Ατομική εργασία https://sway.cloud.microsoft/rb1Y7fzwRTKOpDL1?ref=Link «Ας γνωριστούμε»
|
Εργαστήριο 2 |
Ατομική εργασία https://sway.office.com/CVmMgELYzo38N6PZ?ref=Link «Ποιος αντέχει;» |
Εργαστήριο 3 |
Ατομική εργασία https://sway.office.com/MsemEAQcOc2BMYTZ?ref=Link «Λύσε με» |
Εργαστήριο 4 |
Υλικό μελέτης από την eclass: https://blogs.sch.gr/vtsamak/2024/08/28/asfaleia-sto-diadiktyo/ Ομαδική εργασία https://sway.office.com/TI4EiPUMnGLsT1iQ?ref=Link «Σερφάρω ασφαλώς» Θετικά και αρνητικά του διαδικτύου Η υγιεινή των συσκευών Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς Κριτική σκέψη Προσωπικά δεδομένα Διαδικτυακή φήμη
|
Εργαστήριο 5 |
Ομαδική εργασία https://sway.office.com/uBbaRefO4k4v1NzA?ref=Link «Σερφάρω ασφαλώς» Κοινωνικά δίκτυα Εικόνα σώματος στα social media Sexting Διαδικτυακός εκφοβισμός Υπερβολική ενασχόληση Διαδικτυακό παιχνίδι
|
Εργαστήριο 6 |
Extra υλικό https://sway.cloud.microsoft/uBbaRefO4k4v1NzA?ref=Link «Gamification»
|
Εργαστήριο 7 |
Αυτοαξιολόγηση μαθητών. |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών/τριών
|
Εκπαιδευτικό υλικό στην Αγγλική γλώσσα για μαθητές της αλλοδαπής. |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το πρόγραμμά μας |
|
Τελικά προϊόντα που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που θα παραχθούν από τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων |
|
Αξιολόγηση – Αναστοχασμός πάνω στην υλοποίηση |
|
Εκδηλώσεις διάχυσης και Συνολική αποτίμηση της υλοποίησης της υποδράσης |
https://blogs.sch.gr/gymnarta/
https://schoolpress.sch.gr/art2019/ |
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/-ΤΡΙΑΣ
ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: « Δημιουργώ και καινοτομώ»
Ονοματεπώνυμο: | Ημερομηνία: |
Σχολείο: Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης | Μάθημα: Εργαστήριο δεξιοτήτων |
Τάξη: | Διδάσκουσα: Τσαμάκη Βασιλική |
Απαντώ στο ερωτηματολόγιο με ειλικρίνεια, με τον χαρακτηρισμό που εκφράζει καλύτερα τη γνώμη μου για την κάθε πρόταση:
ΚΑΘΟΛΟΥ-ΑΡΚΕΤΑ-ΠΟΛΥ-ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ | ΚΑΘΟΛΟΥ | ΑΡΚΕΤΑ | ΠΟΛΥ | ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ |
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ | ||||
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ | ||||
Όταν εργάστηκα ως μέλος μιας ομάδας συνέβαλα στην ομαδική εργασία στον βαθμό που μου αναλογούσε.
|
||||
Προσπάθησα να βρω εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση συγκρούσεων ή διαφωνιών που μπορεί να προέκυψαν στην ομάδα.
|
||||
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
Α) ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ , ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ |
||||
Εξέφρασα τις σκέψεις μου για ένα πρόβλημα.
|
||||
Βοήθησα την ομάδα μου μέσα από τον διάλογο να φθάσει σε μια κοινή απόφαση.
|
||||
Ζήτησα από τους συμμαθητές μου να επαναλάβουν κάτι που δεν μου ήταν ξεκάθαρο.
|
||||
Β) ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΚΡΟΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ | ||||
Άκουγα προσεκτικά ώστε να αποκρυπτογραφώ τα νοήματα και τις προθέσεις του άλλου.
|
||||
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ:
Α) ΑΥΤΕΠΑΡΚΕΙΑ |
||||
Πιστεύω ότι κατάφερα να οργανώσω και να εκτελέσω τις ενέργειες που απαιτούνταν για τη δημιουργία του κουίζ στο Kahoot με τίτλο « Σερφάρω ασφαλώς»
|
||||
Β) ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ | ||||
Αποδέχθηκα το ενδεχόμενο αμφισβήτησης των ιδεών και των αξιών μου από τους συμμαθητές μου (π.χ. ως προς την ασφάλεια στο διαδίκτυο)
|
||||
Γ) ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ | ||||
Διαχειρίστηκα σωστά το χρόνο μου για να ολοκληρώσω τις εργασίες που μου είχαν ανατεθεί.
|
||||
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ:
Α) ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ |
||||
Μέσα από τη μελέτη του υλικού:SaferInternet4Kids.gr αναστοχάστηκα κριτικά τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μη σωστή διαχείριση του διαδικτύου.
|
||||
Β) ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ | ||||
Γνώρισα και κατανόησα ποιοι κίνδυνοι συνδέονται με την επιπόλαιη χρήση του διαδικτύου και την ανάγκη που υπάρχει για υπεύθυνη ενασχόληση με αυτό.
|
||||
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ | ||||
Α) ΣΕΒΑΣΜΟΣ
ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ |
||||
Νιώθω ότι είχα ευθύνη να φέρω σε πέρας με τον καλύτερα δυνατό τρόπο όλες τις δραστηριότητες που είχα αναλάβει.
|
||||
Β) ΠΟΛΙΤΕΙΟΤΗΤΑ | ||||
Αναγνώρισα και κατανόησα ότι είναι χρέος μου ως πολίτης να προστατεύω την προσωπικότητα και την εικόνα μου με το να συμβάλλω στην έκθεσή μου, το δυνατόν λιγότερο και ασφαλέστερα.
|
||||
Συνειδητοποίησα ότι οι επιπόλαιες συμπεριφορές μας είναι ικανές να οδηγήσουν σε διαχρονικότητα των ηλεκτρονικών εγκλημάτων.
|
||||
Γ)ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ | ||||
Προσαρμόστηκα σε νέες καταστάσεις (ανάλογα με τη δραστηριότητα που μου ανατέθηκε) εφαρμόζοντας τις γνώσεις μου με διαφορετικό τρόπο.
|
||||
Άλλαξα την άποψή μου εφόσον μου απέδειξαν με λογικά επιχειρήματα ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο.
|
||||
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ | ||||
Α)ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ | ||||
Κατάφερα να προσδιορίσω συγκεκριμένους τρόπους να περνώ την καθημερινότητά μου χωρίς διαδίκτυο (Pixton comic: Ποιος αντέχει;).
|
||||
Β)ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ | ||||
Διατύπωσα την άποψή μου με επιχειρήματα για να παρουσιάσω την προσωπικότητά μου, αξίες, δεξιότητες, στάσεις ζωής ( Σταυρόλεξο: crossword Labs)
|
- Οι δυσκολίες που συνάντησα κατά την εκπόνηση των δραστηριοτήτων σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου είναι:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- Πιστεύω ότι είμαι πολύ καλός/-ή σε:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- Αρχική
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Α΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Γ΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Γ΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Α΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Γ΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Α΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Β΄ Γυμνασίου
- Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία- Γ΄ Γυμνασίου
- Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Β΄ Γυμνασίου
- Φροντίζω το περιβάλλον- Β΄ Γυμνασίου
- Αρχική σελίδα
- Οικιακή Οικονομία Α΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Α΄ Γυμνασίου
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Β΄ Γυμνασίου
- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Β΄ Γυμνασίου
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων Γ΄ Γυμνασίου