ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ | Κατηγορία Λογοτεχνία, Λογοτεχνία α Λυκείου | , στις 29-11-2018

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

          Προκειμένου να αναλύσουμε μια διδασκαλία, πρέπει να καθορίσουμε εκ των προτέρων τα χαρακτηριστικά, τα οποία, κατά γενική παραδοχή, συνθέτουν αυτό που θεωρούμε ως «μια επιτυχημένη διδασκαλία». Γενικά, σε μια διδασκαλία, μπορούμε να παρατηρήσουμε χαρακτηριστικά, που αφορούν τις γνώσεις του διδάσκοντα και δεξιότητες που αναφέρονται στην εφαρμογή των γνώσεών του στη διδακτική διαδικασία, όπως στην παρουσίαση του μαθήματος, στον τρόπο οργάνωσης της τάξης του και στην αξιολόγηση των μαθητών του. Τέλος, αλλά εξίσου σημαντικά, είναι τα χαρακτηριστικά που αφορούν την ικανότητα του διδάσκοντα να διατηρεί ένα «ζεστό κλίμα» στην τάξη του, να είναι αγαπητός, να εμψυχώνει, να ενθαρρύνει, να εμπνέει τους μαθητές του, χαρακτηριστικά που απορρέουν από τον συναισθηματικό του κόσμο και σχετίζονται με τα πιστεύω του, τον χαρακτήρα του και την όλη του προσωπικότητα.

     Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει, μέσα από ένα επαγγελματικό πλαίσιο, την αποτελεσματικότητα της παρατηρούμενης διδασκαλίας. Επιμέρους στόχους  αποτέλεσαν:

  • ο προσδιορισμός  του μαθησιακού κλίματος της τάξης,
  • η  επισήμανση των τεχνικών που εφαρμόστηκαν,
  • η παρατήρηση  της πορείας της διδασκαλίας και της παρουσίασης της ύλης και
  • η αξιολόγηση της  οργάνωσης και της διοίκησης της τάξης.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση