Δραστηριότητα 3 Να δημιουργήσετε ένα ιστολόγιο στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Να αναρτήσετε το υλικό που έχει παραχθεί κατά την 5η Συνεδρία. Θα μπορούσατε να αναρτήσετε ένα σχέδιο υλοποίησης δραστηριοτήτων με βάση τα μικροσενάρια που έχετε στη διάθεσή σας κατά την 5η Συνεδρία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1) Τίτλος: Παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μια άλλη ευθεία
2) Γνωστικό αντικείμενο στο οποίο αναφέρεστε: Γεωμετρία «Σχέση γωνιών που δημιουργούνται από παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μία τρίτη ευθεία».
3) Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται : Α΄ Γυμνασίου
4) Διδακτικοί στόχοι:
● Αναγνώριση και ονομασία των εντός εναλλάξ γωνιών, εντός εκτός και επί τ’αυτά γωνιών,εντός και επί τ’αυτά γωνιών που δημιουργούνται όταν δύο παράλληλες ευθείες τέμνονται από μία τρίτη ευθεία.
- Σχέσεις που τις συνδέουν.
- Κατανόηση ασκήσεων με τις γωνίες αυτές και υπολογισμός τους εάν μία απ’αυτές είναι γνωστή
5) Συνοπτική περιγραφή της διαδικασίας που θα ακολουθήσετε για τη διδασκαλία του μαθήματος (η οποία πρέπει να περιλαμβάνει αναφορές στη χρήση και τεκμηρίωση των ΤΠΕ στο συγκεκριμένο παράδειγμα)
να το εμπλουτίσετε με κατάλληλα links, Πηγές από το διαδίκτυο, video ή φωτογραφίες,……
- Χρησιμοποιούμε το διαδραστικό βιβλίο Μαθηματικά Α’ Γυμνασίου ενότητα B.2.6 και επιλέγουμε το μικροπείραμα του εμπλουτισμένου βιβλίου:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2140
- Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνται στον διαδραστικό πίνακα για να πειραματιστούν με στόχο να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν τις γωνίες που σχηματίζονται όταν δύο παράλληλες ευθείες τέμνονται από μία τρίτη.
- Στην συνέχεια επιλέγουμε το 20 μικροπείραμα http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2138 όπου με τον ίδιο τρόπο, μέσω του διαδραστικού πίνακα, οι μαθητές παρατηρούν τα μέτρα των οξειών γωνιών και των αμβλειών γωνιών για τις διάφορες θέσεις των σημείων Α,Β,Γ(σημεία τομής των τριών ευθειών) και ανακαλύπτουν τα ζεύγη των ίσων και των παραπληρωματικών γωνιών.
- Ταυτόχρονα συμπληρώνουν φύλλο εργασίας σχετικό με τις γωνίες που εμφανίζονται στο μικροπείραμα με σκοπό να καταγραφεί η νέα γνώση που ανακάλυψαν και να εξάγουν συμπεράσματα.
- Τέλος δίνονται ασκήσεις για να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν όσα συνεργατικά διαπίστωσαν.