vstefanidis's blog ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΔΕΣ-ΣΚΕΨΟΥ-ΜΑΘΕ

ted com

Συγγραφέας: vstefanidis στις 26 Φεβρουαρίου 2010

1) Ο Jonathan Drori μιλά για το τι πιστεύουmε ότι γνωρίζουμε 

http://www.ted.com/talks/jonathan_drori_on_what_we_think_we_know.html 

Ξεκινώντας με τέσσερις βασικές ερωτήσεις (με τις οποίες θα εκπλαγείτε όταν συνειδητοποιήσετε ότι πιθανώς αδυνατείτε να απαντήσετε), ο Drori εξετάζει τα χάσματα στη γνώση μας — και συγκεκριμένα, για το τι δεν είμαστε σε θέση να επιτύχουμε σχετικά με τις επιστήμες, ενώ πιστεύουμε ότι μπορούμε. 

Μία ομιλία σχετική με τη μεταγνώση, τις παρανοήσεις και την εννοιολογική αλλαγή από τον Jonathan Drori, ο οποίος υπήρξε συντάκτης και παραγωγός του BBC για περισσότερες από δύο δεκαετίες σε μεγάλο αριθμό τηλεοπτικών σειρών σχετικών με τις επιστήμες, την εκπαίδευση και τις τέχνες. Σήμερα είναι σκηνοθέτης του “Changing Media Ltd., a media and education consultancy”, καθώς και επισκέπτης καθηγητής στο University of Bristol, όπου ασχολείται με τα educatiolan media και τις παρανοήσεις στις επιστήμες. 2) Ο Sugata Mitra μας δείχνει πώς τα παιδιά μαθαίνουν από μόνα τους http://www.ted.com/talks/sugata_mitra_shows_how_kids_teach_themselves… Ο Sugata Mitra μιλά για το Project του “Hole in the Wall”. Το 1999, Sugata Mitra και οι συνάδελφοί του έσκαψαν μια τρύπα σε έναν τοίχο στο Νέο Δελχί, εγκατέστησαν ένα internet-connected PC, και το άφησαν εκεί (με μια κρυμμένη κάμερα να μαγνητοσκοπεί την περιοχή). Παρατήρησαν ότι τα παιδιά της περιοχής κατάφεραν να μάθουν πώς λειτουργεί ο υπολογιστής -κάτι που δεν είχαν συναντήσει ποτέ ξανα- τις περισσότερες φορές μη γνωρίζοντας ούτε μία αγγλική λέξη! Στη συνέχεια δίδασκαν το ένα το άλλο. Το πείραμα επαναλήφθηκε και σε άλλες περιοχές με παρόμοια αποτελέσματα.  Το Project  “Hole in the Wall” αποδεικνύει περίτρανα ότι ακόμα και όταν απουσιάζει πλήρως η άμεση τροφοδότηση από τον δάσκαλο, ένα περιβάλλον που υποκινεί την περιέργεια μπορεί να προκαλέσει τη μάθηση μέσα από την προσωπική καθοδήγηση και την ανταλλαγή της γνώσης μεταξύ ατόμων του ίδιου επιπέδου ( self- instruction and peer-shared knowledge). Ο Mitra, ο οποίος είναι καθηγητής του educational technology στο Newcastle University (UK), το αποκαλεί “εκπαίδευση της ελάχιστης εισβολής” (“minimally invasive education.”)     “Education-as-usual assumes that kids are empty vessels who need to be sat down in a room and filled with curricular content. Dr. Mitra’s experiments prove that wrong.” – Linux Journal Περισσότερα για το project: http://www.hole-in-the-wall.com/ 3) Ο Κεν Ρόμπινσον μιλά για το σχολείο που σκοτώνει τη δημιουργικότητα http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html Ο Σερ Κεν Ρόμπινσον κάνει μια διασκεδαστική και έντονα συγκινητική πρόταση για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που να γαλουχεί (αντί να υπονομεύει) τη δημιουργικότητα. 4) Η εξίσωση του Άρθουρ Μπέντζαμιν για την αλλαγή στην εκπαίδευση των μαθηματικών http://www.ted.com/talks/lang/eng/arthur_benjamin_s_formula_for_chang… Πάντα κάποιος θα ρωτήσει τον καθηγητή μαθηματικών, “πρόκειται πραγματικά να χρησιμοποιήσω το διαφορικό λογισμό (calculus) στη ζωή μου;” Και για τους περισσότερους από εμάς, λέει ο Άρθουρ Μπέντζαμιν, η απάντηση είναι όχι. Προσφέρει μια τολμηρή πρόταση για το πως να κάνουμε τη μαθηματική εκπαίδευση σημαντική στην ψηφιακή εποχή. 

Αφήστε μια απάντηση